Mijn 4 verzorgpaarden (waar ik voor de foto vanafval!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wobbus

Mijn 4 verzorgpaarden (waar ik voor de foto vanafval!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 23:06

Hallo,

Ik heb sinds Mei nieuwe verzorg paardjes Pling heb laatst fotos genomen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?
heb ze allemaal vanaf Mei pas onder het zadel op de schimmel na.. dus moet nog veel geoefend worden!

Dit is Viërra ruin 4 jaar 3md. onder het zadel
Afbeelding
Afbeelding

Dit Vegas ruin 4 jaar 3x onder het zadel geweest
Afbeelding
Afbeelding

Dit is Unlimited Quik ruin 5 jaar 2.5 md onder het zadel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier viel ik eraf .. hijs nog niet zo ervaren met springen en sprong de dubbele hoogte van de sprong en daar had ik niet op gerekend en dan krijg je dit effect:
Afbeelding

Dit is tyson ruin 6 jaar L1 springen +8wp met zijn baas (hier rijdt ik op als ik tijd over heb)
Afbeelding
Afbeelding

Dit was het graag tips en niet te grof zijn paardjes zijn pas net beleerd en we zijn nog in trainig. Fotos zijn ook maar moment opnames..

Groetjes Wobke
Laatst bijgewerkt door Wobbus op 31-07-06 12:44, in het totaal 4 keer bewerkt

kelcy

Re: Mijn 4 verzorgpaarden (waar ik voor de foto vanafval!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:08

leuke foto's!! nu kun je voortaan zelf topic's maken he Knipoog

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 23:14

love_gino schreef:
leuke foto's!! nu kun je voortaan zelf topic's maken he Knipoog

Thnx Antikal voor de hulp Haha!

bruutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:20

mooie paardjuhs wobkuh vooral die eerste

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 23:33

bruutjuh schreef:
mooie paardjuhs wobkuh vooral die eerste

Thnx Pling Ga met de bovenste 10 sep. mijn eerste dressuur wedstrijd doen bij de S-hoeve doe je ook me met Volita?

Groetjes

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:00

Love_Blinkey schreef:
Dit was het graag tips en niet te grof zijn paardjes zijn pas net beleerd en we zijn nog in trainig. Fotos zijn ook maar moment opnames..

Als ze net beleerd zijn, vind het raar dat je al dubbelsprongen springt. En ik vind ook dat je die eerste wel heel erg in de krul trekt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:52

ITP --> HAW

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:18

Citaat:
Als ze net beleerd zijn, vind het raar dat je al dubbelsprongen springt. En ik vind ook dat je die eerste wel heel erg in de krul trekt...

Daar ben k het mee eens!

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:27

Ik vind, dat een paardje net onder het zadel echt nog niet in die krul hoeft te lopen hoor, en het ziet er ook uit alsof ze het niet echt helemaal uit ontspanning doen.. Ik vind het dus geen fijn beeld geven sorry. En de paarden moeten zijn balans nog een beetje vinden.. dan vindt ik springen onverantwoord! Verder erg leuke paardjes

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:33

Leuke paarden, succes met je eerste start straks.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:46

Ik vind dat de eerste te diep gaat lopen achter de teugel, maar dat weet je zelf vast ook wel.
Ik vind de 2de echt geweldig. Die geeft al een heel "compleet"beeld. De derde vind ik niet zo veel aan, zijn techniek is ( nu nog??) niet super, en hij spreekt me ook niet aan. De schimmel vind ik wel weer een chique verschijning Lachen

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:59

X_Fjorden_X schreef:
Love_Blinkey schreef:

ja, die 2 dingen was ook het eerst waar ik aan dacht... bij de eerste foto vond ik al dat ie in de krul liep, en met een paard dat 3 keer onder het zadel heeft gelopen ga je tog niet een dubbel springen?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:19

Waarom doe je in godsnaam geen gewoon enkel gebroken dikke watertrends in de mond (paard 2 en 3) en waarom hang je een martingaal/borsttuig aan zo'n jong beleerd paard???
als je ze goed inrijdt is dat nergens goed voor

gr colette

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:34

Mooie verzorgpaarden heb je!
Ik heb juist gehoord dat voor een paard dat nog niet kan springen een dubbelsprong juist beter is. Waarom precies weet ik niet meer, maar op kamp was een paard waar iemand verder mee wilde in de springsport, daar begonnen ze juist met een dubbelsprong. (had nog nooit gesprongen, maar dus om te kijken of het er wel inzat)
@ superhaffies, boven het paard dat daar de dubbel springt staat: Unlimited Quik ruin 5 jaar 2.5 md onder het zadel. Dus niet het paard dat nog maar 3x onder het zadel was geweest.

En heeft paard 2 niet juist zo'n bitje in voor jonge paarden? Dus met van die verticale staafjes zodat het bit stil in de mond ligt?

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:38

colette_007 schreef:
Waarom doe je in godsnaam geen gewoon enkel gebroken dikke watertrends in de mond (paard 2 en 3) en waarom hang je een martingaal/borsttuig aan zo'n jong beleerd paard???

gr colette

Dat is een kneveltrens, heel zacht en ligt enorm stil in de mond. Ideaal voor een jong paard dus Knipoog .

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:40

piedrolover schreef:
@ superhaffies, boven het paard dat daar de dubbel springt staat: Unlimited Quik ruin 5 jaar 2.5 md onder het zadel. Dus niet het paard dat nog maar 3x onder het zadel was geweest.

nee hoor, ik bedoel die bruine, bij die foto dat ze er af viel schreef ze dit: Hier viel ik eraf .. hijs nog niet zo ervaren met springen en sprong de dubbele sprong en daar had ik niet op gerekend en dan krijg je dit effect:

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:04

Dat bit is niet erg dat is heel erg fijn voor jongen paarden en ja het springen is al gezegt en ik zou hem eerst van achteruit rijden allemaal behalve die laatste dat die ze benen gebruikt hij loopt nu op jou en ze moeten opziczelf leren lopen teugeltjes wat lossen en drijven hij moet van achteren komen

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:05

Die kan wel springen!!! Haha! Volgens mij kan ie nog wel hoger Tong uitsteken Springt lekker ruim Knipoog Haha!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:07

Ohwja nog iets leg een draf balkje voor de hindernis want hij zet te vroeg af Lachen is beter voor jongen paarden

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:12

hmmm het meeste commentaar is wel gegeven... het zijn wel helel leuke beestjes hoor maar doe het gewoon wat rustiger aan met ze, laat ze hun balans vinden en laat ze uit pure ontspanning naar beneden komen, en niet omdat het moet...

veel succes nog met ze!

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 12:39

[/quote]

ja, die 2 dingen was ook het eerst waar ik aan dacht... bij de eerste foto vond ik al dat ie in de krul liep, en met een paard dat 3 keer onder het zadel heeft gelopen ga je tog niet een dubbel springen?
[/quote]

dat paard liep al 2 en halve maand onder het zadel van de dubel sprong en de paarden zijn springpaarden Ik heb nou niet het id dat de paarden het niet aankunnen

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 12:41

Elke86 schreef:
colette_007 schreef:

gr colette

Dat is een kneveltrens, heel zacht en ligt enorm stil in de mond. Ideaal voor een jong paard dus Knipoog .

Idd Thnx.. En die martingaal is voor het springen, Als ik dressuur rijdt rijdt ik zonder

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 12:42

superhaffies schreef:
piedrolover schreef:

nee hoor, ik bedoel die bruine, bij die foto dat ze er af viel schreef ze dit: Hier viel ik eraf .. hijs nog niet zo ervaren met springen en sprong de dubbele sprong en daar had ik niet op gerekend en dan krijg je dit effect:

Ik bedoelde dubbele hoogte van de sprong .. ik stuur tog zelf dan reken ik daar wel op..

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:46

wouw mooie paarden zeg! Vingers aflikken Lopen erg mooi!

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:47

Ik vind t niet o rettig om te zien hoe je die paarden zo in de krul trekt, vooral als ze net beleerd worden.
Laat ze nog lekker wennen en doe t rustig aan, vooral ook met springen.

succes verder