Het zijn er in totaal 24. Hieronder staan er 12, de rest is HIER te vinden. En nog even een kort verslagje erbij.
De Dravebier mag nu klasse 4!

De veterinaire keuringen waren daarom ook zeer streng: op iedere vetgate (dus om de 30 km) een ridgway trot en nog een extra keuring 10 minuten voor vertrek uit de vetgate, iets wat doorgaans alleen wordt gedaan als de weers- en/of terreinomstandigheden daarom vragen (zoals nu). Hard rijden deden we al helemaal niet: nog geen 14 km/u terwijl op dit terrein onder normale omstandigheden best hogere snelheden haalbaar zijn, en overal lekker de tijd genomen om uitgebreid te groomen. Ik schrok me daarom ook rot toen Ret anderhalf uur na de finish ineens begon te trillen nadat ik hem had laten rollen. Het was maar heel kort en gelukkig stonden er meteen drie DA's om hem heen die concludeerden dat de darmfunctie ineens flink op gang was gekomen (krampjes, waarschijnlijk was de boel 'aangewakkerd' door het rollen) en dat had niemand zien aankomen, zelfs de DA's niet. Gelukkig bleek het mee te vallen en door adequaat handelen van de DA's was Retje al snel weer de oude. Het geeft toch een veilig gevoel dat er zoveel veterinaire zorg aanwezig is op zo'n wedstrijd.
Retje lijkt de rit goed doorstaan te hebben: geen dikke benen, geen spierpijn, vrolijk en een goede eetlust. Hij heeft nu een dag of tien vakantie op de wei en daarna pak ik hem weer rustig op. Wedstrijdgericht trainen gaan we ergens in de tweede helft van augustus wel weer doen en dan op naar de Drullerberg, half september (68 km). Als alles goed blijft gaan, hoop ik in oktober nog een klasse 3 te rijden en dan zit ons seizoen er weer op... Volgend jaar de 120?

Moet ik natuurlijk niet vergeten mijn grooms te bedanken: Sandra (Match), Mandy (Mandymonica) en Marco (Spades) hebben ons fantastisch door de wedstrijd geholpen!

Samen met Barbara in de vroege ochtendmist

*groen*

'Ja daaag, ik kom net van de vetgate!'

Koelen, koelen, koelen...

...en lopen, lopen, lopen...

...en weer koelen, koelen, koelen...

Ontspannen drafje door het polderland

Even stappen

De laatste meters voor VG2 (op 60 km)

Op ronde 3 nog genoeg energie

Eindsprint, maar Retje mag niet mee van de Kiwi

En vervolgens als derde over de eindstreep