Bonny @ Pessoa longeer Work.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Bonny @ Pessoa longeer Work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 22:37

hi Haha!

vandaag mn pony maar weer eens aan de pessoa gedaan, morgen heeft ze lekker een dagje vrij en heb dr ongeveer met in en uitrijden zo'n 30 minuutjes gelongeerd, in het begin zal je ook aan de foto's zien moet ze even los komen maar later liep ze lekker ruim en actief, super! ze wilde af en toe beetje te graag in galop (wil voornamelijk haar draf trainen maar als ze het moeilijk vind springt ze dus aan) ik heb haar best lang en laag lopen, het lijkt af en toe wat diep, dit omdat ik wil dat ze aan de pessoa lekker ontspant, de hogere stand heb ik weleens gedaan maar daar is ze aan de pessoa nog niet aan toe, met rijden kan het al wel steeds vaker, nou kijk, beoordeel en geniet van mijn Bonny!! Haha!

Afbeelding
loswerken

Afbeelding
ze zag weer wat..

Afbeelding
stap, nog niet zo'n zin.

Afbeelding
ze wil zich soms nog teveel naar buiten drukken met haar hoofd, vandaar ook hoe ik de longeerlijn bevestigd heb.

Afbeelding

Afbeelding
hoofdje..

Afbeelding
dat beentje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
deze vind ik mooi Pling

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en weer klaar.

ik heb een filmpje maar ik snap niks van t uploaden, kan iemand me helpen?
bedankt voor het kijken.
xxx

Bonny4life

Re: Bonny @ Pessoa longeer Work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 22:39

ik ga t filmpje er zo bij proberen te doen!

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:46

nou dan reageer ik hier ff Tong uitsteken zulke momenten hou je tog dat ze op de voorhand valt.. die van mij doet dat heel erg als ze niet actief draaft. maar goed ik vind het op de fotos er goed uit zien ! Haha!

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:46

hier ben ik weer:P
kweet niet of dit de goeie is
maar super toff paardje
stuur et filmpje maar nar mij kan ik hem wel op internet zetten
stuur ik je de link
kus stef

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 22:46

stef_sweety schreef:
hier ben ik weer:P
kweet niet of dit de goeie is
maar super toff paardje
stuur et filmpje maar nar mij kan ik hem wel op internet zetten
stuur ik je de link
kus stef

ja dankje!! Knipoog

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 22:49

Afbeelding
nog 1 van haar hoofdje.

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:13

Hey! Ziet er goed uit! Er zitten hele mooie foto's tussen, zoals bijvoorbeeld foto 11. Daar is ze echt lekker actief! Mooi beestje!

HedwigOJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:16

jeeeeh weer foto`s van bonny Haha! ze loopt het mooi. knap werk

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 00:05

Nu ga ik hier even spelbreker spelen: de Pessoa staat te strak. Dit is niet voorwaarts neerwaarts, dit is achter de loodlijn.

Ik kan zo snel geen ander voorbeeld geven dan deze afbeelding. Kijk en vergelijk.

Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 00:13

ik vind dit er niet vriendelijk uitzien eerlijk gezegd zoals hierbove pasoa zit idd te strak pony word letterlijk en figuurlijk met ze hoofd tussen ze benen getrokken...verder wel mooi ponytje

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 00:34

Cassidy schreef:
Nu ga ik hier even spelbreker spelen: de Pessoa staat te strak. Dit is niet voorwaarts neerwaarts, dit is achter de loodlijn.

Ik kan zo snel geen ander voorbeeld geven dan deze afbeelding. Kijk en vergelijk.

Afbeelding

Helemaal mee eens. Dit is dus inderdaad je pony vast werken, i.p.v. los. Je dwingt je paard in een houding, waar je de pessoa moet gebruiken om je paard uit te nodigen. De touwtjes moeten dus langer.
Nogal logisch dat je paard niet in de hoge stand kan lopen. Je trekt hem met zijn neus tussen zijn voorbenen, terwijl je hem ook van achter nog veel te strak heb staan en hem dus met zijn achterbenen tussen zijn voorbenen zet. Aangezien je paard helemaal niet getraind genoeg is om dat aan te kunnen doet hij het enige wat hij kan doen: vluchten/vechten.
Overigens is het sowieso niet de bedoeling om je paard zo te laten lopen, ook al is hij wel getraind genoeg om het in de achterhand gedeeltelijk op te vangen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 07:43

hoi

sorry hoor maar mn pony loopt er heerlijk op en word er echt wel los van, ik heb de touwtjes losser gehad maar dan hing hij zo los dat ze er bijna inkwam, misschien is het anders als op het plaatje hoe het ECHT hoort maar zeker niet fout, ik heb op meerdere bedrijven (stage) Gewerkt met pessoa en hij moest nooit losser dan dit, maar toch bedankt voor de reacties.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 07:44

ps=kan iemand mij helpen om een filmpje er op te zetten?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 13:01

nog ff by the way, hij kan nog maar ietsje losser, dan vraag ik mij af hoe hij bij een paard zit van dik 1.70 m?? veel te strak dus, nee misschien lijkt het zo maar ze liep echt lekker door dr lijf, dat wil ik ook nog even laten zien in het filmpje! maar lukt me niet helemaal..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 17:14

SylviaG schreef:
Ik heb het topic van je pony ook gezien en ik vond de eerste foto's niet zo fijn overkomen. Hierheeft hij duidelijk moeite met de buiging in zijn lijf (zowel de bovenlijn als de zijwaardse buiging). Ik zou de pessoa hier dus iets losser zetten zodat je paard iets meer vrijheid heeft om los te worden en in balans te gaan. Zodra je ziet dat ie van z'n oren tot z'n staart staart zelf los laat dan kan je hem ietsje strakker zetten om hem te stimuleren zich nog boller te maken mocht dat nodig zijn.

Op de 2e helft van de foto's loopt ie wel lekker door z'n lijf met een mooie spieraanspanning. Daar vind ik niets mis met de pessoa. Ik zou hem voorlopig nog even niet hoger instellen want het moet eerst vanzelfsprekend voor je paard worden dat ie zijn lijf loslaat en dat is nu nog niet het geval. Met deze stand stimuleer je dat het beste.
Succes!

ik zet m ff hierneer het is ook zo, in het begin heeft ze meer moeite, dat schreef ik al, en dat is ook haar moeilijke kant, naarmate ze losser word word het beeld ook veel vriendelijker omdat ze dan heerlijk ruim en los begint te draven. bedankt voor je tip en reactie.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:35

ik vind vooral de laatste foto's er wel goed uitzien hoor Ja

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 21:51

Toad schreef:
ik vind vooral de laatste foto's er wel goed uitzien hoor Ja

dankje, daar was ze ook veel losser dan op het begin van de foto's en liep ze lekker voorwaarts en lekker gedragen. zie je vrijdag.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:40

Ik ben het wel met cassidy eens, al lijken sommige foto's wel beter dan sommige andere. Wat ik zie is dat hij van voor te kort opgebonden loopt en van achteren juist te los. Achter mag hij wat hoger komen te hangen en iets korter worden geschoven naar voren toe. Maar van voor moet hij langer.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:45

Ik vind het wel een bijzondere manier van pessoa werk.
Even een vraagje, wat is de reden/werking van de longeerlijn aan de singel naar het bit..

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:57

Het kijkt inderdaad wel wat strak... Hij zou ook gewoon losser moeten kunnen. Bij ons op stal past het bij alle paarden en dan zit er ook een paard van 1,80m tussen (misschien nog iets groter)

De longeerlijn heeft ze zo om stelling en buiging te kunnen vragen. (tenminste, dat neem ik aan)

Ik vind haar op sommige foto's wel lekker lopen... Op de meeste echter toch wat geforceerd. Als je pony het bij iets langere touwtjes nog niet goed aanneemt, heeft ze gewoon wat meer tijd nodig. Ook met een Pessoa hoeft ze niet in 1 dag helemaal goed te lopen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 19:06

manonnetjoe schreef:
Ik ben het wel met cassidy eens, al lijken sommige foto's wel beter dan sommige andere. Wat ik zie is dat hij van voor te kort opgebonden loopt en van achteren juist te los. Achter mag hij wat hoger komen te hangen en iets korter worden geschoven naar voren toe. Maar van voor moet hij langer.

dus jij denkt het bovenste touwtje wat strakker en die andere (onderste) langer?? ik kan het nog eens proberen, wil ik best doen, maar hij kan echt niet veel losser daarom vroeg ik me af, dan moet in jullie ogen een hel groot paard altijd strak lopen..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 19:08

PriscaZ schreef:
Het kijkt inderdaad wel wat strak... Hij zou ook gewoon losser moeten kunnen. Bij ons op stal past het bij alle paarden en dan zit er ook een paard van 1,80m tussen (misschien nog iets groter)

De longeerlijn heeft ze zo om stelling en buiging te kunnen vragen. (tenminste, dat neem ik aan)

Ik vind haar op sommige foto's wel lekker lopen... Op de meeste echter toch wat geforceerd. Als je pony het bij iets langere touwtjes nog niet goed aanneemt, heeft ze gewoon wat meer tijd nodig. Ook met een Pessoa hoeft ze niet in 1 dag helemaal goed te lopen.

ja longeerlijn is zo bevestigd omdat ze graag naar buiten kijkt Knipoog

maar als ik ze iets langer zou doen (denk niet dat dat helpt want ik vind ze echt niet strak maar kan het eens bekijken) dan moet dus alleen het touwtje naar de mond langer? want het bontje zit al hardstikke los..

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:54

De longeerlijk bevestig je goed, zo krijgt ze toch een beetje stelling. Kijk eens goed naar het tekeningetje, beter dan dat kan ik het echt niet uitleggen. Ik bedoel wel dat je zo moet verkorten dat het bontje iets hoger komt te liggen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 21:22

hey mensen,

omdat er zoveel zeiden dat mn pessoa te strak stond heb ik hem vandaag een stuk langer gedaan, gewoon ff kijken hoe het ging.

ik had wel het idee dat ze meer door haar hele lijf liep en meer voorwaarts van achter. maar ik vond ook wel dat ze makkelijk haar neus in de lucht kon steken, dat deed ze dus ook zo af en toe, maar als ze dan nagaf ging ze wel met het neusje over de grond, stelling was ook wat moeilijker met langere touwtjes maar gelukkig kon ik inwerken met de longeerlijn, was af en toe wel nodig. ze wilde weer graag galoperen en was lekker vw maar ook helemaal met neus over de grond, dan heb ik zelf het idee dat ze op de voorhand valt of lijkt dit maar zo?
de touwtjes en bontje hingen nu wel aardig los, beiden met een beetje een boog erin, is dat niet erg dan? als ze heel laag liep was ik soms wat bang dat ze erin kon komen, gebeurde gelukkig niet. ik vraag me af zou ik het zo beter hebben gedaan of niet? ik geef toe er was minder krul te zien maar ze liep meer door haar lijf..hoop dat ik het goed heb gedaan of denken jullie dat ie toch iets strakker moet? sorry had geen fotograaf bij de hand. heb wel 30 minuten gelongeerd was beetje te enthousiast, aan het eind zonder iets sprong ze links verkeerd aan en wilde niet meer terug... daarna wel lekker los in mega draf

Melis3009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:30

Het is ook de bedoeling dat ze met haar neus over de grond gaat lopen. Dan gaat ze namelijk over haar rug lopen en dus ook haar rugspieren gebruiken en dat is waar de pessoa voor is. Om de achterhand er goed onder te houden zou je het bontje achter haar kont gewoon wat strakker kunnen laten zitten dan heb je het optimale resultaat denk ik Bloos

Ik vind het trouwens heel goed hoe je met het commentaar om gaat! En zo hoort t Knipoog