mijn vorige paard

Moderators: Murosch, Agossie, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-01 09:43

Dit is Ludiek, mijn vorige paard.
[img]../upload/120/luud.jpg[/img]
Vorig jaar heb ik hem verkocht.

Hmm, beetje groot...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: janna op 2001-05-18 10:44 ]</font>

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 09:44

Wat 'n groterd zeg! Of lijkt dat maar zo... Waarom heb je hem verkocht?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 09:44

he leuke naam!
Maar dat hoort ook bij een leuk paard he... Party!!
ben jij dat die erbij staat?
Groetjes Petra

:evaw:

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-01 09:48

ik ben dat inderdaad. Ik had niet genoeg tijd meer voor hem. Hij stond bij mijn ouders, en die konden hem niet binnen/buiten zetten. Hij was hier trouwens maar 1.60 m. Ik weet niet hoe ik die foto kleiner moet krijgen...

Zoo, dankzij mijn vriend is hij nu wel goed!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: janna op 2001-05-18 11:19 ]</font>

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-01 10:56

Nu lijkt hij ook een stuk minder groot, toch?? Party!!
Ik heb hem gekocht bij een boer ik Raalte, waar de stallen echt bijna uit elkaar vielen. De paarden ook trouwens. Hij liet er een zien, die zich na twee passen in de bak vestapte, en gelijk kreupel was. Ludiek zat onder de wormen. Ze waren bang van hem, en hij was volgens mij nog nooit in zijn leven gepoetst. Thuis heb ik eerst de plakken stront achter zijn ellebogen weggehaald, en hem eens flink gepoetst. Hij stonk echt verschrikkelijk. De dag erop ben ik er maar bovenop gaan zitten. Volgens die boer moest hij eerst gecastreerd worden, want hij was levensgevaarlijk. Eeen liever paard ken ik dus niet he! Hij vond altijd alles best, was denk ik blij dat hij bij die kerel weg was. Na 8 weken hebben we hem laten castreren, omdat hij dan overdag lekker buiten kon staan. Hij heeft een hele tijd nodig gehad om bij te komen. Daarna begon meneer met groeien. In een week tijd was hij dan weer 1 cm groter. Dan weer twee maanden niets, en dan ineens weer een stuk erbij. Ik kon al merken dat als hij vreselijk sloom was, dat hij dan weer in zo'n groeispurt zat. Op zijn vierde ben ik wedstrijden gaan rijden met hem. uiteindelijk ben ik Z1 met 5 punten geworden. Daarna heb ik hem verkocht (hij was toen 7). Echt iedereen kan er mee rijden. Ik nam ook wel eens mensen mee die nog nooit hadden gereden, dan gelijk twee uur het bos in. Draven??? nee hoor, je kan schoppen wat je wil. Pas als ik dan zei draf, ging hij onmiddelijk, leuk he??

Nu ziet hij er zo uit:
[img]../upload/120/ludiek.jpg[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: janna op 2001-05-18 13:07 ]</font>

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 12:04

ag wat lief... maar ook van jou natuurlijk dat jij dat beesje min of meer gered hebt!

groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 12:12

Wauw he!! Wat een verschil! Als ik het goed begrijp is die eerste foto van toen je hem net had. Ik dacht namelijk eerst, wat een beest. En toen zag ik die tweede foto.... Tjonge jonge die is veranderd! Zeer positief!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-01 12:15

haha, daarom had ik dat er niet bijgezet!! Vond het wel grappig om dat er eerst even niet bij te zetten!! Toen ik daar alles zag, wilde ik ook gelijk rechtsomkeert maken, totdat hij begon te lopen! Echt, hij kon zooo super lopen. Af en toe kwam er een voetje op de grond, maar verder bleef hij maar boven de grond hangen. Maar wat was hij lelijk he!! Ik snap nu soms nog niet hoe ik hem zo heb kunnen kopen. Die erste foto was nog bij die kerel, tijdens de keuring!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: janna op 2001-05-18 13:15 ]</font>

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 12:56

Cool zo'n beest! waarom heb je hem eigenlijk verkocht? Gewoon nieuwschierig hoor.
Hieronder een foto van mijn vorig paardje. (Moeten aten inslapen op 4 dec, pas zeven jaar oud)
[img]../upload/2/draf.gif[/img]

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-01 13:48

Hoi Heike.
jouw julius kende ik al hoor!
Mijn paard was een echt knuffelbeest, en wilde continu aandacht. Nu zijn mijn ouders helemaal geen paardemensen. Ik had hem nog bij hen staan. Per 1-7 vorig jaar kreeg ik een baan, en kon ik dus nog minder tijd besteden aan hem. Bovendien viel het werk hem best wel zwaar (hij hield meer van knuffelen en rondhobbelen dan van rijden en hard eraan trekken). Toen heb ik besloten om hem te verkopen aan iemand die hem heel veel aandacht kon geven, en waar hij wat minder keihard moest werken. Die heb ik gevonden Party!! Party!! Party!! . Hij wordt nu 3 keer per week op Z nivo gereden, en er wordt tot 1.50!!! mee gesprongen. Vindt hij geweldig. De andere dagen rijdt zijn nieuwe bazin erop. Ze heeft twee jaar een haflinger gehad, maar die kon ze niet baas. Keerde steeds om op de weg en zo. Met Ludiek heeft ze twee keer per week les (van de persoon die hem ook rijdt), en verder gaat ze lekker naar buiten. Ik geloof dat ze een paaar keer per dag op de manege komt, paard naar buiten, paard weer naar binnen, appeltje, worteltje, enz. Volgens mij heeft hij het daar perfect naar zijn zin. De haf had ze verkocht, maar heeft ze uiteindelijk weer teruggekocht. Daar rijden ze nu mee in de manege lessen. Echt gaaf hoor om daar te komen! Als die vrouw eraan komt, beginnen mijn ex en die haf keihard te bleren: Jippie daar is ze weer!!
Gaaf he?
Ik rijd zelf nu paarden voor anderen. kost mij minder tijd, en ik kan toch lekker rijden. Als ik een keer niet kan, hoeft het nu dus ook niet, wat voorheen wel moest. Dat veulen onder mijn naam is trouwens voor de helft van mij: Ik ga straks rijden, de fokkers/medeeigenaren verzorgen haar.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 14:43

klinkt als een prima oplossing.

Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben.

Enne ik vond het wel leuk om weer een foto van Julius erop te zetten want ik ben nog steeds heel erg trots op hem.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-01 15:46

Is ook een heel gaaf beest, die Julius!!! Kan me wel voorstellen dat je trots op hem bent. Hij is toch maar even nog kampioen geworden!

Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 17:41

leuke foto's allemaal!
Ik heb So ook moeten laten inslapen! En de meeste mensen weten denk wel hoe het voelt om ze te verliezen!!

xxx so

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 17:45

soms i het het besteom een paard in te laten slapen...
Ik kom er trouwens vandaag achter dat scooby NIET is ingeslapen, heb eens goed nagevraagd, ze is naar een rustboerderij gegaan...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 18:12

Gelukkig, Scooby!! MAar je zei dat ze geslacht waS?
Ik vind het wel een leuk paard, hoor, Janna.
En ik vind het echt heel goed van je wat je gedaan hebt!!

Hip & Groen - Voor eigentijdse, bewuste ouders!
http://www.hipengroen.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie