een hele speciale 'sport' die waarschijnlijk weinig mensen hebben gezien, huifbedrijden word uitgeoefend op sommige manege's voor paardrijden voor gehandicapten, ook op de manege waar ik 3 keer in de week vrijwilligers werk doe ( dit doe ik omdat ik het geweldig vind om met deze speciale mensen te werken en te helpen
) . er zijn op enkele ochtends huifbed rijden, en voor de rest zijn er lessen voor gehandicapten, waar de vrijwilligers dan naast lopen. ik zal even uitleggen wat het inhoud en waar voor het is.
huifbed rijden is voor gehandicapten die niet in staat zijn te zitten op een paard. deze mensen kunnen liggen op een bed, waar 2 paarden onder lopen. zo voelen ze de paardenrug lekker onder zich bewegen, ik heb het zelf ook wel eens gedaan en je valt bijna in slaap
het is echt heerlijk, en ook erg ontspannend voor de 'ruiters'ook is de bak erg leuk en gezellig voor de ruiters en de huifbedruiters.
sommige foto's zijn niet duidelijk, maar het gaat om het idee. de pony's die eronder lopen zijn 5 haflingers,2 tinkers en een fjord, elke keer worden er 4 paarden gebruikt. deze keer waren triona en thunder (de tinkers) en maxima en fonds ( haflingers) aan de beurt:
de haflingers zonder bed en ruiter:
1.
bed word erop getilt:
2.
lopen in de bak, er word alleen gestapt. kijk vooral na de vrolijke bakrand:
3.
4.
nu kun je goed onze nieuwe muur zien
5.
6.
7.
gedeelte van de muur:
8.
9.
ook erg mooi stuk van de muur
10.
11.
12.
ook hangen er boven de bak allemaal figuren zodat ze wat te kijken hebben:
13.
en wilfred die vandaag terug kwam van de kliniek:
voor de operatie:
na de operatie:

nee doe ik niethoor
Wilfred's buik ziet er gelukkig ook weer een stuk beter uit
Ik kende het eigenlijk ook al
echt tof voor die mensen dat ze dan toch kunnen 'paardrijden'!!!!