Pien met Longeersingel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dudette_

Pien met Longeersingel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 10:46

laatst had een vriendin van mij, de longeersingel van Pien gevonden. Dus zij had hem al uitgeprobeerd, maar nog geen elastiek enzo. nja, geen idee hoe het heet, ik ben ook maar een amateur Vork . Gister heb ik dat dus ook ff gedaan, alleen dan mét elastiek. en nee het is geen merrie, maar ja, wel een homotje Lachen hèhè Duivel

Ok, dus eerst hebben we aan de longeerlijn gelopen, maar aangezien dat niet gaan, met een longeerlijn in je hand, de zweep in de andere, heb je geen plaats meer voor een camera. Clown

Afbeelding

dus toen maar zonder, er zijn niet veel draf óf galop foto's, ging beetje lastig. Vork

Afbeelding

Zijn liéve hoofdje Lovers
Afbeelding

Afbeelding

en met aandraven of aangalopperen, gooit ie nog steeds met zijn hoofd recht de lucht in Sigaar
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze foto, vind ik mooi Bloos! Don't know why. Lachen
Afbeelding

nog 3 foto's van de andere hand, en toen, begaf mijn batterij het, en ik ook, want had geen zin om er andere in te doen. Vork

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oke dat was het, niet veel hè? Nee vond ik ook al. Clown
Commentaar graag, liefst opbouwend en hou het áárdig! Kan je dat niet? Liever dan geen commentaar Vork anders ben ik weer pissig Tong uitsteken
Dit was de eerste keer dat we het deden, dus ja. Lachen

Groetjes ! Doei!

Relien

Re: Pien met Longeersingel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:48

ziet er goed uit mooi paardje maar ik vind jou elastiek erg strak zitten maar dit kan ook door de foto's komen

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 10:50

Relien schreef:
ziet er goed uit mooi paardje maar ik vind jou elastiek erg strak zitten maar dit kan ook door de foto's komen

hij zat wel strak ja, dat geef ik toe, het is ook zo'n elastiek uit de intertoys; Lachen

lizalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:55

Ik vind het een leuke pony maar of dat elastiek zo goed is heb ik mijn twijfels aan.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 10:57

lizalover schreef:
Ik vind het een leuke pony maar of dat elastiek zo goed is heb ik mijn twijfels aan.

ik wil ook een echte kopen, maar, ben momenteel een beetje, kléin beetje maar, blut. daarom deze ook, maar ik ga vrijdag met mijn ma, dus haar even lief aankijken, en hopen dat het maar werkt Lachen En die is zwart, geen roze ! Haha!

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:59

hahah hij zat idd wel strak maar niet echt veel en veel ste strak haha. de eerste keer had ik het wel met goede elestieken gedaan die ik had geleent. maar kan moeilijk telkens lenen.

binnenkort kommen er wel goed elestieken hoop ik.

maar waarom heb je in die klien bak gelongeert en niet in de grote. kan hij veel makkelijker galoppeeren maar ja

verder mooie foto's en jammer dat er op foto 11 geen oortjes zijn. en foto 10 vind ik ook erg leuk..

kus

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:05

volgens mij moet dat elastiek nog tussen de voorbenen door, zo heeft het bijna geen inwerking en word de rug niet gebruikt. Daardoor kan Pien met zijn/haar hoofd ook zo omhoog komen. De eigelijke werking van elastiek is nu net gemist. Als je zelf eigelijk geen idee of maar een beetje idee heb, om een hulp teugel te gebruiken, doe het dan liever niet. En zoek even naar iemand die het wel weet. Anders kan je schade aanbrengen aan de rug van je knollebol.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:21

De lengte van het elastiek moet zo zijn dat als je paard in de gewenste houding loopt , het elastiek doorhangt en dus geen spanning meer geeft (wat de gewenste houding precies is laat ik hier in het midden). Dit wegvallen van de druk is namelijk de beloning voor je paard.
Door het elastiek te strak te zetten, is er geen enkele (fatsoenlijke)houding waarin hij de druk kan laten wegvallen. Dat is ook de reden dat hij "achter het bit" kruipt op verschillende foto's. Dit zijn helaas de foto's die jij blijkbaar mooi vind. Weet dus eerst wat je wilt van je paard!
Bij het rijden geef je met je handen ook ontspanning als je paard in de gewenste houding loopt, zo zal je paard na regelmatig oefenen sneller dat punt opzoeken.
Dus het hangt er wat mij betreft niet vanaf waar je het elastiek gekocht hebt, maar wat de werking ervan is.
Als je niet weet waar je mee bezig bent kun je met hulpteugels meer kwaad dan goed doen en je paard in no-time verkeerde gewoontes aanleren. Niet om je af te breken, wel als waarschuwing: Door bijvoorbeeld te strak te longeren met een elastiek, kan je paard leren dat hij van die druk op het bit af kan raken door met zijn kin tegen zijn borst te lopen. Als hij dat vervolgens ook gaat doen tijdens het rijden, ben je nog verder van huis!

Over het wel of niet juist plaatsen spreek ik mij helemaal niet uit, ik werk niet met zulke hulpmiddelen. Maar zoals al gezegd: via de singel lijkt mij logischer om je paard voorwaarts - neerwaarts te krijgen... En om het hoofdschudden te voorkomen...

Succes!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:38

ten eerste wil ik even zeggen dat ik het een superleuke pony vind (om te zien iig Knipoog )
maar dit is niet echt mijn manier van longeren. Wat ik zelf erg fijn vind is met touwtjes. die zitten op de zelfde manier zo bovende longeersingel langs (ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen) als jouw elastiek, dan haal je ze ook van buitendoor de bitringen maar dan doe je ze beneden tussen de benen door aan de singelvastknopen (ipv boven het hoofd door). Ik wil niet zeggen dat je het zo moet gaan doen, maar het is een manier die ik zelf erg fijn vind (mits je de achterhand actief houdt iig) die de ontspanning stimuleert, wat erg goed werkt bij mijn pony.
Dit is trouwens absoluut niet aanvallend bedoeld, maar ik houd gewoon zelf niet echt van longeren met elastiek.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:42

Esmeralda schreef:
volgens mij moet dat elastiek nog tussen de voorbenen door, zo heeft het bijna geen inwerking en word de rug niet gebruikt. Daardoor kan Pien met zijn/haar hoofd ook zo omhoog komen. De eigelijke werking van elastiek is nu net gemist. Als je zelf eigelijk geen idee of maar een beetje idee heb, om een hulp teugel te gebruiken, doe het dan liever niet. En zoek even naar iemand die het wel weet. Anders kan je schade aanbrengen aan de rug van je knollebol.

helemaal mee eens Ja hij werkt nu trouwens wel in maar niet zoals het zou moeten, want dat nekje zit nu wel in de krul, maar deze pony kán zo gewoon niet ontspannen lopen. Als je toch met elastiek wilt longeren, moet je deze iig tussen de benen aan de singel vastmaken ipv aan de zijkant.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:20

snuffelhues schreef:
De lengte van het elastiek moet zo zijn dat als je paard in de gewenste houding loopt , het elastiek doorhangt en dus geen spanning meer geeft (wat de gewenste houding precies is laat ik hier in het midden). Dit wegvallen van de druk is namelijk de beloning voor je paard.
Door het elastiek te strak te zetten, is er geen enkele (fatsoenlijke)houding waarin hij de druk kan laten wegvallen. Dat is ook de reden dat hij "achter het bit" kruipt op verschillende foto's. Dit zijn helaas de foto's die jij blijkbaar mooi vind. Weet dus eerst wat je wilt van je paard!
Bij het rijden geef je met je handen ook ontspanning als je paard in de gewenste houding loopt, zo zal je paard na regelmatig oefenen sneller dat punt opzoeken.
Dus het hangt er wat mij betreft niet vanaf waar je het elastiek gekocht hebt, maar wat de werking ervan is.
Als je niet weet waar je mee bezig bent kun je met hulpteugels meer kwaad dan goed doen en je paard in no-time verkeerde gewoontes aanleren. Niet om je af te breken, wel als waarschuwing: Door bijvoorbeeld te strak te longeren met een elastiek, kan je paard leren dat hij van die druk op het bit af kan raken door met zijn kin tegen zijn borst te lopen. Als hij dat vervolgens ook gaat doen tijdens het rijden, ben je nog verder van huis!

Over het wel of niet juist plaatsen spreek ik mij helemaal niet uit, ik werk niet met zulke hulpmiddelen. Maar zoals al gezegd: via de singel lijkt mij logischer om je paard voorwaarts - neerwaarts te krijgen... En om het hoofdschudden te voorkomen...

Succes!

Oke, ook al doe ik dit niet vaak, als ik het ga doen, dan, ehm, zal ik het ehm proberen. Vork

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:26

Esmeralda schreef:

ehm oke, dan maar hopen dat mn moeder de goeie wil kopen. Vork
btw het is een HEM !! hem Verdrietig geen haar Tong uitsteken

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:46

hihi wat voor elastiek heb je gebruikt zo 1 bij de intertoys vandaan Knipoog
HAHA mijn elastieken zijn namelijk zwart en zien er iets anders uit haha

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:48

Kimmie_girl schreef:
hihi wat voor elastiek heb je gebruikt zo 1 bij de intertoys vandaan Knipoog
HAHA mijn elastieken zijn namelijk zwart en zien er iets anders uit haha

ja bij de intertoys vandaan Koe Tong uitsteken

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:05

jou paard moet vrijwillig naar beneden lopen en niet door middel van dwang. Doe dat touw alsjeblieft losser, of doe bijzets aan elke kant om. zodat die vrijwillig gaat.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:22

Ik ben niet zo voor deze manier van longeren (veel te gedwongen), maar het is wel een leuke knollie. Knipoog

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:38

tenminste ik ga nou een adere manier proberen met deze pony( weet niet of ze het ook gaat doen maar denk het wel) dat is die hier al een keer uitgelegt is.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:28

Leuke kleur zeg Tong uitsteken
Als je hem via de zijkanten wil doen kan je ze misschien wat lager doen, of gewoon tussen de benen.
Verder ben ik ook niet meer zo'n voorstander van een elastiek..

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:37

Waarom elastiek?? Er is mij altijd verteld dat dat niet goed is... Wij gebruiken gewoon touw ( longeersingel, bit, tussen de benen door, bit, longeersingel) Dit werkt super. Ik plaats zo wel een foto

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:41

hmm gewoon touw wat voor touw dan..?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:41

Afbeelding

Ik hoop dat je het hier een beetje kunt zien.. het is geen perfecte foto maar ik kan nou eenmaal geen fotos maken Knipoog

Wij gebruiken tjah touw wat niet snijd (dus geen strotouwtjes)

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:04

Ik doe hem inderdaad ook altijd zo. Aan de zijkant van de longeersingel vastmaken, door de bitring, tussen de voorbenen door, door de birting, aan de longeersingel. En indd, zoals herboven al gezegd word, zo los dat hij doorhangt op het moment dat de pony 'goed' loopt, hij zit nu echt véél te strak.

Succes ermee! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:42

Je kan natuurlijk ook gewoon bijzetjes kopen...
Als je zo longeert, longeer dan helemaal niet...

_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 23:23

commentaar ga ik niet geven want dat heb je al gehad Knipoog
ik vind pien echt een leuke pony! Haha!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 23:47

Dit is niet de manier om je pony lekker aan het lopen te krijgen... Je traint nu juist alle spieren die je niet wilt trainen! Koop goede spullen en verdiep je in wat longeren is, of hou ermee op, want dit is niet de manier.

Verder vind ik het maar link dat je je teugels los hebt hangen en dat je je pony los laat lopen met een veel te strak elastiek. Wees maar blij dat t een kalm beessie is, als ie was geschrokken en achterovergeklapt was je minder blij geweest