Pablo @ Breda Hippique 3 * Eventing dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Pablo @ Breda Hippique 3 * Eventing dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:45

Eerst maar de foto's, het verslag staat eronder

uitgestrekte draf
Afbeelding

volte 10 meter
Afbeelding

inzet appuyement (copyright scum photography Knipoog )
Afbeelding

galop
Afbeelding
Afbeelding

portret
Afbeelding
Afbeelding

op stal (copyright scum photography Knipoog )
Afbeelding

Ik hoorde al een paar weken geleden van Scum en Bitwise dat hun hoefsmid hen had gevraagd om mee te rijden op Breda Hippique als guinea pig in de eventing dressuur.

Hun verslag vind je hier:

viewtopic.php?p=16810780#16810780

Deze proef wordt dan gebruikt om de beoordeling van de juryleden op elkaar af te stemmen. Dat is natuurlijk een buitenkans en ik vond het geweldig leuk voor hen. Toen dan ook 2 weken geleden bleek dat er nog iemand nodig was, om de 3* dressuur voor te rijden, en Scum en Bitwise meteen aan mij dachten, hoefde ik dan ook niet lang na te denken Haha! Je kunt de 3* proef wat moeilijk vergelijken met een reguliere proef, er zitten wat elementen van het Z in (appuyementen wissels) en het is een 20*60 ring, maar bv geen travers en ook een mooie opbouw in de oefeningen. Optoming naar keuze trens of stang en trens, en hoedje + slipjas toegestaan Haha!

Pablo was weliswaar pas weer een week of 4 vol in training na lang sukkelen met een losse wand, maar ik had wel het idee dat we hem met twee weken hard trainen zover moesten kunnen krijgen dat we de 3* proef acceptabel konden laten zien. Er zaten wel twee oefeningen in die nog niet erg bevestigd waren (appuyementen en de vliegende wissels), maar de rest (schouderbinnenwaarts, achterwaarts, uitgestrekte gangen) komen ook in het m2 (vorig jaar een keer gestart, dus dat was ook wel even geleden Haha! ) voor en vormden geen groot probleem.

Kortom, we zijn de afgelopen twee weken heel hard aan het dressuurmutsen geslagen met heel veel hulp van mijn beide instructrices (w.o. Tyrza Ja ) Pablo pakte de nieuwe oefeningen al heel snel goed aan, al bleven de wissels wel wat twijfelachtig Haha! Daarnaast moest ik ook de proef uit mijn hoofd leren, dus iedere dag maar met losstappen de lijnen gereden en in mijn hoofd gestampt *LOL* Afgelopen donderdag had ik dan mijn laatste les en Pablo liep echt als een trein.

Die avond zijn we al naar Breda gegaan, aangezien we op vrijdag al om half negen zouden starten. Er was door de organisatie stalling geregeld, en toen we er om 11 uur Slapen aankwamen, konden we Pablo dan ook zo in stallentent voor de 4spannen zetten. Zelf nog tentje opgezet, en een pilsje gedronken voordat we dan eindelijnk Dromen gingen.

Vrijdag er al veeeeel te vroeg uit (half zes) en Pablo ingevlochten. Ik mocht Tyrza's slipjas lenen en ook mijn hoedje uit de tijd van Trammelant vond ik weer terug op zolder, zodat we dan ook helemaal chique van start konden. Pablo liep met los rijden erg fijn, de 4spannen waren wel even interessant, maar al heel snel was hij goed aan het werk. Ik heb er een paar niet zo charmante foto's van (nog even met cap voor de zekerheid), die moeten nog ge-upload worden. Bitwise was inmiddels ook present, we zouden beiden tegelijk om half negen onze proef rijden. het wedstrijdterrein zag er wel heel erg officieel uit; wit zandm tribunes rondom (leeg Knipoog ), echte juryhuisjes, bloemen etc. Er waren drie jury's, Richard Meade (beroemde naam uit de Engelse military) als hoofdjury

Citaat:
Richard Meade won gold medals in three-day eventing at the 1968 Games in Mexico City and the 1972 Olympics in Munich.

Roeli Bril (beroemde naam in de Nl eventing) op H en een dame waarvan ik de naam vergeten ben Bloos! op B. Tijdens het rondje om de ring was Pablo heel even onder de indruk van deze omgeving (weer eens wat anders dan de bordjes ringen met de gewone crossen Haha! ) maar al heel snel was hij weer gewoon met zijn aandacht bij mij.

En toen mochten we dan echt van start. Het begon al meteen goed met halthouden op X ipv I Bloos! maar de daarop volgende middendraf, schouderbinnenwaarts, volte, appuyement, uitgestrekte draf gingen wel heel fijn. Ik was vervolgens zo geconcentreerd voor de schouderbinnenwaarts links (Tyrza in mijn hoofd: niet te schuin, smakelijk houden) dat ik het halthouden en achterwaarts volkomen vergat Bloos! Na het fluitje van de hoofdjury (en een voor mij niet te horen aanwijzing) was ik heel even kwijt wat er mis ging, maar gelukkig wist ik het al snel weer. Daarna weer sb, volte, appuyeren, midden- en uitgestrekte stap (allemaal best redelijk) en verzamelde galop. Dat ging goed, de contra recht voor de neus van jury helaas niet helemaal Haha!, de daar getoonde wissel was erg mooi maar niet gevraagd *LOL* Opnieuw aangesprongen in de contra en een - toen wat minder mooie - wissel, uitgestrekte galop, weer contra en de laatste wissel (ook niet alles Knipoog ), voor het afgroeten. Ik was echt super tevreden, we hebben eruit gehaald wat er inzat in deze korte voorbereiding, en Pablo heeft echt geweldig aangepakt.

Daarna nog even gekeken naar de eerste officiële starters, om te zien hoe dat er dan uitzag en vervolgens Pablo op stal gezet. Accreditatie geregeld (ik heb nu dus een pasje met "deelnemer Breda Hippique Ja " ) en even kennis gaan maken op het secretariaat waar we alvast een prachtige herdenkingsstrik en een uitnodiging voor volgend jaar Ja kregen. Ik ben daarna naar Maarsbergen gegaan om te hindernisrechteren Haha! en Sum en Bitwise hebben mijn protcollen opgehaald. Uiteindelijk had ik 145 -2 (hoofdjury), 143 -6 (jury bij B, heeft het halthouden op X als een vergissing aangerekend) en 129 -2, Ik had met de vergissingen 56,5% gereden (65,2 strafpunten en 20e), en zonder die strafpunten 57,9% (63,1 strafpunt en 19e). Daar was ik heel erg blij mee, zeker aangezien ik bij 2 juries net rond de 60% scoorde Ja Opvallende cijfers waren 2 achten (uitgestrekte draf en halthouden bij A), en de terechte dikke onvoldoendes (2, 3, 4 voor de mislukte 1e contra en de daaropvolgende wissels. Ik was ook erg blij met de goede punten voor de appuyementen , van een jury een 4, verder 6-en en 7s en de 7 van de hoofdjury voor de beoordeling van de ruiter (zit en hulpen). Het verdere commentaar had vooral betrekking op meer verzameling en beter afwerken, en dat klopte gewoon.

Mijn eindresultaat van 68,4 strafpunten was een 22e plaats, zonder mijn vergissing had ik 20e gestaan en bij de hoofdjury zelfs 14e Haha!

Samengevat, ik ben helemaal blij. Als herinnering heb ik mijn deelnemerspasje, de proef op DVD straks (was een echte filmploeg aanwezig), de protocollen (w.o. een in het Engels), wat foto's (moet ik nog uploaden), en die strik + natuurlijk de uitnodiging om volgend jaar weer te gaan Haha!

Heel veel dank aan Scum en Bitwise, die aan mij dachten toen er nog iemand gezocht werd, en de foto's, aan Tyrza voor de tips en het lenen van haar rijrok Haha!, aan mijn andere instrutrice voor de vele lessen de laatste weken en uiteraard vooral aan Pablo die zo ontzettend zijn best heeft gedaan Ja

en zaterdag waren we weer gewoon in Maarsbergen voor de cross Ja Hier mijn moeder en Pablo bij de keuring

Afbeelding

viefdepief

Re: Pablo @ Breda Hippique 3 * Eventing dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:53

Hii Lielle!
Wat een super leuk verslag Haha!
Het rijden ziet er hartstikke goed uit en die jas maakt het echt helemaal af!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:10

Wouwie Lielle Haha!!!
Echt super gaaf enne op naar volgend jaar!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:36

Wow, dat lijkt me inderdaad erg gaaf om een keer gedaan te hebben! Stoer hoor! En de foto's zijn ook erg leuk.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:44

Geweldig, ik kan niet anders zeggen.

Ga zo door!!!!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:54

ziet er echt leuk uit zo, super dat je dat mocht doen Ja
die rijrok maakt het natuurlijk helemaal af! Knipoog
hoeveel mensen deden er trouwens mee?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 01:36

Idd de foto,s zijn erg mooi!
Wat een mooi koppie zit er op het paard zeg Lachen

Heidie en monchique

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 07:40

bedankt Ja

Ik voelde me ook erg stoer, met rijrok + hoedje in zo'n omgeving Haha!

Krumel, 30 starters.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:17

Ziet er super uit. Zal een hele mooie ervaring zijn geweest.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:41

Wat een leuk verslag! Wanneer ben je eraan toe om mee te doen aan het hele evenement? Haha!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:47

Ziet er super uit en lijkt me een super mooi ervaring Lachen
en wat een mooi verslag Haha!

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:57

Knap hoor in zo'n kort tijdje!
Leuk paardje ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:04

Mooie foto's Ja
En een leuk verslag.
Lijkt me idd erg gaaf om dat eens te mogen doen.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:10

Leuke foto's Lielle.
Je verslag geeft hetzelfde weer als je verslag IRL.
Gaaf hoor dat je gevraagd was om het te doen.
Nu op naar het voor het "echie" meeedoen Knipoog

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:05

Ontzettend mooi en leuk!!! Ja

Die rijrok maakt het echt hardstikke profi he Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 10:07

en nu die linkerhand nog Knipoog

Ik hoop idd een keer voor het echie te starten in Breda, maar dan moet ik nog wel even oefenen. De dressuur en het springen zullen wel lukken, maar een 2 en 3 * cross is nog heel wat Ja

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:57

leuk verslag was erg duidelijk en succes voor volgend jaar

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:59

Wat een geweldige ervaring Lielle! Cool

Wat lijkt Pablo trouwens groot op die foto's. Zo groot kan ik me hem niet herinneren. Bloos!

En nu voor het echie idd, over een paar jaar schitteren jullie echt daar in die ring!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 11:01

hij is ook wel wat gegroeid, zal een kleine 1.70 zijn nu denk ik.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:42

in cross outfit issie toch knapper Lachen

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:03

Mooie foto's Lielle!
En echt een super ervaring! Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 16:37

CD, ik vind hem zo toch wel ook wel knap *LOL* Hij heeft zo'n lekker expressief bekkie Ja

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:01

Mooi beestje! Je zit er ook leuk op

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:04

Wat ontzettend leuk dat je mee mocht doen!
Mooie foto's! Ja

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:18

mooi paardje hoor