Whitney (radisson) nu twee maanden onder het zadel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Whitney (radisson) nu twee maanden onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 18:39

Ja ja, mijn 3 jarige is nou een weekje thuis en ongeveer twee maanden onder het zadel. Biebel is gisteren even gekomen om foto's te maken al om 8 uur smorgens Haha! ! Ze wordt niet zo heel veel gereden maar dit is tot nu toe het resultaat. Gisteren was ze errug sloom dus mijn houding wordt daar niet beter van Bloos Sowieso wat oncharmante foto's maar ja het is zomer en mijn beugels zijn wat korter omdat ze nog jong is...dan ben ik niet zo snel uit balans en stoor ik haar minder snel.

Made by Biebel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mexxuna

Re: Whitney (radisson) nu twee maanden onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:46

Leuk paard, maar misschien is het beter om haar meer voorwaarts te rijden ipv met haar hoofdhouding bezig te zijn..
op sommige foto's zie je dat je haar nageeflijk wil rijden, ik zou daar nog niet zo aan denken, eerst gas erop, en balans vinden!
succes!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 18:52

Dacht wel dat jullie dat gingen zeggen maar dat is echt zo niet. Ze zoekt verder zelf de hand op. We zijn bezig met alleen voorwaarts maar die dag was ze ook errug sloompjes. Viel mezelf ook al zo op dat ik van die maffe rechte armen heb.....terwijl ik voor mij gevoel ze extra naar voren houdt.....om haar niet te storen.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 11-07-06 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

jasmijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:52

mooi paard let op je handen/armen lijkt net of je de teugels naar beneden duwt. probeer een knikje er in te houden. en je hakken uitdrukken verder pracht van een beest

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:35

Ze pakt t toch wel goed aan zo te zien! Ga verder geen kritiek op je houding geven, vind het belangrijker dat ze er zo ontspannen bij loopt!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:43

Erg leuk paardje, ziet er nog wel heel jong uit. Als ik jou was zal ik heel erg consequent zijn met het voorwaarts rijden. Ik had hetzeflde probleem met mijn 3-jarige die was ook niet zo voorwaarts ik bleef ook schoppen en af toen klein tikje (was gewoon niet duidelijk) nu ben ik heel duidelijk en gaat het veel beter dan komt dat nageven ook vanzelf, ze heeft nu op sommige foto`s een stijve knik. Succes! Ben benieuwd naar de volgende foto`! Probeer trouwnes ook op de polsen te letten deze zet je namelijk vast, zo kun je je paard nooit meegegevn in de beweging Knipoog

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:55

Leuk paard! Inderdaad nog wel een jonkie om te zien, maar het geeft wel een fijn beeld! De hoofdfoto is ook érg mooi, mooie blik heeft ze daar. Inderdaad weer even goed op je houding letten, maar goed, dat komt later wel weer. Zo te zien zit je dr niet in de weg, dat is het belangrijkste met zo'n jong dier. Veel plezier!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:20

eindelijk is ze thuis...
Is wel lekker braaf zo te zien van de foto`s..niet??
Veel succes met haar, maar dat zal vast goed komen!!

Offtopic: biebel wederom prachtige foto`s!!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:23

Ziet er leuk en mooi uit voor die leeftijd en de tijd dat ze onder het zadel loopt hoor!!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:24

Heeeey Orionneke,
Eindelijk zien we dan foto's van je paard van NU.
Het is nog een jong dier dus laat haar nog maar lekker groeien. In het werk wordt ze wel wat sterker en krijgt ze ook wat meer kont! Knipoog

Ik vind haar een hele leuke stoute blik hebben als ik zo de kopfoto bekijk. Volgens mij is ze onder het zadel wel werkwillig en zet ze geen voet verkeerd. Ze oogt braaf onder het zadel. Koester dat! Paarden pakken dingen makkelijk op als de dingen steeds herhaald worden. Daarna is het een gewoonte voor ze.

Vergeet niet dat JIJ onwennig er op zit, maar voor HAAR is het net zo vreemd en zij moet dus ook wennen dat ze nu in 1 keer rijpaard is en geen knuffel-kleuter (wat een erg lekker leven was voor haar!). Dus de combinatie is BEGRIJPELIJK nog een beetje in onbalans.

Zoals hiervoor al is gezegd: Lekker flink naar voren rijden in de draf en galop in een goed tempo zodat ze ZELF haar balans gaat zoeken en vinden. Laat haar voorlopig maar op EIGEN benen lopen en werk later maar aan de nagevelijkheid.

Over 8 maanden ziet het plaatje er heel anders uit. (inclusief de dikke Sydney-buik) Cool

Geniet van je lieve merrie. Ze moet alles nog leren van jou. Gun haar de tijd om alle nieuwe dingen op te pakken het is nu nog een jong dier die JOU in vertrouwen moet nemen. En geniet ook van de "moederschap" van je merrie! Want dat is ze nu eigenlijk al....... Clown MOEDER.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 20:25

kivas schreef:
eindelijk is ze thuis...
Is wel lekker braaf zo te zien van de foto`s..niet??
Veel succes met haar, maar dat zal vast goed komen!!

Offtopic: biebel wederom prachtige foto`s!!

Ze is heeel braaf, hadden haar maar paar rondjes gelongeerd en toen zag ik van dat ze zoiets had van: moet dat nou?? Dus ik erop geklomen en rijden maar. Terwijl ze vorige week kei snel was en nog schrok van de buren hun puppy. Maar ik had nu achter in de wei gereden (lekker veilig Haha!) misschien was dat het wel!!!

Ik vind dat ze wel heel braaf is zeker gezien hoevaak ze gereden wordt (3x 20 minuten ofzo) en nu kan ze thuis lekker de wei op! Wat vlees eraan want ze heft veel geleden van dat op stal staan, sinds ze thuis is ook geen dikke benen meer en een vrolijk paard op stal ipv chagie doen! Ik ben echt enorm blij met haar en vooral met haar lieve karakter!!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 20:32

.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:17

Heey Orionneke, probeer eens de NIEUWE dingen "op te zoeken" zoals de pup van de buren. Ze moet er toch een keer aan wennen. Liever thuis dan op parcours. Het is heus niet raar om een keer van een jong paard af te kletteren hoor. (het moet geen gewoonte worden) Zolang ze maar niet GEMEEN jou eraf probeert te krijgen en excuses gaat gebruiken om jou eraf te krijgen. Schrikken van een hondje mag een paar keer maar daarna zal het meestal wel over gaan hoor.......
Brazil gaat altijd spelen met de honden. Ik houd mijn hart vast! ALs je op de foto helemaal onderaan kijkt bij de datum 28-05-2006 dan kan je zien hoe eng die honden zijn (zijn er twee) Ik ben blij dat Brazil nu groot genoeg is om die honden een fikse lel te verkopen. Die honden hadden misbruik gemaakt van het feit dat brazil nog een jong klein dom veulentje was. Nu is het andersom, hahahaha! Brazil is die honden nu echt aan het dollen: "kom dan, kom dan??!!" zie je Brazil denken....

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 07:39

wat een leuk paard en lief koppie ook! je zit vind ik ook niet zo storend voor dit moment, idd eerst die ontspanning!! af en toe lijkt de verbinding wat weg te vallen, maar dat komt helemaal goed! leuke combie ook!!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:54

Heey een Raddison, wat leuk Lachen
wat is de afstamming van moeders kant ?
ziet er super uit voor een 3 jarige Ja

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 09:30

Marijkeeee schreef:
Heey een Raddison, wat leuk Lachen
wat is de afstamming van moeders kant ?
ziet er super uit voor een 3 jarige Ja

Bijna niemand heeft een Radisson lijkt wel!!! Maare ze is een Radisson x Dominard x Homerus...

Verder toch wel leuke reacties! De verbinding valt af en toe weg maar dat is mijn schuld....

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:36

Heey Marieke,

Withney ziet er goed uit. Ze komt super braaf over en ik vind het beeld er rustig en eerlijk uit zien. Ik vind het erg netjes hoe je het doet, je geeft haar de tijd om te groeien en overvraagt haar niet. Ik zou zeggen doe het lekker rustig aan en ga zo door. En peggy heeft weer goed haar best gedaan, erg leuke foto´s!

Btw over een jaar ken je haar niet meer terug als ze lekker is doorgegroeid, volwassener is geworden en meer massa heeft gekregen. Ik ben heel benieuwd wat voor veulen daaruit gaat komen!

Enne binnekort vervolgfoto´s he Knipoog

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:52

Ik ga nu heel veel mensen over me heen krijgen, denk ik. Maar ik vind dat je nu wel een beetje meer bij elkaar mag proberen te rijden, niet de hele tijd natuurlijk af toe ff ontspannen. Maar zo wordt ze niet sterker.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:49

wemkelover schreef:
Ik ga nu heel veel mensen over me heen krijgen, denk ik. Maar ik vind dat je nu wel een beetje meer bij elkaar mag proberen te rijden, niet de hele tijd natuurlijk af toe ff ontspannen. Maar zo wordt ze niet sterker.

Dat zou ik niet doen bij een 3 jarige die pas 2 maanden onder het zadel is. Dan heb je over een tijdje een, laten we zeggen, 6 jarige die helemaal kapot is gereden Lachen!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:27

Ben het eens met Talented, sterker worden komt volgend jaar wel, nu moet ze braaf lopen en haar balans gaan vinden. En de hulpen leren begrijpen, that's all voor zo'n ukkie.

Vind het er ook heel erg lekker ontspannen uitzien, jouw houding stoort me op een of andere manier niet, omdat het er toch zo relaxed uitziet.

Enne kweek inderdaad maar lekker wat vlees op die botten, kan ze gerust hebben. Lachen

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:53

wat een knappe merrie Lachen
heel veel plezier met haar!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:33

Tip: Knip die manen eraf!! (een stuk dan Tong uitsteken)
gr colette

RuizSoler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:39

Minder met dr hoofd bezig zijn en veel meer tempo! Ze moet heel meer van achter komen. Dat hoofd komt heus wel! En de manen Bloos! schaam je!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 17:43

pinda_timo__ schreef:
Ze moet heel meer van achter komen. Dat hoofd komt heus wel! En de manen Bloos! schaam je!

Slaat werkelijk nergens op!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:54

colette_007 schreef:
Tip: Knip die manen eraf!! (een stuk dan Tong uitsteken)
gr colette

Sodemieters !
Zo'n "GOEDE" tip heb ik nog nooit gelezen op bokt.........
KNIP die manen eraf.....
Ten eerste knip je nooit manen bij een KWPN'er (hooguit ietsje bijknippen NADAT je het paard getoiletteerd hebt)

Ten tweede is dit een paard wat net 2 maanden onder het zadel is en nog volop bezig is om een RIJPAARD te worden en NOG geen keurings-paard.

Ten derde het toiletteren (niet knippen) komt heus wel goed als ze de wedstrijden gaat rijden!

Donder....
"KNIP de manen eraf"
SUPER BOKT-TIP VAN DE MAAND!