Dressuurdraver Fury@Work in de les

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

Dressuurdraver Fury@Work in de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 20:12

Hoi,

Enkele weken gereden reed ik met dressuurdraver Fury ( een eigenaarspaard vn 22 jaar oud waar voornamelijk mee gewandeld wordt ) weer eens mee in de les. Lachen
We reden in de "dressuurweide", een weide die afgebakend is op 60X40 m, we rijden er af en toe voor de ervaring. Meestal wordt er in de gewone pistes gereden.

Fury heeft goeie voorbeenacties maar vergeet dikwijls dat de achterhand ook nog moet meekomen. Lachen

Afbeelding
Het bruine paard Lachen Ik ben dus het meisje met de lichtblauwe tshirt Knipoog

Afbeelding

achterhand komt al beetje mee, moeilijk te zien door het blokje ervoor Knipoog maar ik voelde het wel ... Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haar galop is nog een ramp, alhoewel het vroeger erger was. Ze heeft een typische dravergalop, vreselijk Knipoog
Als ik haar een hele les goed voorwaarts neerwaarts of gewoon lekker ontspannen rijd dan is haar galop zalig, gecontroleerd en met een goeie aanleuning.
Maar het was de eerste keer dat ze op de weide liep, en we moesten de diagonaal galopperen en dan in contragalop verder rijden. Het ging totaal niet.
Hier is de inzet op de diagonaal, ik moest proberen wat stelling te nemen ( FOUT: hand komt over de manenkam, terwijl hij zou moeten openen ) en er is geen goeie aanleuning. Ook moet ik zitten in mijn zadel Knipoog

Afbeelding

Ook nog even schouder binnenwaarts gereden, het is nog niet perfect maar het begin is er toch...

Afbeelding

Ik denk inzet tot schouder binnenwaarts, slechte momentopname...

Commentaar zou welkom zijn, graag goed opgebouwd Lachen
Ik rijd haar enkel in de les de zaterdag, de rest rijden de eigenaars haar Lachen

Tanja_dB

Re: Dressuurdraver Fury@Work in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:16

Wat een leuk paardje zeg! Pittige tante zo te zien!

Verder zou je op je houding kunnen letten, je komt te ver naar voren. Je zou wat meer kunnen gaan zitten!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:26

aah furry Lachen
Furry is zo leuk Knipoog
en je houding dat weet je Haha! ( zelfde problemen als ik Haha! )
ziet er wel leuk uit op die weide rijden Haha!

princess69

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:32

Ah zalig:) Fury is echt wel leuk! en ik vind het er goed uitzien Knipoog en je houding weet je ook wel =D mijn houding is absoluut erger hoor! Maar jullie zijn echt stoer samen Knipoog super!

Liset468

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:40

Ik vind t best knap dat je m zo aan het lopen krijgt Lachen ziet er netjes uit en jullie komen er wel!

commentaar geef je zelf al prima, succes ermee Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:44

ziet er heel leuk ui! mooi paard, alleen je zit een beetje heel erg naar voren...

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 22:00

dankje voor de reacties
@casperr: idd ik moet er echt op letten Lachen
@liset468: dankje Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:36

komt wel goed! Haha!

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:39

Waarom rijd je zulke 'moeilijke' oefeningen, als je de basis nog niet beheerst? Denk dat het verstandiger zou zijn als je eerst gewoon goed kunt stappen,draven en galopperen.
Verder ziet het er al best leuk uit hoor..

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:40

zo dat ziet er niet verkeerd uit voor een dravertje !!! complimentje !!!

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:42

sannum: zoals er al in het verhaaltje staat : ik rijd alleen op zaterdag een lesje, voor de rest rijden de eigenaren hem...

ik probeer ook wel eens uit wat mijn paardjes kunnen, altijd een leuk opstekertje als ze toch wat kunnen wat je niet verwacht.... !!!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:44

Leuk beestje! (best groot of niet?)

Lijkt me best leuk om eens op zo'n weide te rijden,, (hebben wij helaas niet zo'n geschikte pony's voor haha) Maar ziet er leuk uit en ja, op je houding letten.. kan me goed voorstellen dat dat heel moeilijk is hoor! als je een paard met niet zulke heerlijke gangen hebt Lachen

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:45

ja, dat heb ik gelezen, maar waarom als je een keer in de week rijdt, meteen al contragalop en dergelijke vragen, en niet gewoon lekker de basis?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 22:16

@sannum: dat is nu eenmaal de les hé Knipoog We rijden elke week op ofwel hetzelfde paard, ofwel een ander, op het ene paar gaat de basis beter dan op het andere, maar we gaan geregeld een stapje verder...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:44

He dat shirtje heb ik ook.
Pimkie, right? Vork

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:46

bonitobol schreef:
@sannum: dat is nu eenmaal de les hé Knipoog We rijden elke week op ofwel hetzelfde paard, ofwel een ander, op het ene paar gaat de basis beter dan op het andere, maar we gaan geregeld een stapje verder...

Hmm.. ik mis de logica een beetje. Het gaat er hier dus alleen maar om dat de ruiter vooruit gaat, en niet de combinatie??

Alles wat ik zeg is overigens niet aanvallend bedoeld, meer nieuwsgierig/benieuwd.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 22:55

@mientjeuh: ja, k vind het wel een lelijke tshirt Knipoog
@sannum: uiteraard ook de combinatie, maar er komen eigenlijk telkens nieuwe combinaties. Natuurlijk zijn de oefeningen in de les afhankelijk van de soort paarden die er in mee rijden. Maar de 6 ruiters zijn algemeen het zelfde niveau, naargelang het paard dat ze dan rijden worden er oefeningen gedaan.
Als er vb 2 jonge paarden in de les rijden, die nog volop aan de basis werken, dan moeten zij vb terwijl de anderen schouder binnenwaarts doen, overgangen oefenen...

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:01

bonitobol schreef:

Haar galop is nog een ramp, alhoewel het vroeger erger was. Ze heeft een typische dravergalop, vreselijk Knipoog
Als ik haar een hele les goed voorwaarts neerwaarts of gewoon lekker ontspannen rijd dan is haar galop zalig, gecontroleerd en met een goeie aanleuning.
Maar het was de eerste keer dat ze op de weide liep, en we moesten de diagonaal galopperen en dan in contragalop verder rijden. Het ging totaal niet.

maar dan snap ik nog steeds niet waarom je er niet voor zorgt dat de galop eerst goed is, en dan pas gaat denken aan oefeningen als contra's en dergelijke.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 23:02

@sannum: de galop was wel goed, vooral in de binnenpiste dan, maar op het veld trok het idd weer op niets...

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:06

maar waarom ga je dan al aan contra's werken, als de gewone niet eens goed is? (op dat moment dan)

Will_Blondyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:16

@ Sannum:
Ze rijdt in de les op dit paardje, dus denk ik dat daar ook een geschikte instructie bij is die haar uitlegt wat, hoe en wanneer ze iets moet doen.
Als deze instructie goed genoeg is kijkt ze of een paard aan een oefening toe is, dus dat zal deze tog wel geweest zijn.
En als combinatie kom je ook niej verder zonder dingen te proberen..

Leuk paardje, ziet er goed uit!
Greetzz

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:55

Erg leuk paard ! Ziet er goed uit hoor Lachen Maar wat bedoel je met een "typische Draver-galop? "

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 00:01

Sannum schreef:
maar waarom ga je dan al aan contra's werken, als de gewone niet eens goed is? (op dat moment dan)

In een les heb je niet altijd wat te kiezen.. Ik kan met de ene pony een wending om de achterhand rijden, terwijl de galop gewoon ronduit slecht gaat. De ene pony kan wat meer dan de ander. En voor een manege ruiter is het soms ook wel eens leuk om moeilijkere oefeningen te doen, ook al lukt dat niet.. Het gaat erom dat je het probeert. Met een eigen paard kun je oefenen 3 keer per week (ik noem maar een getal). Met een manege paard meot je het meestal maar doen met 1 keer per week les. Dat is dan een stuk moeilijker om vooruit te gaan, en zo kom je eigenlijk nooit aan bij een contra galop

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:21

Hmm. ik blijf erbij dat ik het er niet mee eens ben. Wij hebben zelf ook jaren manegelessen gegeven, en bij ons moest je gewoon eerst goed kunnen stappen, draven en galopperen voor je oefeningen ging doen.

Maar goed, ik heb mijn punt nu wel duidelijk gemaakt Knipoog

Veel succes met het rijden!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:25

Lekker juist zo'n draversgalop :p
mooi paard vind ik het ziet er goed uit