Enkele weken gereden reed ik met dressuurdraver Fury ( een eigenaarspaard vn 22 jaar oud waar voornamelijk mee gewandeld wordt ) weer eens mee in de les.

We reden in de "dressuurweide", een weide die afgebakend is op 60X40 m, we rijden er af en toe voor de ervaring. Meestal wordt er in de gewone pistes gereden.
Fury heeft goeie voorbeenacties maar vergeet dikwijls dat de achterhand ook nog moet meekomen.

Het bruine paard

achterhand komt al beetje mee, moeilijk te zien door het blokje ervoor

Haar galop is nog een ramp, alhoewel het vroeger erger was. Ze heeft een typische dravergalop, vreselijk

Als ik haar een hele les goed voorwaarts neerwaarts of gewoon lekker ontspannen rijd dan is haar galop zalig, gecontroleerd en met een goeie aanleuning.
Maar het was de eerste keer dat ze op de weide liep, en we moesten de diagonaal galopperen en dan in contragalop verder rijden. Het ging totaal niet.
Hier is de inzet op de diagonaal, ik moest proberen wat stelling te nemen ( FOUT: hand komt over de manenkam, terwijl hij zou moeten openen ) en er is geen goeie aanleuning. Ook moet ik zitten in mijn zadel

Ook nog even schouder binnenwaarts gereden, het is nog niet perfect maar het begin is er toch...
Ik denk inzet tot schouder binnenwaarts, slechte momentopname...
Commentaar zou welkom zijn, graag goed opgebouwd

Ik rijd haar enkel in de les de zaterdag, de rest rijden de eigenaars haar