Zondag ben ik weer lekker op concours geweest! Dit maal in Galder-Ulvenhout!!
Vorig jaar was dit mijn 1e wedstrijd dus dit jaar MOESTEN we er wel naar toe!!
Ik had me voor zowel dressuur als springen ingeschreven want beide gaan op het moment erg lekker!
We vertrokken rond kwart over 9 en als grooms had ik Suzanne (Risky op bokt!) & Lydia (Sisi op bokt!) mee, de laatste was echter meer voor het foto’s maken!!
Maar beide nogmaals SUPER bedankt

Nou we begonnen met dressuur. Niet ons sterkste punt, maar ik mag niet klagen over hoe het gaat! Het losrijden ging lekker ontspannen, maar zoals de meeste van jullie ook wel zullen hebben: mee dat je de proef in gaat word je zelf toch wat gespannener en dan gaat je paard/pony ook wat gespannener lopen! Ook bij mij was dat dit maal weer zo, maar niet om treuren gewoon lekker je proefje rijden!!
Voor mijn gevoel ging het weer lekker!! En dat is voor ons al super fijn, dat bouwt vertrouwen op voor het dressuren!! Wat we beide steeds leuker gaan vinden

Daarna hebben we dik 2 uur lekker rond de trailer gehangen en wat rond gekeken.
Rond half 2 zijn we weer gaan opzadelen voor het springen en tegen 2 uur zat ik er weer lekker op! En op naar het springterrein!!
Ondertussen hadden we gehoord dat er dit jaar geen parade was! Dit omdat de mensen die ’s ochtends hadden gereden anders zolang moesten wachten! Ik vond dat erg jammer want juist de parade vind ik zo leuk. Deze wedstrijd is ook zowat de enigste wedstrijd met parade van heel kring Breda!! Maar goed, we hadden gehoord dat rond 2 uur de prijsuitreiking van de dressuur was! We kwamen ongeveer rond die tijd dus voorbij de tent waar de prijsuitreiking gehouden werd. Ik dacht mijn naam te horen maar dacht dat ik het wel verkeerd gehoord zou hebben! Een paar minuten later had ik toch zoiets van: wie gaat er even mee naar die tent, naar de prijsuitreiking kijken?! Nou Lydia liep wel mee! Ze waren al bij de E-B, dus ik vroeg aan een clubgenootje of ze iets van mij wist?! Zij meteen: Ja, je bent 1e met 190 punten

Dus op naar het losspring gedeelte, om daar maar even wat te rijden en wat sprongetjes te maken!! Ondertussen was het al super warm en kon je beter in de schaduw gaan staan! Ik had eventjes los gereden en wat sprongetjes gemaakt, toen ik toch maar weer de schaduw opzocht! Toen mijn naam werd omgeroepen heb ik nog snel een sprongetje gemaakt en toen lekker de springring ingegaan!
Ik groette en daar klonk de bel…! Joery en ik richting hindernis 1 die ging lekker! Richting 2: Joery stopte: ik gaf been en handen en ja hoor hij sprong…zonder balken!! Hup naar 3a en b en verder het gehele parcours foutloos rondgekomen!! Met bij bijna elke hindernis wel een schreeuw van mij, zodat ik Joery even aanmoedigden

Toen heb ik nog een tijdje lekker in de schaduw gestaan. Toen men met de barrage begon heb ik wat gereden en toen diegene voor mij erin zat nog een sprongetje gemaakt…want voor intensief iets doen was het veel te warm!
En ja hoor toen mocht ik de ring in voor de barrage!! De bel klonk weer…en op naar hindernis 1, ging goed! Hindernis 2, 3a en b, 6, 7 gingen ook lekker! Toen op naar hindernis 9, de laatste! Ik ging met een heerlijke tempo erop af en ik pushte Joery nog wat extra voor een vliegende finish! Dit had ik beter niet kunnen doen, want helaas maakte Joery een extra huppeltje en rolde de balk eraf! Maar niet treuren!! Het ging gewoon super goed en ik was zo blij dat we nog foutloos waren dat ik hem extra pushte!
Maar dit was onze 5e buiten springwedstrijd en ik had de andere 4 keer elke keer in het basisparcours al een balk omdat ik te veel zelf aan het regelen was! Terwijl ik Joery gewoon moet laten lopen! Daarom was ik al super blij dat het nu zo goed ging

Ondertussen heb ik al wel heel veel gekletst! Dus hier de foto’s

1. Mama & Ik

2. Joery & Ik: Dressuuroutfit

3. Losrijden dressuur!

4. In de proef

5. Grote volte galop: links!

6. E-F van hand veranderen!

7. Grote volte galop: rechts!

8. Hals strekken

9. Klaar

10. Mama & Joery

11. Joery & Ik: Springoutfit