Dus nadat ik geslaagd was met een vriendin de koffers gepakt: we gingen naar Bulgarije!
Ik heb een absoluut knetter onvergetelijk mooie vakantie gehad.
We hebben berensporen van 3 uur oud gezien, 7 uur per dag te paard, eindeloze gallopades over bergweides, op één dag naar 200 meter geklommen, boven de boomgrens, adelaars gezien, over rotsblokken geklauterd, (Ahum, alles loslaten en je paard laten kijken en niet in de weg zitten. Daarbij hopen dat hij net zo weinig zin heeft als jij om 500 meter naar beneden te storten) enorme watervallen bezocht, riviertjes over gestoken, door eeuwenoude bossen gereden, door varens die tot je middel komen, heerlijk gegeten, geen méns tegengekomen, geen bereik met de telefoon of wat dan ook...
Werklijk een droomvakantie: zó stil en zó ontzettend dicht bij de natuur, het was echt genieten.
Dit alles op een topbeestje: Níco, een bulgaars bergpaardje.
(Ik ben er alleen niet helemaal zeker van wáár het moet, maar ik gok hier. Ik zal zelf wel even TeMmen, kan een mod even kijken)
Dit is een selectie die ik heb gemaakt, alle foto´s staan hier, neem gerust een kijkje: http://www.mijnalbum.nl/Album=L4NLRCC4
1: Die oortjes: dat ben ik.

2: Ik ben meestal niet zo erg goed op foto´s, maar het paard en de achtergrond maken veel goed. Er is dus in geen velden of wegen menselijk leven, alleen groen beboste heuvels en rivieren. Op zo´n wei lunchten we (uit de zadeltassen) en konden de paarden na een klim even rusten.
3: Watertje over...
4: De eerste dag zaten we in de buurt van een dorpje (lees: 3 huizen, een barretje en een minimarktje), daar zijn we even heen gelopen. We troffen dit aan: een ooievaar op de schoorsteen.
5: Van iedere meter die je rijdt wil je wel een foto nemen. We zijn dus ook dóór al die bossen getrokken, maar dat is simpelweg niet mooi op de foto te krijgen, de prachtig begroeide rotsblokken, de schitterende oude bomen...
6: een uitzonderlijk goed pad. Mijn uitzicht voor de week.
7:Tomtidom, lunch. Links mijn vriendin, dan onze twee gidsen (één sprak alleen Bulgaars, de andere was tevens tolk). Rechts onze medereiziger. We haddden dus maar een groepje van vijf, onwijs gezellig.
8:Voorbeeldje van hoe hard het kan regenen, een compleet uitgesleten pad. Gelukkig hebben wij het ondanks de slechte voorspellingen helemaal droog gehouden. Alleen twee dagen iets bewolkt, rest allemaal 27 graden.
9:even los van het feit dat ik hier als een zoutzak zit en dat ik in mijn engelse kloffie er echt niet uitzie op zo´n westernzadel, is wel te zien dat ik geniet.
10:Zó móói...
11: We zijn helemaal naar die bergen gereden...
12: Dit was ons ´reisdoel´: de zingende rotsen. We zijn helemaal naar achter doorgereden (denk niet dat dit een glad graslandje was, de bodem bestaat uit overgroeide rotsblokken, het was echt klauteren.) Bovenop hebben we geluncht. Het waaide flink, door de vorm van de rotsen lijkt het alsof er in de verte iemand zachtjes zingt. Heel speciaal.
Het gaat schuil achter de wolken, maar de berg gaat nog verder door, daar zijn we helemaal over getrokken (zie volgende foto)
13: Dit dus... Helemaal over de top gereden... (Níco, kijk nou eens even leuk... Nee, Níco wil éééten)
14: Nou vooruit dan, dikke klapzoen. Wauw, je kon vanaf hier de volledige berketen overzien, Magisch.
15: Hihi, niet voor mensen die niet tegen kriebelbeestjes kunnen, deze zat voor ons raam en was zeker 10 cm groot. http://www.mijnalbum.nl/Foto=GXW4L7GI
16: Een enorme waterval, de op 2 na hoogste van Bulgarije, al komt hier wel het meeste water naar beneden. Je ziet de afstroom niet, die ging onder de weg door, en valt dan nog een stuk naar beneden. Voor de grootte: dat ding met die blauwe trui ben ik.
17: Omhoog geklommen langs die waterval (vraag niet hoe, gaten die metersdiep zijn tussen de stenen, gids Toschko loodst ons er overheen) Zonder paard dus zijn we naar dit plateau geklommen. De rug van de fotograaf zit dus naar de waterval. Ik geniet van het uitzicht.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3VSFWLFT
18: En ik bij riviertje...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6BK8X7BQ