Fotoverslag: Paardentrektocht door Sprookjesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

Fotoverslag: Paardentrektocht door Sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 19:30

Ja, het moest er absoluut eens van komen: ik zou op trektocht gaan.

Dus nadat ik geslaagd was met een vriendin de koffers gepakt: we gingen naar Bulgarije!

Ik heb een absoluut knetter onvergetelijk mooie vakantie gehad.
We hebben berensporen van 3 uur oud gezien, 7 uur per dag te paard, eindeloze gallopades over bergweides, op één dag naar 200 meter geklommen, boven de boomgrens, adelaars gezien, over rotsblokken geklauterd, (Ahum, alles loslaten en je paard laten kijken en niet in de weg zitten. Daarbij hopen dat hij net zo weinig zin heeft als jij om 500 meter naar beneden te storten) enorme watervallen bezocht, riviertjes over gestoken, door eeuwenoude bossen gereden, door varens die tot je middel komen, heerlijk gegeten, geen méns tegengekomen, geen bereik met de telefoon of wat dan ook...

Werklijk een droomvakantie: zó stil en zó ontzettend dicht bij de natuur, het was echt genieten.

Dit alles op een topbeestje: Níco, een bulgaars bergpaardje.

(Ik ben er alleen niet helemaal zeker van wáár het moet, maar ik gok hier. Ik zal zelf wel even TeMmen, kan een mod even kijken)

Dit is een selectie die ik heb gemaakt, alle foto´s staan hier, neem gerust een kijkje: http://www.mijnalbum.nl/Album=L4NLRCC4

1: Die oortjes: dat ben ik. Haha! Alle foto´s zijn vanaf het paard genomen (wat inhoudt dat je van de meest spectaculaire paden geen foto´s hebt; je moet daar écht alle aandacht bij de weg houden)
Afbeelding

2: Ik ben meestal niet zo erg goed op foto´s, maar het paard en de achtergrond maken veel goed. Er is dus in geen velden of wegen menselijk leven, alleen groen beboste heuvels en rivieren. Op zo´n wei lunchten we (uit de zadeltassen) en konden de paarden na een klim even rusten.
Afbeelding

3: Watertje over...
Afbeelding

4: De eerste dag zaten we in de buurt van een dorpje (lees: 3 huizen, een barretje en een minimarktje), daar zijn we even heen gelopen. We troffen dit aan: een ooievaar op de schoorsteen.
Afbeelding

5: Van iedere meter die je rijdt wil je wel een foto nemen. We zijn dus ook dóór al die bossen getrokken, maar dat is simpelweg niet mooi op de foto te krijgen, de prachtig begroeide rotsblokken, de schitterende oude bomen...
Afbeelding

6: een uitzonderlijk goed pad. Mijn uitzicht voor de week.
Afbeelding

7:Tomtidom, lunch. Links mijn vriendin, dan onze twee gidsen (één sprak alleen Bulgaars, de andere was tevens tolk). Rechts onze medereiziger. We haddden dus maar een groepje van vijf, onwijs gezellig.
Afbeelding

8:Voorbeeldje van hoe hard het kan regenen, een compleet uitgesleten pad. Gelukkig hebben wij het ondanks de slechte voorspellingen helemaal droog gehouden. Alleen twee dagen iets bewolkt, rest allemaal 27 graden.
Afbeelding

9:even los van het feit dat ik hier als een zoutzak zit en dat ik in mijn engelse kloffie er echt niet uitzie op zo´n westernzadel, is wel te zien dat ik geniet.
Afbeelding

10:Zó móói...
Afbeelding

11: We zijn helemaal naar die bergen gereden...
Afbeelding

12: Dit was ons ´reisdoel´: de zingende rotsen. We zijn helemaal naar achter doorgereden (denk niet dat dit een glad graslandje was, de bodem bestaat uit overgroeide rotsblokken, het was echt klauteren.) Bovenop hebben we geluncht. Het waaide flink, door de vorm van de rotsen lijkt het alsof er in de verte iemand zachtjes zingt. Heel speciaal.
Het gaat schuil achter de wolken, maar de berg gaat nog verder door, daar zijn we helemaal over getrokken (zie volgende foto)
Afbeelding

13: Dit dus... Helemaal over de top gereden... (Níco, kijk nou eens even leuk... Nee, Níco wil éééten)
Afbeelding

14: Nou vooruit dan, dikke klapzoen. Wauw, je kon vanaf hier de volledige berketen overzien, Magisch.
Afbeelding

15: Hihi, niet voor mensen die niet tegen kriebelbeestjes kunnen, deze zat voor ons raam en was zeker 10 cm groot. http://www.mijnalbum.nl/Foto=GXW4L7GI

16: Een enorme waterval, de op 2 na hoogste van Bulgarije, al komt hier wel het meeste water naar beneden. Je ziet de afstroom niet, die ging onder de weg door, en valt dan nog een stuk naar beneden. Voor de grootte: dat ding met die blauwe trui ben ik.
Afbeelding

17: Omhoog geklommen langs die waterval (vraag niet hoe, gaten die metersdiep zijn tussen de stenen, gids Toschko loodst ons er overheen) Zonder paard dus zijn we naar dit plateau geklommen. De rug van de fotograaf zit dus naar de waterval. Ik geniet van het uitzicht.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3VSFWLFT

18: En ik bij riviertje...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6BK8X7BQ
Laatst bijgewerkt door Elanor op 28-06-06 19:55, in het totaal 4 keer bewerkt

Shaar

Re: Fotoverslag: Paardentrektocht door Sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:33

Wat gaaaaaaaaf Lovers
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe lang ben je geweest?
Écht heel tof, zou ik ook wel eens willen doen...

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 19:36

Éigenlijk zouden we 8 dagen gaan. Maar op de terug weg moesten we overstappen in Milaan. We hadden vanuit Sofia alleen een uur vertraging, dus toen we op Milaan landden zagen we létterlijk de KLM vertrekken...
Moestten we in een hotel daar overnachten en konden we pas de volgende dag naar Amsterdam door. We zijn dus 9 dagen onderweg geweest. Haha!

nikkessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:36

Het lijkt me een geweldige vakantie. Prachtige natuur. Hoe ben je hier terechtgekomen. Via welke reis organisatie.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:38

wauw

_Lonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:39

Het ziet er wel echt mooi uit daar zeg! Ik wil ook nog echt graag een keer op trektocht Haha! Krijg er wel heel veel zin in als ik dit zo zie Tong uitsteken Echt mooie foto's

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 19:39

Het is ook zéér zeker aan te raden.
Wij hebben dit geboekt via de organisatie ´Trailfinders´. Zijn organiseren allemaal van dit soort reizen. (Via Internet kun je de gids bestellen.) We hebben hen er ook de vlucht bij laten boeken. De transfer werd geregeld door het echtpaar wat deze reis dus organiseerd (Toschko en Rény: nog nooit zulke gastvrije en aardige mensen ontmoet). Was allemaal super geregeld, alleen wil ik volgende keer wat meer tijd als ik moet overstappen. Knipoog

_Lonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:40

welke site is dat dan? Bloos

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 19:43

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:50

super mooi!

alleen heb je een probleem. je hebt 18 foto's geplaatst. maar er mogen er intotaal maar 15 geplaatst worden in 1 topic. ik denk dat je topic gesloten word.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:56

Wow!

Ik ben jaloers... Lijkt me een ontzettend gave vakantie... Ik wil dit ook een keer memaken Lovers

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 19:56

Goed dat je het even zegt, klon gelukkig nog editten en de foto´s die teveel waren in links veranderen. Nu zijn het 15 foto´s. Ik was niet blij geweest als ik het opnieuw had moeten tikken! Haha!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:44

HAW->ITP

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:28

Wat een geweldige ervaring lijkt mij dat...Mag ik vragen hoe duur zoiets is?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:33

Echt prachtige foto's! Kan je zeker wel sprookjesland noemen!
Ben druk bezig met je verhaal, maar dat lees je niet zo 1,2,3! Tong uitsteken

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:40

Wow! Hyper!

Ik heb net je verhaal op Bokt International gelezen: wat een waanzinnige ervaring moet dat geweest zijn!
Ik heb echt van je verhaal genoten, en ben er alleen maar meer van overtuigd dat ik dit ook ooit eens wil doen Ja *LOL*
Echt fantastisch gewoon!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:20

Heel gaaf!! Ik heb in zuid-frankrijk twee keer een vergelijkbare trektocht gemaakt. Echt een geweldige ervaring om zo vanaf de rug van een paard de wilde natuur in de trekken.

Jou foto's doen me weer helemaal nagenieten, al is het zeker wel 5 jaar geleden Knipoog

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:11

Wauw... de fotos zijn al adembenemend, hoe moet het dan wel niet in het echt zijn geweest. Super zeg, geweldig dat je zo'n vakantie hebt mogen meemaken!

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:13

Heey,

Ziet er super uit! trailfinders is een goede organisatie he, ben er zelf ook twee keer mee weggeweest! Eén keer naar ierland ( Galway) en een keer naar Polen...Vooral Polen is ook echt een aanrader!! Beetje dezelfde natuur als Bulgarije als ik dat zo bekijk.
Maar nu even een hele onbeschofte vraag...hoe duur was het?! Want ik had voor dit jaar ook weer naar een vakantie gekeken maar vind het allemaal zo belachelijk duur....Die prijzen zijn echt zo gestegen! Dus ben wel even benieuwd wat jij betaald hebt Lachen

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:30

zo'n reis lijkt me echt onvergetelijk !
leuk zeg ! *LOL* hoe kwam je daar zo bij?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 18:08

Leuk, al die enthousiaste reacties.
Enige wat ik kan zeggen: als je wil, gewoon gáán!
Kistaah en claudia23: jullie hebben een PM Knipoog

mon_ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:57

wauw! gaaaf! *jaloers!* Knipoog
dát ga ik ooit ook nog eens voor elkaar krijgen! Tong uitsteken