Veyton (4 jr.) @ work (bitloos)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

casjuh

Veyton (4 jr.) @ work (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 11:09

Na een paar weken met bit gereden te hebben besloot ik toch maar weer bitloos verder te gaan... waarom?
Door het bit begon veyton heel erg te kwijlen en te schuimen, wat juist goed is. Maar meneer wordt er een beetje kriegel van en van de rust die je erin gewerkt hebt is niks meer terug te vinden. Het eerste kwartier gaat gewoon goed, alleen daarna heb ik er helemaal niks meer aan. Hij is zo afgeleid door dat bit dat mijn hulpen totaal niet meer doorkomen.
Eergisteren ben ik dus begonnen met bitloos grondwerk om te kijken hoe hij daarop reageerde. Ook om hem te leren dat het niet de bedoeling is om met z'n neus tussen z'n benen te lopen maar een beetje ertussenin te blijven. Gisteren erop gegaan en hij pakte alles heel goed op! Ik ben nu een maandje serieus aan het inrijden met hem en tot nu toe gaat dat erg goed Lachen
Hier dan de foto's!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hahaha mijn hoofd Gaaaap Hier probeerde hij dus uit tot hoe ver hij omlaag kon gaan (hij vind het heerlijk om met z'n neus tussen z'n benen te lopen, alleen is dát nou ook weer niet de bedoeling hehe)
Afbeelding

en er was een heule enge tractor bezig.....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Passage erbij Knipoog nee hoor hahaha galopje (grrrr cas, hou die handen nou eens van je bovenbeen!)
Afbeelding

zoiets ja Lachen
Afbeelding

Afbeelding

ehhh veyton ik wou van hand veranderen en niet op de volte....
Afbeelding

sammie_44

Re: Veyton (4 jr.) @ work (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:43

Ontzettend leuk beestje! Alleen als ik een paard had die vervelend begon te worden met bit, zou ik juist ermee doorrijden, wel gewoon door ontspannen proberen te blijven rijden, maar wel dat hij gewoon leert dat een bit niets ergs is. Wanneer zou je anders weer beginnen met bit als hij toch altijd vervelend blijft? Hij moet er gewoon even doorheen Lachen.
Volgens mij zit zijn galop erg lekker, en de laatste foto geeft een erg mooi en ontspannen beeld.
Succes er verder mee!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:48

Vind het er netjes uitzien als je hem zo ziet lopen netjes met zijn hoofdje ontspannen naar beneden zou je niet zeggen dat er geen bit in zit! Haha!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 11:53

sammie_44 schreef:
Ontzettend leuk beestje! Alleen als ik een paard had die vervelend begon te worden met bit, zou ik juist ermee doorrijden, wel gewoon door ontspannen proberen te blijven rijden, maar wel dat hij gewoon leert dat een bit niets ergs is. Wanneer zou je anders weer beginnen met bit als hij toch altijd vervelend blijft? Hij moet er gewoon even doorheen Lachen.
Volgens mij zit zijn galop erg lekker, en de laatste foto geeft een erg mooi en ontspannen beeld.
Succes er verder mee!

Ik ben een maand aan het rijden met bit en had gehoopt dat het dan toch wel op z'n minst wat minder zou worden, maar hij ontspant er niet door en gaat helemaal over z'n zeik.
De galop en draf zat nu eindelijk een keertje lekker Lachen Ik kon voor het eerst een keer normaal en goed doorzitten op hem! Ik denk dat hij toch meer ontspant zonder iets in z'n mond, want toen ik nog met bit reed zat hij waardeloos... Misschien dat ik het met bit weer ga proberen als al mijn hulpen er goed in zitten, maar als hij het gewoon hartstikke goed blijft doen bitloos, blijf ik bitloos rijden.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:59

Ziet er weer lekker uit hoor!
Als Veyton lekkerder loopt zonder bit; gewoon blijven doen. Ja

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:03

Ziet er leuk uit.
Ik rijd met een soortgelijk hoofdstel, maar de jouwe is veel mooier.
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? En was de keelriem er al aan of heb je dat zelf gefabriceerd?

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:10

Als je gewoon recreatief rijden wilt is dit dan natuurlijk de oplossing! Ja

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:44

die loopt goed hoor!!! leuk bitloos Tong uitsteken

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 19:37

Luckystory schreef:
Ziet er leuk uit.
Ik rijd met een soortgelijk hoofdstel, maar de jouwe is veel mooier.
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? En was de keelriem er al aan of heb je dat zelf gefabriceerd?

ehhhh volgens mij zat ie der al aan vast. Het is er een van Emiel Voest. Erg fijn hoofdstelletje, maar alleen die 2 teugeltjes dat gekruist zit onder de kin daar moet een bontje onder, omdat ik dat toch een beetje te streng vind als je druk erop vraagt.
De frontriem heb ik er wel zelf aan gefabriceerd Knipoog
en met bitloos rijden hoef je niet alleen recreatief te rijden hoor... Springwedstrijden (en hopelijk binnenkort ook dressuurwedstrijden) kan je prima bitloos rijden!
Ik vraag me ook af of ik wel door moet drammen bij hem om perse een bit erin te doen. Als hij het nou niet leuk/prettig vindt waarom zou ik daar tegen in gaan dan als het ook anders kan Lachen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:37

Citaat:
Ik vraag me ook af of ik wel door moet drammen bij hem om perse een bit erin te doen. Als hij het nou niet leuk/prettig vindt waarom zou ik daar tegen in gaan dan als het ook anders kan

Ja idd, waarom 'moet'' het altijd weer Knipoog Ik vind het er zo prima uitzien, toppie hoor!
ik hoop ook dat er bitloze dressuurwedstrijden aankomen, niet zozeer dat ik zelf bitloos ga, maar omdat ik vind dat je zelf de keuze mag hebben of je een bit gebuikt

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:59

Ziet er goed uit! Belangrijk vind ik dat je paardvriendelijk denkt door in te zien dat Veyton dat bit maar niks vindt. En waarom zou je hem onnodig lastigvallen als hij er nu zo lekker ontspannen bijloopt? Ik hoop snel meer foto's te zien!