Saluut (Jazz x Aram) @ work zonder zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naranga

Saluut (Jazz x Aram) @ work zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 18:16

Aangezien onze altijd foto verslaafde Fleur laatst even mee was naar stal (en Hilde ook) heb ik weer een aantal uiterst charmante rijfoto's.
En nee ik ben niet levensmoe dat ik zonder zadel op een Jazz ga zitten (het is ook zeker niet het braafste paard wat ik ooit gereden heb...) maar ik heb last van mijn enkel waardoor ik niet meer met mijn voet in een beugel kan... dus dan maar zo want ik wil wel graag blijven rijden. Tot nu toe ben ik er nog niet afgevallen, ondanks dat hij laatst bijna achterover klapte Scheve mond (jee me! Clown )
Saluut is nu 7 jaar en staat op stal Alberts, waar hij ook gefokt is. Hij is niet van mij, ik rij hem gewoon voor de lol, hij is nog van de fokker
Nou ja, laat ik maar beginnen met de foto's Nagelbijten / Gniffelen

Ik wens niet herkend te worden... flinke censuur balk Clown
Afbeelding

hmm... m'n ellebogen mag ik ook wel langs m'n lichaam houden Scheve mond
Afbeelding

charmant galop moment
Afbeelding

nog zo'n mooie Bloos
Saluut heeft het niet zo op de buigingen naar links, dus hoe kom je er dan onderuit... door je neus tussen je benen te steken bijvoorbeeld Scheve mond
Afbeelding

Afbeelding

beetje doorbuigen naar rechts... voornamelijk omdat ie op dit punt nogal de neiging heeft om te gaan staken/steigeren. Dan kan je 'm maar beter bezig houden
Afbeelding

ik weet het... mijn benen gaan steeds verder richting zijn schouders... ook voor mij is dit nogal zwaar, zeker omdat hij de laatste tijd geen pas uit zichzelf zal zetten Scheve mond
Afbeelding

Afbeelding
Zoals jullie ook wel kunnen zien zijn we er nog lang niet. Het is erg moeilijk voor saluut om lengte te nemen in zijn hals, zeker als ik dan ook nog van hem verwacht dat hij dat niet gelijk misbruikt om om zich heen te gaan kijken waar hij nou weer van zou kunnen gaan schrikken Clown (het blijft een Jazz natuurlijk)
En hij vind het ook zwaar om mij te dragen op zijn rug, aangezien ik nu altijd moet doorzitten zonder zadel, dus heeft hij vaak maar hele korte stukjes dat hij echt zijn rug echt goed gebruikt voordat ik voel dat het hem al weer te zwaar wordt, maar dat gaat gelukkig steeds beter

even ter vergelijking, zo was ie september 2005: (hier reed ik hem ongeveer 3 weken)
Afbeelding

handen dragen Bloos
Afbeelding
natuurlijk had hij toen ook wel goeie momenten, maar veel minder omdat hij toen nog sneller was afgeleid. En hij gaat nu ook steeds beter in z'n bespiering zitten of is dat wishfull thinking van mijn kant...
Laatst bijgewerkt door Naranga op 27-06-06 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kathleen_vW_

Re: Saluut (Jazz x Aram) @ work zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:27

Ik vind hem echt veel knapper geworden, je durft wel zeg Tong uitsteken zonder zadel op een Jazz!

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:30

in mijn ogen vind ik dat hij inderdaad meer bespiering heeft gekregen.
Ik zou je het niet nadoen, zo zonder zadel rijden , knap !!
zeker als ie zo wat deugenietstreekjes kan boven halen,ken dat maar al te goed.
veel succes met hem!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 18:31

Ik heb ook niet voor niets 2 weken lopen twijfelen of ik het zou doen Clown Maar hij heeft me er nog niet af gekregen *zoekt dringend naar hout om het af te kloppen* en echt wel een aantal pogingen gedaan om onder het werk uit te komen Scheve mond

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:37

Hahaha, wel dapper hoor, zonder zadel op een Jazz Tong uitsteken
Het is wel een draakje zo te zien. Maar er zitten zeker hele goeie momenten tussen, ik denk dat het echt wel een goed paard is. Hopen dat hij een beetje braver wordt, dan komt het helemaal goed.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:39

Super stoer hoor!

Kan je niet gewoon zonder beugels rijden?

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:58

Super leuk beessie Haha!
dressuurbloed met springbloed Ja
veel succes met Saluut

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:34

Leuke foto's Sas! Paard is veel verandert, je hebt goed werk verricht. Haha! En ook ik doe het je niet na zo zonder zadel. Haha!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 21:51

Haha, zo moeilijk is het echt niet hoor zonder zadel. Het is alleen wel even een paar weken flink spierpijn hebben. Maar ik heb gelukkig vorig jaar mijn eigen (en veel bravere) paard al zonder zadel gereden, dat scheelt een hoop Lachen

@ Maaitjuh: Ik rij liever zonder zadel dan zonder beugels, want dan krijg ik namelijk veel meer spanning in mijn lijf... vraag me ook niet waarom Tong uitsteken

@ Marijkeeee: Spring bloed is allemaal leuk en aardig, maar springen kan ie helaas toch echt absoluut niet. Hij heeft echt geen techniek, en ook niet echt vermogen ofzo, al is dat natuurlijk wel enigzins te trainen...
Wel jammer want ik ben toch meer een spring ruiter, gelukkig vind ik het wel een heel leuk dier om te rijden, en hij houdt het zeker intressant!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:57

Hey Saskia, zijn toch nog wel best leuke foto's geworden gelukkig Tong uitsteken Ik vind het knap hoor dat je zo zonder zadel kunt rijden! Ik rijd ook best vaak zonder zadel op Brenda maar daar kan ik alleen maar stappen en galopperen want bij het draven gaan we ons allebei heel erg spannen. Weet alleen nog niet van wie het begint Knipoog Je zit lekker stevig en je kunt gewoon alles doen wat je ook met zadel doet! Echt knap! En ook nog op zo'n draakje Tong uitsteken Wel een heel lief draakje dan over het algemeen.
En ls ik dan nog iets rijtechtnisch moet zeggen, dan zal ik zeggen let op je handen Knipoog Maar ik vind het een beetje stom om iets rijtechnisch tegen jou te zeggen Tong uitsteken

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:40

Hee de foto's! Mieperd Tong uitsteken
Zeker met die foto's van eerst erbij vind ik hem zó overduidelijk vooruitgegaan, veel beter in zijn spieren! Ook wat ik qua rijden IRL zag was een flink verschil, wat je ook zegt Tong uitsteken Probeer alles af en toe ook wat op je eigen houding te letten, zeker als hij braaf nageeft heb je de neiging om voorover te zakken. En handjes Knipoog Maar het verbaasde me echt hoe hij vooruit is gegaan!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 07:08

Wauw wat een gave foto's zeg. Lachen
Ik doe het je echt niet na! Ik vind het er netjes uit zien.

Kunt trouwens wel zien dat het een Jazz is.
Lijkt erg op de Jazz bij ons op stal.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 10:25

Ik zak met zadel nog 3 keer verder naar voren hoor Clown Voor mijn doen zit ik zo heel erg recht, maar dat weet je zelf ook wel Tong uitsteken En ach ja, die handen van mij... ik heb het maar opgegeven Schijnheilig