En nee ik ben niet levensmoe dat ik zonder zadel op een Jazz ga zitten (het is ook zeker niet het braafste paard wat ik ooit gereden heb...) maar ik heb last van mijn enkel waardoor ik niet meer met mijn voet in een beugel kan... dus dan maar zo want ik wil wel graag blijven rijden. Tot nu toe ben ik er nog niet afgevallen, ondanks dat hij laatst bijna achterover klapte

Saluut is nu 7 jaar en staat op stal Alberts, waar hij ook gefokt is. Hij is niet van mij, ik rij hem gewoon voor de lol, hij is nog van de fokker
Nou ja, laat ik maar beginnen met de foto's

Ik wens niet herkend te worden... flinke censuur balk

hmm... m'n ellebogen mag ik ook wel langs m'n lichaam houden

charmant galop moment
nog zo'n mooie

Saluut heeft het niet zo op de buigingen naar links, dus hoe kom je er dan onderuit... door je neus tussen je benen te steken bijvoorbeeld

beetje doorbuigen naar rechts... voornamelijk omdat ie op dit punt nogal de neiging heeft om te gaan staken/steigeren. Dan kan je 'm maar beter bezig houden
ik weet het... mijn benen gaan steeds verder richting zijn schouders... ook voor mij is dit nogal zwaar, zeker omdat hij de laatste tijd geen pas uit zichzelf zal zetten

Zoals jullie ook wel kunnen zien zijn we er nog lang niet. Het is erg moeilijk voor saluut om lengte te nemen in zijn hals, zeker als ik dan ook nog van hem verwacht dat hij dat niet gelijk misbruikt om om zich heen te gaan kijken waar hij nou weer van zou kunnen gaan schrikken

En hij vind het ook zwaar om mij te dragen op zijn rug, aangezien ik nu altijd moet doorzitten zonder zadel, dus heeft hij vaak maar hele korte stukjes dat hij echt zijn rug echt goed gebruikt voordat ik voel dat het hem al weer te zwaar wordt, maar dat gaat gelukkig steeds beter
even ter vergelijking, zo was ie september 2005: (hier reed ik hem ongeveer 3 weken)
handen dragen

natuurlijk had hij toen ook wel goeie momenten, maar veel minder omdat hij toen nog sneller was afgeleid. En hij gaat nu ook steeds beter in z'n bespiering zitten of is dat wishfull thinking van mijn kant...