BRP Winnetou (v. Nabor) weer @ work in het zonnetje!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zeebries

BRP Winnetou (v. Nabor) weer @ work in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 23:40

Hier ben ik weer
Ik heb net gereden, het ging best lekker maar wat was het warm , dat had ook wel invloed op Winnetou, want zelfs ik had geen zin om een stap te verzetten
Ik heb op bokt heel goedkoop leren laarzen op de kop kunnen tikken. Helaas is de voetmaat anderhalve maat te groot en ook de kuit is ietsiepietsie te groot. Maar ik kan daar evt een rekker in laten zetten bij de kuit. Maar voor de voetmaat.. tja..dikke kousen aandoen
Verder heb ik nog altijd wat last van m'n rug, maar het begint te minderen, maar je kan het wel nog duidelijk zien op de foto's.

Zoals je kan zien op sommige foto's zet ik Winnetou vooral rechts. Dat komt omdat dat z'n moelijke kant is.

1. Uit de wei halen
Afbeelding

2. Hier wou ik net losjes gaan losdraven toen er opeens een grote zwarte beer voorbijstoof (lees: langharige,massieve,grote hond).
Afbeelding

3. Hier wilde ik naartoe
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. *gaat piano spelen* Ik was juist m'n teugels aan het verpakken.
Afbeelding

6. Hier ging ik al wat meer oppakken
Afbeelding

7. Ik heb ook veeeel gestapt tussendoor, het was echt heet.
Afbeelding

8. Zoals ik al zei, rechts gaan inwerken.
Afbeelding

Daarna ben ik hem wat meer gaan oppakken, met constantere aanleuning. Dat betekent dat ik hem geen volledig losse teugel geef, maar enkele millimeters, als ie nageeft. Hij liep er goed op, maar helaas heb ik geen foto's van het begin zelf, enkel dit. Je ziet, hij komt met z'n neusje er goed uit,maar toch nageeflijk
9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Charlotte ging eff artistiek doen
Afbeelding

13. En tot slot nog eff lekker uitdraven.
Afbeelding

14. Weidemaatje Donnatello mag niet ontbreken!
Afbeelding

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:43

Hey,

Als ze nu zeggen dat zijn achterhand niet goed mee is , dan weet ik het ook niet meer.

Irritante korreling door irritante instelling , maar dat weet ik nu ook weer!

Volgende lading voor na de examens

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:43

Het hoeveelste topic is dit wel niet Yulan

Hahah maar nog blijf ik het leuk vinden om naar de foto's van jullie te kijken hoor!
Het ziet er weer goed uit! En winnetou is zo leuk hea

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 23:44

Hu Sabine, wil jij ze tellen?
Tnx

En Charlotte, bedankt é
Jaja, Bokt mag zich klaarhouden na de examens

GeneralFlynn

Re: BRP Winnetou (v. Nabor) weer @ work in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:47

Ziet er goed uit Yulan!
Eindelijk eens foto's van een paard dat NIET in de krul getrokken loopt.
Super hoor!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 01:43

je pony heeft een mooi achterbeen!
Verder vind ik hem bij je "middendraf/sterkachtige ietsje" uit elkaar vallen.
De pony zelf denkt er waarschijnlijk ook zo over als ik naar zijn orenspel kijk. Je kan ook kleinere stukjes en iets minder overdreven vragen en dat dan uitbouwen.

Tinkerloos schreef:
Ziet er goed uit Yulan!
Eindelijk eens foto's van een paard dat NIET in de krul getrokken loopt.
Super hoor!

Je kan ook je paard fijn bij elkaar en nagevelijk laten lopen zonder te trekken en te doen
Een kwestie van training en gevoel.

mnm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 02:19

In de krul trekken is wat anders ja, maar een stuk in de richting van de loodlijn zou ik wel aan proberen te werken!! Verder is je rug erg hol, je houdt je schouders wel goed naar achteren maar probeer dan wel je rug recht te houden. (Oh zie nu dat je last van je rug hebt verklaard al iets.) En ik zou je teugels iets korter pakken zodat je je handen laag en voor je zadel kunt houden ipv bijna tegen je buik aan...Je handen moeten een soort verlengde van de teugels zijn. Die foto van het 'rechts gaan inwerken' is wel een erg valse buiging, probeer je buitenteugel (links) er an wel aan te houden want buiging is niet alleen naar rechts kijken. ; )
Succes met je mooie pony

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 08:55

Tnx!

@ mnm: Als ik hem naar rechts zet, houd ik altijd m'n buitenteugel erbij. Op de foto geeft ie nog niet na op de buiging, maar het beeld is anders als ie nageeft. Rechts is z'n 'vaste' kant, dus daar werken we aan.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 08:57

Jammer dat de foto's zo korrelig zijn.

Tja ik heb je natuurlijk eventjes life aan het werk gezien
Mijn oordeel aan de hand van de foto's:
je hebt hem leuk aan het werk, toch vind ik dat je wél sterk met je binnenteugel inwerkt, wat voor uitleg je er ook aan geeft.
Op foto 8 lijkt hij nogal in een vreemde buiging te lopen.

xLuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 09:04

ik vind de teugels erg lang .. als je ze korter neemt en er geen boogjes in maakt loopt hij meteen al stukken mooier

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 09:30

Luusjee schreef:
ik vind de teugels erg lang .. als je ze korter neemt en er geen boogjes in maakt loopt hij meteen al stukken mooier

Ze lest bij Antoine De Bodt, dit is zijn trainingsmethode.
Totaal ontspannen en lang en laag.
Dus ik neem aan dat ze dit in de training ook gebruikt

Ziet er super uit, Yulan!

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 09:32

Idd, voor mij speelt het nog geen rol dat ie rond loopt. Zolang hij maar ontspannen en min of meer recht is, ben ik al blij. Hierop rijd ik een tijdje door tot het er echt in zit. Daarna gaan we pas verder.

Foto 8:
Je ziet dat hij op de foto tegen het bit komt. Hierna gaf hij direct na, maar zo snel kan dat natuurlijk niet op foto.
Dus heb ik een beetje zitten sukkelen met printscreens En zo ziet het 'vervolg' er dus uit:
Afbeelding

Geeft al direct een ander beeld ,niet?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:08

Ziet er goed uit voor zover mijn rijtechnisch oog kan zien .

ben benieuwd naar foto's over een maand of 6 ofzo.

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:14

Ziet er weer goed uit Yulan!
Maar je rug, tjah daar gaan we aan werken hé, komt door je domme rugpijn door die domme vloer hé
Winnetou is super

Miss_Blimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:36

Als ik eerlijk ben vind ik die begin foto's er vriendelijk uitzien maar die strekfoto's helemaal niet. Je pony heeft een goede draf. Erg erg leuk dier om te zien.

Liex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:37

Ziet er weer goed uit hoor!
Zeer fijn om naar te kijken

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:52

Terug leuke foto's! Die strekfoto's vind ik hem ook iets wegdrukken, de rest is veel beter. Ik en mijn vriend gaan een videocamera kopen, dan moet je maar eens langskomen voor een DeBodt reportage in real life.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 10:54

Tnx
De strekfoto's, het is nog niet perfect, maar in vergelijking met vroeger vind ik het al veel beter. Ook drukt hij niet meer op m'n hand, (hij duwt wel z'n neusje eruit, maar hij hangt niet meer zoals op onderstaande foto, en op het einde van deze rechte lijn gaf hij weer na).
Afbeelding

Ik ga ook sparen voor een videocamera... ooit ...

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:58

Je ziet idd dat het evenwicht is verplaatst, goed zo!
Ja, ik ga ook nog ff moeten sparen

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 14:06

In de eerste plaats zie ik een goed recht, ontspannen paard.
Het lijkt me dat je zelf nog aan je bekkenpositie moet werken. Met zo´n holle rug en "eendekontje" kun je de bewegingen veel minder goed opvangen en volgen dan met een rechtopstaand of licht naar achteren gekanteld bekken, wat immer bewegingen naar voren kan laten afvloeien, zodat het paard vrijheid heeft in te lopen. Als je op een schommel zit, en je maakt je rug hol, gaat jij toch echt naar achteren en niet naar voren...je remt je paard. Alleen als je het gewicht uit het zadel neemt rem je niet meer met een holle rug. Ik heb al eerder geroepen dat ik het nut van een verlichte zit die, maar een holle rug is niet handig. Ik weet dat je voor je gevoel gewoon goed rechtop wilt zitten, maar misschien moet je dat met veel meer ontspanning doen? Op de foto met de handen onder de oksels is het bekken wel recht en de rug niet hol. Misschien moet je van daaruit gewoon de handen laten zakken en en schouders wat naar achteren brengen om een correcte zit te krijgen?
Ik weet dat het drammerig lijkt dat ik altijd over de houding van de ruiter begin, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat we mee werken met het paard en het niet tegenwerken, dan kun je niet veel ontwikkeling verwachten.

Even voor de goede orde, ik heb zelf zeker 20 jaar met een holle rug gereden voordat ik de waarde van het rechtopstaande bekken ontdekte. Daarom herken ik het zo snel in anderen. Je ziet nl meestal het eerst de fouten die je zelf ook hebt (gehad). Denk daar maar aan als je weer een commentaar leest van mensen...

Je pijn in de schouderregionen zijn waarschijnlijk dan van de monnikskapspier en kunnen heel goed verband houden met het te stijf zitten(staan, lopen), te krampachtig de schouders naar achteren te trekken. Als het niet van overbelasting komt en het dus een tijdelijke spierpijn is.

Zet je bekken rechtop en probeer je hoofd (zo hoog mogelijk) daarboven te houden, dan is je rug vanzelf recht zonder te veel spanning en helemaal geen spanning in je schouders. Probeer het maar eens op een stoel, of staande.
Buik inhouden, navel naar boven richten, helpt ook met het bekken rechter te krijgen. Het is trouwens iets van het vrouwenlichaam, zo´n holle rug, dus bij voorbaat lastiger het bekken rechtop te houden als voor mannen

Tja, die handen, ik vind te hoog nooit zo erg als ze maar niet vaststaan en tegenwerken, want dat is in elke positie naar voor het paard.
Maar ideaal zou je dus een rechte lijn moeten kunnen trekken van bit naar elleboog. Dat betekent dat de positie van de handen ergens is ten opzichte van de paardenmond en niet een vaste plek, dat wordt het pas als het paard zijn hoofd min of meer op 1 plek gaat dragen, en dar ben je helemaal niet mee bezig, dus een hoge hand met teugels in boogjes tot het paard naar je toe komt met het hoofd, of druk op de teugels met de hand waar hij dan moet zijn ten opzichte van de paardenmond om die lijn naar de elleboog niet te onderbreken is allebei okee.
Druk op de mond meteen starre hand op een verkeerde plek (naar beneden gedrukt bv) weer niet. En dat is niet het geval, dus zal je mij niet over de teugels horen.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 14:45

Tnx Lusitana!

*gaat prompt heel erg recht zitten voor der pc-scherm*

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:26

hey yulan, ziet er weer super uit, en die achterhand, die is er zeker bij, haha!!! ben benieuwd weer naar nieuwe pics!!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:29

Hey,
Ziet er lekker ontspannen uit, ga zo door!!

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 20:36

Tnx

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:11

mooie foto's, hij blijft beter en beter gaan