largo at dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nathe

largo at dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 17:16

na een lange winterstop te hebben gehad ben ik terug begonnen met dressuur rijden. mijn vriend is zo vriendelijk geweest om foto's te trekken. deze waren wel zeer confronterend. ik vond ze verschrikkelijk om te zien en ik wil jullie advies. commentaar is welkom! ik vindt dat op de foto's lijkt alsof ik trek maar ik heb echt alleen maar contactteugel en merk nu dat hij echt in krul loopt.

ik heb eerst wat met sporen gereden maar vondt ze daarna overbodig

Afbeelding
indraven

Afbeelding
nog wat draven

Afbeelding
wat stappen

Afbeelding
draven

Afbeelding
draf

Afbeelding
achter de teugel

Afbeelding
mijn hand

Afbeelding
mijn handen

Afbeelding
mijn handen zijn echt te hoog

ik heb binnenkort een dressuurzadel. ik hoop dat mijn houding hierdoor ook wat verbeterd.
Brand maar los!

Kimberley84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:24

tip armen naast je lichaam, niet gaan drukken mar gewoon los langs je licham, handen langer en allebeide evenhoog en als ik eerlijk ben vind ik je te groot voor je paard

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:34

Wat jij op sommige foto's hebt noem ik geen contactteugel hoor
Probeer je binnehand te ontspannen, als je paard echt aan de teugel loopt moet hij netjes kunnen blijven lopen als jij je binnehand een eind naar voren doet. Op somige foto's vind ik het namelijk lijken alsof je trekt, maar dat kunnen momentopnames zijn.
Verder een leuk paard en hij loopt ook erg leuk! Maar misschen kunnen je beugels een gaatje langer, maar dat kan ik ook niet helemaal zien door je zadelbontje. Vind het door dat bontje wel een beetje lijken alsof je heel ver van de rug van je paard afzit

nathe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 17:48

over dat trekken ben ik het helemaal eens dat het zo lijkt! toen ik gisteren de foto's zag zat ik nog op mijn paard en heb wel degelijk bewezen dat ik echt probeer niet te trekken! ik had mijn binnenteugel helemaal doorhangen en hij bleef zo lopen :s hij loopt echt achter de teugel. jammer van de foto's. ik zag nu ook dat mijn beugels wat langer moeten. maar ik zit goed zo met die beugels. mss zal het dressuurzadel wat helpen? en ik vind niet dat ik te groot ben voor hem. maar meningen verschillen

W_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:24

ik denkt dat het trekken gedeeltelijk ook te maken heeft met dat je niet stil zit (op iedere foto heb je een andere houding).
Als je wel "recht" zit moet je niet op je stuitje gaan zitten, dat gaat pijn doen en daarmee blokeer je je bekken terwijl die soepel moeten blijven zodat je met je paard mee beweegt (zonder zelf meer te doen dat nodig is).
edit: probeer ook iets minder hoog te gaan staan in de beugels
Ik vind je ook niet te groot maar je beugels wel te kort!
Vind ook dat je paardje een heel lief koppie heeft!
Suc6 met alles!

nathe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 13:26

nu je het zegt zie ik ook dat mijn beugels te kort zijn. ik ga de volgende keer mijn beugels zeker langer maken! ik ga misschien ook beter zitles nemen. je hebt gelijk over mijn houding. heeft iemand nog tips? wat vinden jullie van zijn achterhandgebruik? en moet ik mijn handen lager houden? tips zijn zeker welkom!

nathe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 16:45

niemand meer?

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:00

Ik denk dat als je hem actiever aan het lopen hebt, hij van voren ook meer kan gaan tonen. Ik vind hem een beetje opgekropt lopen van voren. Daar mag wel wat meer ruimte in komen. Ten eerste zou ik de teugels ook een paar centimeters korter nemen, soms lijkt het net of je je handen op deze manier in je broekzakken kunt stoppen. Je geeft zelf aan dat je eigenlijk een los contactteugeltje hebt. Ik denk ook niet dat je trekt maar je mag hem wel wat meer naar je hand toerijden door hem van achter veel actiever te maken. Rijd lekker veel overgangen en tempowisselingen. Dit zadel is niet jouw zadel, je zit hier niet goed op. Met het andere zadel straks zal het wel beter gaan.

nathe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 17:09

ik ben van plan om vandaag hem echt actief te laten lopen en veel overgangen te maken. ik hoop ook dat door het komende dressuurzadel mijn houding mij en mijn paard niet meer in de weg zal zitten.

Melisjee

Re: largo at dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:52

ik vind je niet te groot hoor Knipoog
Maar je beugels mogen langer Lachen

verder is het idd handig om les te nemen voor je houding!

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 18:59

k ebn het eens met de anderen

ik zla als ik jouw was demanen van je paard er af knippen je paard lijk zo heel sloom en door de manen kort te kinppen ziet ie er wat vlotter uit en wat speelsen !!!

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:27

Nou wat je met de manen doet vind ik jou keuze! vind het een hele leuke pony om te zien! maar zou zelf de teugels ook iets aannemen. Verder vind k het netjes gaan hoor voordat je dr net weer opzit!!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 12:44

nerolover18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:33

idd zoals iedereen wat zegt teugels korter soms heb je geen contact je hebt voor de rest wel redelijke zit en idd een dres zadel helpt wel hoor benen langer en vaster enzo
toppy paardje mag je fier op zijn