IJslandse ruiter op warmbloed pony!! ;)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

IJslandse ruiter op warmbloed pony!! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 17:08

Gisteren waren Tessa (thokkadisje op bokt) en ik op de terugweg van het concour in Roden nog even langs stal geweest... Daar heb ik Power nog even gereden... nouja, dan moet Tessa naar natuurlijk ook nog even proberen!!

Tessa rijdt normaal gesprokken IJslanders... dus dit was allemaal wel even wennen voor haar, natuurlijk!!

viewtopic.php?f=10&t=596530 Hier de rijfoto's van daarvoor, van mij en Peetje...
En hier komen de foto's van Tessa erop!!

Afbeelding
Stappen (mijn beugels waren wat lang voor Tessa en hier nog niet versteld )

Afbeelding
Haha, zit lastig met die lange beugels

Afbeelding
Dan de beugels versteld

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
*zoef* *zoef*

Afbeelding
En lekker ontspannen!!

Vond het toch wel leuk om het even te plaatsen

In het begin zit Tessa nog echt zo van... De eerste foto vind ik het nog echt zo'n IJslander zit... maar daarna wordt het al echt een dressuurruiter

Commentaar en tips mag wel... denk er wel aan dat ze voor de eerste keer op deze pony zit

kelliiee1993

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:05

Ziet er goed uit, leukpaardje ook, alleen de rug mag wat rechter.

boomer_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:38

hij was wel lekker vies :p
maar ziet er verder leuk uit !!

Karice_Lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:40

Heb je geen rijbroek?

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:28

zitten best leuke foto's tussen vind ik, op sommige foto's zie je wat spanning, mja pony en amazone kennen elkaar ook niet dus dan heb je dat wel eens. Vooral die laatste vind ik er lekker ontspannen uitzien

mietjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:57

misschien teugels iets meer op maat (op elke pony!) rug recht, en mischien ook de beugels een gaatje of 2 korter wil ook wel eens helpen,
verder leuke pony

AniekR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 10:55

@ Karice_Lover, Als je het bericht gelezen had, had je kunnen lezen dat Tessa en ik gewoon een dag op concours geweest waren en daarna nog even langs stal zijn geweest... Ik had mijn rijbroek wel in de auto liggen, maar Tessa had oorspronkelijk geen intenties om te rijden, dus had ook geen rijbroek bij zich...
@ Aurora3, Het was idd nog erg onwennig, maar Tessa is dit soort pony's totaal niet meer gewend en de Pony hebben in haar leven maar een 3 verschillende mensen op gezeten, dus daarvoor was het ook nog wat vreemd
@ Mietjuh, zoals ik ook al zei... ze stonden eerst op mijn maat, wat veels te lang waren... later hebben we ze nog even wat korter gemaakt... Maar echt op super lengte waren ze niet voor haar, maar ze heeft er ook maar een paar minuten op gezeten

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:30

Hier spreekt de ruiter

kellynijntje schreef:
Ziet er goed uit, leukpaardje ook, alleen de rug mag wat rechter.

rug mag iets rechter idd, alleen wil het ook nog wel eens helpen om mijn kapusjon onder mijn jas weg te halen

@mietjuh, Over de teugels: IJslanders worden altijd lekker losjes gereden, niet zoveel druk op de teugels. Bij dit paardje moest ik idd even wennen en hangen ze wat in boogjes af en toe, het idee achter de losse teugels is dat de paarden zelf de hand opzoeken, zoals je ook op deze foto's ziet is dat als hij lekker laag loopt de teugels goed contact maken, alleen op de momenten dat er veel spanning is hangen ze (te) los. Ga je op zo'n moment trekken dan trek je er alleen maar meer spanning in. Er zit logica achter de losse teugels, geloof mij, en dat werkt heel goed bij zowel mijn eigen paard als bijrijdpaard. Ik krijg op deze manier les.

Zelf vind ik dat ik wat teveel naar voren val, dat merkte ik ook al tijdens het rijden, moest even wennen aan het ritme van het paard want een 'gewone' paarden draf en een IJslander draf zijn niet te vergelijken

Was wel leuk om een keer op P te rijden

AniekR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 19:14

Thokkadisje schreef:
Zelf vind ik dat ik wat teveel naar voren val, dat merkte ik ook al tijdens het rijden, moest even wennen aan het ritme van het paard want een 'gewone' paarden draf en een IJslander draf zijn niet te vergelijken

*kuch* Pony-draf *kuch*

PoelieWoelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:20

Thokkadisje schreef:

Heb je helemaal gelijk in, ijslander draf vind ik over het algemeen niet lekker zitten, geef mij maar tölt!
Je kunt idd op de eerste foto goed zien dat je gewend betn ijslands te rijden. En de lange beugels.. tsjah, dat hoort bij ijslanders

Zien er evrder leuk uit hoor!

AniekR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 20:27

LauraMc schreef:
En de lange beugels.. tsjah, dat hoort bij ijslanders

Of bij op een zadel stappen waar daarvoor iemand met langere benen op gezeten heeft

naugthytjhu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:30

leuke pony
lijkt me echt schuren een spijkerbroek en zat je trouwens niet vast met je schoenen ?
dat heb ik altijd haha ik kan echt niet met schoenen rijden
en idd wat rechterop zitten

PoelieWoelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:35

Tha_Niekje schreef:
LauraMc schreef:
En de lange beugels.. tsjah, dat hoort bij ijslanders

Of bij op een zadel stappen waar daarvoor iemand met langere benen op gezeten heeft

Ik had het over de reactie van Mietjuh

AniekR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 20:36

Ja, maar die las gewoon het stukje niet dat erbij vermeld was

PoelieWoelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:38

Op de laatste foto's zijn de beugels toch korter gemaakt?

AniekR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 20:39

Ja, na de eerste twee foto's...
En daar hebben ze ook een vrij normale maat voor haar