Valeur @ work, veel verbetering?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Valeur @ work, veel verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 20:35

nou, maar weer eens foto's gemaakt, zoals veel mensen weten ging het niet geweldig, zie topics:

viewtopic.php?f=10&t=575424&hilit=

en

viewtopic.php?f=8&t=572835&p=14627994#14627994

Sinds we zondag samen onderuit zijn gegaan (allebei nog heel )
gaat het veel beter, de eigenaar heeft me geholpen hem goed door te pakken, en hij loopt nu lekker ontspannen aan de teugel, het lijkt wel alsof hij het eindelijk doorheeft, oooooh dus zo moet ik lopen!!
De foto's zijn niet geweldig, niet echt mooie momenten, maar ik wilde ze toch met jullie delen. Mijn eigen commentaar is dat ik mijn hakken vaak optrek, maar ik drijf nog heel erg veel om te voorkomen dat ie achter de loodlijn gaat lopen, is neit te zien op de foto's maar anders doet ie dat wel. Nou veel kijkplezier!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit is wel een grappige foto, ik wilde in die hoek aangalopperen, dus ik zei al tegen Valeur, let op! ik zei ent galop tegen hem en hij sprintte er meteen als een gek vandoor
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en uitstappen, let vooral niet op mij

Afbeelding

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:06

mag ik vragen waarom je zorg dat ie niet achte de LL gaat lopen?

Volgens mij kun je hem beter wat laag en rond proberen te rijden.

daardoor gaat ie z'n rug ook gebruiken, lijkt op de foto's dat ie hem wat wegdrukt, maar kan natuurlijk ook vertekend zijn door de foto's
en als je hem dan mooi over de rug heb, kun je beginnen hem wat op te richten en voor de LL te zetten, maar ik persoonlijk zou hem eerst wat laag en rond rijden

succes nog!

meikemarieke

Re: Valeur @ work, veel verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 21:21

hij loopt heel erg achter de loodlijn uit zichzelf, ik hoef er echt niks voor te doen, alleen de foto's geven niet echt een goed beeld, tjah ook gemaakt door het vriendje van mn zusje, dan krijg je dat.
Maar ik heb liever dat hij wat voor de loodlijn lekker actief loopt, dan dat hij achter de loodlijn sloom wordt, snap je?

Tourterelles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:24

probeer hem inderdaad iets ronder te rijden is ook beter voor zijn rug, wel een erg leuke pony!

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:24

Mooi paardje!
Op sommige foto's lijkt het alsof je beugels redelijk wat gaten te kort zijn, of trek je je hak erg op?
Als ik na deze foto's kijk heb ik niet echt het idee dat dit paard uitzichzelf zo acher de LL loopt, of ligt dat nou aan mij?
Verder echt leuk paardje en hele leuke combinatie! Heel veel succes verder!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:27

vincentlover schreef:
hij loopt heel erg achter de loodlijn uit zichzelf, ik hoef er echt niks voor te doen, alleen de foto's geven niet echt een goed beeld, tjah ook gemaakt door het vriendje van mn zusje, dan krijg je dat.
Maar ik heb liever dat hij wat voor de loodlijn lekker actief loopt, dan dat hij achter de loodlijn sloom wordt, snap je?

dat snap ik, maar je kunt ook proberen hem wat naar beneden te rijden, gaat ie achter de ll lopen hem wat proberen te laten zakken.

voor een jong paard lijkt me dat het fijnst dat ze de rug gebruikt dan dat ze de rug wegdrukken.
maargoed ieder heeft zn eigen manier van rijden toch

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 21:31

ik zal binnenkort door iemand anders foto's laten maken, dan krijgen jullie misschien een wat duidelijker beeld, maar je moet me nu maar even op mn woord geloven, hij loopt uit zichzelf erg diep en achter de loodlijn

karlijnd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:35

je vraagt ook of er verbetering te zien is maar eerlijk gezegd zie ik niet echt verschil. ik ben het met de rest eens om je paardeerst diep en rond te stellen want hoe je nu rijdt is er geen ontaspanning te zien. verder moet je paard juist eerst voorwaarts zijn wil je hem kunnen laten nageven. misschien is het dus een idee om hem eerst voorwaarts te rijden en dan ronder te maken?? succes er in ieder geval mee.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:36

Dat hij te ver achter de loodlijn gaat lopen is weinig van te zien eerlijk gezegd. Je paard zijn neus voor de loodlijn eruit rijden is een nobel streven! Maar dat is iets anders dan hem met weggedrukte rug de kop in de lucht te laten steken. Erg zonde, wat het lijkt een heel braaf paardje. Idd zou ik ook absoluut wat aan je houding werken. Geeft niet hoor, niemand zit perfect op zn jonge paard! Maar je zit lijkt hem op dit moment wel erg veel te storen. Als je een wat stillere en meer constante beenhouding aanneemt (tenen naar binnen en hakken naar beneden!) zul je je benen beter aan je paard kunnen houden en hem beter er aan kunnen drijven.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:32

Probeer je benen niet zo op te trekken en te klemmen. Ga gewoon meer op je achterwerk zitten en je benen gewoon laten afhangen en van daaruit met je kuiten drijven. Van voren lekker tussen twee teugeltjes rijden.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:05

De intentie is erg goed. Ik ben het niet eens met iedereen dat een paard pas zijn rug gebruikt als hij rond en riep loopt. ik werk eerst het neusje eruit en dan pas pak ik een paard ronder. De foto's geven denk ik niet zo'n goed beeld.
Wat me vooral opvalt is je houding. daar moet je echt iets aan doen. Been langer, tenen niet zo naar buiten, onderarmen dragen. en als je zoveel moet drijven dan moet je er eens een zweepje bijpakken want anders heb je hem binnen de kortste keren aan je been kleven.

Nog even over het neusje eruit.
Een neuje eruit moet met een lange bovenlijn. dat is denk ik ook wat de meeste hier bedoelen. Jou paard loopt met de neus naar voren en een korte bovenlijn. Ga maar veel stappen en probeer het daar in goed te krijgen. beugels uit, been terugleggen bekken kantelen en meegaan met de mond. als ie dan terugkomt kan je beengeven of je zweepje gebruiken.

De reden dat ie op deze foto's gespannen overkomt komt denk ik voornamelijk omdat je teveer achter in het zadel zit, en daarom drukt ie ook zijn rug weg.

Ik wil je dus niet afkraken maar als ik jou was zou ik een goede instructeur zoeken die je kan helpen met je houding. dan weet ik zeker dat het met sprongen vooruit zou gaan!1

Heel veel succes

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:10

Het maakt toch niet uit wie de foto's maakt, het gaat toch om jou en jouw paardje? Als een ander de foto's maakt zal je paardje nier ineens anders lopen denk ik? Ik vind zelf het belangrijkste dat jij er een goed gevoel bij hebt, als jullie er maar van genieten

Maar als je het nou over nagefelijkheid etc gaat hebben dan vind ik dat er nog wel wat werk aan jouw paardje is. Hij heeft een behoorlijke onderhalsspier en dat maakt het er voor jou denk ik niet makkelijker op. Door zijn houding drukt hij zijn rug weg en kan hij nooit nagefelijk gaan lopen. Laat hem inderdaad wat lager lopen, zodat hij over zijn rug gaat lopen.

Vind het in ieder geval een leuk diertje en nogmaals, als jullie zelf maar lol hebben

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:24

Meid, je moet echt wat gaan doen aan het zadel en je zit...

Beugels moeten wel 4 gaten langer, misschien dat je dan wat meer voor in het zadel gaat zitten inplaats van op het randje van de lepel...
Ik zou zelfs zeggen, laat deze er in het vervolg maar af en laat je onderbeen dan wel van het paard af (niet gaan klemmen)

Verder, aansporen doe je niet met je hakken, en al helemaal niet de hele tijd. Pak een zweepje erbij, geef 1x been met je kuit, en als ie niet reageert geef je een klein tikje achter je been, zodat hij leert wat je wilt. Niet blijven aansporen, dan loopt ie straks helemaaal niet meer voor je, want dat word ie gigantisch afgebot...

Laat hem wat losser van voor en rijd hem eerst goed voorwaarts, ga beter zitten (ander zadel? misschien pas je gewoon niet in het zadel) Richt je nog niet op dat 'aan de teugel' hij zat toch eerst het ruiter gewicht moeten accepteren en op deze fotos lijkt het alsof hij zijn rug wegddrukt om te 'ontsnappen' van het gewicht.

Tis wel een leuk dier! Majaw, zit connemara in toch?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 16:42

bedankt voor alle reacties, we hebben inderdaad nog veel werk te doen, maar het gaat naar mijn idee wel steeds beter. Les heb ik nog niet met hem, wel is altijd de eigenaar erbij om ons te helpen. We willen wel les, maar nu nog niet, want dat vind ik te vroeg. Hij is net 3 en net ingereden een heel uur inspannend rijden is dan nog te veel denk ik.
Valeur is inderdaad half connemara (en half KWPN) en ik ben er net achter gekomen dat ie niet alleen afstamt van Abgar, maar ook van Nicolas.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:44

In het midden van het zadel he

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:28

Niet vervelend bedoeld, maar ik zou echt eens gaan kijken naar een ander zadel of héél fanatiek zitlessen gaan nemen, want dat was het eerste wat me aan je foto's opviel. Enorme stoelzit, je steekt je onderbenen af + kapstokken, je trekt je hakken op en je handen werken je paard ook op een aantal foto's erg tegen. Ik denk dat je, als je zo door blijft gaan en hier niets aan doet, straks een paard hebt wat totaal vastzit in rug/mond/lijf, dan rijd je hem echt stuk. Grootste tips: les nemen en naar je zadel laten kijken!!!

Succes !

liesje1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:41

je kan ook een halfuur per week les nemen Lijkt me geen verkeerd plan, juist niet met een jong paard. Succes verder!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:58

Je kan niet vroeg genoeg beginnen met lesnemen!!
Daar krijgt je paard niets van als de instructeur een goede is.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 18:59

jammer dat jullie zo weinig vertrouwen hebben.
Voor mijn gevoel gaat het in elk geval wel steeds beter.
Over het zadel, dat is juist nieuw gekocht voor hem, naar onze mening (mijne, de eigenaars en de zadelmaker) ligt het zadel prima.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:04

Joh we proberen je alleen te advizeren. Ik kan me voorstellen dat je de reacties vind tegenvallen. Wellicht is het al veel slechter geweest maar wat ik je per PB ook al vertelde op die witte pony in je profiel zit je net zo. Ik denk echt dat je er veel meer plezier aan gaat hebben (moet je nagaan als je nu al plezier hebt... dat wordt een feestje!!!) als je lez zou nemen.

Sorry dat ik het zeg maar zoals je er nu opzit op deze foto's lijk je echt beginnersfouten te maken. Vraag dan iig of de eigenaar je steeds wil wijzen op dat je je been langmaakt en je onderarmen draagt. Volgens mij is er niet zoveel mis met het zadel alswel dat je er dus teveel achterin zit. je kan je voorstellen dat dat niet lekker is voor hetpaardje.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 19:08

ja ok, ik zal meer gaan letten op mijn houding, ik ben ook van plan (zodra dat weer kan, ze is nu hoogdrachtig) met die witte pony (Flash) te gaan rijden en dan alleen maar te gaan letten op mijn zit.
We gaan ook nog absoluut les nemen, maar eerst wil ik zelf met hem in de bak goed kunnen stappen, draven en galopperen, snap je?
Dat gaat nu al best goed, alleen gaat hij er af en toe nog vandoor.
En zoals zondag ging hij door zijn eigen onbenulligheid onderuit, dat soort dingen heb ik liever niet in een les. Ik wil heb eerst helemaal onder controle hebben, omdat hij andere paarden ook erg spannend vindt.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:39

Vind er wel ietsje verbetering in zitten Paard lijkt er wat meer plezier in te hebben, en is wat ontspannender dan op die vorige foto's.
Probeer hem inderdaad meer in de aanleuning te rijden.
Verder vind ik dat je echt tE veel met je benen er aan zit. Je hebt weliswaar geen sporen, maar (zeker met zo'n jonge) moet je je benen er los aan houden, en alleen gebruiken wanneer nodig is. Ze worden er ook door afgestompt.

Ben benieuwd naar de volgende foto's

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:41

dankje, ik blijf goed dooroefenen en dan zal ik weer es foto's laten maken

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 00:43

hee VincentLover, leuk je weer te zien met Valeur .

Ik vind dat er vergeleken met de vorige keer zeker verbetering is. Valeur lijkt relaxter en geeft minder protest met haar hoofd.

Maar je bent er nog niet en er is zeker nog werk aan de winkel (zou ook een beetje gek zijn als het nu opeens al helemaal perfect was ).

Inderdaad beugels veel gaatjes langer. Hopelijk zit je dan ook minder op de lepel van het zadel. Drijven met je kuit en niet met opgetrokken hak. En hoewel we vorige keer allemaal kritiek hadden op de zweep (op straffen in ieder geval) mag je bij onvoldoende reactie op het been best met je zweep wat aansporen.

Ik ken het probleem met het voorwaarts en ik zat ook teveel met mijn been bij mijn bijna 4 jarige. Ik heb wel les, en leerde daar dat het ook nog normaal is dat ze iets aarzelend is in de overgang en dat ik dus een aantal passen na de overgang pas weer verder voorwaarts kan drijven. Ik leer nu vooral om niet de hele tijd met mijn been eraan te zitten. Liever dan nog het tempo voorlopig wat lager dan door blijven drijven. Maar als ik dan wel drijf (hooguit 1 keer per lange zijde) moet er ook direct reactie zijn en dat beloon ik direct. Anders snapt ze het niet meer en stompt ze af.

Ik zou dus wel alvast les nemen. Niet een uur in een groepsles, maar een half uurtje priveles. Juist nu leer je daar ook zoveel van.

Hoevaak rijd je Valeur inmiddels weer?

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:15

Ik ben persoonlijk ook voorstander van lekker rond rijden en proberen daarin toch activiteit te houden. Het neusje eruit rijden is nu nog helemaal niet nodig vindt ik, eerst maar eens de ontspanning opzoeken. En inderdaad een half uurtje les per week (of als je het niet kan betalen per 2 weken )is wel heel prettig hoor, doe ik zelf ook sinds ik ben begonnen. Als je het niet doet ben je straks veel langer bezig met fouten herstellen, dan dat je nu bezig bent met voorkomen. Zelfs bij het bevestigen van de gangen kan je heel veel "verpesten".

Valeur loopt gelukkig al wel een stuk meer ontspannen zo te zien (behalve in de galop)! En ik ben net als Hiltje wel benieuwd hoe vaak je nu rijdt.