gisteren heb ik voor de eerste keer Desprit gelongeerd , nouja voor haar was het dan de eerste keer

ze is 3j en nog niet zadelmak, ze verdraagt wel al een hoofdstel en zadel, maar écht rijden zit er nog niet in

Gisteren ging het in het begin allemaal niet zo goed,
ze wou naar binnen komen , ofwel ging ze de verkeerde kant op

maar de vorige eigenaar van Desprit was komen helpen met het longeren, hij had paaltjes in een cirkel gezet en dan draad gespannen zodat Desprit niet naar binnen kon komen, in het begin liep Bart (vorige eigenaar) nog mee met haar zodat ze wist hoe het allemaal moest, want voor haar was het nog allemaal nieuw

Na een paar rondjes aan de hand wist ze al goed hoe ze het moest doen

Vandaag was ze gwn suprbraaf , ze stopte nauwelijks , eigenlijk deed ze het heel goed! Morgen longeer ik haar weer een halfuurtje , maar met zadel zodat ze al wat went aan het zadel ( niet dat ze het zadel niet verdraagt maar gewoon zodat ze het al wat beter accepteerd ).
Noujah, ik heb wel genoeg gel*lt , dus euh hier de foto's

Toen we haar uit de wei gingen halen stond ze er zo bij

Bonitobol kon het weer niet laten om haar oogje te trekken

We begonnen in stap

Een beetje later ... Lekker drafje

Drafje?

Hup met die beentjes

Ze strekt haar beentjes goed hr

Voorrrrruit

Jah

Strekken

Ondertussen werd haar weidemaatje :Erupthion een beetje zotjes:
Terug verder met de training

zweefmomentje:
Dat voorbeentje

Beloning!
Andere hand, haar "slechte" kant
Moeilijk momentje voor Desprit

ja hr , toen hebben we haar nog laten uitstappen en hebben we haar goed beloont en toen mocht ze trg naar haar vriendje!
We hebben aan allebei de kanten even lang gelongeerd alleen heb ik meer foto's van linkerhand dan van rechterhand...
Morgen weer een halfuurtje longeren

En wat vinden jullie ervan? ging het niet goed voor haar 2de x ?
ik vind alvast van wel

nou graag reactie!
Tips & commentaar ! hou het wel vriendelijk!

xxx groetjes van Alison & Desprit

PS : Mieke bedankt dat je gekomen bent!