Bijrijdstertje (10) op Otje (Shet)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Bijrijdstertje (10) op Otje (Shet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 22:35

Mag ik u voorstellen; de combinatie Suzanne en Otje? Vind het zelf een supercombi maarja, ik ben dan ook wel érrug trots op mijn paardje en bijrijdstertje Ze rijdt Otje nu sinds een jaartje, wel met veel tussenpauzes, omdat Ot steevast ieder jaar wordt gedekt, naar de hengst moet, en natuurlijk moeten we ook bijtijds voor het veulenen weer stoppen met rijden
Rijden onder het zadel is dus haar taak, ik rijdt verder met Otje recreatief aangespannen, ben zelf namelijk al lange tijd niet meer in staat om deze shet te rijden natuurlijk
Hier volgen de foto's, ze is net na een periode van een aantal maandjes weer 'echt' beetje aan het rijden, Otje heeft namelijk net 2 weken geleden haar 4e hengstveulentje gekregen, meer hierover in topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=581883

Commentaar is prima, we waren niet echt 'zwaar' aan het werk, en bedenk dat het hier om een lief, klein schattig meisje gaat

Rustig een beetje instappen... beetje verweg genomen
Afbeelding
Van achteren gezien....
Afbeelding
En toen aandraven... ze mag wel íetsje rechter opzitten, niet?
Afbeelding
Raar licht-rij momentje
Afbeelding
Afbeelding
Handjes mogen ietsje lager....
Afbeelding
Jaah! mooie houding
Afbeelding
... met een losser teugeltje
Afbeelding

Nog 2 korte filmpjes (zonder geluid):
Lekker een actieve stap:
http://www.zippyvideos.com/8410038485100266/fotos_dyon_otje_en_dansen_101/

..en toen over in drrrraf beentjes en handjes mogen wat stiller gehouden worden
http://www.zippyvideos.com/7960135895100326/fotos_dyon_otje_en_dansen_102/
.... En toen waren we weer klaar
Afbeelding

Wat vinden jullie nou van deze combi? qua lengte, gewicht etc. past het zo mooi bij elkaar

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:41

Ik heb het idee dat ze Otje stoort door haar handen te hoog te houden. Teugels mogen korter, ze werkt nu veel terug en valt dan wat voorover. Verder ziet het er leuk uit. Leuke combinatie ja!

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 22:46

Dat zou best kunnen inderdaad; ik geef haar af en toe eens een lesje, soms kan ze ook lekker even voor zichzelf rijden, dan kan ik bezig met de andere pony's Ze is echt van die slome, sukkelige manegepony's gewend, en otje heb ik zelf destijds ingereden; die staat ook echt heel licht op de hulpen en aan de hand... en dat is iets waar Suzanne nog een beetje op in moet leren spelen maar alle advies kan ik dan mooi weer gebruiken om deze combi te verbeteren

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:48

Hey daar is Otje weer

Ik ga morgen met mijn Otje oefenen, heb binnenkort een rit door een dorp met tractors, brommers, motors enzo

Leuk ruitertje erop

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 22:53

haha dankje Oeh spannend, al die ronkende, 'enge' machines naast zo'n kleintje oefenen zou ik in iedergeval zeker doen ja Alvast veel succes en plezier, laat je me even weten hoe 't is gegaan ?

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:03

Otje is niet bang voor tractors en dergelijke ... maar ik moet een viaduct over om in dat dorp te komen en kom daar nooit
Dus dat moet ik ff oefenen, maar dat deed ze van de week ook al netjes
Tis pas 28 mei.

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 23:14

oooh, tijd zat dan, om te oefenen ghehe die van mij is ook niet bang voor dat 'zware geschut', maar madame kan wel flink schrikken van een klein vlekje op de weg

PussInBoots

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:21

Leg het zadeltje anders iets naar achteren, ze zit behoorlijk voor op de schoft. Wel een geweldig gezicht dit!!! Super! Opgeven voor het Grand National team!!!

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 11:01

Dankjewel, Iepsel... klopt, dat idee had ik ook... het zadel zelf verschuift ook vaak iets naar voren tijdens het rijden; denk dat het toch beter en handiger is om met staartriem te gaan rijden; die heb ik zowiezo ook voor in 't tuig

ik zal 't haar zeggen: 'volgende x Grand National' ghehehe

GMVD

Re: Bijrijdstertje (10) op Otje (Shet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:02

Schattig!

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 11:03

dankje, vond ik nl. ook, al vanaf dag 1

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:04

het lijkt net een kleine haflinger leuk dier

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 11:10

haha weetje, die reacties heb ik wel meer gehoord, alleen dan wel serieus gemeend Was er zo'n klein jongetje van een jaar of 8, die liep in het maisveld achter ons met een notitiebloktje, verrekijker, en vroeg aan mij waar hij de 'boerenzwaluwen' kon vinden... hij mocht bij ons wel even in schuurtje kijken, daar zaten een aantal nestjes...

bij het zien van Otje en haar veulentje zei die; 'goh, Da's toch een haflinger, toch? alleen beetje klein.... ' Geweldig

rocky_lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:59

jij en de pony zij een geweldig kom bieantie houde zo msi de hannde nog wat naar benden en dan ben je er egt heelmaal klaar voor geweldog paardje hbe doei odie

Esme_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:41

Leuke combinatie hoor, ze mag alleen haar schouders wel iets meer naar achter houden, en iets onspannener zitten. Erg leuke pony trouwens!

Skribbleee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:43

Ziet er vet sgattig uit..

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 14:43

@ rocky_lies: beetje moeilijk leesbaar berichtje, maar kom er met moeite wel uit En ikke ben dat niet op de foto was 't maar waar dat ik nog zo klein en dunnetjes was dat ik op een Shet kon ridjen Da's mijn (bijna)11jarig bijrijdstertje en tevens buurmeisje

@Esmeej; dankjewel kijk nou heb ik ook een paar 'second opinions' en kan ik in de volgende 'lessen' wat meer verbeteren aan houding, handen, schouders, ontspanning etc. bedankt voor de tips en we gaan er zeker aan werken

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:02

Voetjes iets verder uit de beugels en de hakken wat meer uit laten drukken, dan zit ze gelijk al veel stiller. Leuke pony !

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 15:28

ik ga mooi van alles een lijstje maken en daar gaan we dan aan werken Nu begeleidt ik haar nog echt, maar straks ga ik studeren in Groningen en zal ik alleen de weekenden waarschijnlijk hier zijn voor haar en de pony's; door de weeks is het dan haar taak om otje wat beweging en training te geven, al mag ze alleen maar rijden onder toezicht (eigenaar of moeder) dus probeer ik ze nu zo veel mogelijk samen te laten trainen

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:32

Ten eerste wat een superleuke shetlander!
Commentaar is al wel gegeven, maar ik heb ook het idee dat ze het ponytje stoort door haar handen heel hoog te houden.
Ze moet natuurlijk nog veel leren, maar dit is dan alvast een beginnetje.

Verder een hele leuke combinatie.

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:51

he Joyce ! ziet er leuk uit hoor ! Voor der zit is een stukje zonder zadel ook heel goed maar weet niet of je dat te riskant vind. Ze passen goed bij elkaar zeg , lenge precies goed enzo naar de handen zat ik ook al te kijken maar daar ga je al wat " aan doen " . Succes nog samen

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:57

leuke combinatie, alleen de handjes mogen inderdaad wat lager en wat meer achterover zitten! maar voor de rest ziet het er goed uit.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:00

Eigenlijk is alles over de ruiter al gezegd maar ik zou het zadel wat meer naar achter leggen,die ligt nu veels te ver naar voren en dan komen haar knieen ook niet zo tegen de schouder van de pony.Een staartriem wil nog wel eens helpen.

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 17:08

@ Nuggt: dankjewel ze heeft ook zooo'n ontzettend lief karakter echt geweldig...

de handen inderdaad, daar moet ze wat aan werken, waar ik wel blij mee ben is dat ze toch een beetje verbeterd is; ze heeft zichzelf namelijk aangeleerd om, tijdens voor haar 'angstige' of 'moeilijke' momenten (zoals de galop, etc) met haar handen het zadel vast te houden.... bij die sukkelige manegepony's maakt dat niet uit, die sukkelen hun rondje wel door, maar Otje is dan echt 'stuurloos' zeg maar, en laat dat dan ook merken
Het staartriempje had ik inderdaad over gedacht, was ik ook wel van plan, want ik heb er toch één voor het aangespannen rijden

gelukkig merkt ze door otje nu steeds meer dat als ze het zadel vast houd, ze geen contact meer heeft met de ponymond, en dat dat dus best wel 'gevaarlijk' kan zijn

En inderdaad, eens in de zoveel tijd gaat het zadeltje er van af en mag ze van mij lekker zonder zadel hobbelen, onder het mom van 'goed voor de zit' ghehehe

Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:25

Heej Joyce!
Echt zo super schattig!
Passen echt goed bij elkaar,een Otje vind ik toch zo mooi van bouw en kleur!
Groetjes Kelly!