suska @ work in eertse les nieuwe instructeur :D

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

neetje86

suska @ work in eertse les nieuwe instructeur :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 21:35

ok even verhaal van mij en suska in t kort. heb dr nu bijna een jaar en de laatste tijd ging het verre van goed zeg maar dramaties heletijd eraf vallen zij bokken, stijgeren echt heel gek zijn. voor het hele verhaal voor wie zich verveelt ofzo viewtopic.php?f=8&t=578046&hilit= maar heb net mn eerste les gehad van mn nieuwe instructeur en t ging lekker!!! en sandra was erbij om alles op foto vast te leggen

Afbeelding

Afbeelding
even dr hoofdje

Afbeelding
mocht iets dieper

Afbeelding
uhm lekker houdeing heb ik toch rechtop zitten renee!!!

Afbeelding

Afbeelding
en smile

Afbeelding
even eerlijke foto ze was af en toe wel even tegen de hand

Afbeelding

sorry voor de vele foto's ging zo lekker en dus veel leuke foto's! nou barst los jullie commentaar zouik graag willen horen.

eerst die van mezelf: HAKKENLAAG!!!!; RECHT OP ZITTEN! HOOFD OMHOOG! EN BUIK IN

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:38

He Renee, jij ook hier Leuke foto;s zeg van Suska! En wat een gave manen! Ziet er goed uit hoor! En wat je zelf al zegt rechtop zitten! Geen muntjes zoeken op de grond! Die liggen er toch niet Ik heb zelf ook heel lang gezocht maar niks gevonden

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:39

mooi zeg dat het beter ging !
ik heb niet echt commentaar .
ga zo door !

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 21:52

hey nelleke dank je klinkt misschien arrogant maar ze ziet er wel beter uit idd als op de manege

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:57

het zou denk ik al een heel eind schelen in je houding als je je beugels een aantal gaatjes langer maakt.
veel succes met het lessen verder, want ik weet dat het een fijn gevoel is als het na een hoop getob eindelijk weer een beetje lekker gaat. geniet er maar van!

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 21:59

beugels langer zit idd voor mij ook lekkerder alleen kan ik dan bijna mee lopen t is tuurlijk een pony van 1.43 en ben zelf 1.76 met behoorlijk lange benen. en als ik ze langer doe heb ik mn kuiten niet tegen dr buik. maar je hebt idd wel gelijk.

Maya1990

Re: suska @ work in eertse les nieuwe instructeur :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:03

Fijn dat t zo goed ging renee! Geeft die nieuwe instructeur ook beter les?
en hoi nelleke

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:28

Dat ziet er toch hartstikke goed uit!!En je beugels langer, wat banangelique al zei, inderdaad wat langer want je bent echt niet te lang voor je pony!Wat betreft de thiedeman...volgens mij zit het ook een beetje tussen je oren, want die werkt totaal niet in! Zie je wel dat je het zelf ook kan!

Esther_Ziezo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:33

Mooie haflinger

goed dat je les hebt genomen

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:02

aerdenhout1 schreef:
Wat betreft de thiedeman...volgens mij zit het ook een beetje tussen je oren, want die werkt totaal niet in! Zie je wel dat je het zelf ook kan!

hier ben ik het helemaal mee eens ik zou lekker de thiedemann er afhalen, want je kan het prima zonder en straks kun je niet meer zonder omdat je paardje er aan gewend is altijd met de thiedemann te lopen

astrea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:07

Mooi dat je er zelf nu ook een beter gevoel over hebt ga zo door met je lessen, hulp teugel er af en zelf lekker aan het werk want je moet het toch zelf doen, succes en ga zo door.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:30

neetje86 schreef:

Dit is juist een heel mooi plaatje! Dieper moet pony echt niet.
Je handen moeten wel rechtop en iets hoger.
Je enkel is mooi op een lijn met je heup. De beugellengte maakt dan niet zoveel uit, als korte beugels maa niet ontaarden in stoelzit.
Probeer niet met de hoofdhouding van je pony bezig te zijn, maar met je houding, regelmaat van de gangen, het goed rijden van de figuren, nette overgangen etc.
Ik denk dat je een goed instructeur hebt gevonden.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 08-05-06 13:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:34

Perla schreef:
hier ben ik het helemaal mee eens ik zou lekker de thiedemann er afhalen, want je kan het prima zonder en straks kun je niet meer zonder omdat je paardje er aan gewend is altijd met de thiedemann te lopen

Daar hij niet inwerkt, went de pony er ook niet aan. Pony hangt er niet op. Maar, hij kan er idd wel af.

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 15:57

allemaal bedankt voor de reacties en ja ga ook de thiedeman eraf halen. denk dat ik er de volgende les mee begin want zit idd tussen mn oren maar ik wordt gestressed zonder en onzeker dus mn pony ook. daarom dan liever in de les dan voel ik me een stukje zekerder ga vanmiddag even mn beugels een gaatje langer maken kijken hoe dat zit

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 19:33

nog meer reacties? wil er graag van leren!!!

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 22:11

en zo loopt ze dus nu al sinds die les ben zo trots op mn paardje

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:27

Die foto waar dieper staat moet ie echt niet dieper hoor, juist netjes zo
Probeer je nu nog niet teveel op de hoofd/hals-houding te letten, maar ga eerst lekker rijden, veel overgangen, tempowisselingen, figuren(en die netjes afwerken) en dat soort dingen, zodat je pony beter op je hulpen gaat reageren, en dmv de overgangen en tempowisseling zal ze ook meer op de achterhand komen, en dat komt je aanleuning weer ten goede.
Fijn dat je zo tevreden bent met je instructeur

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:31

En gaat het nog steeds lekker met je paardje????Ik vind het hartstikke leuk dat het nu zo goed gaat! Dat worden nog wedstrijden zodirekt!

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 10:45

nou het begint eerlijk gezegd wel te kriebelen hoor nu zo zo loopt!!! maar ze is veranderd in een pony die als een plank door de bochten loopt tot een pony met tevel buiging mag echt absoluut niet meer aan mn binnen teugel zitten. en dr echt alleen op dr buiten teugel rijden. ik merk dat ze het ook gewoon echt leuk vind om nu te werken ze is veel vrolijker ook met uit de wei halen enz. ik denk omdat ik haar nu snap, zij weet wat ik bedoel en ik nu merk wanneer ik iets fout doe ben zoooooooo blij

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:35

wat een mooie haff!!

Rachel_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:07

Hoii!
Is dat nou je penny paard? Ik zie geen roze dekje!! Foeii Foeii Foeii.. Effe serieus: Mooie Haf heb je hoor! Ziet er goed uit! Dekje staat dr ook leuk.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:44

En zo zie je maar weer wat goede instructie kan doen! Als je maar iemand aan de kant hebt staan die het goed weet uit te leggen gebeuren er soms wondertjes! Ik vind het nog steeds hartstikke goed dat je hebt doorgezet!

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 22:10

dank je ik ben ook zo blij. als ik er nu aan denk dat ik er misschien verkocht had, dan had ik nooit geweten wat voor geweldige pony het had kunnen zijn. nu ik weet dat ze het echt kan zal ik er nooit verkopen ook al komen we misschien wel weer eens in een dip. en mijn instructeur is ook echt goed vind ik (veel beter dan mijn vorige) heel rustig en neemt echt de tijd. ik ben echt heel blij met hem.