Donderdagavond na het eten eerst nog even met Emmy meegeweest naar haar paardje. Thuis gegeten en toen tassen in gaan pakken. M’n vader en mijn broertje bevestigden de skibox nog even op het dak. Was inmiddels wel duidelijk dat die toch wel echt nodig was! ’s Avonds ook nog maar even de spulletjes bij de stal opgehaald, omdat we anders twee keer konden inpakken

Vrijdagochtend even wat gegeten. En toen hebben m’n broertje en ik de auto ingepakt. Gelukkig dat de skibox erop zat, anders hadden we echt niet alles mee kunnen krijgen!
Hier even een indrukje van de bagage. Het lijkt wel alsof we een maand weggaan

Inmiddels had ons hondje Baloe ook al lang door dat we weg zouden gaan dus die liep de hele tijd al zenuwachtig achter ons aan. Toen we de auto open hadden gedaan sprong hij er gelijk in. Je zou toch maar vergeten worden

Toen alles ingepakt was, was het inmiddels hoog tijd om naar de stal te gaan en Sam op te pikken! Sam snel wat voer gegeven en het hooinet gevuld enzo. Sam in de trailer gedaan en daar gingen we. Op naar Oosterwolde om even een tussenstop bij Kim(depim) te maken.

Onderweg natuurlijk tijd genoeg om een leuke Sudoku op te lossen

Baloe was er inmiddels ook van verzekerd dat ie mee mocht, waardoor hij gelijk rustig bij m’n moeder op schoot lag te slapen. Zag er erg schattig uit. Ook hiervan natuurlijk een fotootje gemaakt

Toen we bij Kimdepim waren, Sambal in hun trailer gezet zodat hij op de boot wat rustiger zou zijn. Emiel is namelijk hartstikke rustig en niet onder de indruk op de boot waardoor Sam ook een stuk rustiger blijft

Na een lange reis kwamen we eindelijk aan bij de haven bij Den Helder. Gelukkig hoefden we niet lang op de boot te wachten. Sam en Emiel waren best braaf, daardoor konden wij lekker met z’n allen naar boven om van het uitzicht te genieten

Na zo’n (ik denk) 20 minuutjes waren we alweer aan de overkant. Weer naar het de trailer gegaan en toen waren we op Texel

Kims grote vriend scharrelde ook nog rond

Daarna met z’n allen naar het strand. Pony’s weer in de trailer gezet omdat het toch nog wel een eindje was. Daar opgezadeld en lekker over het strand gesjeesd. Ze konden echt heel hard

Eerste de foto’s:
Op naar het strand!
Een beetje eng waren de golven toch wel

http://beta.yousendit.com/transfer.php? ... 644621C4E1
Filmpje van het strand

http://s49.yousendit.com/d.aspx?id=1ATA ... 9SYT9S7897
Tweede filmpje met hond

Helaas zijn we niet gefilmd toen we echt op topsnelheid gingen. Was wel echt heel hard!
Toen lekker uitgestapt zodat ze morgen niet stijf zouden zijn en ze goed verzorgd weer op stal gezet. Morgen moesten we beide om half elf parcours lopen (klasse L). Er waren twee parcoursen voor punten en ’s middags reden we allebei ook nog een dressuurproef. Ik in het M2 en Kim in het Z1. Het springen ging fijn. Ik was het eerste rondje foutloos en ook in de barrage was ik foutloos. Uiteindelijk was m’n tijd goed voor een vierde plaats

Tweede rondje ging wat minder. Sam had heel veel zin en trok heel hard op de hindernissen aan. Meestal moet ik m’n been er juist goed bijhouden omdat ie zelf niet zo heel graag wil, dus het was wel positief. Alleen bleef ik er soms iets te lang aanzitten waardoor hij z’n gedachten te veel bij mij had ipv bij de sprong. Dit keer hadden we twee balken, maar het was wel een lekker rondje verder. Er was niet hoog gebouwd, maar soms zaten er wel wat lastige lijntjes in. M’n afstanden waren in het eerste parcours nog niet altijd geweldig, maar verder was ik wel erg tevreden. In de barrage ging het gelukkig al beter

Hier mijn filmpje:
http://s44.yousendit.com/d.aspx?id=3MS9 ... HOSC1WHD2J
En nog twee foto’s van www.fotobeeldbank.com

Kim had het eerste parcours 12 strafpunten. Ging niet zo lekker. Eigenlijk had ze al geen zin meer om nog een parcours te rijden, maar toch wel gedaan. Gelukkig maar want die ging echt stukken beter! Had jammer genoeg wel een balkje, maar verder een fijn parcoursje

Filmpje van Kims eerste parcours:
http://s44.yousendit.com/d.aspx?id=0ZS2 ... HELCBWHYY”
En Kims foto’s:

Toen de dressuur. We hadden allebei een fijne proef gereden.
Hier nog wat fotootjes, filmpjes, stills:
Ik en Sam met het losrijden voor de dressuur:

Kim voor haar proefje

Kim die nog wat laatste aanwijzingen krijgt van paps voordat ze de proef in gaat.

Sammie

Sam had wat ontdekt

Het was een appeltje

Toen nog even lief doen bij Baloe:

Likje

’s Avonds bij de prijsuitreiking bleek dat we beide eerste waren geworden!! Ik met 189 punten en Kim met 218 punten (204 was een winstpunt) Helemaal happy

Korte toelichting van m’n viefdepiefs coupon:
SB een 5, had wat meer lengtebuiging moeten hebben. De verzamelde stap en de door een S van hand veranderen een 7 Was mooi in tact

Bij de keertwendingen liet Sam me een beetje zitten. Hij zakte heel erg terug in tempo waardoor het echt nergens op leek

En ook de uitgestrekte draf was goed voor een 8

De trouwe fans

Foto's van de eerste proef:

En nog filmpjes van Kims proefje van Zondag:

En het vervolg:

De rest van de Fam. was nog naar wat stadjes geweest en gingen ook nog karten. Toen nog gezellig naar de bbq geweest. Nog met wat bokkers en bekenden gegeten en gekletst. We hadden bedacht dat we nog even uit zouden gaan in De Koog.. Maar aangezien iedereen veel later hoefde te starten en wij er dus al om half zeven uit moesten werd dat niet echt wat

De wandeling viel een beetje tegen. Het was toch nog wel wat verder dan we verwacht hadden.. We gingen pas om iets voor negen wandelen dus het werd nog donker ook. Gelukkig wisten we de weg wel dus dat scheelde wel wat

De volgende ochtend al weer om half zeven eruit. Wat gegeten en toen richting de pony’s die naast het terrein in een grote schuur stonden. Brokjes, water en hooi gegeven en toen snel de vlechtjes erin gemaakt. Vandaag hoefden we allebei alleen maar 2 proefjes te rijden. Alle proefjes gingen goed en om 11 uur zaten we al weer lekker in ons huisje achter een kopje koffie. Toen weer terug gegaan en de punten gaan halen. Bleek Kim 214 en 225 punten te hebben. Super punten dus! Ik had 189 en 169 punten. Die laatste vond ik erg raar, want ik vond beide proeven wel goed gaan.. Maarja het blijft een jurysport

Toen nog even wat paardjes gekeken en weer naar de pony’s gegaan.. Alle spullen weer in de auto gedaan en naar het huisje gegaan. Gegeten, opgeruimd en alles ingepakt. Toen weer naar de stallen en de pony’s opgehaald. Uiteindelijk nog de boot van 3 uur gehaald. De prijsuitreiking hebben we gemist, die was pas helemaal aan het einde van de dag.

En dan woon je in Overijssel en is het “nog maar” 103 kilometer naar Groningen

Het was trouwens druilerig weer op de terugweg..
De commotie-schapen (met dekjes) zijn ook nog even vastgelegd

Om iets van 6 uur waren we weer bij Kim. Pony’s uitgeladen. Sam even in een box gezet, kon ie ook even bijkomen en zelf even een cup a soupje genomen. Niet al te lang blijven plakken, want het was al best wel laat.. Pony weer in de trailer en richting diepenveen. Na zo’n 4.5 uur reizen waren we eindelijk thuis.. Sam blij dat ie weer thuis was. Alle paardenspullen uitgeladen en toen zelf naar huis gegaan. Daar ook alles uit de auto gehaald en toen nog even tv gekeken wat gebokt en naar bed gegaan…
We hebben nu al zin in volgend jaar