Studentenwedstrijd Rotterdam: L-springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Studentenwedstrijd Rotterdam: L-springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 11:10

Na een uitgebreid fotoverslag van de dressuur ( viewtopic.php?f=10&t=578463&hilit=&p=14798450#14798450 ) ook een verslagje van het springen

De eerste ronde mocht ik als laatste een rondje springen op Eagle. Een klein wat ouder schimmeltje, wat duidelijk verzot was op springen. Gevolg: een begin-halve-pirouette op de bel en een eindsprint na de finish met als enige rem de muur
De hindernissen zijn extreem laag voor ons L-springen (normaal gesproken beginnen wij op 60 cm), maar de manegepaarden daar mochten niet hoger springen omdat ze niet gewend zijn te springen. Vandaar het überschattige miniparcoursje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En hierna volgde de spurt, met als rem de muur rechts achterin Maar wel foutloos en voor de stijl de hoogste punten, dus door naar de halve finale! Ditmaal mocht ik op Lady, ook al een klein peerd en bekend springscheurijzer
Hindernis 1 was dan ook een misser, maar we zijn er heelhuids doch allesbehalve charmant overheen gekomen
Afbeelding

Afbeelding
Ze had met springen wat weg van een hert
Afbeelding

Afbeelding
En weer foutloos met de hoogste stijlpunten dus door naar de finale! Dit keer op een eigen paard, Radina. Dat bleek een erg leuk paard te zijn, lekker parcourtje gesprongen
Hier zijn niet zo veel foto's van gemaakt want fotografe Fleury vond het zó spannend dat ze steeds misknipte Gelukkig wel nog een paar leuke
Groeten
Afbeelding
Deze hindernissen beginnen wat op hindernissen te lijken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Helaas een balkje op hindernis 8, maar aangezien mijn tegenstandster óók 1 balk had ging het om wie het snelst gereden had. Ook dat lag dicht bij elkaar, maar en ongeveer 1 seconde verschil was ik tweede (Gefeliciteerd Kimmb ).

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:17

Ook hier weer gave foto's En natuurlijk gefeliciteerd met de resultaten

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:19

Mooie foto's! Die schimmel ziet er helemaal niet zo snel uit

Van harte gefeliciteerd met je resultaten

Vientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 11:22

De schimmel zag er bedrieglijk braaf uit En was ook een braaf beest wat altijd in de beginnerslessen loopt, zolang er maar geen hindernissen in de bak staan

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:36

Leuke foto's, die laatste foto is gaaf! Ik blijf je toch echt een springer vinden!

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:41

Ja, springen past het beste bij Hilde maar ook bij de dressuur doe je het goed!
Gefeliciteerd met je 2e plaats!
Het eerste parcoursje was echt heel erg laag, volgens mij stond enschede in de B springen nog zelfs hoger in de voorronde! Maar gelukkig maakte de finale iets goed en op stijl door gaan vind ik zelf beter dan een hoog parcrousje!
Het 2e paardje zorgde wel voor was spannende momenten bij vooral je tegenstander maar ook bij jou maakte hij erg leuke sprongen maar je had hem goed onder controle
En inderdaad vond ik het bij de finale echt zo spannend om te zien dat ik perongelijk voor een hindernis drukte of juist een hindernis over sloeg! Men wat was dat spannend! jammer van de balk op hindernis 8 maar erg goed gereden hoor! Gefeliciteerd!

Vientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 13:46

Kimmb is het niet met jullie eens Fleury en Bealy, die noemde me bij de prijsuitreiking "toch een dressuurpikkie"

Maar ik zie mezelf inderdaad meer als een springer, alleen dan geen scheurmuis Dressuur is veel te ingewikkeld voor mij

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:04

Ik dacht al, is dit nouh L springen, maar toen las ik al verder dat het anders bij jou is. Mooie foto's hoor, ookal zijn ze wat donker en het laatste paard is een echt mooi beessie

Vientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 14:07

Dank je Het laatste paard was inderdaad echt een leuk beest!

En fijn dat je even verder hebt gelezen trouwens, dat scheelt weer misverstanden Ik zie dit inderdaad nog niet op een reguliere L-rubriek staan, die paarden zien de balkjes nog niet eens zo laag is die voorronde

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:28

Dat laatste paard was echt geweldig! Hij had zo'n lief koppie en een hele mooie bouw vond ik!
Hij liep ook dressuur en toen ik hem daar zag associeerde ik hem niet met het paard waarop jij gesprongen had

Vientje

Re: Studentenwedstrijd Rotterdam: L-springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 09:43

Toen was ze ook doodmoe en had echt geen zin meer Dat was bij het springen wel anders

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:25

Vien, dressuurpikkie, springheld; noem het nou gewoon veelzijdig!
Leuk hoor en ook leuk om het paard van Floor eens te zien.

gipsy_fame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:44

Mooie foto's zien er erg leuk uit=D
Ga zeker zo door=D
Nog veel plezier ermee=D

Gr.Jill

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:03

Leuke foto's Hilde!!

Heb ooit op eagle gereden tijdens mijn eerste SO daar, toen liep hij alleen Bb dressuur. Wel Gaaf paardje vond ik toen.

Ziet er netjes uit hoor!

Carlijn101

Re: Studentenwedstrijd Rotterdam: L-springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:32

heey vientje, ziet er goed uit zeg.. dat laatste paardje lijkt me idd ook erg leuk.. gefeliciteerd met je tweede prijs