Na wat uitleg moesten we eerst oefenen met de stok. het is de bedoeling dat je wat gevoel voor de 'swing' krijgt voordat we op het paard gaan zitten. Het is blijkbaar de bedoeling de bal te raken en niet je eigen paard.
Een vermoeide arm van het zwaaien. Vervolgens in groepjes van 10 personen op de polo paardjes. Nou ja paardjes, meer E-pony's. Eerst een rondje over het polo terrein om te wennen aan de 'besturing'.

Dit is wel wat anders dan dressuur. Niets netjes zitten, niks aanleuning, deze paarden zijn gewend dat het er ruw aan toe gaat en je half naast het paard hangt. Buitenbeen naar achteren en binnen been op de singel, lichte ophouding en doordrukken en er gebeurt ....... niets! ... Licht been, naar voren leunen en handen iets naar voren: vliegende start!
Vervolgens de polo stok erbij. Valt niet mee. Met de linkerhand sturen en de andere 'golf' spelen.
Eerst voorzichtig in stap de bal tikken, daarna vanuit draf. Het valt zeker niet mee om zo'n kleine bal te raken op een bewegend paard.
Ook eens proberen vanuit de galop. Best lastig.
Na zo'n half uurtje oefenen mocht de volgende groep.
Het was eigenlijk de bedoeling daarna een soort wedstrijdje te houden, maar gezien de meeste weinig rij ervaring hadden, werd daar vanaf gezien. We mochten nog een keer in wat kleinere groepen rijden. We werden daarbij begeleid door Argentijnen die alleen Spaans spraken, maar zeer goed konden polo spelen. Samen met een van hen (rode jas) heb ik een tijdje de bal op en neer gespeeld, zo veel mogelijk vanuit de galop. Best handig, als ik (alweer) miste sloeg hij de bal weer voor me uit.
Let met name op mijn Big Smile

Na afloop een drijfnat paard ingeleverd. Ik wist niet dat polo zo'n leuk spelletje kon zijn. Ik heb me zeker vermaakt. Alhoewel prijzig is het een aanrader voor mensen die houden van actie.