[Polo] Bitwise@Polo Clinic Wassenaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bitwise

[Polo] Bitwise@Polo Clinic Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 19:44

Zaterdag zijn we vanuit het bedrijf bij de Polo club in wassenaar op bezoek geweest voor een polo clinic. Er hadden zich 30 personen opgegeven, waarvan de meesten niet of weinig rij ervaring hadden.

Na wat uitleg moesten we eerst oefenen met de stok. het is de bedoeling dat je wat gevoel voor de 'swing' krijgt voordat we op het paard gaan zitten. Het is blijkbaar de bedoeling de bal te raken en niet je eigen paard.

Afbeelding

Een vermoeide arm van het zwaaien. Vervolgens in groepjes van 10 personen op de polo paardjes. Nou ja paardjes, meer E-pony's. Eerst een rondje over het polo terrein om te wennen aan de 'besturing'.

Afbeelding

Dit is wel wat anders dan dressuur. Niets netjes zitten, niks aanleuning, deze paarden zijn gewend dat het er ruw aan toe gaat en je half naast het paard hangt. Buitenbeen naar achteren en binnen been op de singel, lichte ophouding en doordrukken en er gebeurt ....... niets! ... Licht been, naar voren leunen en handen iets naar voren: vliegende start!

Vervolgens de polo stok erbij. Valt niet mee. Met de linkerhand sturen en de andere 'golf' spelen.

Afbeelding

Eerst voorzichtig in stap de bal tikken, daarna vanuit draf. Het valt zeker niet mee om zo'n kleine bal te raken op een bewegend paard.

Afbeelding

Ook eens proberen vanuit de galop. Best lastig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na zo'n half uurtje oefenen mocht de volgende groep.

Het was eigenlijk de bedoeling daarna een soort wedstrijdje te houden, maar gezien de meeste weinig rij ervaring hadden, werd daar vanaf gezien. We mochten nog een keer in wat kleinere groepen rijden. We werden daarbij begeleid door Argentijnen die alleen Spaans spraken, maar zeer goed konden polo spelen. Samen met een van hen (rode jas) heb ik een tijdje de bal op en neer gespeeld, zo veel mogelijk vanuit de galop. Best handig, als ik (alweer) miste sloeg hij de bal weer voor me uit.

Afbeelding

Afbeelding

Let met name op mijn Big Smile

Afbeelding

Afbeelding

Na afloop een drijfnat paard ingeleverd. Ik wist niet dat polo zo'n leuk spelletje kon zijn. Ik heb me zeker vermaakt. Alhoewel prijzig is het een aanrader voor mensen die houden van actie.

Peppertree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:52

Ziet er héél gaaf uit!
Lijkt me ook wel heel erg moeilijk. Vooral als je nog nooit gereden hebt en dan zulke dingen gaat doen..Hoe brachten die mensen het ervanaf?

Bij jou ziet het er in ieder geval al heel professioneel uit! Scapa-setje erbij en klaar

Boelles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:56

Er is hier ook een die dit doet..
Ziet er wel grappig uit

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:56

Ooohhh daar had ik bij moeten zijn!
Ik had echt geen idee dat het toch nog bestond in Nederland. Ik heb in Nieuw-Zeeland een tijdje als groom gewerkt en toen zelf ook eens begonnen met het spelen van de sport.
Jammer dat ik het heb gemist. Jij weer een ervaring erbij, leuk!

Bitwise

Re: [Polo] Bitwise@Polo Clinic Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 20:11

@Gertruud1984. De mensen die niet konden rijden kregen meer rijles dan polo les. Verder heb ik enkele malen gezien dat die Argentijnen het druk hadden om paarden te vangen die op hol waren geslagen.

@Juultj. Er waren veel grooms aanwezig. Het viel me op dat die paarden zeer gemekkelijk zijn in de omgang. Ze werden met 10 aan een lang touw gebonden en een groom had gemakkelijk 4 paarden bij zich. Dat moet je met zo'n eigenwijze KWPN'er niet te veel proberen.

Er blijken 4 polo clubs in Nederland te zijn.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:16

wooooowww!! dat lijkt me echt ZO leuk om te doen!!!

dus de besturing is heel erg anders dan op normale paardjes?

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:19

Voor de verandering lijkt met dit best wel eens leuk!
Je gaat wel enorm scheef hangen zeg Afbeelding

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:27

Nieuwe carriére bitwise?

Het ziet er toch wel professioneel uit hoor!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:39

Wat een gave foto's zeg!

Lijkt me echt gaaf om een keer te doen

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:42

Leuk hoor
Aan je uitleg te horen is er weinig verschil met het polocrosse, alleen wij gooien de bal Ziet er gaaf uit

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:43

Verdorie! Had ik dat geweten! Dat heb ik ook altijd willen doen!!!

Weet jij of ze binnenkort nog eens een dergelijke clinic organiseren?

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 22:55

Dat scheef hangen is wel het leukste, een bal proberen te raken die ca 2 meter verderop ligt. Voor polo gebruiken ze speciale zadels, die geven helemaal geen steun bij de knieen. In het begin wel vreemd, maar ze legde me uit dat je daardoor scheef kon gaan zitten en beter kon slaan.

Ik kwam er op het einde wel achter dat het zadel de hele tijd scheeft lag.

Een clinic kun je als groep regelen. Op www.polo.nl staat er meer info over. Je moet minimaal met 8 zijn.

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:59

haha, leuk hoor! Ik sta daar vlakbij, 2 minuten fietsen ofzo! is altijd wel leuk om te zien ga denk ik ook maar is een x meedoen

lnicolai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:23

@Bitwise: Mooie foto's... Heb je ook nog waar ik op sta? (Felblauwe jas)

De clinic was echt gaaf... Maar ik heb wel veeeeeel spierpijn in mijn rechterarm en -schouder. Kon zaterdagavond zelfs niets meer vasthouden...

En voor liefhebbers: Ik had een boekje meegenomen waar meer informatie in stond over polo en ook over zo'n clinic. Kost 1600,- ex BTW voor 8 personen. En dat is dan ook nog eens exclusief drankjes...
Hoezo dure sport...
Een van die jongens die de clinic gaf had 6 paarden. En dat was 'toch wel het minimale' voor een polo-seizoen...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:32

lnicolai schreef:
@Bitwise: Mooie foto's... Heb je ook nog waar ik op sta? (Felblauwe jas)

De clinic was echt gaaf... Maar ik heb wel veeeeeel spierpijn in mijn rechterarm en -schouder. Kon zaterdagavond zelfs niets meer vasthouden...

En voor liefhebbers: Ik had een boekje meegenomen waar meer informatie in stond over polo en ook over zo'n clinic. Kost 1600,- ex BTW voor 8 personen. En dat is dan ook nog eens exclusief drankjes...
Hoezo dure sport...
Een van die jongens die de clinic gaf had 6 paarden. En dat was 'toch wel het minimale' voor een polo-seizoen...

Ah, dan weet ik wie jij bent Ik was degene met het fototoestel. Jij sprak mij aan waar de foto's ergens geplaatst zouden worden.
Welkom op Bokt
Als je met meer personen bent is het wel goedkoper (evengoed nog duur hoor ). Persoonlijk vond ik deze groep wel erg groot. En ik had het erg koud! Was wel jaloers dat jullie lekker op die paardjes mochten rondcrossen.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:26

Stoere foto's! lijkt me echt leuk om eens te doen!