Ik rijd Bastet nu een weekje. Het gaat steeds beter.
Vandaag hebben we voor de eerste keer buiten gereden, de eigenares had me verteld dat ze nog nooit buiten had gereden en dat het niet aan te raden was, maar ik heb het toch gedaan en het ging echt goed

In het begin was ze nogal kijkerig, en af en toe vloog ze in galop maar na een vijftal minuutjes ging het al veel beter.
De eerste dagen dat ik haar reed, reed ik haar vooral diep.
topic over de eerste dagen
Dat nam ze goed op, ze ontspande mooi en kon haar bit al lossen.
Yulan en missblue vertelden me ook heel wat over rechtrichten. Als zij erbij waren lukte dat wel en reed ik wat contrastelling en zo maar zonder hen verlies ik soms wel de motivatie. Dat geef ik zeker toe

Nu rijd ik haar iets hoger ingesteld.
even over het tuig !!!
1. Idd, haar bit is té dik en absoluut niet geschikt. De eigenares heeft nog 3 bitten, alle3 niet goed voor haar. Ik heb er 2 dagen een dubbelgebroken trens in gestoken, maar het was met een plaat tussenstukje en heel fijn dus voor bastet was dit een enorm moeilijke aanpassing waar ze ook heel erg moeilijk op reageerde. Morgen gaan we achter een goed bit, tot dan doen we het met dit rubbere.
2. Jaaa haar neusriem is stukken te groot en hangt te laag. Haar eigen neusriem is kapot en dus mocht ik het van iemand anders gebruiken tot ik een nieuw hoofdstel heb. Het is niet ideaal, maar het gaat en bastet heeft er geen last van aangezien haar vorige neusriem ook nooit "spande" ...

-------------------------------------------------------
de foto's

1
Wat gelongeerd, en zo waren ook de eerste spoken rap uit de piste verdwenen.

2
haar gangen, I LOVE IT

3
gelukszoentje voor het rijden

4
de eerste minuut

5
en dan begon ze toch iets mee te werken

6
en ja hoor

7
8
ik moet veel meer naar achter zitten ( op elke foto trouwens )
9
de fotograaf moest nog wennen

10
mijn binnenhand = schande !!
11
iets dieper, en ik moet me veel meer op mn "kont" zetten.
12
nog altijd wat dieper
13

14
ik moet mijn handen hoger houden
15
galop, ze loopt nog supervlot en uit elkaar, maar eerst oefenen we vooral de overgangen en laten we haar echt vooruit vliegen, daarna gaan we pas bij elkaar rijden

16
vreselijk !! ach ik vind de foto opzich gewoon té grappig

17
18
haar vreselijke bit en neusriem
19
deze ga ik uitvergroten

20
Graag commentaar maar houd het vriendelijk, Bastet is mijn lease-paard.