Nike goes wild.. gaat niet zo goed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Nike goes wild.. gaat niet zo goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 21:28

a.u.b. eerst dit lezen voordat je commentaar/tips geeft.
Vandaag les met Nike gehad, ze was erg druk en vooral doordrammerig. Ze wou absoluut niet langzaam stappen/draven/galopperen en als ze der zin niet kreeg huppa koppie omhoog, en proberen bit vast te pakken enz. Echt in een klierbui.
Vandaar dat het er dus ook niet goed uitziet. Het was ook de 1e keer dat we daar in de wei reden.. wat ik dus ook echt niet fijn vond. Er zitten best wel wat oneffenheden(kuiltjes) waardoor Nike nog wel makkelijk struikelt en ik haar moest helpen met mijn benen. Maar Nike wou alleen maar hard. Heb haar bijna de hele tijd moeten tegenhouden, terugrijden enz. en daarbij gaat ze nog altijd metter koppie de lucht in. Behalve bij een overgang naar een hogere versnelling Daardoor is mijn houding onder andere ook niet zo goed.
Tips en commentaar is welkom, heb wel graag dat je er dan ook bijzegt hoe ik dat beter kan doen of veranderen als ze zo druk aan het doen is.
Agja, beestje was dus wild. Hopelijk gaat het morgen weer een stuk beter! (komen ook weer foto's) Nu heeft ze der energie kwijtgekunt hopelijk..
Afbeelding Nu het nog kan moeten er natuurlijk ook probeersel-knotjes gemaakt worden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingHet gedonder begon al snel..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding En daar ging ze weer..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding Ja.. zo kan je ook doen als je niet tegegehouden wil worden..
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingEn als je in galop wil en het niet lukt doe je maar dit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingEn weer proberen harder te gaan moet je natuurlijk ook nog doen als je al bezweet genoeg bent door je drukmakerij volgens Nike
Afbeelding
Afbeelding

En toen was Nike best wel moe:
Afbeelding

Afbeelding Mariska wou ook nog even op de foto

Ik zoek trouwens een andere lesgeefster. Deze lesgeefster vind ikzelf niet fijn bij de manier hoe ik wil rijden en denk.
Dus als iemand er wel iets in ziet.. laat het horen

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:35

leuke pony, dat 'wilde' vind ik nog wel meevallen hoor.
de gympen zou ik wat aan doen, Jodpurs of schoenen met een hak, denk om je handen, hou ze rechtop.
waarom rijd je met mexicaanse neusriem?
veel succes verder en leuke pony!!
Laatst bijgewerkt door RZDLover op 14-04-06 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nolicapri

Re: Nike goes wild.. gaat niet zo goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:35

He wat vervelend dat Nike zo vervelend af en toe was !
Maar op sommige fotos liep die ook wel mooi enzo..
Succes bij de volgende les of vrij rijden .
Laatst bijgewerkt door Nolicapri op 14-04-06 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:37

ik vind de goede foto's er juist goed uitzien...
tuurlijk zijn er altijd mindere momenten, maar je pakt der goed terug zo te zien.
er zitten ontspannen momenten tussen.

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:38

Waarom heb je de fotos gequote ?

Wel mooi beestje , maar waarom rij je met mexicaanse neusriem ?

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:39

Wat een mooie kleur heeft je hoofdstel! Jammer dat het wat minder ging vandaag, maar dat zal wel goedkomen! Veel succes.

*edit* Susi, wil je volgende keer niet meer het hele topic quoten? Is erg vervelend, vooral voor mensen met langzaam internet (ik dus...)

horses_freak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:41

heej patty! hopelijk is ze morgen niet zo vervelend.... maar op sommige foto vind ik het wel erg leuk uitzien... en wat staat dat neiwue hoofdstel niek tog spr! egt waar... oh ja.. ehm.. ik rij oowk maar gympen.... hebben ook niet egt een hak amar het rijd niet vervelend ofsow maarja iedereen eigen mening.... groejtes Jouelle.... tot morgen! jeeey heb er zin in!

Nolicapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:44

vivanes: Ik heb het al weg gehaald . sorry ging automatisch vet vaagjes

Eowyn3003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:46

Dat 'wilde' ziet er nog vrij rustig uit hoor als kiara wild is is het heel wat anders :p

Leuk paardje! Ps: alstublieft geen fotos quoten, dan wordt het erg onoverzichtelijk

Nolicapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:48

Eowyn3003: waar zie je dan dat er fotos gequat zijn ofzoiets

Eowyn3003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:50

Oh, net waren er nog maar ik weet niet hoe ik moet editten, sorry.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:51

Hey ik kan het niet zo heel goed zien maar het lijkt alsof je je teugels niet goed vast hebt (tussen je pink en ringvinger) Ik kan het niet zo heel goed zien dus als het wel goed is .......sorry!

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:59

Ten eerste, Probeer niet met sportschoenen te rijden, echt gevaarlijk!
En zo op het eerste gezicht lijkt het net of je haar erg met je handen rijd ( je hebt er bijgezegd hoe dat komt) maar probeer haar eens gewoon een x een uur lang alleen op je zit en benen te rijden? Worden ze vanzelf een stuk rustiger en ontspannender van. Hoe meer jij tegenhoud, hoe harder ze zal gaan.]
Ik vind idd de foto's waar ze zo wild zou zijn, best meevallen, ( zie het natuurlijk alleen vanaf een foto ) maar zie wel dat zodra ze harder gaat, je naar voren gaat zitten en gaat hangen op de teugels. Probeer dat te voorkomen, naar achteren leunen, en als ze steeds harder gaat draven, laat haar dan langzamer draven door simpelweg zelf langzamer te gaan lichtrijden, en ga anders even doorzitten.
Verder ziet het er heel goed uit, en je zit netjes. Leuke pony ook!
Alleen probeer toch met rijlaarzen of schoenen te gaan rijden, want dit is best riskant.

veel plezier verder nog met haar, leuke combinatie zijn jullie!

groetjes Naomi

horses_freak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:02

oh ja patty: ik vind wel dat je je beugel goed hebt.. jaloers** k heb daar echrt moeite mee.... en dat je je hak goed uit drukt

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:08

Haha, sportschoenen zullen vast heel lekker rijden, maar het is gewoon gevaarlijk, omdat er geen hak oid op zit, ze zijn gewoon niet gemaakt om mee te rijden.

En idd wat me net op viel was die mexicaanse neusriem?

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 22:12

RZDLover; ze is ook niet zozeer echt wild, meer druk eigenlijk. Vind het met gympen zo eigenlijk wel fijn rijden Beugel komt ook niet zo ver door dattie aan mun voet bijv. blijft zitten.. igg nog niet gebeurt. maar moet wel nog eens kijken voor wat beters. (met mun ouders)
Zal erop letten, dankjewel.

Even gekopieert uit eerder topic over waarom mexicaanse neusriem:
Nike wil nogal erg snel te hard gaan dan moet en is niet goed meer terug te nemen vooral als ze wat frisser is. Ik probeer vooral op de zit terug te rijden met teugelhulp erbij. Doordat deze neusriem dus wat meer druk geeft op de neus is ze waarschijnlijk makkelijker tegen te houden/terug te rijden. Wat ook zo is heb ik vandaag gemerkt Buiten is ze meestal superdruk, vooral als ze een keer heeft mogen galopperen. De teugels zo kort mogelijk nemen en moeten blijven trekken of doen om haar tegen te houden/rustig te houden vind ik dus niet zo'n goede manier.(ieder klein beetje ruimte dat ze krijgt pakt ze direct en verhoogd der snelheid als het kan) Niet dat dat allemaal kan verbeteren door deze neusriem, maar het helpt wel. Voor de rest gaan we verder zoals ik al aan het doen was. (oefenen, oefenen en nog eens oefenen)
Ook heeft ze nog wel eens de neiging het bit vast te pakken, haar mond wat open te doen te gaan racen.

susi; agja, dat gebeurt he dankewel!
Ukster; maar voor wat Nike en ik ondertussen bereikt hebben samen, is het toch wel wat minder. in dat opzicht bedoel ik het 'niet zo goed'.
Dankjewel, ik probeer ur wel goed terug te pakken al lukt dat niet altijd even goed.
vivanes; past goed bij het zadel he dankjewel.
horses_freak; haha, ze zal morgen wel wat beter luisteren denk ik hoor. Heb der ook zin in! Dankje!
mag; ik heb wel eens dat ik mijn pink erbij pak dus gewoon een vuist maak, of mijn ringvinger ook onder de teugel doe. Vraag me niet waarom Al krijg ik dat normaal wel alweer snel in de gaten.
NoOoMiE; Ik probeer ook vooral op benen en zit te rijden, alleen als Nike hard wil, dan gaat ze ook.. of ze probeert het in ieder geval. En dan red ik het niet meer op alleen benen en zit. Ze reageerd dan ook niet meer op het op de zit terugkomen. Maar ik oefen er wel mee
Als ik haar loslaat.. gaat ze juist veel harder. Dan kan ze, heeft ze de ruimte, en dan wil ze ook.
Klopt idd. dat ik dan naar voren ga, maar of ik aan de teugels ga hangen weet ik niet.. probeer haar wel tegen te houden. Ga deraan werken Doorzitten helpt niet bij der.. dan wil ze nog harder gaan(en het liefst in galop) of dan gaat ze dribbelen. Ben daar ook mee bezig, en gaat gelukkig beter dan eerst. Dankjewel!

Dirkje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:14

Wat een sgatje! Nike is echt een geweldige mooierd

Mariska mag er ook wel wezen!

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:25

haha, ok mooi zo het is natuurlijk moeilijk te beoordelen via foto's. Ik vind het er verder goed uitzien, en heb ook even in je profiel gekeken. En idd als je sommige rijfoto's vergelijkt met deze foto's is idd wel verschil te zien dat ze vandaag wat moeilijker was.
erg mooi hoofdstel ook

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:28

Wat je moet doen met paarden die onder je uit willen rennen? Opvangen met je buitenhand en langzaam ligt rijden, werkt het beste

Verder moet je dus niet proberen als zij wil gaan rennen, dat jij trekt (dit zie ik op sommige foto's), hoe harder jij trekt, hoe harder zij gaat, dus dat heeft toch geen zin

Op sommige foto's vind ik je teugels best lang, die zou je best een stukkie korter mogen nemen

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:32

Ag, over dat drukke, probeer het niet negatief op te vatten, kijk eens op de foto's, als Nike zich druk maakt komt dat achterbeen er op de meeste momenten wel weer beter bij, dus wees juist blij
Druk is niet erg, moet je ook mee leren omgaan

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:38

Hahah wat een mafkees
Nouja je kan het niet altijd mee hebben!
Verder zien de goede momenten er ook goed uit zeg maar

Kathmandu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:40

Hihii, dat neusje omhoog gooien en rennen komt mij wel bekent voor, mijn verzorgpony doet dat ook heel snel! Ik probeer altijd veel voltes te rijden en hem lekker aan het werk te zetten zodat je hem er lekker bij hebt en dat hij na een gegeven moment zich meer op jou zelf concentreert. Ik rijdt ook altijd met mijn hand voorin, en probeer zo veel mogelijk met kleine ophoudingen te werken en niet erin te gaan hangen: we weten allemaal wie de sterkste is!!
Verder vind ik de stukjes waarin ze ontspannen loopt er niet verkeerd uit zien hoor! Ga zo door!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:46

Ik zou ook zeggen: trek veiliger schoenen aan...

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:27

Ik vind er best goede stukjes tussen zitten hoor!
Jammer dat Nike vervelend was, hopelijk gaat het volgende keer beter!@

En succes met een nieuwe instructrice te vinden!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 08:27

ziet er wel goed uit hoor! lekker ontspannen! ik vind dat bruin zo mooi staan!!