paarden en pony's van De Nieuwe Ark

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

paarden en pony's van De Nieuwe Ark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 16:45

Ik heb gisteren alle paarden van ruitersportcentrum de Nieuwe Ark op internet gezet. Zie www.DeNieuweArk.nl en dan paarden.

Hieronder enkele schatjes
Afbeelding
Onze shet Boyke. Hij mag meestal met de paarden op de wei. Heel soms wordt er ook op gereden. maar hij is heel ontdeugend. Boyke is bont.

Afbeelding
Britt. Kruising Fjord x Arabier. Ik heb veel op Britt gereden. met inrijden was ze heel sloom maar nu is ze supersnel en heel erg sterk.

Afbeelding
Brunate. De moeder van Britt. Brunate is een snelle Fjord die de meeste kinderen niet aan kunnen. Daarom loopt ze ook erg weinig. Maar ze kan alles eigenlijk wel. Western, springen, voor de huifkar, voltige. Echt een veelzijdige Fjord dus.

Afbeelding
Calantha. Een heel lief paardje met een heerlijke galop.

Afbeelding
Chappo. Een wat oudere pony. Hij begint nu alwat grijs te worden. Hij kan heel goed springen. Een tijdje mocht ie dat niet omdat hij bijna een jaar kreupel heeft gestaan. Toch hebben ze hem aangehouden en nu loopt ie weer zoals vanouds

Afbeelding
Dianne. De haflinger merrie. Ze heeft al flink wat veulens gehad en dat is te zien aan haar buikje.

Afbeelding
Ginger. Op dit paard heb ik leren paardrijden. En vele met mij. Ze heeft M dressuur gelopen en kan echt heel mooi lopen. Er zitten veel beginners op haar en die krijgen dat nog niet echt uit haar.

Afbeelding
Holly. Ons klein dondersteentje van stal. Ik denk dat ie de 1.25 niet haalt. Hij heeft als truc ineens omdraaien als ze in galop zijn.

Afbeelding
Kerwin. Een heel goed paardje. helaas is ie best vaak kreupel. Meestal een hoefzweer. En dan moet ie heel zielig op stal blijven staan.

Afbeelding
Iris. Dit paardje kan dressuur en western rijden en ze haalt het niet door elkaar. Ze is heel gevoelig en je moet echt niet tegen zitten of trekken in de mond want dan gaat ze gewoon stilstaan. je leert hier dus echt goed op rijden want anders pikt ze niet.

Afbeelding
Lady. Een nrps pony. met een flinke scheut bloed. Ze heeft ons eens verrast. De dag ervoor was ze niet zo voorwaarts en we wisten niet hoe dat kwam. De dag erna stond er ineens een veulen naast haar. had ze ons toch flink laten schrikken. Het veulen heette Rakker en is verkocht.

Afbeelding
O'Malley. Een tinkerruin die geimporteerd is uit Ierland. Echt een schatje en ook best een shique tinker. OP hem rijdt ik nu om mijn angsten te overwinnen. Hoewel hij ook heel goed is in bokken. Mar meestal wel goed uit te zitten.

Afbeelding
Pasja. Ook al een wat oudere pony. Hier kun je iedereen opzetten want ze zet geen pas verkeerd. Ze is een zilverappel en die kleur raden de kinderen nooit.

Afbeelding
Onze palomine Quarter horse. Wordt gebruikt in de western lessen.

Afbeelding
Ricky. Ook al een wat oudere pony. Hier leren de meeste kinderen op galoperen. Hij heeft namelijk een hele rustige galop en springt makkelijk aan. Ook als kinderen niet de hulp geven. Ricky denkt namelijk mee.
Hij heeft Z gelopen.

Afbeelding
Silverboy. Ook een schimmel. Rond de 15 jaar. Ook een echte beginners pony. Hij heeft ons een keer laten schrikken. 's ochtends had ie een jaap in zijn billen van wel 20 cm. Hij moest toen naar de kliniek waar ik hem trouw iedere dag opzocht om hem een appeltje te geven.

Afbeelding
Vosje. Toen ie op de manege kwam was hij super dun. dat is ie nu nog maar al veel minder. Best een pittig ding maar een heerlijk dier.

Afbeelding
Zwartje. Al is ie nu bijna wit. Hij heet dan ook eigenlijk Experiment. Hij is een deel van een tweeling maar zijn wederhelft heeft het niet overleeft. Hij heeft een paardenmoeder en een paardenvader maar is pony gebleven. Het is dus een KWPNer.

Nou dat waren ze wel zo'n beetje. De pensionpaarden en ponies staan ook op de site maar die moeten jullie zelf maar eens bekijken.

Oh ja. teken dan ook het gastenboek. Ik heb namelijk de site gemaakt en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Laatst bijgewerkt door Heike op 20-05-02 17:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 16:46

ahh wat een lieferds!!!
weet je hoe groot die kerwin is??
lijkt op een paardje van vroeger!

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 16:54

die britt vind ik leuk!
de rest ook hoor. maarre.. britts moeder, springt die voor de huifkar? hoe gaat dat? Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 17:15

Hihi springen voor de huikar. Lijkt een een lollig gezicht. Ik was de komma vergeten maar heb hem nu geplaats.

Kerwin is best groot. 1.68 ofzo. Of groter. Ik weet het niet precies.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 17:36

heolang staat ie dara al of weet je at niet?? en staat hij met de naam kerwin ingeschreven?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 19:08

Ik dacht dat ie al Kerwin heette toen ie bij ons kwam. Hij staat er nu een jaar of drie denk ik.

heb je de foto's bekeken op de site van De Nieuwe Ark?

Hij heeft helemaal geen aftekeningen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

rowanlover29

Berichten: 97
Geregistreerd: 20-03-02
Woonplaats: 's-Gravenpolder (binnenkort heinkezand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 19:12

lieve beestjes allemaal van jou???

Later als die tijd ooit nog eens komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 19:21

leuke paardjes.
Staat er trouwens sinds ongeveer 2 maanden ook een schimmel bij jullie van Jan bukkems. Dat is nl. mijn hoefsmid.
Als het door ging dan verkocht hij zijn paardje aan iemand die bij jullie staat.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 19:25

Leuke beessies Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 19:58

Runningkawa: We hebben inderdaad een schimmeltje staan. Hij is ongeveer 1.50m en hij heet dwaynne. Het is echt een schatje. Ik moet er nog foto's van maken. maar dan zal ik ze hier wel neerzetten. ken jij dat beestje? Wat is de wereld toch klein.

rowanlover29: nee het zijn niet mijn paarden maar van de manege. Staat er toch redelijk duidelijk bij.

orri: het zijn inderdaad leuke beestjes. We hebben het goed getroffen ook al hebben ze allemaal een eigen karakter. Soms werken ze helemaal niet mee(de ponies) En die kindjes maar werken. Ik moet er altijd wel om lachen hoewel ik ze soms wel wat zou kunnen aandoen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 20:38

Citaat:
Runningkawa: We hebben inderdaad een schimmeltje staan. Hij is ongeveer 1.50m en hij heet dwaynne. Het is echt een schatje. Ik moet er nog foto's van maken. maar dan zal ik ze hier wel neerzetten. ken jij dat beestje? Wat is de wereld toch klein.


Als ze maar 1.50 is, is ze het niet.
Die van de hoefsmid is een klein paard.
Maar misschien was de verkoop wel niet door gegaan.

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 10:28

Runningkawa: Bedoel je misschien Orion? Die is sinds kort idd van Celine. En Celine heeft hem gekocht van een hoefsmid. Weet alleen niet welke.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 10:53

wat heeft britt een lekker koppie!!! op die andere foto van haar die jij hebt met Julius erbij lijkt zo ook veel lichter, of niet??
leuke paardjes hoor

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 11:04

Leuk zeg, zo krijg je een leuk beeld van de manege.
Overigens doen de foto's van Ricky en Silverboy het niet.
Die Calantha heeft een mooi kleurtje Kwijl

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 11:16

heej waar is Marco?? Dat ge-wel-dig-ge welshje???

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 11:18

Leuk he! MAar ik vind dat je Fritsie, de manegekat er ook bij moet zetten.

De hond is de betere mens

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 11:23

gave paarden!

Britt lijkt veel op Lunatic van Lunatic her op bokt!
(ook fjord x arabiertje)

Afbeelding Kwijl Lovers Lovers

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 12:04

Marco is verhuist naar een andere stal. Namelijk ergens in Bakel. Nu hebben we alleen nog drie welsh cobs.(Menno, zonder papieren) Barley en Paity.

Ook nog een welsh pony Joey. (ook zonder papieren)


Afbeelding
Joey

Afbeelding
Barley Queen

Afbeelding
Paity

en natuurlijk Menno
Afbeelding

Zodra ik foto's heb van Fritsie zet ik zer er ook op desiree. Ze doet het trouwens fantastisch. Ditte is helemaal weg van haar.

Cody: Ik zal het meteen in orde gaan maken.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 18:24

Heb je weer geluk, nou is Barley de leukste Haha! Kwijl

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 13:30

WWWWwoow die Pepper is mooi!!! Lovers (quarterhorse palo..)
En Paity ook!! Kwijl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers