Nevada, dit mooiere foto's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nevada, dit mooiere foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:12

Hoi,

Hier het vervolg op dit topic: viewtopic.php?f=10&t=557336&hilit=

Dit zijn de andere foto's. Zijn op dezelfde dag gemaakt als bovenstaande. Hopelijk zijn deze wel beter qua handenwerk van mij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tips altijd welkom!

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:22

Dit zijn zeker mooiere foto's! Ik heb wat gelezen in het vorige topic. Maar zij toont idd erg onrustig (staart, tong) maar met veel geduld moet dat helemaal lukken! Succes ermee!

Ze heeft bijna het zelfde kolletje als mijn paard! Zie profiel..
Laatst bijgewerkt door Roos_M op 23-03-06 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nina_Chicka

Re: Nevada, dit mooiere foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:22

Mooier.

Veel succes met rijden.

moes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:27

Hoi je had me gepb't over mijn berichtje in je vorige topic met de vraag of ik deze foto's beter vond als de vorige.. Sorry dat ik het zeg en je moet het echt niet verkeerd opvatten maar, nee ik vind het niet beter, je rijdt te weinig met je been en te veel met je hand, kijk maar eens kritisch naar hoe je je arm en je hand hebt je bent zelfs zo bezig met je handen dat je constant mee kijkt met je paard (dus als jou paard in stelling loopt kijk jij ook in stelling en als jou paard afbuigt doe jij dit ook..).. Je moet haar veel meer op je been gaan rijden en je hand ontspannen, dus niet alleen hoog houden maar ook los durven laten als zij haar oefening juist doet. Je "zet" een paard in de juiste houding en dan onstan je en dan gegrens je met buitenteugel binnen been. Het is echt heel belangrijk dat je minder met je hand gaat doen anders komt het nog zo ver dat je een scheef paard krijgt met korte gangen... De een na laaste foto geeft trouwens wel een goed beeld ik kan zien dat je daar naar onstapping aan het werken bent en je daar ook niet zo sterk in je arm en hand bent...Sorry dat ik niet positief reageer maar dit zijn maar tips hoop dat je er wat mee doet samen met je instructeur (of er een neemt) succes ermee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:40

Moes: dankje voor je reactie! Weet dat er nog veel moet veranderen en is altijd fijn daarbij hulp van buitenaf te krijgen. Zien toch weer andere dingen dan de mensen die er altijd al bij zijn. ga er zeker aan werken!

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:44

heey, ziet er inderdaad beter uit! Af en toe kan je hem net iets meer laten nageven in de hals, iets meer rijden op je zit. Eigenlijk moet je een paard kunnen rijden zonder teugels, dus op je zit. Volgens mij lukt dat nog niet helemaal, het ziet eruit alsof hij net iets te veel in de teugels *hangt*. Maar het begin is er!

Saltoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:55

Been mag een stuk meer naar achter , en iets minder de hak uitduwen.Je paard zal veel beter reageren op je hulpen.
Je handen mogen hoger en je moet in de verte kijken.
Voor de rest vind ik dat je paardje nogal rare verhoudingen heeft.
Ik wens je nog veel succes , iedereen maakt fouten , en met veel oefenen , een goede instructeur , en fris koppie kom je er wel !

TessB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:00

Ziet er netjes uit !

moes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:26

en trouwens, het is ook absoluut geen schande om fouten te maken als je een paard nog maar zo kort hebt.. Je rijdt niet elke dag allemaal verschillende paarden dus als je nu een ander paard onder je krijgt moet je je ff wat langer aanpassen das erg lochisch, maar goed je hebt niet zo maar z dresuur gereden dus je komt de juiste knopjes vast wel weer tegen

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:23

k ben het wel met iedereen eens..
Vooral met IJslanderfan.. Rijden op je zit is erg belangrijk.. Ik wil niet teveel commentaar geven want ik lees hier dat je Z dressuur hebt gereden.. ook lees ik dat je het paard nog maar net hebt.. dus ja.. het is waarschijnlijk omdat je nog erg aan elkaar moet wennen!! =) Verder vind ik je heeel netjes rijden ! =D

_Marleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:31

je paard heeft een tongprobleem Ze steekt op de laatste foto haar tong uit. Deed mijn pony ook altijd, heb ik zelfs nog een keer minpunten voor gehad verder ziet er wel redelijk uit hoor, alleen zoals ze al zeiden, meer met je benen gaan doen. Komt allemaal goed

bassa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:37

ziet er leuk uit ook al kijk je na beneden (kijk ik ook meestal) jullie zijn echt een leuk setje samen

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:38

Niet naar beneden kijken, je vind toch geen geld
Verder leuke fotoos

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:06

iedereen bedankt voor de complimenten en tips!! Zal er aan gaan werken!

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:15

ik vind het er wel iets beter uit zien maar nog wel gespannen
als je in deze lijn verder gaat kom je er wel !!!
succes!!!

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:24

je handen staan iig al minder wijd. Het probleem van tong en spanning zal nu eenmaal niet in een dag opgelost worden. Gewoon ontspannen rijden en haar af en toe op losse teugel laten lopen dat ze zichzelf wat meer leert dragen, de spanning zal ook wat minderen dan

Curia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:26

Hallo,

Bedankt voor je pb ik heb eigenlijk een vraag, longeer je dit paard ook? Lijkt me een goede training voor dit dier. Langzaam opbouwen natuurlijk, en op den duur met dubbele longe.

Misschien ook een idee om der met het warmrijden gewoon de teugels lang te laten? Weet alleen niet hoe fel ze is als je dat eens probeert. Succes ermee!

lonneke2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 00:14

zorg dat je je armen gebogen houd en niet te veel op de hand rijden. je paard toont een en al verzet. probeer hem eens voorwaarts neerwaarts te rijden. Geef hem de ruimte laat hem op eigen benen lopen. Begin als het ware vooraan. vergeet dat je straks in de Z1 moet starten, zorg dat je basis goed is.... dan maar even wat langer wachten tot je op concours gaat! neem je ook les?
in elk geval heel veel succes ermee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 08:46

Dankje!

Curia: longeer haar altijd sowieso voordat ik erop ga, en ook regelmatig gewoon als training. Ook dan loopt ze zo met haar tong uit de mond en met haar hoofd ong. tegen de borst. Gaat nu wel steeds beter maar eerste keren was gewoon echt zielig. Met instructrice toen paar keer aan neusriem gelongeerd en nu al vooruitgang.

Lonneke: train verder ook nog niet voor de Z1, dat kan ze allemaal toch al wel, en heel simpel (heb alle knopjes keertje uitgeprobeert en laat nu zo als het is). Vind nu belangrijkste idd dat ze ontspant, dan komt de rest weer zo terug denk ik.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 16:46

vandaag ander bitje geprobeert, liep al veel ontspannener.