natasja en ik aan het werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chica_lover

natasja en ik aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 01:48

hallo allemaal

ik heb natasja ook alleen aan het werk gezet op donderdag 23 februari in mijn vakantie de laaste dag voor dat ik naar huis moest

nou hier zijn de foto's alleen had ik erge buikpijn dus had nie lang gereden maar ik wou zelf proberen als het ging

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

16. Afbeelding

hier had ik erge buikpijn

17. Afbeelding

18. Afbeelding

19. Afbeelding

20. Afbeelding

21. Afbeelding

22. Afbeelding

23. Afbeelding

24. Afbeelding

25. Afbeelding

26. Afbeelding

27. Afbeelding

inge en natasja liefffff

28. Afbeelding

29. Afbeelding

30. Afbeelding

31. Afbeelding

en de laaste is ook heel erg lief natasja en wout de vriend van inge

32. Afbeelding

nou sorry van de hoeveelheid kon allene niet kiezen hihihi

groetjes van Patricia (chica_lover)

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 01:51

Ahh, wat een schatje is het toch he?
Lieve foto's hoor Triesje!

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:22

chica_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 15:20

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:54

leuke haflinger!
Alleen jammer dat sommige foto's zo donker zijn!

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:10

chica_lover schreef:
Lusitana schreef:
Ik heb in het andere topic gepost met wat opbouwend commentaar.
viewtopic.php?f=10&t=549605&p=13526646#13526646

hey hier was ik alleen op deze pony die andere foto's ben ik op die bruine pony met blauwe jas

Ik zal even mijn bril opzetten. *Zo terug*

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:35

Nou, heb even goed gekeken nu.
Het commentaar blijft toch wel hetzelfde in de basis, ik kijk nl naar de zit en niet zo naar de pony.
Ook op deze pony maak je je te licht in de galop. Gewoon lekker blijven zitten! voor je gevoel iets achterover komen.
Je drukt je handen naar beneden, je armen zijn stijf. Alleen op foto 26 is het bijna perfect. De teugel moet een lijn vormen van bit naar elleboog. De handen moeten rechtop en dragend zijn, de arm moet los hangen vanuit de schouder, met knik in de elleboog die dicht bij je lichaam moet liggen.
Op diezelfde foto 26 zie ik ook een prachtige beenligging en zit, jammer dat die verloren gaat zodra de pony loopt, of wellicht, zodra je gaat drijven.
Bedenk dat je met d ebovenbinnenkant van je kuit moet drijven, dus met het gedeelte net onder je knie, zonder je hak naar binnen te draaien of op te trekken. De hak moet juist laag om de kuispier te spannen. Als de pony niet naar die beenhulp luistert, is het een kwestie van aanleren met behulp van je stokje.
Op foto 14 zie je duidelijk hoe je je hak naar binnen draait waarbij de knie los komt van het zadel.
Je hebt op deze pony wel veel beter je handen gesloten.
Enfin, ook hier wil ik zeggen dat de basis er wel is, gewoon even meer om je armen en benen denken, en in galop achterover komen.
Op foto 20 geef je trouwens de goede hulp voor wijken naar rechts. Ik zie dan ook dat de pony zijn been kruist, maar voor echt wijken zijn je teugels te lang.
Ik zie trouwens steeds twee verschillende plaatjes, met te lange teugel en met te veel druk op de teugel. Waarbij je lekker an het rijden bent al de teugel wat te lang is en de kop in de krul trekt op de andere foto´s. Probeer niet het hoofd van de pony in de houding te krijgen met de teugels. Daarmee belemmer je de pony in zijn gaan. zo´n fotos 6 is het geen leuk plaatje. Je bent daar zo stijf! De pony kan dan ook alleen maar stijf worden.
Lekker blijven rijden, goed op je houding letten, wel de teugels op maar, flink zit en benen, opvangen van voren (tempo regelen met halve ophoudingen) en dan komt het hoofdje vanzelf erbij.
ik zie dus graag plaatsje als 18 en 19, alleen kan jouw houding daarop beter. Kijk ook altijd vooruit, zit fier, borst vooruit. Als jij fier zit, gaat je rijdier gewoonlijk ook fier lopen...
Neem altijd het plaatje in je hoofd zoals je het hebben wilt, dat helpt bij het concentreren op een positieve manier. Je pony vangt dat ook op.

chica_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 14:27

Lusitana schreef:
Nou, heb even goed gekeken nu.
Het commentaar blijft toch wel hetzelfde in de basis, ik kijk nl naar de zit en niet zo naar de pony.
Ook op deze pony maak je je te licht in de galop. Gewoon lekker blijven zitten! voor je gevoel iets achterover komen.
Je drukt je handen naar beneden, je armen zijn stijf. Alleen op foto 26 is het bijna perfect. De teugel moet een lijn vormen van bit naar elleboog. De handen moeten rechtop en dragend zijn, de arm moet los hangen vanuit de schouder, met knik in de elleboog die dicht bij je lichaam moet liggen.
Op diezelfde foto 26 zie ik ook een prachtige beenligging en zit, jammer dat die verloren gaat zodra de pony loopt, of wellicht, zodra je gaat drijven.
Bedenk dat je met d ebovenbinnenkant van je kuit moet drijven, dus met het gedeelte net onder je knie, zonder je hak naar binnen te draaien of op te trekken. De hak moet juist laag om de kuispier te spannen. Als de pony niet naar die beenhulp luistert, is het een kwestie van aanleren met behulp van je stokje.
Op foto 14 zie je duidelijk hoe je je hak naar binnen draait waarbij de knie los komt van het zadel.
Je hebt op deze pony wel veel beter je handen gesloten.
Enfin, ook hier wil ik zeggen dat de basis er wel is, gewoon even meer om je armen en benen denken, en in galop achterover komen.
Op foto 20 geef je trouwens de goede hulp voor wijken naar rechts. Ik zie dan ook dat de pony zijn been kruist, maar voor echt wijken zijn je teugels te lang.
Ik zie trouwens steeds twee verschillende plaatjes, met te lange teugel en met te veel druk op de teugel. Waarbij je lekker an het rijden bent al de teugel wat te lang is en de kop in de krul trekt op de andere foto´s. Probeer niet het hoofd van de pony in de houding te krijgen met de teugels. Daarmee belemmer je de pony in zijn gaan. zo´n fotos 6 is het geen leuk plaatje. Je bent daar zo stijf! De pony kan dan ook alleen maar stijf worden.
Lekker blijven rijden, goed op je houding letten, wel de teugels op maar, flink zit en benen, opvangen van voren (tempo regelen met halve ophoudingen) en dan komt het hoofdje vanzelf erbij.
ik zie dus graag plaatsje als 18 en 19, alleen kan jouw houding daarop beter. Kijk ook altijd vooruit, zit fier, borst vooruit. Als jij fier zit, gaat je rijdier gewoonlijk ook fier lopen...
Neem altijd het plaatje in je hoofd zoals je het hebben wilt, dat helpt bij het concentreren op een positieve manier. Je pony vangt dat ook op.

heyy ik ga der op letten alleen die dag had ik erge buikpijn maar was een beetje eigenwijs om toch te gaan rijden en met mijn houding ben ik druk mee bezig ik heb alleen vroeg rug problemen gehad vandaar dat ik iets naar voorenzit in de galop en vind het goed wat je zeg want je bent niet negatief maar der zitten ook positiefe stukjes in dat vind ik wel goed dankje wel en ik ga der aan werken aan deze tips van je

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:18

Als je genoeg naar achteren leunt in galop, en met het zadel mee van achteren naar voren gaat, zou dat geen probleem moeten zijn voor je rug. Als je niet goed mee kunt gaan in de beweging, zou ik inderdaad ook kiezen voor een verlichte zit. Maar kun je dan ook niet draf doorzitten?
Verder bekijk ik dingen op dit forum als instructrice, dus alsof ik bij je sta om aanwijzingen te kunnen geven, niet om iemand af te kraken. Je moet wel gewoon met het commentaar aan de slag kunnen.

Oh, en wel goed dat je met buikpijn toch gereden hebt, want meestal werkt het positief op buikpijn.

chica_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 20:34

Lusitana schreef:
Als je genoeg naar achteren leunt in galop, en met het zadel mee van achteren naar voren gaat, zou dat geen probleem moeten zijn voor je rug. Als je niet goed mee kunt gaan in de beweging, zou ik inderdaad ook kiezen voor een verlichte zit. Maar kun je dan ook niet draf doorzitten?
Verder bekijk ik dingen op dit forum als instructrice, dus alsof ik bij je sta om aanwijzingen te kunnen geven, niet om iemand af te kraken. Je moet wel gewoon met het commentaar aan de slag kunnen.

Oh, en wel goed dat je met buikpijn toch gereden hebt, want meestal werkt het positief op buikpijn.

soms heb ik der wle last van met doorzitten maar lechter aan welk paard/pony ik onder me heb! en jah vond ik ook maar heb misschien 20 minutjes gereden en toen ging het echt nie meer dus ben der af gegaan

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:04

Jammer dat het niet over ging...

chica_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 16:29

dank jullie wel voor leuke en leerzaame reacties

chica_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 00:58

echt niemand meer voor deze haflinger te bewonderen of mij

Latoya_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:08

Leuke Haflinger,
tenen naar binnen,probeer ook meer op je kont te gaan zitten.
Succes