Duvel in walnut-outfit @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Duvel in walnut-outfit @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 14:30

Ziolette is zaterdag foto's komen maken van mij en Duvel, omdat ze graag mijn nieuwe walnutsetje wilde zien en ik geen fotograaf voorhanden had. Helaas was het erg koud (snijdende oostenwind en lage temp, wel lekker zonnetje) en daar hadden zowel de fotograaf als de camera erg last van.
Hierdoor zijn er alleen foto's van het losrijden en niet van toe Duvel echt lekker ging lopen. Kwaliteit van de foto's is ook niet geweldig, eerst stond Simone in de bak, maar er kwam nog iemand rijden die haar paard niet echt onder controle had, dus toen is ze maar buiten de bak gaan staan en hierdoor heb ik ze wat dichterbij moeten halen.

1:Afbeelding
Nog even aansingelen voordat ik opstap

2:Afbeelding
Hier zit ik net en geef ik antwoord aan een stalgenootje die me iets vroeg, Duvel geniet van het zonnetje. Het is net of hij een soort dubbele kol heeft, maar de witte vlek linksboven de kol is een kale plek, hij heeft zijn koppie ergens tegen gestoten

3:Afbeelding
Instappen (ik mag wel wat meer over Duvel heenkijken en rechtop zitten vanuit mijn schouder, wordt aan gewerkt, maar met losrijden lukt het meestal nog niet )

4:Afbeelding
Nog meer stap, ook hier weer recht blijven zitten vanuit mijn schouders, verder wel een mooi plaatje

5:Afbeelding
Drafje. Mooi sta moment Ik begin met losrijden vaak wat lager en ronder, maar wel actief van achteruit en met niet te veel (lees: meestal weinig) druk op de voorkant.

6:Afbeelding
Galopje. Op de achtergrond zie je de bouwplaats, waar de nieuw extra binnenbak en nieuwe kantine worden gebouwd. Ook hier heb ik nog wat de neiging tot naar voren vallen.

7:Afbeelding
Galopje linksom, hier zit ik al iets rechterop.

8:Afbeelding
Nog meer galop, oeps, beetje kapstoktenen en ik zit weer een beetje scheef vanuit mijn schouders.

9:Afbeelding
Stukje schoudervoor. Binnenbeen langhouden en rechtzitten! Ik hoor het mijn instructrice gewoon zeggen als ik deze foto's bekijk.

10:Afbeelding
Van voren (let niet op mijn geconcentreerde gezicht)

11:Afbeelding
Lief koppie Op de achtergrond nog het paard dat niet zo'n zin had, waardoor Simone maar buiten de bak is gaan staan.

Wat vonden jullie ervan? Commentaar mag, maar dan wel graag opbouwend en niet afbrandend.

meikemarieke

Re: Duvel in walnut-outfit @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:34

ik vind het er leuk uitzien!
commentaar geef je zelf al! probeer alleen wel een beetje op je voeten te letten.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 14:35

Inderdaad, mijn voeten heb ik niet zo vaak genoemd, maar is ook een bekend probleem. Komt ook een beetje omdat Duvel voor het mooie een beetje klein is en ik met aansporen snel geneigd ben daarom mijn hak op te trekken en mijn voeten naar buiten te draaien.

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:51

leuke paardje hoor ik zou hem alleen ook wat meer op zijn achterhand te laten lopen

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:10

Waar sta je op stal???
Ben niet nieuwsgierig

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 15:14

Manege Tinte in Tinte. En we krijgen eindelijk een 20x40 binnenbak! Dus volgend winterseizoen kunnen we lekker thuis op wedstrijd!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:17

Ik dacht dat Tinte al een binnenbak had, of ben ik dan in de war.
Misschien een ideetje om je 'hakoptrekken'te voorkomen, een zwanenhalsspoortje??
Is misschien voor jezelf ook rustiger rijden.
Verder een leuk paard, leuk koppie zit erop!!!

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 15:28

We hebben 2 binnenbakken van 18x35, dus wel lekker om droog te rijden, maar we hebben daar dus geen wedstrijden in de winter. Nu krijgen we er dus een derde binnenbak bij, maar eindelijk wel eentje die de officiële maat krijgt.

Ik heb zwanenhalssporen liggen en er ook mee gereden, maar ik vond het niet heel erg fijn rijden. Maar hij is nu wel weer meer afgevallen en het hakoptrekprobleem is hiermee groter geworden (hij had vorig jaar een behoorlijk dikke buik, nu is hij wat strakker gestroomlijnd) dus ik kan ze inderdaad wel weer een keertje proberen, kijken of het nu wel beter gaat.
Bedankt voor de tip en natuurlijk ook voor het compliment

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:57

leuke foto's hoor! mooi paard, en leuk setje!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:57

Leuke foto's! Je hebt wel een hele dappere fotograaf om met dit koude weer foto's te komen maken!

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:13

Leuke pony! Met het rijden valt je pony wat op de voorhand, probeer de achterhand wat meer te gaan activeren, waarna de oprichting vanzelf komt. Hiervoor moet je echter je pony ook wat reachter gaan richten. Op veel foto´s begrens je de schouder niet en dat zie je heel goed in de schoudervoor; je verbuigt je pony nu als het ware. Je rijdt nu te veel op de binnenteugel waardoor de schouder naar buiten gaat en alle activiteit van achter over die schouder verdwijnt, probeer dus voortdurend druk te houden op die buitenteugel en daarmee de schouder weer voor de achterhand te plaatsen.

Passionato

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:55

Zoals ik al had gezegd: het ziet er lekker ontspannen uit! Dat setje is ook geweldig zeg! Ik zit er ook al een tijdje over te denken een setje in die kleur aan te schaffen..

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:56

dat setje heb ik ook

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:58

leuk setjee

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 17:22

Ik denk dat het van deze foto's niet zo goed te bedoordelen is of hij van achter goed meedoet. Ten eerste zijn het veel galopfoto's net 'op het verkeerde moment' dus als hij met zijn hele gewicht op het voorbeen steunt, dat is normaal, dat doet elk paard elke galopsprong, daaraan kun je dus niet zien dat hij teveel op de voorhand loopt. Ik heb nog wat (onscherpe) draf- en galopfoto's die hier niet bij staan en daarop is wel beter te zien dat hij niet op de voorhand valt, in tegendeel zelfs.
Verder is dit nog losrijden, na een minuut of 15/20 hield de camera ermee op, en toen begonnen wij net een beetje op te warmen. Daarna heb ik hem wel wat meer opgericht en dan wordt mijn houding ook beter.

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:13

He Marije, gaat lekker met je Duveltje uit een Doosje? hihi
Jammer dat het alleen losrijfoto's zijn. Daar zie je toch altijd minder op.

Zou wel leuk zijn als je in april/mei (weet even niet welke maand je t over had) lekker kan doortrainen en weer een x kan starten!

Maar voorlopig gaat het ondanks dat je zo weinig kunt rijden wel lekker geloof ik

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:43

Dat Walnut vind ik dus zo gaaf!
Staat je paardje ook geweldig!

Je rijdt hem netjes hoor, ik vind de aanleuning echt heel mooi

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:57

Nou dat valt niet tegen. Ik was al bang dat al die kou die de camera en ik moesten doorstaan voor niets was geweest omdat de digi zo traag werd door de kou . Ik vond Duvel echt een stuk fijner lopen dan de vorige keer dat ik hem zag . Die paar kilo's minder bij hem, staan hem trouwens ook goed .

Robby_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:39

Mooi paardje hoor!!!ziet er ontspannnen uit zo lekker los in de mond en in de rug

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 16:30

Ja, Simone, nog bedankt he! Ik heb ze wel allemaal een klein beetje bewerkt, ze waren niet alemaal even goed scherp, maar het resultaat is minder beroerd dan we zaterdag dachten! EN ik heb ook nog een berg foto's die het net niet is, half paard erop, of echt te erg bewogen, maar goed, daar kon jij niks aan doen, zowel jij als de camera hadden het koud...
Ik vind zelf dit setje ook erg leuk staan bij Duvel. Ik heb eigenlijk heel weinig setjes, heb gewoon een paar zwarte pijpkousen en daar doe ik al mijn dekjes mee, maar toen ik dit setje op internet zag staan dacht ik:"die moet ik hebben voor Duvel!"

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 18:13

Michelle77 schreef:
Zou wel leuk zijn als je in april/mei (weet even niet welke maand je t over had) lekker kan doortrainen en weer een x kan starten!

Als hij zo blijft lopen, dan durf ik het wel aan om als ik 1 week vakantie heb de laatste zondag van die vakantie een wedstrijd in te schrijven, dan kan ik nl de hele week trainen en waarschijnlijk ga ik dan ook een keer naar St. Willebrord naar Sandra om te kijken bij haar nieuwe spul en dan nemen we Duvel ook gelijk mee voor een extra lesje.

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:07

Ziet er heel leuk uit
Mooi setje ook, wat loopt ie?

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 23:05

M2, maar de laatste wedstrijd die we gestart hebben is van de zomer geweest. Toen hadden we wel 2 winstpunten (onze eerste 2!). Daarna werd hij kreupel en sindsdien zit ik 5 dagen per week in Utrecht ivm studie, dus komt er erg weinig van trainen. Hij is alweer rad vanaf eind september, maar nu dus pas weer een beetje terug op niveau. Hij wordt door de week nl niet getraind, hij krijgt uiteraard wel beweging, maar meestal blijft het wel bij een beetje rondhobbelen door de eigenaar (en daar ben ik eigenlijk allang blij om, want die is met het vorige paard heel hard gevallen en sindsdien erg onzeker, dus ik ben allang blij dat ze weer rijdt, anders is het helemaal alsof ze dat paard alleen voor mij op stal heeft staan).
Je kunt hier dus nog niet eens echt goed zien hoe hij kan lopen als hij los is, omdat dit alleen maar losrij-foto's zijn.

Maar ik hoop binnenkort dus weer een keer wel te kunnen starten (na een week vakantie van mij, met iedere dag trainen hoop ik dat het goed genoeg gaat om in elk geval niet voor l*l te rijden ).

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:32

ziet er goed uit
mooi paardje ook

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 21:52

liesje23 schreef:
...Misschien een ideetje om je 'hakoptrekken'te voorkomen, een zwanenhalsspoortje??
Is misschien voor jezelf ook rustiger rijden.

Dt weekend toen ik weer ging rijden heb ik mijn zwanenhalsjes weer eens om gedaan en me heel erg geconcentreerd op mijn benen lang houden. Hij reageerde er nu op zich wel redelijk op (hoewel hij verder niet zo lekker ging, maar dat lag niet aan de sporen).
Ik heb ook mijn beugels 1 gaatje korter gedaan. Het ging op zich best wel redelijk, dus ik denk dat ik hier weer een tijdje mee blijf rijden.
Bedankt voor de tip, want ik had die sporen dus wel liggen, maar er niet weer aan gedacht om ze weer eens op te doen.