Haflinger @ work met beginnende ruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kikootje

Haflinger @ work met beginnende ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 14:05

Ik heb al mijn moed bij elkaar geraapt om toch maar eens een paar foto's van mijn verzorgHaf Reggie en mij neer te zetten.

Ik rijd Reggie normaliter 1 keer in de week; nu al een tijdje bijna niet gereden omdat mijn dochter hem rijdt ivm onze kreupele Goofy. Deze foto's zijn van afgelopen september.

Ik ben eigenlijk altijd heel bang geweest van paarden, maar toen mijn oudste dochter (nu 11) ging rijden 7 jaar geleden, wilde ik niet meer bang zijn en ging de paarden steeds meer opzoeken. Ik heb tot ong 3 jaar geleden een jaar les gehad in een manege, kreeg toen een ongeluk --> whiplash. Een tijd niet meer gereden en toen vorige zomer weer begonnen op Reggie. We hebben samen (nog) geen les, dat komt wel als Goof niet meer kreupel is en ik dus met Reggie de les in kan, nu rijdt mijn dochter hem in de les.(en de eigenaar in de andere les)

eerst even poetsen natuurlijk
Afbeelding

en dan rijden maar :
Afbeelding

Afbeelding

Moet ik er wel even bijzeggen dat Reggie heel braaf is en niet weet wat bokken oid is, hij is heel sterk, maar heel gevoelig in de mond en wil met zachte hand gereden worden.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:08

Ik vind dat je hem heel erg netjes rijd, zeker als je nog geen les hebt en beginnende ruiter bent.
Helaas is het plaatje wat minder mooi.

Jester_love

Re: Haflinger @ work met beginnende ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:09

leuk hoor!
hopen dat Goofy gauw weer beter word

kikootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 14:14

Charos schreef:

Als je daarmee bedoelt dat ik te zwaar voor hem ben, daar wordt aan gewerkt, er is al 14 kilo af. (bij mij dan hè, niet bij Reggie). Reggie heeft er geen moeite mee en ik ben niet zwaarder dan een gemiddelde volwassen man, die dus ook gewoon op een haf kunnen stappen zonder dat iemand er iets van zegt.

courage

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:15

Ik vind het er netjes uitzien
Reggie is mooi!! Net een spiegeltje

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:17

Charos schreef:
Ik vind dat je hem heel erg netjes rijd, zeker als je nog geen les hebt en beginnende ruiter bent.

wat bedoel je daar mee?
ik vind het er netjes uit zien

J0sef1entje

Re:

Chips ik zie nu dat ik heb gepost onder de login van mijn dochter!

Heeft ze weer aan mijn computer gezeten toen ik naar het toilet was !

Die ruiter op Reggie ben ik dus, niet Kikootje!

liies

Re:

wat leuk!! Ik rij ook op een haflinger en me moeder reed er eerst op en nu rijd me moeder 1 keer per week op en ik doe er alles mee ik ga over paar maandee ofzo ook wedstrijdee rijdee !!! Ik sta nie op een manege maar op een stalling !! Waar ons andere lieve paard ook staat die is een kwpn !! En daar rijd me zus op en rijd er L1 meee!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:19

Ik vind het plaatje wel mooi, heel mooi zelfs!
Ziet er netjes uit hoor, zeker als je een beginnende ruiter bent... kunnen veel lang rijdende ruiters nog wel wat van leren eigenlijk!
Ga zo door

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:21

Dank je wel! Ik doe ook erg mijn best, maar oh oh wat vind ik het moeilijk! En het zag er zo makkelijk uit voordat ik begon , nu weet ik wel beter!

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:22

Ik vind het er echt heel goed uit zien, lekker ontspannen , je zit ook mooi, en een prachtig glanzende haflinger

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:23

Ziet er super netjes uit!

Moest je mij die foto's tonen , zou ik zeggen dat je al langer rijd dan 5 jaar!

Veel succes verder

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:28

Leuke haflinger! Je rijd hem idd netjes
Plaatje vind ik niks mis mee hoor

PineApple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:35

leuk beestje....ziet er netjes uit zeker omdat je een beginnende ruiter bent....hopen maar dat goofy weer snel beter is....en succes met afvallen he

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:10

kikootje schreef:
Charos schreef:

Als je daarmee bedoelt dat ik te zwaar voor hem ben, daar wordt aan gewerkt, er is al 14 kilo af. (bij mij dan hè, niet bij Reggie). Reggie heeft er geen moeite mee en ik ben niet zwaarder dan een gemiddelde volwassen man, die dus ook gewoon op een haf kunnen stappen zonder dat iemand er iets van zegt.

Dat bedoelde ik inderdaad. Maar het ziet er wel netjes uit

_KiMbErLeY_

Re: Haflinger @ work met beginnende ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:13

ziet er leuk uit, en u zit er ook super op!!

ik vind het inderdaad goed bij elkaar passen, en wat een mooie haf zeg!!

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:15

Mooi paardje
Vind dat u het erg netjes doet voor een beginnende ruiter!!

DuchesS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:29

Ziet er zeker netjes uit zeg!
Leuk haffie!

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:33

Wouw wat een leuke haf! En het ziet er erg leuk uit jullie met zijn tweeen!!! Lekker doorgaan en vooral genieten!!!

MMIDV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:38

Charos schreef:

Ik vind het een beetje raar om te zeggen dat het plaatje niet mooi is, ik heb wel eens ergere plaatjes gezien. Deze pony ziet er naar mijn idee erg gezond en goed verzorgd uit en word erg netjes en ontspannen gereden voor zover ik kan oordelen naar de foto's.
Het is ook geen iel beestje dus die moet een groter persoon ook makkelijk kunnen houden.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:47

Charos schreef:

Jammer dat iedereen altijd zo'n ideaalbeeld heeft van iemand op een paard. Je moet lang en slank zijn..

Ik erger me altijd zo aan zulke reacties!

Laat deze amazone lekker haar gang gaan!
Volgens mij hoeft dit paardje, een brede haflinger nog wel, niet te lijden onder het gewicht van de ruiter! Het zou anders zijn wanneer iemand die wat zwaarder is op een iel arabiertje gaat zitten. Maar zelfs dat moet nog kunnen, paarden kunnen zeker een keer hun eigen gewicht dragen, ze zijn niet van porselein!

Het ziet er netjes uit en ik moet zeggen dat ik iets heel anders had verwacht n.a.v de titel!
Ga zo door
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 26-02-06 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

sieggie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:49

Hee
Ik vind het er echt heel netjes uit zien!! Een heel mooi plaatje.
Ga zo door!!!!
En ik ben het helemaal met sjietaah eens! Een halflinger is een sterk paard en zo zwaar lijkt de ruiter me nu ook niet!!
Het ziet er heel netjes uit!
Groetjes!!

_Sun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:51

Ik vind het er ook er ook erg netjes uit zien en vind het plaatje er ook mooi uitzien. Vooral zo doorgaan

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 17:58

Bedankt voor alle leuke reacties!

Reggie is inderdaad een heel erg lekker ding ! Hij glimt als een spiegeltje en is altijd goedgehumeurd. Tis echt een heel fijn beessie , waar ik ook zonder angst mijn jongste dochter (7) op durf te zetten, dan zal hij echt geen stap verkeerd doen.
Mij neemtie af en toe echt verschrikkelijk in de maling(je bent haf of je bent het niet); dan luistert hij heel slecht naar mijn been. De anderen rijden hem altijd met een spoortje (hij is bang voor de zweep), maar aangezien mijn benen af en toe buiten mij om een geheel eigen leven leiden, vind ik dat voor mij nog geen optie.

En ik zal binnenkort wel weer regelmatig kunnen gaan rijden, want met Goofy zijn we nu na bijna een jaar stilstaan weer aan het opbouwen, en het ziet er naar uit dat dat goed gaat (even afkloppen )

chanty1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:31

Ik vind het er ook zeker niet raar uit zien! Netjes zelfs!