In Februari 2004 ben ik viavia bij Olga uitgekomen. Toen ik de eerste foto kreeg opgestuurd, was ik al gelijk verliefd.

Ik mocht ook op Olga rijden. Ik vond Olga toen nog énorm groot en ze liep ook geregeld met me weg.

Zo liep ze ook een keer weg en begon te bokken. Ik viel eraf en had een spierscheur in mijn kuitspier. Ik mocht 2 maanden niet rijden en had een enorme schrik te pakken... In julie mocht ik dan weer beginnen, maar ik durfde niet meer. Ik heb ngo een maand getwijfeld of ik wel weer zou gaan rijden. Uiteindelijk heb ik er dan voor gekozen te blijven rijden en heb ik begeleiding gezocht.

Zomer 2004, net weer begonnen, de eerste lessen. Veel vertrouwen had ik er niet in...

En het ging ookgeregeld mis...

Soms ging het wél goed.

Najaar 2004, ik durfde al weer alleen in de bak te rijden, zonder lesgeefmens.

Winter 2004-2005, het rijden ging steeds beter en m'n houding was ook al beter. Over het algemeen was ik nu de baas en niet meer Olga :wink:.

Ik begon zelfs al meer lef te krijgen en maakte al eens een huppeltje.

Voorjaar 2005, ik had mijn angst zo goed als overwonnen en kreeg meer en meer zin om écht aan het werk te gaan.

Het vertrouwen tussen ons was erg gegroeid, we werden échte maatjes. En af en toe doen we wel eens gek.

Zonder zadel rijden...

Met halster rijden...

Zomer 2005, ik voelde dat we klaar waren voor onze eerste wedstrijd. We gingen lessen bij Femke (Jippiedepippie) en met resultaat.

We hebben toen ook onze eerste wedstrijd gereden en ons enige doel was de proef uitrijden en niet laatste zijn. En het was ons gelukt.

Najaar 2005, een springmens zal ik nooit worden, maar ik heb wel een keer 90cm gesprongen, waar ik héél trots op ben. Olga is niet de gemakkelijkste om mee te springen, maar we hebben het toch gdaan.

En nadat ik al m'n moed bijeen had geraapt, hebben we ook een keer deelgenomen aan een onderlinge springwedstrijd.

Winter 2005-2006, en nu zijn we weer volop dressuur aan het trainen. Deze zomer ga ik msn nog eens springen, maar dressuur vind ik toch het leukste.