Buitenritje!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RolingRoos

Buitenritje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 18:40

Na 2 weken stilgestaan vanwege zere benen en weer beetje rijden in de bak gingen we samen op buitenrit...
Het begon allemaal al goed dat er een paar kinderen op het ijs zaten te spelen en meneer er niet langs durfde, steigerde, omkeerde, bokte, ik er bijna af lag en er daarna wel voorbij gaan maar dan wel in een rap tempo . Ik reed zonder zadel omdat me vriendin mijn beugels nodig had en ik dan liever zonder zadel rijd als met een zadel zonder beugels .
We kwamen langs een veldje waar we dan gelijk even beetje fatsoenlijk konden rijden

Cesar en ik
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ging ik bijna....
Afbeelding
Strekken
Afbeelding
Mooie galopfoto in het zonnetje
Afbeelding
Blijft ie lief stil staan he
Afbeelding
Ook van Maaike wat foto's op Nero
Afbeelding
Moppie's
Afbeelding
Na het harde werk (ahumm.. ) weer op stal
Afbeelding

Eigen commentaar:
-glij heel erg naar voren tijdens het rijden
-mag me handen wel wat hoger hadden
-me rug wat rechten meer die tieten naar voren haha
-cesar loopt best wel opgekropt

En hou het lief was weer tijdje geleden en hij had er zin in..
en zit zonder zadel
En over Maaike ze rijden pas zo ongeveer een maandje samen
ze is hem beetje aan het beleren en vind het al netjes gaan

Mexx93

Re: Buitenritje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:46

hey

je zet je handen heel erg vast,
probeer ze wat losser te houden,
want het lijkt wel of jij hem vasthoud waardoor hij rond loopt.
en als jij hem loslaat dat hij gelijk zn neus naar voren zal steken.
heb ik gelijk?
Laatst bijgewerkt door Mexx93 op 31-01-06 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:50

Ik ga mee met Elena.
Verder twee hele leuke ponytjes

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 18:51

Elena schreef:
hey

en als jij hem losloopt dat hij gelijk zn neus naar voren zal steken.
heb ik gelijk?

Daar zit wel wat in, ik heb het zelf niet door maar zit vind ik zelf
best wel ontspannen maar vanaf het punt van me schouders naar
me hand zit ik gewoon vast als ik ook op een paard rijd die bijv.
links vast zit.. ga ik mezelf ook vast zetten en krijg ik hem niet los
op die links snap je??
Maar ja "What to do??"

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:01

RolingRoos schreef:
Elena schreef:
hey

en als jij hem losloopt dat hij gelijk zn neus naar voren zal steken.
heb ik gelijk?

Daar zit wel wat in, ik heb het zelf niet door maar zit vind ik zelf
best wel ontspannen maar vanaf het punt van me schouders naar
me hand zit ik gewoon vast als ik ook op een paard rijd die bijv.
links vast zit.. ga ik mezelf ook vast zetten en krijg ik hem niet los
op die links snap je??
Maar ja "What to do??"

les nemen bijvoorbeeld?
Want als je zo door gaat,
is het niet zo super voor depony en jezelf

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:01

Dapper hoor, zo zonder zadel naar buiten! Erg leuke foto's en een leuke pony.

hallowa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:03

eej ,,
leuke ponj mar zijn jullie niet wat te groot..?:)

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:27

@Elena les krijg ik maar heb er het meest last van op Cesar maar nu ga ik les nemen MET Cesar dus dat gaat goedkomen hoop ik .
@Hallowa ben misschien wat lang maar hij houd het nog prima en Maaike is wel groot ja maar het is een shetlander en die kunnen genoeg houden!!

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:32

Vind het er leuk uitzien..

En over die lengte, ik vind jou zowieso niet te groot voor die pony..

Op die shet, ach heb zelf ook nog een tijd met die lengteverhouding op een shet gezeten. Shetten zijn gewoon heel sterk en zolang ze er nog plezier in hebben is het nog te doen !

Anora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:45

Leuke pony's
Maar ik vind dat het er (mede door je hand houding) op Cesar niet echt ontspannen uit ziet. Daar zou je nog aan kunnen werken

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:23

tips zijn gegeven,leuk dier
alleen hoop ik niet dat het meisje op de shet er vaker op rijdt?want ze tikt met haar voeten bijna zijn knietjes aan.

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:26

inderdaad... je handen iets meer meegeven, en je benen lang maken. Wel een leuke pony!":D

*krijg je nu ook dat gezeur van dat dat meisje op de shetlander te groot is... dus ik zou er even bijzetten dat ik dat commentaar niet wil, dan krijg je heel bokt over je heen als je dat er niet bij zet* spreekt uit ervaring

irmaaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:28

leuke pony's joh,, geloof egt voor de plezier,,!!

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 23:17

bedankt voor de reacties heb zondag les dus zal is wat vragen en tips en zo x-jes

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:16

als er geen commentaar(gezeur)gegeven mag worden,zet de foto's er dan niet op.
ik vind de foto's verder wel heel leuk ik bedoel er niks kwaads mee hoor,voor degenen die zich gelijk aangevallen voelen

gewoonHint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:04

Da zijn echt super dupper sdupper mooie beessies man!. sjezus christus. meeen.... dies echt vet. diej eerste diej fotos die is z o mooi. vooral als zijn beben strekt.

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:39

Snoevie schreef:
als er geen commentaar(gezeur)gegeven mag worden,zet de foto's er dan niet op.
ik vind de foto's verder wel heel leuk ik bedoel er niks kwaads mee hoor,voor degenen die zich gelijk aangevallen voelen

vind ik ook

maar leuke foto's hoor!

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:44

aah lieve fotos

Dat is toch in het dierenparkje ?
Haha nou mensen, hij was een beetje druk, neem dat van mij aan
Maar wel lief gezicht

Frysk_koekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:39

Probeer als je de volgende keer zonder zadel rijd je benen iets langer te laten. 'T gaat in het begin iets moeilijker maar daarna rijd je veel rustiger. En als je zonder zadel rijd doe dan een oude beugelriem om z'n hals, kun je pakken als je je evenwicht eventjes verliest (zit beter dan de manen) en zo zit je iets minder in z'n mond. Ik zou zowiezo de teugels langer laten. Verder commentaar gaf je zelf.

Over de shet houd ik m'n mond anders maak ik ruzie

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 01:05

Ik vind het knap zo lekker zonder zadel (ik pleur gelijk ) naar buiten.. En logisch dat je minder rehct zit zonder zadel want je moet toch je balans weer terug vinden. Blijf oefenen met zonder zadel rijden !!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 02:04

idd, zonder zadel kan je het beste leren om goed in balans te zitten, en 'ruitergevoel' te ontwikkelen. je gat je pony er beter door aanvoelen. erg goed om te oefenen dus.

ik kan het toch niet laten, dat meisje kan echt niet meer op deze shet rijden hoor. kijk, het mooie plaatje dat is ieders mening, en daar moet je het ook zeker niet voor laten, maar ze is echt veel te groot en te zwaar ook. en als je wil weten waarom de pony er lol in heeft, dan zou ik willen aanraden om dit even te bekijken:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=479354&st=0&sk=t&sd=a&start=700

het hele topic een keer overlezen kan ook geen kwaad.
dit is wat ik daar o.a. geschreven heb: (dus niet speciaal op jou gericht, maar om een voorbeeld te geven... dit gaat dus over een andere pony)

precies! er zijn hier mensen die er niks van merken, maar waarbij het allang niet meer kan... en de discussie over dat shetjes graag voor je werken, maar niks laten merken hebben we ook al gehad dacht ik...

ik heb er nog wel wat aan toe te voegen trouwens. een paard zal altijd zijn best doen om niet te laten merken dat hij ergens last van heeft, of pijn heeft. doet hij dat wel, dan is hij nummer 1 voor de roofdieren. en zelfs als jij de leider bent, en dus een minstens redelijke vertrouwensband hebt (mits je een goede leider bent, een slechte leider dwingt respect af met bijv. een zweep, dat kan natuurlijk ook *zucht*), zal je paard het nog niet willen laten zien. het is en blijft een teken van zwakte, en leiders willen geen zwakkelingen omdat die roofdieren aantrekken. ze worden dus verstoten. onze shetten hebben dat instinct ook, en willen ook niet verstoten worden door hun baasje. dan zijn ze alleen, en kwetsbaar. je pony zal dus niks laten merken, tot het echt niet meer anders kan. daarom moet je een paard in zulke gevallen ook altijd serieus nemen.(wat een wijze les toch weer)

en deze:

het zadel ligt iig te ver naar voren. een een plat zadel, (ik neem aan een pannekoek) is niet erg goed voor je pony hoor. wel om mee te longeren oid, maar niet om mee te rijden. omdat er geen boom in zit trekt het elke keer strak op zijn schoft/ ruggegraat wanneer je druk op de beugels uitoefent. verder ben je idd aan de grote kant, en 80 cm springen kan ECHT niet!! door dit zadel (op de foto), zit je hele zwaartepunt te ver naar voren. hierdoor zal je pony het achterbeen en de rug niet goed gebruiken, wat zeker bij een naar verhouding flink gewicht op de langere duur veel schade aan gaat richten. ik zeg niet eens DAT het kan gebeuren, want het gebeurt 100% zeker als je zo doorgaat met deze pony.
en kom nou niet aan met al die argumentjes, dat bedoelde ik nou met je kop in het zand steken. als je advies aanneemt van anderen zegt dat heus niet de je geen verstand hebt van paarden hoor! ik weet best wel wat van paarden vind ik zelf, en door dingen van anderen, die er meer verstand van hebben, aan te nemen weet ik straks nog meer! ben ik alleen maar blij mee. het is bedoeld in het belang van de pony, en dat jouw plezier dan moet wijken is jammer voor jou. zowiezo vind ik het al raar dat je geen plezier meer aan een pony zou hebben als je niet kan rijden, maar dat terzijde.
dat jouw pony 80 cm nog haalt wil niet zeggen dat je niet te zwaar bent hoor. je pony werkt zijn spieren desnoods kapot om zijn baasje een plezier te doen. ik weet waar ik het over heb, ik heb het zien gebeuren. in 4 jaar tijd is die pony helemaal verpest, kreupel en nergens meer geschikt voor. ze had pijn en was diep ongelukkig, echt verschrikkelijk. ze stond hier op stal, dus ik heb het van dichtbij meegemaakt en zien gebeuren. die pony hield van haar bazinnetje en deed er alles voor, ook als haar bazinnetje haar pijn deed. doordat dat eigenwijze kind weigerde adviezen aan te nemen (o.a. van een intermediair ruiter hier in de buurt, en talloze andere mensen, including ondergetekende), is die pony op haar 7e-8e afgeschreven als rijpony. gevolg: meisje kwam niet meer, pony miste haar en werd steeds chagrijniger en valser, ook door de pijn. de vader is er toen mee gaan fokken, terwijl het arme dier een vergroeide rug had, en veel pijn leed, en vaak kreupel was. ik heb mijn best gedaan voor haar, ze werd bij ons vrolijker, maar we mochten er niks meer mee doen dan de stal uitmesten omdat de eigenaar daar te lui voor was.

bedoeling van dit verhaal lijkt me duidelijk. dit meisje is van alle kanten gewaarschuwd dat je een 2,5 jarige arabier van 1,37 niet kan gaan inrijden, laat staan ermee springen op 3,5 jarige leeftijd. door verkeerde training is de pony gewoon kapot gereden! ze heeft doorgwerkt tot ze niet meer kon. ze wou haar baasje alleen maar plezieren, ten koste van zichzelf. gelukkig is ze weggehaald, de pensionhouder was het zat. ik heb gehoord dat het meisje de pony terug heeft, en er niet naar omkijkt. echt heel erg vind ik dat.

denk hier maar eens aan terug als je de volgende keer op je kleine lichte pony stapt, met je gewichtspunt te ver naar voren. denk maar eens goed na over wat hier allemaal wordt gezegd, ook al komt het nog zo hard aan. op deze manier rij je je pony het slop in, en als paardenliefhebber is dat wel het laatste wat je wil lijkt mij...

nog voor degenen die het interesseert: vandaag Flicka voor het eerst echt aan de lange lijnen gehad. zonder bit, want ze wisselt en haar rooster hangt nog een beetje. om de neusriem van het halster een gloednieuw spierwit bontje, omdat ze erg hard terkt en haar huid dan stukschuurt. (ja ook zij heeft er zoveel lol in dat het ten koste gaat van haarzelf, een zeer concreet voorbeeld lijkt me)
ze deed het geweldig! ik ben zo trots op d'r! ik zal er gauw een keer foto's van maken. het stelt nog niet zoveel voor, het was de eerste keer dat we het echt probeerden, maar ze pakt het super op!

nogmaals, dit komt uit een ander topic en is dus niet op jou gericht (van het zadel en het springen enzo), ik zeg het niet om je te beledigen ofzo, ik neem aan dat dit meisje normaal gesproken niet op deze shet rijdt. het is alleen wel een voorbeeld, omdat er veel mensen zijn die dit wel doen, en het gaat ten koste van de pony, op langere termijn.
daarbij zie ik dat deze pony zijn rug hol heeft, en met het hoofd naar boven loopt. hij wordt dus duidelijk niet over de rug getraind, wat zeker bij een kleinere pony erg belangrijk is. zo breng je veel schade toe aan de rug en benen.

verder vind ik het wel hele leuke foto's, je hebt ook een leuke pony. hij ljkt op een pony van de fokkerij waar ik vroeger reed, was ook echt een scheet van een beestje!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:23

Jeetje ga met die shetlander iets anders leuks doen dan rijden. Er zijn zoveel leuke dingen die je emt ze kan doen, zonde om dan zo te gaan rijden.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:29

bedankt voor je support Karo!!!

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:29

ben het eens met merrieveulen en karoliena..........

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 12:34

Oke oke...
Het is niet mijn pony ik rijd er niet op maar Maaike
die er op rijd is gerust niet vaak hoor ze rijd
het meest met de kar maar om dat er een jochie
van 5 op gaat rijden moet hij wel ingereden worden.
En ze weegt 45 en het lijkt of Nero er plezier
in heeft hij heeft 9 van de 10 keer zijn oortjes naar voren.
Maar ja mening verschillen ik vind haar ook best groot voor
die shet maar vaak rijd ze er niet op

Zolang ze er allebei
nog plezier van hebben en de shet er niet moeilijk bij
gaat lopen of chagerijnig gaat doen kan het toch nog??

Voor de rest bedankt voor jullie reacties!!

@GewoonHint bedankt voor je reactie zo denk ik er precies zo over