Filmpje van stukje les op Coen Sharak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Filmpje van stukje les op Coen Sharak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 23:15

Hier nog 2 filmpjes van zaterdag! (viewtopic.php?f=53&t=512199&hilit=)

Filmpje 1; draf http://media.putfile.com/Les-1
whaha heel verhaal over honden, was er één te koop ofzo.. M'n moeder vind het monstertjes, hoor je op het filmpje.. (vind ik ook trouwens)
Toen mn instructeur zo tegen mij: San leuk kerstcadeautje zo'n hond! Nou nee dankje hihi van die lelijke dingen wahah Bordeaux Dogs ofzo

Filmpje 2; galop http://media.putfile.com/Les-2
Misschien lang galop, maar het duurt altijd even voordat ik hem beter onder controle heb. En zat dingen om aan te werken zoals je hoort poehh ben blij dat ik vaak dingen op film heb staan, kan ik ff terugluisteren wat ik fout doe! Kan niet alles onthouden hihi

Ik kwam veel te veel aan de binnenteugel, had mijn binnenteugel te ver terug en hij werkt te 'terughoudend' zeg maar... Afbeelding Grrr San blijf nou is van die binnenteugel af Echt elke keer weer diezelfde stomme fout he !@#$%^&

En Coen liep eigenlijk zo super gisteren, ik absoluut niet! Dus mijn binnenhand niet te ver terug zetten en meer naar voren denken met binnenteugel/hand.. Heb er echt geen erg in als ik dat doe.. Is vooral op de linkerhand en ik zit al zo schots en scheef (inknikken in linkerheup, hang dus naar rechts).

Iemand verder nog tips??

Anoniem

Re: Filmpje van stukje les op Coen Sharak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:34

Ik weet wel wat tips voor je

In de galop, je ziet wel dat hij op de lange zijde schots en scheef gaat, dit komt oa door je zit, en gebruik je wel je binnen been?

Ik zie je ook enorm geld zoeken, kijk eens in de richting waar je heen wilt rijden, hierdoor gebruik je je zitskbobbeltjes en kan je hem "sturen "in de richting waar je heen wilt.

Dus op die lange zijne; Binnenbeen!

Verder zal ik met dit paard veel grote voltes gaan galopperen, hij lijkt erg gespannen.

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:36

heel leuk ponytje

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 00:54

In de eerste plaats wil ik zeggen dat ik het heel fijn vind dat je geen neusriem gebruikt. Je kunt nu ook goed zien dat je pony het bit goed accepteert en je teugelvoering op zich rustig is. Dat je inknikt in galop heb je nu zelf gezien en van het terughouden van je binnenhand heb je ook van je instructeur gehoord. Je zult moeten proberen om in galop meer te drijven. Dat klinkt een beetje vreemd bij een pony die graag voorwaarts gaat, maar als je genoeg drijft, en dan vooral met je zit (bekken achterover kantelen, dus wat bolle rug maken, licht achterover komen), kun je makkelijker de pony rond krijgen, want het hoofdje moet nog wat zakken. Je instructeur probeerde je daar ook te helpen. Je moet het tempo drukken, maar wel blijven drijven. Inderdaad zijn voltes daarvoor geschikt (zei iemand hierboven), alleen dat is lastig als de rest in het midden staat en stapt, dat snap ik. Wat je wel kunt doen, is bv alleen de lange zijdes galopperen en de korte zijdes stappen, om wat meer controle te krijgen, maar dat moet je wel overleggen met je instructeur, natuurlijk, of doen als je alleen rijdt.
Ik moet even weer je andere filmpje kijken om daar commentaar op te geven, want dat ben ik alweer vergeten *ben zo terug*
Wat wordt er af en toe leuk plat geproat...

2 x bewerkt om typefouten te verwijderen
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 26-12-05 01:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 01:03

Nou, draffilmpjes:Helaas wazig, maar het totaalbeeld is heel mooi, paardje wiegt met de staart in het ritme, de hoofdhouding is redelijk constant. Ik weet niet waarom hij af en toe de neus omhoog gooit, misschien drijf je dan net wat te hard of vraag je iets met je hand, of plof je onbedoeld wat harder in het zadel dan de rest van de tijd? Hoe dan ook, het is nauwelijks storend. Je hebt een keurige houding, je onderarm is het verlengde van de teugel, je kunt 1 lijn trekken van bit tot elleboog, zoals het hoort. Je beenhouding kan ik niet zo goed beoordelen, maar lijkt ook okee. Je wil inderdaad wel wat te veel schuin naar beneden kijken ipv van voor je uit. Daar moet je mee uitkijken. Schuinhouden van het hoofd gaat meestal samen met te laten zakken van 1 schouder en inknikken van 1 heup... Laten hangen van het hoofd gaat meestal samen met ronde schouders. Concentreer je op het rechthouden van je ruggegraat, dan blijft het hoofd ook rechtop!

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 10:22

Leuke filmpjes!
Jullie zijn echt een leuk stel samen.
Is Coen nou van jou? of les je er alleen op?
Tips zijn al redelijk gegeven en je hebt les, dus dat komt wel goed!

mellylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:45

leuke filmpjes hoor
maar rijd je nu met een eige pony in een manege les ? of heb ik t nu verkeerd ?
leuke pony trouwens

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 13:25

Hee geweldig Lusitana dat je de filmpjes heb bekeken en bedankt voor de tips! Hihi niet iedereen neemt de moeite dr voor om die lange filmpjes te bekijken en ik moet zeggen, ik zelf ook niet altijd
Filmpjes heb ik nogal moeten verkleinen, vandaar niet beste kwaliteit, maar 60 MB is beetje groot he!

@ Parouscha en Mellylover; zoals in mijn profiel staat is Coen niet mn eigen pony, is een manegeknol, die ik verzorg omdat ik op manege werk

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:24

Ik vind jullie echt zo 'n leuke combi.
Het ziet er elke keer beter uit, vrdere tips zijn al gegeven.
Maar jullie doen het goed!

Jeaninee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:40

ziet er weer super uit
coen blijft een schatje !

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 23:47

Bedankt voor de reacties!

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:47

wat is hij toch leuk san!

keken ze niet heel raar toen je met kerst muts ging rijden?

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:10

Ziet er goed uit San. Wel nog wat afgeleid lijkt zo. Maar verder hartstikke netjes! Blijft echt een mooi paardje om te zien!