Fleurtje weer eens @ work tijdens de les

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Fleurtje weer eens @ work tijdens de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 18:56

Fleur weer eens ITP
Ze heeft lichte artrose en een paar beenproblemen waar we nu door hele fijne instructie prima doorheen komen.. Eerst was ze na een paar dagen rijden weer onregelmatig, nu gaat het door het rijden, supplementen, speciaal beslag etc al 3 maanden hardstikke goed!

Het rijden is dus voornamelijk om haar in vorm te krijgen, mijn houding komt later wel. Mijn beugels zitten wel erg kort, wilde een keer proberen of dan fijner was, niet dus

1 Afbeelding
Zo begint het rijden altijd, lekker ff stuurs zijn. We beginnen elk uurtje nu met eerst even gek doen, lekker rennen, aangalloperen vanuit stap etc. Gewoon even lekker wakker en fris worden. Helaas kwam de fotograaf wat later en hebben we dus de leukste stukjes niet op foto. Hier nog 2 van vorige keer:
( Afbeelding en Afbeelding (deze oefening heet 'aangalloperen vanuit stap en daarbij héél boos kijken )

2 Afbeelding
Hier begint ze al iets te zakken..
3 Afbeelding
De volte op voor binnen en buiten stelling..
4 Afbeelding
5 Afbeelding
6 Afbeelding
7 Afbeelding
Iets tegen de hand.. een fase waar we elke keer weer doorheen moeten
8 Afbeelding
Héél gaaf, ze wordt namelijk steeds slanker, maar die nek steeds dikker!
9 Afbeelding
Te opgekropt..
10 Afbeelding
en weer ruimer
11 Afbeelding
12 Afbeelding
13 Afbeelding
14 Afbeelding
15 Afbeelding
16 Afbeelding
Klaar!

Commentaar is welkom, complimentjes nog meer

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:00

Leuke pony zeg Zal wel aan de naam liggen hehe
Ze lijkt alleen wat TE relaxed te zijn probeer veel overgangen te rijden zodat dr achterhand er beter bij komt En zelf op je bips zitten, verder ziet het er goed uit!

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:07

Mooi, ziet er erg netjes uit.
waarom rijd je zonder zadeldoek?

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:07

Mooi beestje! Het lijkt alsof je je handen vast zet op je benen. Probeer ze hoger en naast elkaar te houden. Probeer ook wat rechter te zitten en je tenen naar binnen te doen. Verder sluit ik me aan bij xjessx .

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:11

indd mooi paard
en je handen dat kan echt niet zet ze iets hoger en ga op je billen zitten de rest komt vanzelf wel ziet er lekker ontspannen uit

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 19:45

tnx
Ik moet idd meer op mijn houding letten, maar zoals ik al zei is Fleur's houding het belangrijkst. Zo heel af en toe loopt zij perfect en dan kan ik op mezelf letten Het komt dus wel, maar heeft minder haast.
De achterhand komt er al meer bij.. 3 maanden geleden had ze een onderhals en een dakpanskruis, dit is dus al heel goed, maar we doen ons best voor meer actie achter!
Ik heb er geen dekje onder omdat ze een gevoelige rug heeft en een dekje toch alleen maar plooien etc kan geven. Het zadel past keurig en door het bontje worden de kussens niet te vies. Kan geen andere voordelen van een dekje bedenken, alleen maar nadelen.. Vandaar

bedankt voor de reacties..

Flevolander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:51

fleurtje !

Ziet er netjes uit ! Probeer alleen op te letten dat je rijden niet gaat combineren met pianospelen

reina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:35

Het blijft ongelofelijk om de vooruitgang te zien! Vooral 15 vind ik een leuke foto, simpel omdat ze dat eerst gewoon niet kon.. Fijn dat jullie zo lekker aan het werk zijn en dat je haar zo mooi over het dode punt hebt heengeholpen. Probeer wel op je houding te letten, de vooruitgang van Fleur moet niet ten koste gaan van jouw houding!

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:43

wat grappig, die *eerste paar minuten gek doen*! En ja, bij in stap aangaloperen kijkt ze erg boos! :p
Fleur ziet er onwijs goed uit! en ook met het rijden is ze echt ontzettend vooruit gegaan!
leuk om te zien zo.

ps: Probeer je handen meer te *dragen* en rechtop te houden. (dus wat meer knik in je ellebogen.)

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:54

Ziet er goed uit Batje. Ben het met de rest eens dat het belangrijk is om meer op je handen te letten. Als je die vastzet dan belemmer je daarmee Fleur weer waardoor die zich minder goed kan ontspannen.

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 07:41

Batje, ze ziet er idd goed uit. Fijn dat ze zo is opgeknapt.

Gringo_o6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 07:43

Ziet er goed uit ja, maar op de laatste paar foto's ga je een beetje te ver mee naar voren, maar het kan ook gewoon moment opname zijn geweest

marloes-joy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 07:47

wouw wat krijgt fleur een mooie hals babat!! mooie foto's

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 07:58

Ziet er goed uit hoor! Mooi beessie ook! Heb je je handen misschien laag zodat je meer aanleuning krijgt op die manier? Probeer dan in ieder geval je handen omhoog je werken Voor de rest niet voorover duikelen, en je bent al bezig met de achterhand Ik snap alleen die opgekropte foto niet zo

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 10:38

Ik zit idd nog ontzettend in de knoei met mijn handen.. als mijn elleboog knikt krijg ik piano handen, als ik ze laag hou blokkeer ik ze, als ik ze hoger hou gaat Fleur ook hoger ingesteld lopen. En dan moet ik ze ook nog stil houden Reina gaat een zitlesje aan de longe geven, hopelijk valt het kwartje dan!
Bij foto 9 is Fleur te hoog en te kort, ze moet wat lager met haar hoofd en ruimer met 'r benen lopen
Fijn dat jullie Fleur er goed uit vinden zien, ik kan ook nog elke dag van haar vooruitgang genieten!

wematje

Re: Fleurtje weer eens @ work tijdens de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:44

Ziet er netjes uit hoor

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:56

ziet er goed uit hoor, maar is een gaatje langer beugels geen luxe? Ik vind je knieen nl. wel erg hoog zitten voor een dressuurzadel!!
Ik ga over je handen geen comentaar geven aangezien iedereen het daar al over heeft!

[edtit] zie nu pas dat je een gaatje korter hebt geprobeerd omdat dat misschien lekkerder zat, ik terk daardoor ook mijn commentaar in!!
Maare geen goede zet hea?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:11

Ik sluit me bij de rest aan...

Maar je zegt dat je eerst aan je pony's houding wil werken en dan pas aan je eigen? maar je eigen houding heeft heel veel invloed op hoe jou pony loopt... Dus het is misschien verstandig ook goed aan je eigen houding te werken.

littleroosie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:16

T ziet er allemaal heel ontspannen uit maar toch vind ik haar heel erg op devoorhand lopen en juist wanneer ze op de voorhand lopen krijg je meer kans op beenproblemen doordat er meer gewicht op de voorkant dan op de achterkant komt. Dus goed van achteren erbij rijden zodat de achterkant actiever wordt, en ze van voren wat meer 'omhoog' komt.

Fantabulouss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:42

Wel vervelend dat ze in het begin zo vervelend met haar hoofd is..
Maar op het laatst ziet het er leuk uit hoor!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:48

littleroosie schreef:
T ziet er allemaal heel ontspannen uit maar toch vind ik haar heel erg op devoorhand lopen en juist wanneer ze op de voorhand lopen krijg je meer kans op beenproblemen doordat er meer gewicht op de voorkant dan op de achterkant komt. Dus goed van achteren erbij rijden zodat de achterkant actiever wordt, en ze van voren wat meer 'omhoog' komt.

ik vond ook dat ze wat op de voorhand liep...
en daardoor val jij ook naar voren toe... probeer dus die achterhand erbij te houden (wat je geloof ik ook aan het doen bent dan blijf je zelf ook rechter zitten...)
en je zit niet op een fiets he handen netjes bij elkaar houden

verder ziet het er leuk uit

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:01

Jee Babat, ik hoorde van Mariet al dat het beter ging met Fleur, maar erg leuk nu ook foto's te zien.
En ik vind d'r erg ontspannen lopen als ze warmgedraaid is Hopelijk kunnen jullie nou een keer een tijdje doorrijden zonder vervelende onderbrekeningen!

En goed idee een zitlesje, dan gaat het er helemaal goed uitzien

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:08

Het meeste hebben de anderen al gezegd en dat ga ik maar niet herhalen. Ik vind het wel jammer dat je haar in het begin snel laat galloperen etc. Een paard met artrose moet je juist langzaam en langdurig opwarmen. Niet galop-stap en stap-galop doen en al helemaal niet in het begin. (als ik het verkerd begrijp... sorry!) Na een half uur warm rijden kun je wel wat zwaardere oefeningen doen.

Verder vind ik (als ik op jouw verhaal af ga) dat het heel goed gaat!!! Ziet er redelijk ontspannen uit. Realiseer je wel dat als jij niet goed zit, zij nooit goed kan gaan lopen. Je gaat haar anders storen in haar bewegingen en kan ze het nooit goed doen. Veel succes en ik hoop dat je wat aan onze tips hebt.

Marjet90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:42

wat is ze moooi!!! vooral met dat mooie schuimbekkie van der En haar hals ik ook echt heel stoer zo. yep, helemaal goedgekeurd!!!

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:48

ik vind de seieuze rijfoto's een erg ontspannen en rustig beeld geven. Blij dat het zo vooruit gaat. Succes ermee! ga verder met de rest mee qua commentaaar.