nog een poging...just have a look

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

nog een poging...just have a look

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 22:07

Gister weer even gereden...Pattypaard en Libra hier op bokt waren ook weer mee
Pattypaard komt wel vaker mee en Libra(Veronique) is mijn verzorgster
Ik heb alleen even Oscar losgereden en Marcus en tussendoor nog even Marcus aangepakt vanwege zijn lastige gedrag.
De zadels ik weet het...ik ben voor de haf nog aan het zoeken voor een goedpassend dressuurzadel..dus als je iets hebt rond de 150/200 euro p me dan Voor 2 zadels heb ik helaas nog ff niet genoeg.
Maar gelieve geen commentaar op het tuig..ik weet dat het slecht is. Ze zijn nog niet zo lang van mij, maar Oscar heeft in ieder geval al een nieuw hoofdstel en voor Marcus ben ik al een tijdje aan het zoeken voor een nieuw zadel...dus we komen er wel
Hier de foto's:

Ik op Oscar
AfbeeldingHij ging me ervandoor...rustig...maar toch terugpakken
AfbeeldingHier was die net klaar met hoesten, vandaar dat ik zo naar voren zit(hij trok me naar voren tijdens het hoesten)
AfbeeldingOppakken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingBeetje stelling...hij reageerde nogal fel op mijn been
AfbeeldingEn af en toe gaat het zo miscommunicatie
AfbeeldingIk weet het, hij loopt op de voorhand
AfbeeldingAl beter

En dan voor het eerst op bokt, Veronique op Marcus(Marcus was gister echt een kreng)
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingEn ondertussen zat Patty op Oscar(ja ik ben geen goede fotograaf)
AfbeeldingEn ondertussen...knetterdeknetterdeknetter, Marcus weer aan het klooien
AfbeeldingMaarja, niks aan het handje en ze reden weer gewoon door
AfbeeldingValt niet op ofzo dat Marcus overbouwd is
AfbeeldingNEe, hij is niet vies het regende
AfbeeldingEN uitstappen...Marcus komt moeilijk met de neus eruit...waarom weet ik ook niet
AfbeeldingEn ondertussen Patty nog wat aandacht geven Netjes vierkant halthouden
AfbeeldingNetjes
Afbeelding
Afbeeldinghahaha mondje dicht he

Dat was het weer...Veronique was haar cap vergeten, maar volgende keer heeft ze een cap op

Commentaar is welkom, maar geef er dan ook tips bij zodat we het kunnen verbeteren. Dus niet zo van ja en je verpest je pony ofzo...
Maar zoals: dit kun je beter doen, door bijv. zo te doen ....
Daar schiet ik meer mee op...
JE kunt nog zoveel commentaar hebben als je wilt, mar zonder tips komen we niet ver, dus wees zo aardig

Eigen commentaar:
*Handen
*Tenen

En uhmm verder is het aan jullie(En we trekken absoluut niet)

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:15

Waarom moest hij hoesten?

(veel tips he??)
Kan nog wel zeggen dat je een beetje je benen naar voren steekt, ietsje terughouden is mooier, en komen je hulpen beter door...

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 22:19

weet ik niet...heeft ie eerder ook nooit gedaan...sinds ik hem ken(ong. 2½ jaar)

ok, nja hij is al erg fel op mijn benen...als ik ze net iets te veel aanleg issie al weg
Maar ik zal proberen

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:27

Ach Arme pony's In het donker en in de regen rijden. Jullie moeten ook doorweekt zijn geweest
Die Haflinger heeft ook zo'n koppie joh!

Sily

Re: nog een poging...just have a look

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:30

ChingYi om die reden moet je je benen juist niet afsteken, ze moeten niet vluchten voor je been, dat is hetzelfde als niet aan het been zijn.

Gewoon je been normaal, losjes tegen het lichaam houden, zal even wennen zijn maar het is hetzelfde als teueglcontact, als jij teugelcontact hebt staat die toch ook niet opeens stil (uitzonderingen daargelaten )

Ik zeg verder niets over het tuig, maar het zadel van Marcus lijkt me iets te ver naar voren te liggen, op zijn schouder, wat zijn bewegingsruimte verstoord/beperkt, denk zelf dat het zadel iets naar achter moet liggen.

Verder zou ik als je paard opeens aan het hoesten is even stoppen met rijden, bij ons op stal heeft er een flinke verkoudheid gewoed, 6 van de 10 paarden zijn verkouden geweest en de DA had daar ook als advies bij even niet werken maar alleen stappen.

En voor een leuk goedkoop zadel zou je eens contact op kunnen nemen met Kiwiko, geloof dat zij een paar leuke betaalbare zadels in haar assortiment heeft.

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:34

Jullie gaan wel vooruit hoor .

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 22:41

hahaha ja zielig he
Mja zo donker was het nog niet..alleen op de foto's wel...je ziet ook donkere foto's van toen ik erop zat alleen toen was het nog lekker licht

Hmmm hard regende het niet...echt doorweekt waren we gelukkig niet
Haha ja Marcus is ook sgattig...alleen af en toe een echte b*tch met rijden

Sily: ok, hartstikke bedankt voor de tips Uhmm het zadel ligt toch echt goed...ze hebben em al eerder gezegd het wat naar achteren te leggen..maar ik heb er eens met een ervaren iemand naar gekeken en zo ligt die toche cht goed...en zoiezo als ik er dan even mee rijd dan ligt die op het eind toch weer zo

Heeft die ook goedkope dressuurzadels met een zeer brede boom?

bliksumlover: dankjewel

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:55

Het ging volgens mij deze toch wel een stukje beter Oscar liep er meer onstpannen bij. Alleen worden de teugels tog nog steeds langer (ik heb de teugels normaal nooit zo kort)
Eigen commentaar:
*onderbenen meer naar achteren en tenen naar binnen
*handen ietsjes hoger soms
*rug recht
(dat ik niet echt meer geweldig in het zadel pas kan ik ook niks aan doen )
ik moest net gape op die laatste foto

Zwennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:53

je vraagt om geen commentaar op het tuig maar je dekje kan wel een wasbeurtje door de machine gebruiken....

Sily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 00:12

Fjordie schreef:
je vraagt om geen commentaar op het tuig maar je dekje kan wel een wasbeurtje door de machine gebruiken....

He wat flauw, waarom denk je nou dat ze in de regen zijn buiten rijden?

Geb gister ook mijn deken buiten laten hangen om te wassen (of omdat ik hem vergeten was binnen te halen? )
Hij stinkt nu alleen nog maar een beetje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:15

Chingyi je kunt je paard aan je been leren wennnen door hem tegen een muur of iets aan te zetten (zorgen dat hij niet wegkan) en heel voorzichtig je bennen aanleggen en een beetje heen en weer bewegen, hierna ontzettend goed belonen en weer wegstappen! misschien dat je er iets aan hebt..

verder vind ik het wel leuke pony`s hoor!!

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:22

En veel overgangen, schijnovergangen rijden + wijken (hebben we eerst met de les gedaan met nike omdat nike echt heel erg ging vluchten voor mijn been en daarna ging het al een heel stuk beter. daarbij evengoed het been aan de pony houden)

klunsmuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:46

Vind het er best prima uitzien. Maar wta ik niet echt begrijp is dat als je een proesterend paard rijd dat je dan ngo zonder cap rijdt.

Manon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:03

ChingYi schreef:
Uhmm het zadel ligt toch echt goed...ze hebben em al eerder gezegd het wat naar achteren te leggen..maar ik heb er eens met een ervaren iemand naar gekeken en zo ligt die toche cht goed...en zoiezo als ik er dan even mee rijd dan ligt die op het eind toch weer zo

Dan ligt je zadel toch niet goed, want hij hoort niet naar voren te schuiven. Is die haf drachtig?

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:06

bij die haf ligt het zadel idd veeelste ver naar voren! lijkt me niet lekker lopen zo'n zadel half in je nek. niet l*llig bedoelt hoor!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:10

Zei je nou dat de haf niet met z'n neus wou strekken? als dat zo is heeft hij misschien wel hartstikke pijn aan zijn rug!! En het zadel ligt idd veeeeeeeeeeel te ver naar voren. Ik bedoel het niet aanvallend hoor!! Verder vind ik het er wel leuk uitzien

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:45

Een paard dat vlucht voor het been is net zo erg als een paard dat niet reageert voor het been.

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 18:07

ok bedankt...ik zie dat het naar voren schuift als ik het naar achteren leg..en een zadel hoort niet te schuiven als het op de goede plek ligt en dat doet ie zo niet.
haha nee beetje moeilijk drachtig zijn als je een ruin bent, hij is veeelste dik, maar hij is al een beetje afgevallen..maar we zijn er aan aan het werken
Hij heeft niks in zijn rug hoor..
Hij doet alleen af en toe moeilijk halsstrekken...maar hij loopt zo zelf al heel opgekropt en hij heeft al een korte hals

Ik rijdt niet zonder cap als je kijkt
En Veronique was um vergeten, maar er staat ook duidelijk bij dat ze em volgende keer wel meeneemt

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:35

Vind jullie super vooruit gegaan.
Ennee. Commentaar is al gegeven.

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 18:40

dankjewel

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:41

die schimmel loopt wel leuk.
even commetar over het zadel een zadel moet niet direct op de schoft liggen maar achter de schoft en ik heb het idee dat dit niet het geval is hier de schouder moet vrij liggen en er moet 1 handbreedte tussen de singel en het voorbeen zijn van je paard
dus je kunt ons niet gaan wijsmaken dat dit zadel goed ligt.
let wel op je benen niet gaan afsteken voor de rest lekker zo doorgaan

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 18:43

dankjewel...heb zadel ligt zoiezo al niet goed...maar voor dit zadel ligt ie goed op hem...het zadel zelf is al helemaal niet aangezien hij niet past...daarom ben ik ook voor een nieuwe aan het kijken
Maar wat je zei van handbreedte ertussen dat is niet waar
En zijn er zat die de singel dichterbij de benen hebben en andere weer een stuk naar achteren

Ok bedankt

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:02

Jees wat ben jij eigenwijs.
OFFICIEEL moet er een hand tussen de voorbenen en de singel liggen.
De schouder hoort vrij te liggen, kijk zelf naar de foto's en je ziet dat het zweetblad op de schouder van je paard ligt, wat hem dus logischerwijs belemmert in zijn bewegingen.
Omdat het zadel niet past ligt hij dus niet goed, te ver naar voren etc.

Dat je op zoek bent stond er idd al bij, en niemand die daar over zeurt, maar ga nou niet zeggen dat die zo ligt zoals die hoort te liggen, want dat ligt die domweg niet.

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 19:04

ok, ok, ok sorry hoor

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:48

ik vind het leuke beestjes en ze zien er goed uit en zoals ze al zei is ze al op zoek naar een ander zadel dus daar word snel wat aan gedaan.

nog veel plezier met je paardjes