nederlandse jachtvereniging te één(mooie foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

nederlandse jachtvereniging te één(mooie foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 20:35

vandaag was er een slipjacht bij ons. heb het vorig jaar voor het eerst gezien en vondt het geweldig dat ik dit jaar weer vrij had genomen om te kijken. dit keer heb ik me fototoestel meegenomen en leuke foto's gemaakt. en heb weer zeer gelachen want sommige kunnen niet echt super rijden en liften soms wat mee op hun paard.

kijk en geniet

Afbeelding
Afbeelding
de start was op het ronostrand
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
deze wou er niet overheen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
je denkt toch niet dat ik over deze sloot ga!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik ga ook niet!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
deze man kende elke hond bij naam! dat vindt ik zeer knap
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dat waren ze, er zijn er wel veel maar had ook heel erg veel foto's gemaakt.

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:39

Gaaf zeg!
Ik ken de Whipper-inn bij de Veluwehunt en die kent alle honden ook bij naam, is heel normaal bij een jachtvereniging
Echt leuk zo'n jachtrit..
En dat van dat niet-kunnen-rijden klopt echt Zo grappig om te zien, ik heb een keertje een Zwartjas gezien die een handvat op zijn zadel had. Dat is pas erg

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:00

Leuke foto's!
Lijkt me erg leuk om zoiets te zien

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 21:02

dieuwke1989@ haha ja klopt, dat is echt zo, dat maakt het ook wel heel erg komisch. het moet idd bij zo;n jacht dat hij elke hond kent, maar toch vindt ik het knap, je moet wel goed oefenen haha

het idd geweldig omdat te zien! wil zelf ook wel een keer meedoen lijkt me ook echt gaaf

Rieta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:10

heyy ilse was idd erg gezelli morgen komen mijn foto's derop als het goed is... als ik zin heb laat het zo maar zeggen Maar was idd alweer gaaf om te zien jammer dat er nu minder honden waren maar het weer zat gelukkig mee

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:19

whahahaha sommige foto's zijn echt om te lachen...schitterend die donkere schimmel bij die sloot en dan die persoon op die foto onder die donkere schimmel die geeft wel heeeel erg veel vrij:P
haha t ziet er geweldig uit en volgens mij ook best lachwekkend

horsiej

Re: nederlandse jachtvereniging te één(mooie foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:27

Haha, sommige foto,s zijn echt grappig.
Sommige ruiters zitten gewoon als een zoutzak op hun paard.
En die springfoto,s dan.... die zijn echt lachwekkend.
Verder vind ik de hondjes bij zo een jacht altijd heel schattig
En eigenlijk is het best zielig voor de vos die ze op gegeven moment vangen Hihi maar het waren zo als ik op de foto,s kan zien wel enorm veel paarde zeg!

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:31

horsiej, in Nederland is de vossenjacht verboden. Dit is een slipjacht. Bij een slipjacht wordt er een doek, gedrenkt in vossenurine, door de sleper door een bepaald gebied getrokken.
De ruiters weten de weg niet, en rijden dus achter de honden aan.
Geen vos die er doodgaat. Hoogstends zou je kunnen treuren om de koeienpens die de honden tijdens de Kill krijgen..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:45

Ziet er leuk uit!
Die springfoto's zijn gaaf!
Hoe willen die mensen die niet kunnen rijden blijven zitten als ze willen springen?

klunsmuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:49

Ppff ik schrok al van al die enthousiaste reacties terwijl er een vos wordt vermoord maar dat is gelukkig neit zo. Maarrrre, ik vond die schimmel wel heel zielig bij een sprong, daar meot je dan over crosssprongen met zo'n zoutzak...

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:17

Hele leuke foto's
Maar een jacht kun je niet zomaar rijden,daar heb je echt heel wat (rij)ervaring voor nodig. Dus dat ''de mensen niet kunnen rijden'' is wel overdreven. Als een paard niet besluit om over een sloot te springen(wat ik me goed kan indenken ), maar toch daarna wel gaat is het logisch dat je niet helemaal mee kan gaan met de sprong. In een springparcours zie je dat ook vaak zat

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:15

hey dit is onze jachtverening, de KNJV.
de mensen waar ik thuis de paarden rijdt jagen hier ook fanatiek. De eigenaar gaat elke week en zijn vrouw en kinderen doen zo vaak mogelijk ook. Ik heb zelf nu 6 jachten meegereden en heb het erg naar mijn zin! Wel leuk om ze hier op de foto te zien! Op 1 van de schimmels zit iemand die ik goed ken. Hij is 70 jaar en jaagt gewoon nog 2 keer in de week mee! Als ik hem zie rijden kan je wel zien dat hij het rustiger aandoet.
Naja leuke foto's! goed dat de jacht weer wat publiciteit krijgt!
O je kan in me profiel wat over onze stoere jachtjongens zien, is wel toe aan een update haha!
En bij mijn laatste jacht 3 weken terug ben ik met me pony over de kop gegan hihi, kan gebeuren!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 00:54

haha stoere foto's! Ziet er wel lollig uit!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 01:41

Prachtig! daar zou ik graag eens aan meedoen, denk dat mijn paard uit haar dak zou gaan!

Paulientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 05:06

Hebben deze er al niet eens opgestaan?
Ze komen me heel erg bekend voor namelijk.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:21

Leuke foto's!! Lijkt me stoer om een keer te zien!!

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:23

Dat ziet er echt ontzettend mooi uit. Lijkt mij ook nog wel eens leuk om aan mee te doen.

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 11:05

nee deze foto's zijn van gister, dus die kunnen er niet eerder hebben opgstaan. maar er worden wel meer jachten gereden.

zelf wil ik ook wel een keer mee doen dat lijkt me vet gaaf.
maar sommige kunnen echt niet goed rijden hoor, je wil niet weten wat er af valt met zo'n jacht nog best wel veel hoor!

echt gaaf om te zien maar het kost wel veel bezine haha we rijden elke keer met de auto naar de plekken toe waar we ze kunnen zien.

is goed rieta ben benieuwd naar jou foto's!

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:16

Leuke foto's! Geeft ook een mooi beeld zo in de herfst met die rode jassen, schimmels en honden.
Dat bonte paard... Leuk dier!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:17

mooie foto's hoor Ladyzwien

LIjkt me heel gaaf om een keer te zien of mee te doen

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:39

Ik heb in totaal drie keer mee gedaan!! Dat is zo geweldig! Lekker onwijs hard door de landen heen racen, door de sloten kruipen!! In een woord geweldig! Ik zou zaterdag ook meedoen in Geesteren Gld met de slipjacht, maar moet onverwachts toch werken!! Volgend jaar hoop ik zeker van de partij te zijn!!

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 14:15

nou ik ga volgend jaar crossen en als dat helemaal goed gaat enz. dan wil ik ook wel een keer met de jacht meedoen! lijkt me echt zo gaaf he! als je het al ziet krijg je al kippevel haha

en idd gister was het opzich mooi weer voor de foto's precies tussen de buien door enz.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:23

Ik rij zelf ook jachten en de meeste mensen die zich op hun paadr hijsen zijn al over de 65. Dan gaat het soms wat strammer. Klein bijkomend feitje, de jacht gaat vaak gepaard met drank, voor en na het rijden. Tja, met een borrel op zou ik ook wel eens achter kunnen blijven tijdens de sprong.....

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:23

Waty zitten die mensen allemaal beroerd in de sprong, en dan zijn ze ook nog eens aardig fors.

Reddevil_taz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:47

Ik heb zelf ook twee keer een jacht gereden. Het is echt gaaf om door de velden te crossen met opspattende grond.
Tja ik heb heel veel respect voor die ruiters als je zelf meegereden hebt. Voor paarden die geen springwonder zijn en ruiters die al aardig op leeftijd zijn vind ik het heel logisch.
Bovendien gaan die honden gewoon door en jij als ruiter moet je maar zien te redden.
En idd weet je zelf de weg niet, dus kom je heel wat rare obstakels tegen in volle galop, logisch dat je niet altijd even mooi springt.

Jullie zouden het eens moeten proberen het is zo gaaf! Als je met genoeg mensen bent kun je het regelen bij de lokale jachtvereniging, dan doen ze het ook nog eens rustig aan , en dat heb je echt wel nodig.