Floortje , trekpaardmerrie @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Floortje , trekpaardmerrie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:16

Hoi allemaal,

Hier dan de beloofde foto's van Floortje@ work. Ik rij Floortje nu 4 weken, ik heb eerst op Marco gereden, maar deze gooide ontzettend hoog op en aangezien ik erge last heb van rugklachten ben ik met floortje begonnen. Floortje is 3 jaar oud en nog niet zo lang onder het zadel. ik ben haar nu aan het proberen door te rijden. Ik weet dat er nog veel aan gesleuteld moet worden en ze is niet de makkelijkste om buiging en stelling in te krijgen. we hebben hele goede momenten, maar ook erg slechte. Mijn houding is ook niet meer de beste, maar daar wordt aangewerkt. Ook moet ik haar nog een beetje leren kennen en het vertrouwen vinden in haar. Wat trouwens ook al beter gaat. voor mijn gevoel. Ik ben een erg angstige, opvliegende ruiter en dat is niet altijd even makkelijk... We hebben nu les, en we hopen dat we snel verder komen en dan ook weer eventueel kunnen starten!

Kritiek is welkom, maar opbouwend en hou het een beetje vriendelijk!

eerst even losstappen!

Afbeelding

langzaam beginnen met stelling te vragen...

Afbeelding

ga zelf te veel naar een kant hangen

Afbeelding

hier maakte ze zich erg sterk, met het terugnemen naar het halthouden.
Ze looptnagal graag gewoon door, de troela...

Afbeelding

Dit begint er op te lijken, iets te diep..

Afbeelding

Maakt zich weer sterk kleine miscommunicatie

Afbeelding

En na een half uurtje intensief rijden loopt ze zo!

Afbeelding

Ik heb de goede en de slechte foto's erop gezet om zo een duidelijk beeld te kunnen laten zien hoe we proberen verder te komen. Ze is me nu duidelijk aan het uit testen hoe ver ze kan gaan ed. ik heb er zelf wel vertrouwen in. Haar aanleuning is nog erg onrustig maar er zit duidelijk vooruit gang in. verder heb ik rechts een hele grote kapstok, maar mijn voet staat scheef doot een eerder paardenongeval

Af en toe heb ik ook de neiging om mijn handen laag neer te zetten, maar daar word aangewerkt. dingen die je je hebt aangeleerd zijn moeilijk weer af te leren...

Ik hoop dat jullie de foto's leuk vinden en ik zal snel weer foto's plaatsen om te laten zien hoe het vooruit gaat!

Groetjes Angela en Floortje

beukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:18

Het ziet er wel leuk uit.. maar eerlijk gezegd zou ik niet zeggen dat de pony 3 jaar jong is.. Maarja.. kan natuurlijk wel..

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:20

Gaaf paard zeg! alleen niet echt veel dressuuraanleg je moet zelf je neit sterk gaan maken als hij dat doet, het paard wint het toch altijd.

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:21

Wat een appart gezicht
Heel veel succes met dr ..
Probeer er idd op te letten dat je niet naar binnen gaat hangen om stelling te vragen
En probeer je handen iets meer te dragen, zodat je paard er strax geen misbruik van kan gaan maken, zeker met het inrijden (spreek uit ervaring )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:29

lovejoew, idd dat zijn precies mijn zwakke punten! gelukkig krijg ik veel begeleiding die mer er iedere keer op wijzen, hihi!

@ sammie_44 wat versta jij onder dressuur aanleg? ze is ietwat te dik, maar nu ik meer ga rijden en ze meer voor de koets loopt gaat dat er wel af. ze haat achterbeen er goed onder en er zitten hele goede momenten tussen. ze lekker voorwaarts enz. ok ze kent heel veel dingen nog niet, die moet ze nog leren. maar ze pikt alles erg snel op, ze is fijn op de hulpen alleen de aanleuning is ons probleem. ik denk dat als je ver komt met een trekpaard, dat je dan veel meer bereikt heb dan met een dressuurgefokt paard. Hoewel die ook niet makkelijk kunnen zijn!

roosa

Re: Floortje , trekpaardmerrie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:32

Wauw wat een scheetje.
Echt een mooie meid!

Ik hou wel van die stevige tantes
En is goed voor haar hoor lekker een beetje gymen.
Voorzichtig met d,r he tis nog een jong ding.
Ze lijkt al groot en sterk maar schein bedriegd.

Leuk!

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:36

leuke combinatie hoor!

Mirannda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:38

eeej is marco een vos?? zow jah dan rijd er nu een vriendin van mij mee leuk beesje ik rij ook met trekpaarden misschien kom ik je nog wel eens tegen zou wel leuk zijn

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:47

Idd ze echt nog een kleine peuter, volgens mij komt ze nu ook in de peuter pubertijd! hihi.

Marco is idd een vos maar ik denk niet dat er nu en vriendin van jou op rijdt. Marco is ook een trekpaard, en staat bij floortje op stal.

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:57

Heey ik rijd ook een Trekpaard hengst van 3 jaar. Ben hem nu ook aan het beleren. En het ziet er goed uit hoor. In de mijne is nog geen stelling oid in te krijgen . Hoe groot is Floortje nu? Denk dat mijne nu ongeveer 1.65 is en hij zou 1.85 moeten worden.

groetjes naomi

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:59

Leuk hoor! Is weer eens wat anders dan de gribaldi's en kennedy's hier op bokt. Ziet er erg leuk en ook mooi dat je ondanks die rugklachten lekker kan rijden! Het gaat de goede kant, veel succes verder!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:16

Wat een onwijs leuk beest!
Je ziet op de 1e foto's echt dat ze lekker aan het wandelen is, en niet echt op jou aan het letten is.. Maar op die laatste foto ziet het er al een stuk netter uit! Gewoon lekker blijven oefenen, want ze kunnen het best! Je moet er alleen wat meer moeite voor doen.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:00

Wat een heerlijk beest zeg. Ik zou er alleen geen teveel dresssuur van verwachten, beetje erg kort nekkie. Maar wie niet probeert die weet niks. En luisteren moeten ze allemaal, en dat is belangrijk, net zo belangrijk als lol in het rijden

Saika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:19

Cool dat je met een trekpaard rijdt! Ziet er leuk uit. Veel succes samen met oefenen

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:26

Ooooooh, wat een lekkere stevige tante !
Dat is echt mijn pennydroom, nog een keer op zo'n paard rijden

Vooral die laatste foto ziet er netjes uit

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:12

Leuk paard!! Alleen is je zadel iets te klein voor jou geloof ik. Je zite helemaal op de lepel. Een passend zadel zorgt ervoor dat je beter zit en dat is weer beter voor je rug. Verder succes met doortrainen, het is met zo'n paard een groetere prestatie om dressuur te rijden dan met een paard wat ervoor gefokt is!!

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:16

Leuk trepaard
Vind het niet zo mooi als ze aan de teugel lopen vind het altijd zo'n onzin. Vind het ook niet echt dressuur paarden.
maar goed, leuk kleurtje Succes verder

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:30

Ik vind het heel stoer dat je dressuur rijdt met een trekpaard! Respect hoor! En kan het kloppen dat ik Rebecca op de achtergrond zie rijden met Tessa?

blupie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:37

wat een ontzettend stoer paard zeg!
ik vind het echt leuke paarden, vind het er ook goed uitzien op de foto's je ziet ook duidelijk verschil met de eerste foto en de laatste.

Mayraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:02

echt ziet er super gaaf uit suc6 als je wedstrijden gaat rijden. this een mooi dametje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:28

vivanes schreef:
Ik vind het heel stoer dat je dressuur rijdt met een trekpaard! Respect hoor! En kan het kloppen dat ik Rebecca op de achtergrond zie rijden met Tessa?

jahaaa dat is idd rebec, waar ken je haar van?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:34

Muislover schreef:
Leuk trepaard
Vind het niet zo mooi als ze aan de teugel lopen vind het altijd zo'n onzin. Vind het ook niet echt dressuur paarden.
maar goed, leuk kleurtje Succes verder

ook een trkepaard moet nageeflijk lopen en zijn spieren goed gebruiken! wat jij aan de teugel noomt is ook een teken van ontspanning, als dat er niet is wat wil je dan verder bereiken?
ik vind het dus niet onzin maar ieder zijn mening he?!

Het ZIJN ook geen dressur gefokte paarden en ze heeft idd een kortere hals als menig ander paard maar om zo'n paard aanlopen te krijgen is juist de uitdaging!

@ NoOoMiE ze is nog geen 1.60, ze wordt ook niet zo groot, gelukkig. ik ben ook maar klein!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:24

Dressuur is voor elk paard belangrijk, of het nou een slanke KWPNer is of een zwaar Trekpaard. Dit paard heeft idd een vrij korte hals, wat het er niet makkelijker op maakt, maar dat wil absoluut niet zeggen dat het onzin is. Gewoon lekker door blijven oefenen..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:02

bedankt voor je reactie! ben het helemaal met je eens!

horses_freak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:05

hey... het is cker wel moeielijk te rijden op trekpaard of valt het mee? die zijn wle sterk.... tog??.....