Risthia 7 jarige stermerrie Jazz x Saros

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

db1

Risthia 7 jarige stermerrie Jazz x Saros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 10:01

Hierbij wat foto's van Risthia een 7 jarige stermerrie van Jazz. Haar moeder is een volle zus van Belisar, dit dametje is dus niet de makkelijkste.... Ik ben er juni 2004 voor het eerst opgestapt, in het begin ging niet alles even soepel, ze had/heeft nl behoorlijke "jazz" kuren. Maar langzaam aan gaat het steeds beter. Ik heb haar januari 2005 voor het eerst gestart in het L2. Ik mag geen B meer starten en L1 met dat lichtrijden/doorzitten vond ik niks voor haar omdat ze toen nog wel eens tijdens het lichtrijden de benen nam.... Inmiddels zijn we M2 gestart, dus dat gaat redelijk vlot allemaal. We hebben alle klassen helemaal uitgereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:05

Leuk paardje, iet er goed uit!
Veel plezier en suc6 verder

Jessicaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:32

wat een geweldig paard zeg!

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:55

Jazz & Saros... geeft dat niet een enorme tijdbom? Haha maar wel leuk om te rijden! Fijn dat het goed gaat, leuk paard!

BelleFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:56

Fijn om te horen dat er nog Jazz-"kinderen" zijn die niet van de simpelste zijn, ik heb er ook nog enkele gekend.
Het ziet er ook allemaal prima uit, veel succes nog verder...

rianne1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:01

mijn instructrice zei altijd, wil je stress, koop een jazz hahaa.
Maar ik vind het een erg mooi paard!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:02

Leuk om eens foto's van jullie training te zien! Het ziet er super uit hoor!
Heeft ze eigenlijk ook al eens een veulen gehad?

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 11:04

renes schreef:
Jazz & Saros... geeft dat niet een enorme tijdbom? Haha maar wel leuk om te rijden! Fijn dat het goed gaat, leuk paard!

Ze is idd niet de makkelijkste...... Heb al heel wat met haar te stellen gehad, bijv afgelopen winter voor het eerst buiten in het donker met lichtmasten rijden en allemaal schaduwen zien, joh ik lag er elke twee weken wel een keer naast!! Moet zeggen dat het een heel eerlijk dier is, in omgang en op stal heb je er geen omkijken naar maar met rijden is ze heel paniekerig. Ze ziet en hoort alles en is heel ritselig, ze staat in een flits aan de andere kant van de bak. Langzaam aan gaat het steeds beter en begint ze met te vertrouwen.
Nu het volgende opstakel overwinnen, de Z oefeningen. Ze wordt nl erg heet nu ik in de galop met de wissels bezig ben, mevrouwtje vind het erg moeilijk om op mijn hulpen te wachten........ De drafonderelen gaan eigenlijk heel makkelijk, stap gaat ook wel. Maar de galop is nog erg moeilijk maar dat had haar moeder ook. Die werd in het Z2 helemaal zenuwachtig van alle wissels! Maar we oefenen vrolijk verder, het zal met geduld wel goed komen, ooit...
Verder zijn deze foto's mei/juni dit jaar gemaakt, ze liep toen M1. Ik rijd haar op het moment met meer oprichting.

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 11:16

Venetia schreef:
Leuk om eens foto's van jullie training te zien! Het ziet er super uit hoor!
Heeft ze eigenlijk ook al eens een veulen gehad?

Nee, geen veulen gehad. Ik start van het zomer (indien alles gezond blijft) in het Z. Dan maar ff kijken wat we doen, verkopen of dekken....

Als we haar dekken is het aankomende zomer dan kan ze volgend jaar indoor nog paar keer Z2 lopen en dan het sportpredikaat halen. En daarna lekker als fokmerrie de wei op..... Denk haast wel dat ze blijft, we hebben nl afgelopen jaren haar moeder als fokmerrie gebruikt maar die is deze zomer verkocht..... en verder staat er alleen maar jong spul.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:16

Wat een mooi paard is dat zeg! Rijden ziet er ook netjes uit enzo. Succes met je jazz

caro_vt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:20

Net een copie van Jazz.
Wat een heel leuk dier.
Heb je nog meer foto's?

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 11:22

Ik wil proberen dit weekend ff nieuwe foto's te maken van hoe ze nu loopt, nl met meer oprichting. Heb een wedstrijd dus misschien dat daar wel wat mooie plaatsjes gemaakt kunnen worden. Ik wist nooit hoe je foto's moest plaatsen maar Venetia van bokt heeft het me uitgelegd...... ga dus zeker vaker foto's plaatsen!

Judithranita

Re: Risthia 7 jarige stermerrie Jazz x Saros

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:57

Haaa!!!

kei mooie foto's hee die van haar hoofd had ik nog niet gezien die is echt super!!!

Ziet er super uit!

Ben benieuwd naar die andere foto's!

Ja zondag ff wat foto's maken ja, komt je vader dan?

Groet J.

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 12:01

Is wel de bedoeling dat ie foto's komt maken.... ik vraag wel of jou ook erop zet! We moeten toch redelijk bij elkaar in de buurt!

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:21

Leuke Jazz, fijn dat het zo goed gaat met wedstrijden (ondanks haar wat moeilijker karakter ).

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:26

Leuk dier. Heeft een mooie kleur zeg! :J
Ik heb zelf ook eentje met Saros aan moeders kan. (Now or Never x Saros.
Die bont onderlegger staat haar mooi!

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:29

Ziet er netjes uit! Succes ermee!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:38

wauw mooi beesje!

ziet er netjes uit
ben benieuwd naar de volgende foto's

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:30

ziet er erg netjes uit mooi dier ook!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:35

heeheej,
Zo! zo ziet ze der heel anders uit. Chique hoor! He heb jij ook niet mee gedaan met de lingewaardcup in Huissen?
ik zag je weer op de lijst staan bij ruimizcht 6 november. Ik moet rond half twee en twee uur. Ik denk dat we elkaar wel zien nog. Gelukkig loopt de mijne weer een stuk beter bleek dat ze gigantische haken had maar zit der pas weer een weekje op duss heb nog wel veel te doen.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 15:18

Hoi hoi,

Ja dit ziet er idd anders uit als bij Ruimzicht, toen was ze nogal sloom maar dat was de eerste keer binnen op vreemd terrein en aangezien ze Jazz streken heeft had ik haar toen uit voorzorg de nodige poedertjes gegeven zodat ze rustig zou blijven Ze was toen een beetje aan de slome kant, denk dat ze een lichte overdosos heeft gehad toen

Ik stond toen idd ingeschreven bij de Lingewaard cup, zou de allereeste keer buiten zijn, dat leek me wel een goede oefening. Maar toen heb ik af moet melden ze was toen kreupel. Ik heb wel in Huissen meegedaan toen met Hemelvaart of Pinksteren dat was volgens mij bij jou club, ik reed toen voor het laatst L2 en jij reed volgens mij nog L1. Ik had toen verwacht dat ze erg raar zou doen want er was heel veel te zien, maar toen was ze super braaf!

Ik moet as zondag om 1520, dan zie ik je nog wel denk ik want rond die tijd is de prijsuitrijking van het M1. Weet jij wie de jury is as zondag??

Gelukkig dat het haken waren, wel heel vervelend natuurlijk maar redelijk simpel op te lossen!

He zie je zondag!

MarIsZa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:22

W0w wat een mooi paard is dat zeg! Succes verder!

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:21

Erg mooi paard!
Ze heeft wel wat weg bij een merrie bij ons op stal, ook een Jazz

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:35

Heel mooi beessie! Sucses ermee verder!

bar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:54

Erg leuk paard. Jazz mag dan meestal wel een moeilijk karakter vererfen maar zijn nakomelingen zijn ook wel erg mooi.