Ik dan ook maar, Tinka op de onderlinge...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 15:05

*Tequila*"]
[quote="abby schreef:
leuke Tinker!! Toch een klein puntje: Tinkers moet je eigenlijk tijdens wedstrijden niet invlechten. ik gebruik altijd de regels van het Nederlands Stamboek voor Tinkers aangaande hun toiletteer-regels voor keuringen. En eigenlijk zijn ze zonder vlecht ook veel mooier!


ze zijn ook wel zonder vlecht veel mooier maar meestal krijg je als je ze toch invlecht wel meer punten voor verzorging... ik had die van mij ook altijd (nou ja altijd... wel 3 keer Tong uitsteken) ingevlochten met een hengstenvlecht en wel 3x een 8... denk ook niet dat de meeste juryleden op de hoogte zijn van de toiletteer-regels van het tinkerstamboek Haha!

maar een hengstenvlecht vind ik persoonlijk ook wel heel mooi staan bij de meeste tinkers hoor!! vooral als je een mooie tekening op de nek hebt Kwijl maar idd los is toch iets "natuurlijker" Lachen
[/quote]

De regels van het stamboek zijn idd voor hun keuring! Met de keuring hingen de manen dan ook netjes los.
Met een wedstrijd vind ik dat toch een ander verhaal, jury ziet graag netjes gevlecht, en je kan natuurlijk ook de hals beter zien Haha! . Verder vind ik het zelf ook prettiger rijden, zit ik niet steeds met mijn manen en teugels in de knoop.

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe


abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:30

Ik denk ook niet dat de jury's er echt van op de hoogte zijn, dus hoogste tijd voor het stamboek dat ze dit communiceren met de bond!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 23:58

wat een gezeur !!!!!!
waat maakt het nou uit, als von het mooi vind
en sorry hoor ik denkt dat een jury het leuker (creatiever ) vind als er een vlecht inzit dan dat het maar los hangt
als je niet iets leuks kan zeggen houd dan je mond dicht !!!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 00:58

Leuke tinker, als jij nu even de weg voor de Tinkers vereffent op het dressuurpad volg ik graag Haha!
Die bok moeten ze inderdaad gewoon in de proef opnemen, wat een souplesse *LOL*

Om ook even op dat invechten terug te komen: bij de Appaloosa's was het ook ongebruikelijk om in te vlechten maar de dressuursport hanteert in dat opzicht zijn eigen regels en je krijgt vaak een punt minder als je niet invlecht, ongeacht of dat hoort bij het ras of niet.
Vervelende van het vlechten van een Tinker is wel dat ze zulke lange manen hebben. Ik heb zelf nog nooit een hengstenvlecht gemaakt en ik heb werkelijk geen idee hoe het moet.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:41

echt gaaf die foto's hoeveel punten had je toen?


ik vind het bij Sya zelfs mooier met vlecht dan zie je haar mooie hals goed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers