Weer een vage kruising!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 16:51

sorry steef wat een rot opmerking!en als er 1 een geit is ben jij het wel!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 16:54

tinkerlover"]
[quote="Steef schreef:
Ik vraag me af waarom mensen die paarden kruisen. Wie wil er nou zo'n geit hebben? Ik zou em van mijn levensdagen niet in mijn stal willen hebben, en is er wel markt voor zo'n beest? Of eindigen die beesten ook bij de slacht?
Net zoals ik in de Bit zag staan dat iemadn Bazuin op een trekpaard had gezet en daar weer een haflinger op had gezet? Wat moet je toch in godsnaam met zo'n vaag beest? Verward

SOH !!! HET UITERLIJK HOEFT NIET ALLTIJD WAT TE ZEGGEN OVER HET PAARD ZELF!! Sorry ik vind je zeer triest als je zo denkt! GEIT? nou geiten zijn ook lief duzz Haha!
[/quote]

haha,zie je nou steef, domme opmerking van je!!!! iedereen is tegen je, tsja, moeje maar niet over lelijke paarden beginnen......ER ZIJN GEEN LELIJKE PAARDEN! Frusty Frusty Frusty Frusty

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 16:55

mij schreef:
sorry steef wat een rot opmerking!en als er 1 een geit is ben jij het wel!

oe!!
go girl, go girl *LOL*

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 16:59

Lyrik"]
[quote="mij schreef:
sorry steef wat een rot opmerking!en als er 1 een geit is ben jij het wel!

oe!!
go girl, go girl *LOL*
[/quote]

inderdaad Cool Cool Cool Pling *LOL* Party!! Knipoog Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:23

Er staat niet bij hoe oud het paardje is. De fotograaf is niet door zijn knieen gegaan dat hij deze foto maakte en staat niet parallel met het paard. Jaarlingen zijn naarlingen en af en toe flink uit proporties en ook tweejarigen kloppen niet helemaal. Dus voordat ik hier een mening over geef wil ik eerst meer over het paard weten.

En wat betreft de reactie van Steef: Vergeet niet dat alle rassen een mengelmoes van verschillende rassen zijn. Zonder het engels en arabische volbloed hadden we allemaal nog op trekpaarden gereden. Rassen zijn door de evolutie zo gegroeid, en als je zegt dat de evolutie over is, dan heb je het mis. Het zal nooit meer zo dramatisch worden als het uitsterven van de dinosaurussen of het punt dat de mens uit de bomen kwam en op twee benen ging lopen. Nieuwe rassen worden nog steeds gemaakt (ja GEMAAKT) en als iemand er genoeg aanhangers voor vindt zal het een bevestigd ras worden en zijn liefhebbers krijgen en houden. Dus smaken verschillen gelukkig. Hou iedereen in zijn waarde en bestempel een paard niet meteen als "geit" omdat het niet helemaal jouw smaak is...

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:57

Cassidy schreef:
Er staat niet bij hoe oud het paardje is. De fotograaf is niet door zijn knieen gegaan dat hij deze foto maakte en staat niet parallel met het paard. Jaarlingen zijn naarlingen en af en toe flink uit proporties en ook tweejarigen kloppen niet helemaal. Dus voordat ik hier een mening over geef wil ik eerst meer over het paard weten.

En wat betreft de reactie van Steef: Vergeet niet dat alle rassen een mengelmoes van verschillende rassen zijn. Zonder het engels en arabische volbloed hadden we allemaal nog op trekpaarden gereden. Rassen zijn door de evolutie zo gegroeid, en als je zegt dat de evolutie over is, dan heb je het mis. Het zal nooit meer zo dramatisch worden als het uitsterven van de dinosaurussen of het punt dat de mens uit de bomen kwam en op twee benen ging lopen. Nieuwe rassen worden nog steeds gemaakt (ja GEMAAKT) en als iemand er genoeg aanhangers voor vindt zal het een bevestigd ras worden en zijn liefhebbers krijgen en houden. Dus smaken verschillen gelukkig. Hou iedereen in zijn waarde en bestempel een paard niet meteen als "geit" omdat het niet helemaal jouw smaak is...


Zo,Cassidy heeft gesproken, GO GIRL Knipoog Ik ben het met je eens!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 18:00

Ik wil een paard niet geit noemen, omdat ik daarvoor te veel van paarden hou. Maar al springen jullie hoog of laag, ergens heeft Steef wel gelijk! er zijn veel mensen die graag elk jaar een veulentje fokken omdat dat zo leuk staat in de wei. En dat mag geen geld kosten, en dat zal ook echt niet op een serieuze manier gedaan worden. En aangezien er elk jaar eentje bij komt, moet er elk jaar eentje weg. Er is amper vraag naar zulke beestjes. Je kunt er weinig mee, ze zijn vaak net te klein, te onervaren en voor de meeste mensen niet interessant genoeg om tijd in te steken en geld. En ja, die mensen fokken voor de slacht. Ik zie ze wel staan hoor, een hoop jonge haflingerhengsveulentjes voor f 500,- op de markt omdat ze geen papieren hebben. En waar gaan die naar toe? 3x raden...... een tijdje terug stond in Paard & Sport een artikel hierover. Alles wat ik tegen mensen die een veulentje willen fokken met hun huis-tuin-en keuken diertje: bezint eer ge begint! fok alleen iets dat een goede kans heeft op een fatsoenlijke toekomst en denk aan de welzijn van het dier.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 18:13

Ja,jij hebt ook wel gelijk ja Desiree.... maar ik zal het NOOIT eens zijn met de reactie van steef is dit topic, hij moet het gewoon beter FORMULEREN, met zn onzinnge reacties...

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 18:13

Ik wet zeker dat het een kruising is omdat dat bij de advertentie staat! p.s Tinkerlover, ik ben het: Ilse!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 19:24

Steef heeft naar mijn mening wel gelijk,het is niet echt de meest mooie kruisingen,en het dier staat al een aantal maanden op de marktplaats te koop (...) Er komt vaak genoeg een verkeerd paardje uit de kruising.
Steef mag het dier best een geit vinden,maar moet ook indenken dat het diertje er zelf niks aan kan doen (ik kan er immers ook niks aan doen dat ik niet 1 van de knapste ben Scheve mond )...Maar hij heeft wel gelijk,meestal komt dit soort beesten niet goed terrecht...hoe k*t het ook klinkt.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 19:55

Ook ik ben het met steef eens. Jullie zijn de gene die hier meteen aangevallen reageren. Oke, steef kon ook wat minder stomme woorden gebruiken zodat jullie hem niet aan zouden vallen, maar is toch zijn mening?
Ik ben het iig met hem eens.
Niks mis met een 'normale' kruising, zoals een new forest met welsh k o.i.d. (noem maar wat)
Maar een Tinker met een Palomino.. Hmm!? Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed
Of wat steef dus noemt, een Trekpaard met een sjieke Gelder en daar weer een Haf op zetten?? Nou, sorry, maar dan ben je volgens mij écht niet goed bij je hoofd! Frusty

elske_

Berichten: 597
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Utrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 20:37

wel leuk kleurtje,
maarre een wel een beetje vaag Pling

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 21:00

Ja,tis dus echt een tinker x palomino...nou,het boeit mij echt niet wat voor kruising het is,zolang hij maar niet misvormd is ofzo, en alsnog;SO WHAT?! ik hou ook nie van doorfokken en dan bij de slager wegdoen,maar dit is denk ik een andere zaak....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 21:18

Net zoals je t zegt: 'Dit is DENK IK een andere zaak'
Als dit beestje met opzet gefokt is, blijf je dan bij je standpunt?
Weet toch zeker van niet!
ook al is het een foutje, hij ziet er niet uit.. klaar.
En dat is een reden om hem niet te kopen, vind ik.
Ik bedoel maar, je komt een paard tegen een trekpaardxgelderxhaflinger (wat steef dus zei) hij ziet er uiteraard niet uit! Maar het was een foutje.. ga je hem dan toch kopen ondanks dat je hem erg lelijk vind!?
NEE!
Frusty Lips are sealed

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:10

Sjonge jonge, wat een reactie van sommige pennygirls die idd hun leeftijd eer aan doen. }>

Ik vind dit paard idd een geit en zo ken ik veel meer paarden. Als dit een paard van een bokker was geweest dan had ik nix gezegd maar nu hij gewoon te koop staat zeg ik gewoon dat ik et nmiet zo heel goed vindt om rare rassen te gaan kruisen omdat er voor heel veel van die paarden geen toekomst is, net zoals gaan fokken met sjitten zonder papier en zonder even over de hengst na te denken zodat je een of ander vaag beestje krijgt wat niemand wilt hebben en dus uiteindelijk bij de slacht beland? Zijn jullie met dat sjitten verhaal eens? Nou, dit paard is precies etzelfde alleen heeft hij net iets meer kans om te overleven, en er moet maar net een gek zijn die hem wil hebben, geloof me, een goed sportpaard heeft veel meer kansen op de markt!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:19

Zo, even Steef bijvallen: Er zijn wel degelijk lelijke paarden en die kunnen er niks aan doen dat ze zo lelijk geboren worden. Helaas betekent dat in de praktijk dat ze een erg grote kans hebben om bij de frietzaak om de hoek over de toonbank te gaan in de nabije toekomst.

De schuld ligt bij de "fokkers" en sommige hengstenboeren. Sommige mensen willen gewoon kost wat kost een veulen fokken en zijn bereid om zelfs hun merrie bij een konijn te houden, als er maar een veulen uit komt. Het omgekeerde is ook waar. Vele hengstenboeren hebben het geld nodig en dekken dus desnoods een konijn met hun hengst, als er maar betaald wordt.

Dood en doodzonde, omdat er zo veel wordt geboren dat uiteindelijk naar de snackbar gebracht wordt.

Over het paard hierboven maar geen oordeel. Iemand kan het best een mooi dier vinden, het is mijn smaak niet. Overigens is een palomino geen ras, maar een kleur. Er zijn verschillende Welsh ponies die palomino klasses hebben gewonnen. Voor zover ik het begrijp, is de Tinker nog steeds een ras in wording, dus ook nog niet bepaald doorgefokt en raszuiver.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:23

Als dit een ongelukje was heb je gewoon enorme pech dat er zo'n misbaksel uitkomt en zal je voor de gevolgen moeten opdraaien.

Als dit bewust zo gefokt is is het nog veel erger, zulke dingen moet je alleen fokken als je zeker weet dat je ze een heel leven kan onderhouden want van dit soort paarden belandt minstens 75% bij de slacht.

Zolang je zelf niet een 2e paard erbij kan of wil hebben moet je alleen paarden fokken waar vraag naar is!

Dat arme dier kan er ook niets aan doen dat er een idioot is die hem op de wereld heeft geholpen....

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:24

Gatver wat een lelijk paard, kruizingen kunnen heel mooi zijn, maar deze Misselijk

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 11:24

Citaat:
sorry steef wat een rot opmerking!en als er 1 een geit is ben jij het wel!


Inderdaad!
Die arrogante houding van dat kind wat die pony een geit noemt daar Misselijk ik van !!! Het gaat er niet om hoe mooi de pony is maar of je er plezier mee hebt. Mooie pony's kunnen ook gemene rotbokken zijn hoor! Boos!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 11:46

Ach ja, ik ben het in deze ook niet helemaal met Steef eens, maar..

Dit blijft een forum waar een ieder zijn mening mag geven, in ieder topic dat geplaatst wordt. Waar ik moe van wordt zijn de constante persoonlijke aanvallen op personen die een reactie plaatsen die niet in het straatje van andere Bokkers valt. Kom op, en respect elkaars mening zonder elkaar gelijk voor ik weet niet wat uit te maken!

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 13:49

mijn type pony is het nie , maar ach als het klikt en het beesje is lief wat maakt dat uiterlijk nou uit! van al het lelijks is iets moois te maken , toch ?

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:00

* Ellen * schreef:
Citaat:
sorry steef wat een rot opmerking!en als er 1 een geit is ben jij het wel!


Inderdaad!
Die arrogante houding van dat kind wat die pony een geit noemt daar Misselijk ik van !!! Het gaat er niet om hoe mooi de pony is maar of je er plezier mee hebt. Mooie pony's kunnen ook gemene rotbokken zijn hoor! Boos!


Inderdaad!!! *LOL* *LOL*

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 18:35

hmm, moeilijk

van de ene kant worden (als al eerder gezegd) nieuwe rassen 'gemaakt' door te kruisen. als iemand gewoon een leuk recreatiepaardje wil, waarom dan geen kruising? zie daar het probleem niet. het is onzin om te zeggen dat dit soort paarden niet meer verkocht worden,mensen genoeg die juist een apart paardje willen.

van de andere kant is het ook niks als iedereen zomaar 'alles' op 'alles' gaat zetten. dan hou je geen zuiver ras meer over Knipoog

als er al 'rare' paarden gefokt moeten worden, moet daar wel genoeg over worden nagedacht.

ik ken een percheron x arabier. klinkt misschien belachelijk, tot je het verhaal erachter hoort; merrie (percheron) was al twee keer door een percheron gedenkt, maar overleefde beide keren maar ternauwenood de bevalling , en veulens werden dood geboren.
men bedacht toen er een grote arab op te zetten, zodat het veulen kleiner zou worden en makkelijk bij de bevalling zou zijn. en inderdaad, deze keer kwam er een leuk levend paardje uit. een grote, vrij stevige merrie, die toch edeler was dan koudbloedmama en iets meer pit had, daardoor rijtypischer. hier had de kruising dus wel degelijk zin!