deze pony ga ik bijna zeker kopen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 22:19

hij zei jaaduh haha zeg maar
gewoon nederlands

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:21

o ja nou jah
kan er mee door vind ik zelf
maar jah dat moet je maar ff uitzoeken
veel plezier met haar/hem?

-x-Lotte

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:22

o ja nou jah
kan er mee door vind ik zelf
maar jah dat moet je maar ff uitzoeken
veel plezier met haar/hem?

-x-Lotte

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:23

o ja nou jah
kan er mee door vind ik zelf
maar jah dat moet je maar ff uitzoeken
veel plezier met haar/hem?

-x-Lotte

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:25

Ik zal even heel eerlijk zijn (wat jij natuurlijk niet wil) :
Ik vind het paardje niet mooi (maar dat is mijn mening), en het lijkt me ook niet zo'n strak idee om haar te kopen. Waarom?

De pony is nog veels te jong om daar iemand die er eigenlijk te groot voor is berden te worden. Je vertelde zelf al dat ze is ingereden toen ze twee was. Daarop doorrijden en telkens zwaarder worden (door de puberteit, geen anorexia krijgen hoor Knipoog ) is alleen maar een grotere belasting voor haar lichaam.

Hoe vaak heb je die pony inmiddels gereden? Twee keer geloof ik, hoe kan je daar nu al uit opmaken of het jou droompony is? Daar komt nog bij dat ze van een handelaar komt. Mag je haar eigenlijk wel op proef? Ik heb het inmiddelsa al zo vaak gezien dat iemand in 1 keer helemaal verliefd is op een pony en er dan niet bij na denkt dat zo'n dietje behoorlijk kan veranderen als ze eenmaal van jou is.

Nou ja, denk er in iedergaval nog een heel diep overna en gooi al onze adviezen niet naast je neer omdat je denkt dat we je het niet gunnen, want dat doen we wel.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:27

wennie ik wil me er niet mee bemoeien maar deze handelaar is zeker wel betrouwbaar en er zijn zoveel mensen die een pony na 1 keer kopen en er nooit spijt van hebben gehad

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:43

Citaat:
ik vind het een onwijs leuke pony hoor!
harstikke leuk koppie
ik zou er ook zo verliefd op worden!
en tegen mij zeggen ze ook dat ik te groot ben voor me pony maar die is ongeveer 1.44 en ik 1.68 ofzo maar dat zou mij echt niks boeien ik hou van mijn pony en daar sta ik 100% achter en ik laa me absoluut niks wijsmake door andere want ik vin dhet ook niet leuk om op zulke grote pony's of paarden te rijden net als jij kleintjes vind ik ook gewoon leuker dus als jij die pony wilt hebben en jij er zelf gewoon 100% achter staat moet je dat gewoon doen hoor! het is jouw leven en dat word niet bepaald door andere! en trouwens je leeft nu en je koopt niet een paard zodat je er over een paar jaar nog op kan nou leuk en al sjij over een paar jaar er geen reet meer aan vind heb jij een paar jaar voor niks op een paard gereden. en als de ggd zeg dat jij ongeveer zo groot word zal dat heus wel zo zijn.


Oké kan het niet laten om 1 laatste opmerking te plaatsen: het boeit niet als je zelf maar lol hebt? Het spijt mij zeer, mijn buurman rijdt regelmatig 'voor de grap' op een minishetlander van zijn kleinkind, maar dat vind ik dus echt niet kunnen. Jouw simpele theorie van 'als ik zelf maar lol heb' kan dus zeer dieronvriendelijk uitpakken. Ik vind het nog altijd zeer belangrijk dat mijn paard zich ook prettig voelt tijdens de arbeid.
En Boogie-Girl, ik vind dat jij je weleens wat fatsoenlijker/volwassener mag gedragen op internet (zeker als je binnenkort een pony gaat aanschaffen), of op z'n minst netjes vragen of ze aub geen 'negatieve' opmerkingen willen plaatsen. Mijn advies kwam uit een goed hart hoor, probeer je alleen maar te attenderen op de nadelen die je ongetwijfeld tegen gaat komen als je ouder bent. Ik wilde ook altijd perse een pony maar ik had (iets waar ik achteraf heel dankbaar voor ben) ouders die het mij verboden, zij hadden al voorzien dat er verdriet van zou komen als ik voor een kleiner paardje zou gaan. Een goede vriendin kreeg wel een pony die ze overigens nog steeds heeft, maar zij heeft echt wat moeten doorstaan. Heel veel commentaar heeft ze moeten verdragen, op wedstrijdjes werd ze vreemd aangekeken en uiteindelijk was het voor de pony ook niet prettig. Nu heeft ze gelukkig een verzorgster en een tweede paard, maar dat moet je ook allemaal maar kunnen betalen. Ik wilde je dus alleen maar even een advies van een volwassene geven, want de meeste reacties die hier staan zijn van jonge mensen die waarschijnlijk minder ervaring hebben van het hebben van een pony op langere termijn.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:45

Je bent idd veels te groot voor die pony. Met jou lengte en leeftijd moet je gewoon een e pony of beter nog een paard kopen. Verder moet je er goed op letten dat die pony te vroeg is ingereden, ook al is het maar twee x per week. Je hebt dus best kans dat zo'n pony na een paar jaar helemaal kapot is, want op twee jarige leeftijd zijn ze nog lang nie uitgegroeid en is het dus erg slecht om de rug al zo veel te belasten.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:47

gaaf paardje Vingers aflikken Kwijl Echt heel mooi pas er goed op hor ik snap het net je ben tog helemaal niet te grot staat er leuk op Haha! mooooooooooi paardje Haha! nog veel fun enzo met haar he!!!!!!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:49

Boogie*Girl"]
[quote="Anna-Jelly schreef:
hmm het gaat nu allemala wel erg ver, Laura als je er zo opin gaat gaan ze door....

Het begon bij helpen en het eindigt (zoals gewoonlijk) bij afkraken Misselijk

Laura, als een pony goed springt (en je komt neit 15 cm. onder z'n buik uit) dan is het zo goed als onmogelijk dat je hem/hara hindert.... Frusty

Ik heb met een shetje van zo'n 1m. gesprongen en zelfs die kon erover heen komen zonder dat ik de balk aantikte....


wie gaat te ver ik of hun? Verward
[/quote]

hun

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:52

mirte ook al zet je erneer: a.u.b. geen domme of rot opmerkingen plaatsen...

ZE DOEN HET TOCH
zoek maar eens naar de topics van chess

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 22:56

zolang het maar geen bokker is die er vanaf het begin is kunnen we hem/ haar afkraken? zo lijkt het dus wel! als een 'populair' iemand die had geplaatst, dan waren er veel andere reacties uitgekomen, en dat weet ik.
we hebben dit btw al heel vaak meegemaakt, met allemaal 'te groot' en je kan een oude man op een minishetlander niet vergelijken met een kind op een D pony
ik ken ook genoeg mensen die een pony hebben gekocht en er nu ze ouder zijn nog steeds geen spijt van hebben.

ach ja.. jullie zullen volgend jaar wel zien Schijnheilig en nu spreek ik wel voor meerdere mensen die dit probleem ook hebben gehad hier op bokt

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:01

wat je lengte betreft; je geeft zelf aan dat je het geen probleem vindt, dus dat is dan oké, maar vergeet niet dat je niet alleen op bokt, maar ook irl veel commentaar kunt verwachten.

je wilt hem tot zijn dood houden, zeg je? Nou das niet zo lang meer hoor, want als deze pony 10 is, zal hij zeker stuk zijn.
Ik schat trouwens dat hij nog niet eens 3 jaar is. Zit er papier bij?
Verder vind ik hem er futloos uitzien, hij zit niet goed in zijn vel en dat geeft dan weer te denken over die 'goede' handelaar.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:03

nu heb ik 1 klein vraagje
je vraagt om een reactie
maar heeft dit ook invloed op wat je voor beslissing gaat maken?
of alleen om gelijk te krijgen ( wat je in dit geval dus niet krijgt)

deze vraag stelde ze ook een x aan mij toen ik een paard wilde kopen
en ik betrapte me erop dat ik alleen gelijk en leuke reacties wilde krijgen
tja dan hoeven wij ons best niet te doen om je nog een extra x te laten nadenken
suc6 ermee

( dit is niet aanvallend of banketstaaf bedoeld of iets, )
Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:06

Wie heeft het hier over afkraken? Dit is absoluut geen persoonlijke aanval!
Het zal mij overigens een worst wezen of de koop doorgaat ja of nee, probeerde alleen maar een tipje te geven, maar zelfs dat schijnt niet meer te kunnen. Neem bij deze dan maar een verstandige beslissing: Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:11

Yentl schreef:
zolang het maar geen bokker is die er vanaf het begin is kunnen we hem/ haar afkraken? zo lijkt het dus wel! als een 'populair' iemand die had geplaatst, dan waren er veel andere reacties uitgekomen, en dat weet ik.


Sorry yentl, dat vind ik nergens op slaan. Ik ben er namelijk ook vanaf het begin, en heb toch behoorlijk wat te verduren gehad hier (wat al dan niet aan mezelf lag).
Verder vind ik het een leuke pony, maar idd wel vrij klein.
En dat is niet om af te kraken, dat is gewoon mijn mening.
Ik hoef er niet mee te rijden, jij wel. En als jij haar hoogte goed vind. Prima, veel plezier me je (als het allemaal dus doorgaat) pony

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:12

Zucht...je bent wel een beetje kortzichtig hoor Boogie...ik had je iets volwassener ingeschat. Je vraagt om de mening van bokkers, en ik zie er toch geen enkel greintje van afkraak in, bij geen één van deze berichten. Ze geven je gewoon goedbedoeld advies, en als jij die uit de wind slaat, moet je dat helemaal zelf weten.

Maar ook ik denk dat je jezelf nog tegenkomt als je te zwaar of te groot voor deze pony wordt. Ik vind haar te klein, en ze is erg mager. Dat laatste is te verhelpen. Ze mag nu dan wel groot genoeg zijn (ook net kantje boord, maar jij groeit natuurlijk ook). En jij groeit geen 2 cm. Je bent nog geen 14! Ik begon pas te groeien toen ik 14 was! De GGD kan wel gezegd hebben dat je 1.70 wordt, maar dat hebben ze ook geschat toen jij een jaar of wat was. Nogmaals, dat is een schatting. Kijk...je moet natuurlijk zelf weten wat je doet. Je zou er nu makkelijk op kunnen rijden, maar op een gegeven moment word je toch echt langer en zwaarder...je blijft niet je hele leven 1.68 en 45 kilo, of hoe zwaar dan ook. Nogmaals, dit is niet om je af te kraken, en is alleen goedbedoeld advies. Ik zou het ook rot voor je vinden als je je paardje of een jaar of 2 moet verkopen omdat je er te groot voor bent geworden, je zou de eerste niet zijn. Je kan dan wel vrolijk zeggen dat je haar aan een bekende verkoopt, maar dat weet je natuurlijk ook nooit, dat is gewoon een loze opmerking.

Nogmaals, dit is alleen mijn advies, mocht je het niets vinden, ga er dan aub niet als een of andere idioot op in, en negeer het gewoon, als je er ook maar iets negatiefs in zit. Als jij denkt dat het allemaal goed komt, moet je dat beestje lekker kopen...ik ben alleen bang dat op een dag, al deze mensen kunnen zeggen dat ze je gewaarschuwd hebben.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:14

Tjonge jonge, Leer eerst eens tegen commentaar te kunnen voor je aan een paard begint, want je zult nog heel wat commentaar te horen krijgen ben ik bang voor, dit is gewoon imo geen gezicht. WAt je allemaal zegt kom je nogal over als een penny-meisje en moet je niet denken dat je al heel goed bent en denken dat je de wijsheid in pacht hebt en dat je nooit meer hoeft te leren, want dat moet iedereen, wees nou toch verstandig en koop een goede E pony waar je nog langer mee vooruit kan!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:19

Lees de tips die iedereen geeft nou maar eens goed door, want het is echt zó waar!
Het paardje is gewoon te klein, en dat zal naarmate alleen maar erger worden. Bovendien is het echt een erg jong ding om te zien, en het is niet verstandig er een te groot iemand op te zetten.

Er zijn zo ontzettend veel pony's te koop, en er zitten zoveel geschikte voor je bij! Een e-pony zou je echt beter staan, en kan je gewoon langer mee. (om het maar even plat te zeggen)
Zie je jezelf al gaan? met je 1m72 of wat op zo'n klein paardje door een parcours? Frusty

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:37

bij alle reacties mis ik eigenlijks een goede kooptip die ik je kan geven en dat is..... Knipoog

sta er op dat het paard veterinair gekeurd gaat worden ,dat er een gewone keuringsrapport bijkomt ,weigert men dit zeg dan dat als zhet paard goedgekeurd word jij zelf de kosten betaalt over de koopprijs heen ,bij afkeuring zijn de kosten voor de verkoper
weigert dit nog steeds ,niet kopen is mijn advies
vaak mankeert er iets dan aan,

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:41

Tja.. wat zal ik dan nu gaan zeggen?
Ik vind het een leuke pony en deze zal er na training en goed voer ook beter uit gaan zien. Lachen Als je echt deze pony wilt, moet je het doen.

Maar dan... een tip (niets aanvallends of wat dan ook Knipoog )

Ik vind inderdaad dat je qua lengte toch net iets te groot bent of in ieder geval gaat worden. Dat van die 2 cm kan ook niet kloppen. Laat ik mezelf als voorbeeld nemen. Toen ik 15 jaar oud was was ik 1.65 m. Mijn moeder is 1.60 m. en mijn vader 1.70 m. en mijn voorouders waren ook allen niet groter. Nu ben ik 24, maar ben nu 1.78 m. lang. Ik ben na mijn vijftiende dus nog 13 cm. gegroeid. Ondanks dat mijn ouders en voorouders allen kleiner zijn.
Dit is niet negatief bedoelt, maar wel iets waar je rekening mee moet houden. Knipoog
Als ik jou was zou ik toch nog even verder kijken

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:44

Nog gekker...ik was toen ik 14 was, ongeveer 1.67 ook...nu ben ik bijna 17, en ben ik 1.87m...toch 20 cm in die 3 jaar! Mijn ouders zijn dan wel lang...maar als je tot je 15e klein blijft, begin je toch te twijfelen. Op de schatting van de GGD moet je niet afgaan...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:53

En die neusriem zit ook te laag......

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: deze pony ga ik bijna zeker kopen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 08:39

Over je lengte zal ik niets zeggen, wat me wel opviel waren de volgende woorden:
[quote="Boogie*Girlik meteen weer erop en ging weer galoperen maar nu 2x zo hard ik probeerde heel diep te zitten maar het lukte niet en daar lag ik weer, recht in een plek zonder gras, beetje modderachtig dus. en toen draafde jade supermooi met de oortjes naar voor over de weg naar huis(op het kamp) toen we daar kwamen(was heel dichtbij het veldje 100 meter verderop ofzo) stond ze daar in de stal van: zadel mij af! haha was wel grappig en ik heb me niet pijnt gedaan(ben al supervaak gevallen en nooit pijn gehad, 1x een beetje Verward Haha! ) toen afgezadeld en nog even op de foto.[/quote]

Misschien een tip voor als je straks een pony heb: Als je eraf valt, en de pony rent terug naar stal, zadel hem dan niet meteen af. Zo leer je dat dier dat als jij er af valt, dat die klaar is. Zal niet lang duren voordat dat dier niet meer te hanteren is.

Verder vind ik het een leuk dier om te zien, zal zeker opknappen als ze wat beter verzorgd wordt, maar ik zou never nooit niet een paard kopen dat voor zijn derde is ingereden. Er staan zoveel leuke ponies te koop, waarom zou je er een nemen die waarschijnlijk vroeg versleten zal zijn?

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 09:04

Ik vind het een leuke pony hoor! Ik snap wel dat je dat commentaar nogal zat bent als IEDEREEN je verteld dat je te groot bent Lips are sealed
maargoed, ik heb dus begrepen dat je nog maar bij 1 pony bent wezen kijken.. natuurlijk vind je dit een hele leuke pony, en dan kun je hem wel gelijk kopen maar je kunt misschien beter ook even bij andere pony's kijken.. KIJKEN alleen maar! of moet deze pony al snel weg van de eigenaar? Ik ben ook wel eens meegeweest om een pony te kopen (niet voor mij hoor) en vaak was het dan bij de eerste keer "wooooow deze is leuk!!" maar bij de volgende "ooh deze is eigenlijk ook wel heel erg leuk!"
een paard kopen is niet zomaar iets natuurlijk, je moet kijken welke echt het beste bij je past.. en misschien is dat deze wel?! maar dat zie je pas echt als je ook andere pony's hebt bekeken..
Verder over je lengte.. ik ben even groot en even zwaar als jou, alleen ik ben al 15 dus zal niet zoveel mer groeien. Ik rij ook nog wel eens op pony's van dat formaat en ook slanke beesies, dat gaat best hoor! maar ik zou niet zo'n pony voor mezelf willen omdat je daar misschien later wel erge spijt van kunt krijgen. als je bijvoorbeeld 20 bent (ver vooruit heh? Haha! ) dat is je pony 10.. maar iemand van 20 weegt (normaal gesproken) echt geen 48 kg meer, meer in de buurt van de 65 kg. Zo'n iel ponytje is dan niet meer zo heel fijn te rijden.

Maar als je deze pony echt wilt dan moet je hem gewoon kopen hoor Lachen je kunt er nog heel veel plezier mee hebben!!!!!