te mager?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 22:47

Ik zal binnenkort wel weer eens foto's maken. Hebben wat gestoeid met het voer. (o.a. meer kuil, meer maïs en muesli) en dat lijkt te werken: ze wordt voller! Een vetklep zal het nooit worden, maar vergeleken met deze foto's ziet ze er nu al beter uit, ronder en de spieren beginnen er nu ook op te komen, blijkbaar had ze daar ook wat voer voor nodig. En nog steeds blakend van gezondheid, strak in de zomervacht.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 22:55

assie schreef:
Paardje bij ons op de manege was ook niet dik te krijgen. Ze had een probleem met de stofwisseling. (of te snel, of te langzaam, dat weet ik even niet meer)
Misschien kun je haar daarop laten testen?


Idd assie, dat komt vrij veel voor, hebben wij dus ook gehad.
De oplossing pas na een jaar of 5 en 1 jaar gevonden. Een aqupressuurist Lachen
Die man heeft echt wonderen gedaan. Waren er bij mij paarden mager Schijnheilig
(ps die van ons zat op een gegeven moment op 9 kilo perdag, en hoefde niets te doen Frusty )

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 12:42

Heeft ze ook geen haken aan dr kiezen? Zou ook nog kunnen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 13:28

Nee hoor, dat hebben we natuurlijk allang gecontroleerd. En ja, ze wordt ook goed ontwormd.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 14:07

Ze staat hoog in het bloed, dat scheelt ook enorm hoor. MIjn hengst is een Frans bloedje maar daar krijg ik ook geen gram vet aan. Ik vind ze er op die laatste foto's absoluut niet slecht uit zien.
Maar ik las al dat je een beetje met het voer aan het spelen bent, dus dat zal wel goed komen. Ik zou me er niet te druk om maken, ze ziet er super uit. Een paard met wat onder de leden ziet er niet zo mooi uit.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 14:30

he bah wat naar voor je.. mijn pony is ook niet dikker te krijgen, al heel lang zo.. met mais etc... het word idd niet meer dan schraal..

ik wens je heel veel succes, maar je ziet dat ze goed verzorgd wordt enzo en ze voelt zich er goed bij dus dat zit verder wel goed hoor Lachen

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 19:44

Hoi Margreet,

Hier een klein stukje van de website van de paardendrogist, misschien heb je er wat aan Knipoog

Ondergewicht

Ondergewicht kan vrij onschuldige oorzaken hebben zoals een tijdelijk verstoorde darmflora, maar er kan ook een ernstige worminfectie of ziekte aan ten grondslag liggen. Raadpleeg bij twijfel aan de oorzaak uw dierenarts. Is er geen sprake van een medisch probleem, probeer dan eens een voedingssupplement op basis van probiotica, gist en enzymen. Helpt dat niet, ga dan over op een voedingssupplement op basis van plantaardige oliën.

Misschien kan je haar een vitamine spuit geven, schijnt heel goed te helpen en anders kan je het gewoon zien als een extraatje (ik doe die van mij door de slobber, weet ik zeker dat Nappie alles binnen krijgt Haha! )

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 19:54

Ahhh dat ziet er niet goed uit zeg!Ik weet verder niet wat je eraan kunt doen Huilen Het ligt in elk geval niet aan de naam Gipsy...want mijn Gipsy is wel rond genoeg toch? Haha!

Afbeelding

Maare dit bericht is een beetje onzin sorry...sterkte ermee en ik hoop dat de andere betere reacties zetten Frusty

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 21:02

Hoihoi.

Ik heb ook een merrie van 8 jaar en 1.60 mtr. groot. En die ziet er hetzelfde uit. Ik heb haar nu langer dan 6 maanden en ze wordt niet dikker. En ik rij gewoon wedstrijden met haar.
Dus ik zou gewoon zeggen ga er goed mee rijden en dan krijgt ie spieren en dan komt ie er zekker beter uit te zien.

Dus werk aan de winkel.

Groetjes
denise

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 23:30

Sommige paarden zullen niet snel dik worden omdat ze er het type niet voor zijn. Zolangs ze vrolijk en goed in haar vel zit zou ik me geen zorgen maken. En ook dat ze haar werk iedere dag goed oppakt.

Hoe is de vochtgehalte in haar lichaam goed ?