Badira&July 1e keer@HAW

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Badira&July 1e keer@HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 22:26

Nou ben benieuwd. Mijn droompaardjes voor de eerste keer in HAW.
Gister heerlijk gereden en mijn fotograafje pattypaard op bokt ( ) op bokt meegenomen.
En hebben we eerst op July gereden..Ze is ong. 3 jaar niet meer bereden dus haar hebben we maar kort gedaan en ook niet zoveel.
Eerst gelongeert om te kijken hoe ze zou reageren. Ze heeft helaas iets aan haar longen waardoor ze dus niet in een bak met zand of iets stoffigs kan lopen.
Toen hebben we Badira gereden en met haar hebben we gesprongen.

Nouja hier zijn de foto's dan(foto's met copyright zijn eigendom van pattypaard en mogen er dus ook absoluut niet afgehaald worden en er mag niks mee gedaan worden zonder toestemming van pattypaard en van mij):
Eerst ging ik haar dus longeren
AfbeeldingEerst de linkerhand
Afbeelding
Afbeelding
Afbeeldingnaar binnen komen
Afbeeldinglongeerlijn omkeren. Kusje en weg
AfbeeldingToen de rechterhand
Afbeelding
Afbeelding

AfbeeldingEn toen moest ik het onder ogen zien...Als eerste na 3 jaar weer op July (ging trouwens SUPER moet ik zeggen)
Afbeeldingin het begin liep ze lekker met haar hoofd de lucht in haha
Afbeelding
Afbeelding*tikje op de hals, ze liep erg te sukkelen maar liep toen wel al wat naar beneden
AfbeeldingIn de draf loopt ze echt heel graag met haar hoofdje omhoog, maar we werken er nog wel aan
AfbeeldingHier gaat ze al wat meer naar beneden
Afbeeldingjaaah..ze loopt naar beneden. Jammer dat de foto scheef is
Afbeelding
Afbeelding
Afbeeldingtoen weer even stappen
AfbeeldingToen weer aandraven. Ze liep toen netjes naar beneden. In het begin toen ik er net opzat liep ze nog erg te sterrenkijken en als ik haar eenmaal goed had lopen liep ze ook netjes naar beneden en hoefde ik laterna ook niet veel meer te doen om haar naar beneden te krijgen

AfbeeldingToen mocht Patty haar ook nog even proberen
Afbeelding
AfbeeldingMaar als ik afbuig zie ik toch zoooooo'n lekker gras onder me...ik kan het gewoon niet laten
AfbeeldingEn een drafje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingEn weer stappen
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingEn halt! toen ben ik er nog even 5 minuutjes opgegaan en heb haar uitgestapt terwijl Patty Badira ging poetsen

Badira:
Afbeeldingsow, nou mijn droompaardje
AfbeeldingDe eigenaar rijdt meestal met martingaal, maar ik vond dat niet nodig dus heb ik gevraagd om het eraf te halen. En ik vind toch dat ze netjes loopt zonder martingaal. Niet dan?
AfbeeldingNetjes met wat stelling
Afbeelding
AfbeeldingTja in draf loopt ze gewoon veeel liever te zweven met haar hoofdje
AfbeeldingAl iets beter
Afbeelding
AfbeeldingDeze vind ik wel leuk alleen jammer van de kwaliteit
AfbeeldingDeze vind ik ook wel leuk

Springen:
AfbeeldingLaag beginnen
Afbeelding
Toen iets hoger...Maar uhmm dat was een hele miscomunicatie...Ze heeft eerst de hele tijd lopen weigeren beetje lomp want dit was maar ong. 60 cm en daar is ze al eerder een paar keer met mij overheen geweest...vond het gewoon aanstellerij dus ze moest gewoon door
AfbeeldingToen een balk ernaast gelegd dat ze er niet langs kon en dan gaat ze wel rare meid is dat
AfbeeldingVan onderen
AfbeeldingDeze vind ik wel grappig, dat ondeugende koppie van Badje haha
AfbeeldingDit vind ik echt een leuke foto
Afbeelding
Afbeeldingdrafje

En toen mocht Patty een zeer laag sprongetje proberen(het was ook pas de eerste keer dat ze meekwam en erop zat)
AfbeeldingEn jump, zeer laag sprongetje(volgens mij ong. 10/20 cm) En toen mocht Patty een zeer laag sprongetje proberen(het was ook pas de eerste keer dat ze meekwam en erop zat)
Afbeeldinghaha deze is grappig, ze sleep haar beetje gewoon mee
AfbeeldingEn weer war hoger
Afbeelding

En toen werd mij uitgelegd dat als ik een zweep aan mijn zijde had dat ze dan meer respect voor me zou hebben dus dat maar eens geprobeert(is niet om mee te slaan, maar als ze het maar ziet dan loopt ze al beter)
Dat ging al veeel beter
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingToen wat hoger....uhmm don't watch me please BAGGER!!!
AfbeeldingAl beter
AfbeeldingBig hug
AfbeeldingZijn we geen geweldig stelletje
AfbeeldingKusjestijd
AfbeeldingEn lest best de allerschattigste

En...zijn we geen superlief stelletje ?
En wat vinden jullie van mijn supersgatjes?
BTW: super sorry voor de hoeveelheid...zijn er een beetje heel erg veel...maar dat krijg je he met 2 fototoestellen
En voor degene die er geen genoeg van hebben hier staan nog meer foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=D4HFAZ3G

Mijn eigen commentaar:
*tenen naar binnen
*niet naar voren vallen als ik bezig ben met aan de teugel te laten lopen
*bij de lage sprongen beter mee gaan
*mijn handen meer dragen...vooral met het aan de teugel krijgen
*en ik zie nu aan de foto's dat July af en toe erg op de voorhand loopt...dus daar gaan we ook op oefenen

Wat ik zelf wel verbeterd vind is dat ik bij de hogere sprongen al beter mee ga waar ik eerst heel erg veel problemen mee had

Pattypaard

Re: Badira&July 1e keer@HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:35

Vond het echt heel leuk!
July rijd echt heel fijn Badira ook wel

Mijn eigen commentaar:
*Recht zitten(heb iets aan mijn rug dus is moeilijk voor me)
*Geen pianohandjes
*Handen goed dragen
*Onderbenen soms wat meer naar achter, hakken uitdrukken, tenen naar binnen
* Met springen meer voorover meegaan i.p.v. omhoog
*handen niet vastzetten

Zo,, dat was het Aan alles word natuurlijk aan gewerkt Vind mezelf trouwens op July ook beter rijden dan op Badira
Moeten we vaker doen he
Groetjes Patty

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 22:37

haha ja...July loopt erg vlak en Badira echt van kijk mij nou

Zeker gaan we dat nog eens doen

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:50

Dit zijn wel heel veel foto's ja!
Waarom hebben jullie bij Badira later toch wél een martingaal omgedaan terwijl je eerst vond dat dat niet nodig was?

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 22:52

Omdat ze erg aan het protesteren was zei de eigenaar dat we de martingaal maar om moesten doen Maar dat was pas bij het springen...met het dressuur/losrijden hebben we het gewoon afgelaten
En aangezien ze na de hindernis wild haar hoofd omhoog gooit en dus veel te hard gaat en dan moeilijk tegen te houden is dus bij nader inzien toch maar omgedaan maar bij dressuur ofzo heb ik hem altijd af
En de martingaal zit maar losjes vast...Is alleen voor als het echt nodig is...ze kan dus wel nog wat naar boven maar niet helemaal gaan sterrenkijken

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:26

ehm als een paard al 3 jaar stil heeft gestaan...vind je het dan niet verstandig om een cap op te doen? maar ja zelf weten...

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 13:10

En de volgende keer bij elke hindernis een grondbalk gebruiken.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 13:50

heey,
wat een leuke foto's, heb je weer nieuwe verzorgpaardjes dan?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:17

klomp schreef:
ehm als een paard al 3 jaar stil heeft gestaan...vind je het dan niet verstandig om een cap op te doen? maar ja zelf weten...

Vraag ik me idd ook af.
En met springen zou ik ook een cap opdoen,
je zei zelf dat ze veel weigerde. Als het nou een keer fout gaat en jij vliegt ervan af tegen een hindernis aan kan je je lelijk bezeren zonder cap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:26

esmir schreef:
heb je weer nieuwe verzorgpaardjes dan?

Inderdaad..Wat is er gebeurd met de haf die je van die boer zou krijgen?

Badira is een mooi paardje

Met July zou ik nog niet teveel aan het omlaag werken, maar meer in het los door haar hele lijf!

En inderdaad, een cap is wel aan te raden!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:29

leuke fotos zeg, die July vindt ik echt super mooi. En ja die cap das toch eigenverantwoordig he.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:43

Ziet er leuk uit hoor zeker voor de eerst keer.. nouja jullie hebben wel genoeg gehoord nu over de cap
Badira kan leuk springen ! wat voor ras is het? arabier?
Commentaar: July loopt over de loodlijn daar waar je zegt dat ze goed naar beneden loopt. voortaan iets begrenzen

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:04

Neem een voorbeeld een pattypaard... die heeft een cap op... mischien eigen keuze... maar een paard dat 3jaar stil heeft gestaan ga ik echt niet caploos op!
OP deze paardjes zit je veel beter dan op de haflinger!!!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:05

Ten eerste, waarom heb je geen cap op als je op een paard rijd dat 3 jaar heeft stilgestaan ?
En tijdens het springen zonder cap lijkt me ook niet zo veilig.

Met springen gebruiken jullie geen grondbalk, en ik vind het daarom meer dan logisch dat die pony vaak weigerde. Somigge pony's hebben veel moeite met hoogte inschatten, en dan helemaal zonder grondbalk.

Edit : Bij dat 1e paard in de wei, of grasveld. Ligt heel veel troep. Beetje gevaarlijk om daar dan te gaan rijden..

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:06

hey,

ik vind het alle 2 leuke paardjes..

maar waarom moet een paard wat 3 jaar heeft stil gestaan al gelijk aan de teugel lopen? vind ik een beetje zielig. beestje zou wel stijf zijn. ga de eerste paar keer met wat langere teugel rijden en maak veel voltes en bochten zodat ze los kan komen dan gaat ze vanzelf wel.

cap vind ik eigen keus.

en bij die witte zette je je handen volgens mij vast??

maar ovor de rest ziet het er goed uit.

verdere commentaar over het springen is al gegeven. daar sluit ik me bij aan

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:09

Giloni: daarvoor waren volgens mij geen balken meer (heb teminste alleen deze gezien)

esmir: deze mag ze bijrijden

noedel: die haf verzorgt en berijd ze ook nog

ninja2: vind ik ook (july)

noekje: een volbloed arabier geloof ik ok

KindnessM: vind ik ook (moet het ook van mijn ouders wat ik ook niet raar vind)

veraA: zelfde als bij giloni, en waar we hebben gereden in de wei lag tog echt niet zoveel troep. aan de kant wel(Vooral buiten de wei)
alleen dat rode dinges zag ik wat echt gevaarlijk is

miranda1983: ze hoefde ook niet persee aan de teugel lopen..maar een beetje vragen zodat ze misschien ook iets over de rug gaat lopen is tog niet erg?(vaker liep ze zelf ook al zo)
wie bedoel je met dat van die witte? (chingyi rijd erop en ik ook)

chingyi zal hier ook nog wel op reageren als ze weer online is...
en bedankt voor het reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:21

hoi!!
Leuke foto's en leuke paarden hoor!! Ik zou idd ook een cap doen, maar dat is natuurlijk je eigen keus. Hou bij het springen wel je knieen goed aan het zadel:)!! Verder ziet het er wel netjes uit hoor!! Veel plezier nog met de paardjes. xx

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:22

@ Pattypaard, als je geen grondbalk hebt moet je dan dus gewoon niet gaan springen, simpel.
En ik zag idd óp het grasveld alleen dat rode ding, maar die is gevaarlijk genoeg om een paard flink te verwonden !

Nog iets, waar ik zelf niet aan had gedacht, maar ik kwam erop door de reactie van Miranda1983. Waarom moet een paard dat 3 jaar stil heeft gestaan direct weer onder het zadel. Jullie kunnen beter eerst het longeren langzaam opbouwen en dan het rijden er bij gaan doen.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:24

Jaa idd van die cap, dat vindt ik ook niet zo verstandig.
De momenten dat iig het bruine paard omlaag loopt lijkt het wel of die gewoon last heeft van de vliegen, of je de teugels uit handen trekt?
En bij het springen zou ik er een grondbalk voordoen.

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:39

ik bedoelde chinyi. bij de stelling zie je dat ze der handen helemaal bij het zadel heeft. vind dat een paard eenb eetje vast zetten

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:43

Heey, leuke foto's
ik vind badira echt moooi, ze lijkt sprekend op sonja(hoofdje precies), maar dan in het wit (A)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:45

loveshadow: dankje
veraA: ok, ik heb daar niks over te zeggen dus daarop moet chingyi anders nog maar reageren
dat weet ik ook niet. volgens mij is het zo gegaan dat de eigenaar aan chingyi gevraagt heeft om eens op july te rijden en toen we july gepoetst en gezadelt hadden zei hij tegen haar dat ze eerst ffkes moest longeren

love_sander: volgens mij had ze geen last van de vliegen hoor,soms trok ze wel naar beneden heen maar dan ook echt naar beneden en niet een beetje.

miranda1983: ok

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:00

hoihoi!!

badira is leuk wel opletten dat je niet je handen vastzet en bij July zou ik inderdaad eerst zorgen dat ze was losser wordt in haar lijf (voltes, achtjes ed.)
verder wel leuke paardjes

gr's xxx britt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:13

Pattypaard schreef:
noedel: die haf verzorgt en berijd ze ook nog

miranda1983: ze hoefde ook niet persee aan de teugel lopen..maar een beetje vragen zodat ze misschien ook iets over de rug gaat lopen is tog niet erg?(vaker liep ze zelf ook al zo)
wie bedoel je met dat van die witte? (chingyi rijd erop en ik ook)

Wanneer worden de papieren getekend zodat ie van haar is?

Ik vind dat beetje vragen wél teveel! T paard heeft net 3 jaar stil gestaan..Dan issie nog niet ver genoeg om over de rug te gaan lopen, en netjes omlaag etc. Ik vind haar er trouwens niet uitzien alsof ze 3 jaar stilgestaan heeft, maar goed.
Doen jullie nou maar gewoon rustig aan, eerst lekker longeren en daarna t rijden opbouwen..

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:16

Ik vind die July wel coowl. Maar waar is dat ergens?? En weet je wel zeker dat je dat allemaal bij kan houden okeej in de zomer maar in de winter, 2 pony's en 2 paarden ik vind het al moeilijk met 1 pony en een paard want ja koud en het is vroeg donker!! En ja een cap sorry maar dat is toch het laatste vooral als hij daad werkelijk 3 jaar nix gedaan heeft snap die mensen ook niet!!