viewtopic.php?f=10&t=470908&hilit=
protest
al beter
Ik hoop echt dat je de eerste link hebt bezocht , daarin staat ook uitleg over hoofdstel etc.
Groetjes mieke
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

OrissE_GipsY schreef:ik heb de eerste foto's ook bekeken, en ik vind dat degene die erop zit een zeer onstabiele houding heeft, DWZ dat ze erg naar binnen en naar buiten hangt, en het lijkt alsof ze niet erg stevig en zeker in het zadel zit. nogmaals ik vin het echt een leuk paard om te zien hoor !! en er zitten zeker wel foto's tussen met ontspanning,maar ik denk toch dat ze dat bit idd niet echt fijn vond, en ook al een hoofdstel wat niet helemaal "van haar "was... en ze is gewoon duidelijk niet goed recht en in aanleuning, dus als die berijdster nou eerst aan dr houding gaat werken, dus zelf stabiel en recht zitten, kan ze misschien dat paardje ook nog eens recht krijgen, en dna zal ze lekkerder ontspannen gaan lopen !
maar ik zou in het vervolg met dr eigen hoofdstel proberen te rijden of iig met een goed passend hoofdstel met een ander soort bit..
het was trouwens de derde keer datik erop zat en heeft nooit dressuur gelopen. ze is erg vooruit dusja nog veel werk ja

OrissE_GipsY schreef:aha, nou als dit de 3e keer is zag het er niet heel erg slecht uit hoor, maar probeer iig veel aan je houding te doen, ook al loopt je paard te vervelen of onder je uit, dan juist moet je stabiel zitten, en onafhankelijk, vraag anders of iemand hem een keer aan de longe neemt als je gaat rijden, en ga effies zonder beugels of helemaal zonder zadel, dan leer je gewoon wat onafhankelijker te zitten, zolang jij onzeker zit, zal jou paard ook onzeker blijven lopen, dus daar moet je iig eerst goed aan werken.
en wat dat hoofdstel betreft, als het eenmalig was kan het niet zo'n kwaad hoor... t viel me gewoon op, dat het gewoon niet zo prettig leek te zitten.
nog veel succes ermee !
ik denk dat ik wel zeker ben op mijn paard ... de houding was idd erg slecht als ik de foto's zie

OrissE_GipsY schreef:de belangrijkste tip op dit moment is denk ik jou houding verbeteren, zorg dat jij zetevig zit, maar wel "mee"bent met je paard, ga mee in je paard zijn bewegingen, en zit daarbij recht, en nooit je benen klemmen of afsteken ! want dan volg je het paard zijn bewegingen niet meer. pas dan als jij goed in balans kan zitten op je paard, kan het paard jou gewicht makkelijker verdelen en dragen, en zal ze sneller gaan ontspannen.
je kan als ze te loperig is , veel overgangen rijden, voltes openen en sluiten, maar je moet nooit van voren teveel gaan doen, rijd met je kuit naar je hand toe..
want die ontspanning kan je niet afdwingen, dus je zal daar echt naartoe moeten rijden, en zorg ook dat ze de kans niet krijgt om te protesteren enzo of weg te lopen, houd haar constant aan het werk !
overgangen rijden probeer ik maar is nog erg moeilijk! overgang van stap=>draf en draf=>galop en stap=>galop zijn geen probleem wanneer ik dan van draf naar stap wil protesteert ze weer en is erg moeilijk
daar weet ik niet veel op te doen... ik kan het wel blijven proberen maar veel verbetering is er nog niet... voltes openen en sluiten gaat wel goed en houding zal ik op letten
egnie schreef:Ik vind het bit ook verre van vriendelijk. Ik kan het ook niet thuisbrengen. Zo met de ring en stang aan het bakstuk moet het haast wel een soort hefboomwerking hebben op het gehemelte....
Misschien mocht het ooit weer gebeuren om de teugels aan de neusriem vast te maken. Verder een leuk paard die ondanks het bit en jouw ietwat onrustige zit af en toe al begint de ontspannen....
OrissE_GipsY schreef:ik heb de eerste foto's ook bekeken, en ik vind dat degene die erop zit een zeer onstabiele houding heeft, DWZ dat ze erg naar binnen en naar buiten hangt, en het lijkt alsof ze niet erg stevig en zeker in het zadel zit. nogmaals ik vin het echt een leuk paard om te zien hoor !! en er zitten zeker wel foto's tussen met ontspanning,maar ik denk toch dat ze dat bit idd niet echt fijn vond, en ook al een hoofdstel wat niet helemaal "van haar "was... en ze is gewoon duidelijk niet goed recht en in aanleuning, dus als die berijdster nou eerst aan dr houding gaat werken, dus zelf stabiel en recht zitten, kan ze misschien dat paardje ook nog eens recht krijgen, en dna zal ze lekkerder ontspannen gaan lopen !
maar ik zou in het vervolg met dr eigen hoofdstel proberen te rijden of iig met een goed passend hoofdstel met een ander soort bit..
Alison schreef:Hej lore & mieke!
Ik vind dat Prinses al véél beter loopt met jou dan met haar eigen eigenaar!Bij de eigenaar loopt Prinses met d'r hoofd hélémaal naar boven...Kvind alleen dat jullie niet zo moeten aandringen over dat bit..Twas maar eenmalig en ze reed niet zo lang ...Zo erg is het toch niet.