vervolg : springpaard@dressuurwork in roze , netjes ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

vervolg : springpaard@dressuurwork in roze , netjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 21:47

Hier het vervolg van lore met prinses. Ik zou je aanraden om eerst het eerste deel van de foto's met de uitleg te bekijken.

viewtopic.php?f=10&t=470908&hilit=

Afbeelding

Afbeelding

protest

Afbeelding
al beter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop echt dat je de eerste link hebt bezocht , daarin staat ook uitleg over hoofdstel etc.

Groetjes mieke

_Nann_

Re: vervolg : springpaard@dressuurwork in roze , netjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:52

ik heb de eerste foto's ook bekeken, en ik vind dat degene die erop zit een zeer onstabiele houding heeft, DWZ dat ze erg naar binnen en naar buiten hangt, en het lijkt alsof ze niet erg stevig en zeker in het zadel zit. nogmaals ik vin het echt een leuk paard om te zien hoor !! en er zitten zeker wel foto's tussen met ontspanning,maar ik denk toch dat ze dat bit idd niet echt fijn vond, en ook al een hoofdstel wat niet helemaal "van haar "was... en ze is gewoon duidelijk niet goed recht en in aanleuning, dus als die berijdster nou eerst aan dr houding gaat werken, dus zelf stabiel en recht zitten, kan ze misschien dat paardje ook nog eens recht krijgen, en dna zal ze lekkerder ontspannen gaan lopen !

maar ik zou in het vervolg met dr eigen hoofdstel proberen te rijden of iig met een goed passend hoofdstel met een ander soort bit..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:54

ik ga helemaal mee met hierboven
die houding is niet alles

princess69

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:57

OrissE_GipsY schreef:
ik heb de eerste foto's ook bekeken, en ik vind dat degene die erop zit een zeer onstabiele houding heeft, DWZ dat ze erg naar binnen en naar buiten hangt, en het lijkt alsof ze niet erg stevig en zeker in het zadel zit. nogmaals ik vin het echt een leuk paard om te zien hoor !! en er zitten zeker wel foto's tussen met ontspanning,maar ik denk toch dat ze dat bit idd niet echt fijn vond, en ook al een hoofdstel wat niet helemaal "van haar "was... en ze is gewoon duidelijk niet goed recht en in aanleuning, dus als die berijdster nou eerst aan dr houding gaat werken, dus zelf stabiel en recht zitten, kan ze misschien dat paardje ook nog eens recht krijgen, en dna zal ze lekkerder ontspannen gaan lopen !

maar ik zou in het vervolg met dr eigen hoofdstel proberen te rijden of iig met een goed passend hoofdstel met een ander soort bit..

ja ik was degene die er op reed en ik moest dus een ander hoofdstel gebruiken...prinses vond het duidelijk niet leuk, heb ook niet lang gereden ... ik weet dat er nog veel werk is en moet steviger zitten maar dat was ook een deeltje door het protesteren van prinses. Het ging vandaag echtniet goed het was trouwens de derde keer datik erop zat en heeft nooit dressuur gelopen. ze is erg vooruit dusja nog veel werk ja

princess69

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:59

ook was ik zodanig bezig met prinses omdat het niet goed ging dat ik totaal niet op mn houding lette, zal er volgende keer beter op letten

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:00

bij paardrijden leer je alleen maar bij
dus dat zal in de toekomst wel lukken

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:02

aha, nou als dit de 3e keer is zag het er niet heel erg slecht uit hoor, maar probeer iig veel aan je houding te doen, ook al loopt je paard te vervelen of onder je uit, dan juist moet je stabiel zitten, en onafhankelijk, vraag anders of iemand hem een keer aan de longe neemt als je gaat rijden, en ga effies zonder beugels of helemaal zonder zadel, dan leer je gewoon wat onafhankelijker te zitten, zolang jij onzeker zit, zal jou paard ook onzeker blijven lopen, dus daar moet je iig eerst goed aan werken.

en wat dat hoofdstel betreft, als het eenmalig was kan het niet zo'n kwaad hoor... t viel me gewoon op, dat het gewoon niet zo prettig leek te zitten.

nog veel succes ermee !

princess69

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:06

OrissE_GipsY schreef:
aha, nou als dit de 3e keer is zag het er niet heel erg slecht uit hoor, maar probeer iig veel aan je houding te doen, ook al loopt je paard te vervelen of onder je uit, dan juist moet je stabiel zitten, en onafhankelijk, vraag anders of iemand hem een keer aan de longe neemt als je gaat rijden, en ga effies zonder beugels of helemaal zonder zadel, dan leer je gewoon wat onafhankelijker te zitten, zolang jij onzeker zit, zal jou paard ook onzeker blijven lopen, dus daar moet je iig eerst goed aan werken.

en wat dat hoofdstel betreft, als het eenmalig was kan het niet zo'n kwaad hoor... t viel me gewoon op, dat het gewoon niet zo prettig leek te zitten.

nog veel succes ermee !

sorry maar ik snap het niet echt ik denk dat ik wel zeker ben op mijn paard ... de houding was idd erg slecht als ik de foto's zie

en ze is gewoon duidelijk niet goed recht en in aanleuning

kan je tips geven

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:12

de belangrijkste tip op dit moment is denk ik jou houding verbeteren, zorg dat jij zetevig zit, maar wel "mee"bent met je paard, ga mee in je paard zijn bewegingen, en zit daarbij recht, en nooit je benen klemmen of afsteken ! want dan volg je het paard zijn bewegingen niet meer. pas dan als jij goed in balans kan zitten op je paard, kan het paard jou gewicht makkelijker verdelen en dragen, en zal ze sneller gaan ontspannen.

je kan als ze te loperig is , veel overgangen rijden, voltes openen en sluiten, maar je moet nooit van voren teveel gaan doen, rijd met je kuit naar je hand toe..

want die ontspanning kan je niet afdwingen, dus je zal daar echt naartoe moeten rijden, en zorg ook dat ze de kans niet krijgt om te protesteren enzo of weg te lopen, houd haar constant aan het werk !

princess69

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:19

OrissE_GipsY schreef:
de belangrijkste tip op dit moment is denk ik jou houding verbeteren, zorg dat jij zetevig zit, maar wel "mee"bent met je paard, ga mee in je paard zijn bewegingen, en zit daarbij recht, en nooit je benen klemmen of afsteken ! want dan volg je het paard zijn bewegingen niet meer. pas dan als jij goed in balans kan zitten op je paard, kan het paard jou gewicht makkelijker verdelen en dragen, en zal ze sneller gaan ontspannen.

je kan als ze te loperig is , veel overgangen rijden, voltes openen en sluiten, maar je moet nooit van voren teveel gaan doen, rijd met je kuit naar je hand toe..

want die ontspanning kan je niet afdwingen, dus je zal daar echt naartoe moeten rijden, en zorg ook dat ze de kans niet krijgt om te protesteren enzo of weg te lopen, houd haar constant aan het werk !

danku overgangen rijden probeer ik maar is nog erg moeilijk! overgang van stap=>draf en draf=>galop en stap=>galop zijn geen probleem wanneer ik dan van draf naar stap wil protesteert ze weer en is erg moeilijk daar weet ik niet veel op te doen... ik kan het wel blijven proberen maar veel verbetering is er nog niet... voltes openen en sluiten gaat wel goed en houding zal ik op letten

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:27

oke , dat is mooi, maar probeer dus rustig en duidelijk te zijn, en juist heel veel oefenen die overgangen, en wanneer jij wilt dat ze stapt moet het dus ook, en doet ze dat braaf gelijk belonen! en natuurlijk niet een uur lang achter mekaar die overgang oefenen, maar wissel het af met wat voltes openen en sluiten e.d. zodta je niet te lang blijft hangen op dat wat ze juist zo moeilijk vind, wnat dan krijgt ze er alleen maar meer een hekel aan. maar gewoon tussendoor veel andeer oefeningen rijden, en proberen dr ontspannen te krijgen, en dan als je merkt van het gaat weer ietsje beter, weer een paar keer die overgangen rijden, en dan weer wat anders, en zorg iig dat je je houding goed krijgt he ! dan gaat het denk ik ook al een heel stukje makkelijker

nog veel succes!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:51

Ik vind het bit ook verre van vriendelijk. Ik kan het ook niet thuisbrengen. Zo met de ring en stang aan het bakstuk moet het haast wel een soort hefboomwerking hebben op het gehemelte....
Misschien mocht het ooit weer gebeuren om de teugels aan de neusriem vast te maken. Verder een leuk paard die ondanks het bit en jouw ietwat onrustige zit af en toe al begint de ontspannen....

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 07:30

egnie schreef:
Ik vind het bit ook verre van vriendelijk. Ik kan het ook niet thuisbrengen. Zo met de ring en stang aan het bakstuk moet het haast wel een soort hefboomwerking hebben op het gehemelte....
Misschien mocht het ooit weer gebeuren om de teugels aan de neusriem vast te maken. Verder een leuk paard die ondanks het bit en jouw ietwat onrustige zit af en toe al begint de ontspannen....

zoals ik al zei was het bit eenmalig.Heb je het vorige topic gelezen ?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 16:59

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:07

OrissE_GipsY schreef:

hier ben ik het mee eens

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 20:17

Hej lore & mieke!
Ik vind dat Prinses al véél beter loopt met jou dan met haar eigen eigenaar!Bij de eigenaar loopt Prinses met d'r hoofd hélémaal naar boven...Kvind alleen dat jullie niet zo moeten aandringen over dat bit..Twas maar eenmalig en ze reed niet zo lang ...Zo erg is het toch niet.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 11:14

Alison schreef:
Hej lore & mieke!
Ik vind dat Prinses al véél beter loopt met jou dan met haar eigen eigenaar!Bij de eigenaar loopt Prinses met d'r hoofd hélémaal naar boven...Kvind alleen dat jullie niet zo moeten aandringen over dat bit..Twas maar eenmalig en ze reed niet zo lang ...Zo erg is het toch niet.

dankje

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 11:43

volgens mij is het een pelhamstang. Op m'n stagebedrijf hebben ze een bit dat er precies zo uit ziet alleen word er wel mee gereden door iemand met veel ervaring. Vind het ook een beetje raar dat zo'n bit voor de manegepaarden gebruikt word. Zou zelf nooit m'n paard zo'n bit in doen ook als er niks anders is dan zou ik eerder bitloos gaan rijden of helemaal niet.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 20:27

@elmiran : neen dat zou ik ook niet meteen doen voor altijd. Maar ze gaat er heus niet dood van ene keer zo gereden te worden. Door haar eigenaars wordt ze trouwens altijd met hefboomeffect gereden maar lore rijdt haar liever met gewone trens dus lore doet echt niets verkeerd met het paard... !!!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 19:55

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:21

Haihai,
lang geleden :d.
Mooi paardje hoor, loopt mooi! Alleen zou Lore wat meer aan haar armhouding mogen doen, maar ik denk wel dat er daar veel op geoefend wordt:P.
Wat kan dat bit schelen, als je naar Brugge ofzo gaat en je ziet enkele koetspaarden lopen, moet je voorstellen dat al die paarden met een liverpool stang lopen op meestal tweede gaatje!
Dus zo'n bitje kan wel geen kwaad voor een keertje hé.
Btw, hoe gaat het met winnetou? stat die er nog?

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:30

hej echt een leuk paardje!~
weet je de afstamming? want als ik de foto zo zie lijkt ze wel een beetje op een paardje dat wij op stal hebben staan, maar dat is dan wel een dressuurafstamming.

groetjes!