Nadat we die ochtend al heel vroeg op waren gestaan (5.45 uur

Trailer geparkeerd, plekje vrij gehouden voor Kimdepim, zodat we naast elkaar konden staan

Toen even lekker in het zonnetje nog een broodje gegeten en wat gedronken, toen opzoek gegaan naar het secretariaat en m'n rugnummer (nr. 141) opgehaald, inmiddels al wat meer bekenden gezien..
Daarna maar gaan poetsen en proppen draaien, want het was tijd voor de dressuur.
Was best wel benieuwd hoe de dressuur zou gaan, want ik had een week alleen maar zonder zadel kunnen rijden omdat hij een bloeduitstorting had (precies onder de singel).
Maar hij was dus erg fris en het ging niet super, maar ik ben met dressuur M1 en dan haal je in zo'n B proefje toch maar mooi even 172 punten

Hiermee stond ik op een eerste plaats in mijn rubriek

Kim was inmiddels ook gekomen en kon nog net mijn proefje zien.
Hier de foto's van de dressuur:
Losrijden voor de dressuur met een heerlijk zonnetje
Het proefje zelf:
Toen Sam weer op de trailer gezet, want we hoefden pas om half vier te springen, tijd zat dus om de cross nog twee keer te lopen

Het was een mooie cross, met af en toe toch nog wel wat lastige sprongen. Wat ons wel verbaasde was de de B paarden over precies hetzelfde parcours (ook dezelfde hoogte moesten als de C/D/E pony's)
Toen nog even lekker gezeten en wat naar het springen gekeken en toen maar gaan opzadelen voor het springen.
Het losspringen ging goed, Sam was braaf en goed te schakelen en te sturen.
In het parcours ging het ook lekker, een keer een verkeerde afstand, maar daar redde hij zich gelukkig zelf op.
Foutloos dus tot nu toe ging alles helemaal volgens plan

Foto's van het springen:
beetje een rare sprong hij ging heel vroeg af en ging er extra hoog overheen omdat ie hem erg eng vond!
Toen naar de keuring, alles was goed en hij had ook een mooie ademhaling.
Toen nog even wat sprintjes getrokken en een paar keer over de incrosshindernissen gesprongen.
gekke bekken trekken voor de cross

Het duurde niet lang voordat ik geroepen werd.
Eerst nog een paar keer door het starthok gestapt. Vond ie helemaal niet eng.
Toen nog 10 seconden en toen ben ik er maar in gaan staan.
Op 0 gingen we weg; op naar hindernis 1!
Geen gezeur eroverheen jij!!
Dit was toch wel heel eng, zo weg van alle andere pony's...
Kon hem nog wel doordrukken en half uit stilstand de hindernis genomen, hindernis 2

Toen het water, mijn vorige pony vond dit altijd het minst leuke, maar Sam vind het juist wel leuk

Eerst even goed gekeken of er geen monsters inzaten en toen stapte hij er al snel in

Daarna weer verder, over de boom en op naar de andere hindernissen, deze gingen ook goed, tot hindernis 10 deze vond ie zo eng en hij was me te snel af waardoor hij erlangs glipte, snel weer omgedraaid
en de sprong uit draf genomen, nu sprong hij hem wel braaf..
Snel weer verder, alles ging goed, op het zandpad even flink tempo gemaakt en toen over de dubbel ging ook goed..
Daarna was er een greppel met een soort oxertje erboven, vond hij ook een beetje eng en toen maar het alternatief genomen, deze ging wel goed

Daarna waren we er al bijna andere sprong vond hij ook wel eng, maar met een beetje een omweg, kreeg ik hem er toch nog goed voor.
Op naar de laatste

We waren door de weigeringen en het loeren naar de gevaarlijke hindernissen

Maar Sam moet gewoon nog wat meer zelfvertrouwen krijgen en door gaan krijgen hoe het nou precies moet.
Uiteindelijk nog een vierde plaats (drie prijzen) dus er waren er meer die het een laste cross hadden gevonden.
Dus lang niet slecht voor Sams tweede cross!!
16 oktober hebben gaan we weer crossen, dit keer in Diepenheim

Ben benieuwd of ie al iets meer zelfvertrouwen heeft