Hier ben ik voor aan het sparen!Nu ook foto´s van zijn zus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Hier ben ik voor aan het sparen!Nu ook foto´s van zijn zus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-02 22:27

hoi,
dit is een van de paarden van mijn vriendin. hij heet Maël is 5 jaar, 1.70 meter hoog, een ruin van De Saint Urus d´Olympe en voor hem ben ik hard aan het werken.
ik hoop hem van de zomer te kunnen kopen.
wat denken jullie dat ie kost?* hij heeft nu papieren van het Ned Appaloosastamboek omdat zijn moeder een Sonny af Højmark-kleindochter, maar die kunnen om gezet naar het NRPS.
hij is licht ingereden, zeer braaf maar een beetje angstig. gewend aan binnenbak, trailer, stapmolen, hoefsmid.
hij heeft prachtige gangen en zeer veel potentie voor de dressuur- en springsport. een echte allroudenr die veel in zijn mars heeft.
hij is erg slim, totaal niet gemeen en wil voor je werken.
Afbeelding
de onderste is van vorig jaar zomer
Afbeelding


*antwoord: ik ben aan het sparen voor een bedrag van 5000 euro. dan kan ik hem kopen en eventueel wat spulletjes als het mee zit.
Laatst bijgewerkt door Corona op 14-03-02 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Bon Jovi rules!


Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 23:07

wow,wat een paard
maar vind je het leuk om zn prijs te zeggen,om daarmee rond te praten?
maar hij was toch al van jou? en die Xandor ofzo toch ook?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 23:18

Ik vind het een zeer mooi paard, en de prijs is ook niet verkeerd. Maar hoe zit het nou precies? Het paard is 5, en nog maar licht ingereden. Heeft hij een ongeluk gehad of een ziekte gehad oid?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-02 17:42

hoi, nee de paarden zijn niet van mij maar van mijn vriendin. ik bied ze voor haar te koop aan op internet. zij heeft dus bepaalde prijzen in haar hoofd en ik was benieuwd wat jullie daarvan denken.
het paard heeft eerst 4 jaar in het land gestaan, is toen pas gecastreerd, toen afgelopen zomer op stal gezet. we zijn eerst begonnen met longeren en daarna pas gaan rijden.
ik ben in 2000 een half jaar in Amerika geweest en daarna, dus afgelopen zomer drie maanden in Ierland. mijn vriendin heeft nog meer paarden had voor deze geen tijd. toen ben ik er toen ik terug kwam mee begonnen.
ook moesten eerst haar pony´s worden verkocht en dat is dus nu gebeurd. nu kan ze zich storten op de paarden.
maar ik wil dit paard dus heel graag zelf kopen.

ik ben vandaag weer met hem bezig geweest. lekker longeren met een zadeltje op en beugels los. dan rammelt alles zo lekker en dan kan ie daar een beetje aan wennen. langs de bak staan ´enge´ hooibalen in plastic en ik ben de hele tijd expres daar langs gegaan (gna, gna).
toen zijn we naar de Lek (rivier) geweest. ik was benieuwd hoe hij op water en golven zo reageren. zijn reactie: ´water? drinken!´ lekker tot zijn knieen erin, echt goed.
morgen ga ik hem weer even rijden. nog aan de longe hoor. hij kan wel los, maar ik ben niet zo´n held met die wind. hij is heel braaf met overgangen maken. alleen sturen en vooral de rechte lijnen (dronken!!) zijn nog lastig, maar dat is juist de uitdaging.
Laatst bijgewerkt door Corona op 10-03-02 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bon Jovi rules!

marouska

Berichten: 595
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 17:47

leuk paardje!nou goed doorsparen he!!!!!! Haha!

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 19:07

XoNo schreef:
Ik vind het een zeer mooi paard, en de prijs is ook niet verkeerd. Maar hoe zit het nou precies? Het paard is 5, en nog maar licht ingereden. Heeft hij een ongeluk gehad of een ziekte gehad oid?


Je kan ook paarden in rijden als ze 5 zijn hoor maakt op zich niet zo veel uit ik heb laatst een merrie van 14 jaar ingereden die haar hele leven fokmerrie is geweest en nu werd beleerd is heel grappig

maar ff ontopic Haha! leuk paardje hoor ik hoop dat je genoeg geld hebt van de zomer...

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-02 19:11

hoi, ja je kan altijd paarden inrijden. mael hebben we gewoon eerst heel lang gelongeerd, zodat hij goed de stemhulpen leerde kennen, lekker wat spieren kreeg en het hoofdstel en zadel leerde kennen.
ik ben daar heel erg voor omdat zo eerst te doen, een half jaartje longeren of langer. bevalt mij er goed.
je moest eens weten hoe groot de eigendunk van Maël al is. iedereen staat hem altijd op te hemelen. en hij staat er dan zo bij van: Ye, I know.

Bon Jovi rules!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 19:12

Corona schreef:
hoi, nee de paarden zijn niet van mij maar van mijn vriendin. ik bied ze voor haar te koop aan op internet. zij heeft dus bepaalde prijzen in haar hoofd en ik was benieuwd wat jullie daarvan denken.
.


Oja,die Xandor,die ze ook te koop aan bied,heb ik 1 tip; VEEL MEER ZAKKEN MET DIE PRIJS! Ik zie regelmatig hem te koop staan,al een jaar ofzo,en steeds met een erg hoge prijs. Waarschijnlijk als je vriendin die pony/paard voor fl3000,- aanbied,dat er dan veel meer mensen zijn die reageren!

verder is Mael echt een mooierdje hoor!!!!!!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-02 19:46

Zakken met de prijs?? Tuurlijk niet! Xandor is een zoon van Respect van Rubinstein en best 5000 gulden waard.
Hij is trouwens al verkocht hoor, dus....

Bon Jovi rules!

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 19:47

Deze is ook te koop :

Afbeelding
Vos panterbonte merrie Geb. 1994 Naam: Elmira van de Hogenkamp Ster reserve kampioen 2000
V. Krimh ox M. Duchess van de Langenieuw (V. Diletto) stm.1.51m
Loopt L/M dacht ik.
En daarvan is de vraagprijs rond de 3500 eur.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-02 19:52

Die stippel kan je beter bij Eenmaal, andermaal zetten. dit topic gaat over iets anders.
Maar goed, als er mensen interesse hebben in Appaloosa´s. wij hebben er ook nog twee te koop. Drie-jarige hengsten zijn het, allebei een eerste premie.
Kijk op mijn site http://communities.msn.com/ponytekoop klik op ´pictures´.

Bon Jovi rules!

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 21:25

een appaloosa die gespikkeld is en goed word gereden is meer waard dan een effe appaloosa.
dus zal deze mooi gebouwde bruine over schrijven na nprs.
zal deze altijd iets meer op brengen.
ik heb vorig jaar ook een effe gefokt helaas dus deze ik ook na een ander stamboek gegaan.
maar zowel aan moeders kant als vaders kant zit kwa papier werk goed.
ik heb ook een merrie van hØymark.
veel geluk met sparen.
vooral als je die bruine voor dressuur wilt gebruiken is deze kwa afstamming super goed.

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 22:09

Clautje"]
[quote="Corona schreef:
hoi, nee de paarden zijn niet van mij maar van mijn vriendin. ik bied ze voor haar te koop aan op internet. zij heeft dus bepaalde prijzen in haar hoofd en ik was benieuwd wat jullie daarvan denken.
.


Oja,die Xandor,die ze ook te koop aan bied,heb ik 1 tip; VEEL MEER ZAKKEN MET DIE PRIJS! Ik zie regelmatig hem te koop staan,al een jaar ofzo,en steeds met een erg hoge prijs. Waarschijnlijk als je vriendin die pony/paard voor fl3000,- aanbied,dat er dan veel meer mensen zijn die reageren!

verder is Mael echt een mooierdje hoor!!!!!!
[/quote]

sorry, dit slaat nergens op..zie je het voor je: een paard met die afstamming voor 3000 gulden...dat is eerder verdacht. en ten tweede is het nogal off topic en ten derde is hij al verkocht....

leuk paardje, goed door sparen!!!!gaat het je lukken denk je??
als de eigenaresse je vriendin is kun je vast wel wat regelen toch??(ik bedoel niet lagere prijs maar dat hij bijv.langer blijft zodat je meer tijd hebt om te sparen)
veel succes met het sparen en ik gun het je van harte!!veel plezier met hem(ik ga er gewoon maar alvast vanuit dat je hem koop, haha)lijkt me een leuk beestje

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 23:57

Is het nu 5000 gulden of 5000 euro??
Daar zit nogal een groot verschil in.

Groetjes:Corina

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 08:32

ja, tussen 5000 gulden en 5000 euro zit veel verschil dat klopt. maar volgens mij staat er duidelijk dat Maël 5000 euro is en Xandor 5000 gulden.
het gaat over twee verschillende paarden met allebei een ander prijskaartje.

Bon Jovi rules!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 09:51

hoi, net belde mijn vriendin op en haar vader heeft besloten dat Maël niet te koop is. hij wil eerst zien hoe ver Maël het in de sport kan schoppen.
hij wil mij als vaste dressuurruiter en dan krijg ik les van mijn vriendin (die heeft Deurne gedaan en als gediplomeerd instructrice).
en mijn vriendin zelf wordt de springruiter op Maël, want daar heeft hij ook talent voor.
aan de ene kant baal ik wel dat ik hem niet kan kopen, maar aan de andere kant kan ik hem wel blijven rijden en weet ik zeker dat ie niet verkocht wordt. ik ga (voor het eerst) wedstrijden rijden met hem!!
en ik kan er alles mee doen wat ik met een eigen paard ook zou doen, misschien wle meer want mijn vriendin heeft een trailer en ik niet.
ook als er kosten zijn hoef ik die niet te betalen, stalling, voer, stro, hooi, hoefsmid, wormenkuren. helemala niets is voor mijn rekening.
maar ik blijf wel sparen hoor, want Maël´s zus staat ook te koop op Marktplaats oa. zij staat in Beverwijk, is 1 jaar jonger, nog onbeleerd en kost 3000 euro!! ze ziet er hetzelfde uit alleen dan met een kol er bij.
ik hou jullie op de hoogte!!

Bon Jovi rules!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 09:57

hey jammer dat je hem niet kan kopen,maar wat ik zeggen wou.. je kan dan wedstrijden rijden met hem,en dan zie je in ene zijn zus te koop staan op marktplaats..en dan ga je miss die weer kopen! ik volg dit niet helemaal hoor!het lijkt mij als je gek bent van die ruin(ben zijn naam effe kwijt!) dat je daar mee blijft rijden ??? Verward

keep calm, I'm engaged!!! <3

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 12:04

hoi, ja ik ben gek op Maël maar ga mij niet fixeren op dat paard. het kan zijn dat ie straks heel goed gaat presteren en dat mijn vriendin dan in gaat op een goed bod voor hem. dan ben ik hem dus kwijt. als iemand 10000 euro bijvoorbeeld bied....tja dat heb ik niet.
en voor als dat gebeurt blijf ik dus sparen, dan kan ik als het mis gaat toch een eigen paardje kopen. en mijn tweede keus is de zus van Maël, maar er zijn nog meer paarden die ik leuk vind.
en stel dat ie toch opeens weer in de verkoop gaat en ik heb niet gespaard. dan heb ik bijvoorbeeld net mijn geld uitgegeven aan een autootje. dat wil ik niet laten gebeuren, dus ik blijf sparen.
ook ken ik mijn vriendin goed en ik zie het al gebeuren dat ze op het ´moment supreme´ zelf een belangrijke wedstrijd wil rijden op haar paard en dan sta ik langs de zijlijn.
ik ga gewoon uit van het slechtste scenario en daarom heb ik nu twee baantjes om lekker te sparen voor ´you never know´.

Bon Jovi rules!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 12:13

Corona schreef:
toen zijn we naar de
Lek (rivier)
geweest. ik was benieuwd hoe hij op water en golven zo reageren. zijn reactie: ´water? drinken!´ lekker tot zijn knieen erin, echt goed.


Fff stomme vraag misschien. Maar waar woon je dan? In je profiel staat België. Maar ik heb 26 jaar langs de Lek gewoond en die ligt/stroomt niet eens in de buurt van België. Of hebben ze er daar ook eentje?
Ben wel benieuwd.
Viv[/b]

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 12:18

Hoi, ik woonde tot twee weken terug in Gent op kamers. maar Maël staat in Vianen en daar woon ik nu ook weer bij mijn ouders.
Ik heb het even veranderd dat was inderdaad vergeten te doen. Thanks!

Bon Jovi rules!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 12:22

Aha verklaart een hoop, Haha!
Is die lek bij jullie ook zo smerig Misselijk ? Bij "ons" nou ja mijn ouders geldt al jaren een zwemverbod, zo goor is dat water.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 15:47

Ik vind het een erg leuk paardje, jammer voor je dat hij niet te koop is!
Maarre waar staat die zus van hem dan aangeboden ik kan haar nergens vinden op marktplaats?

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 13:57

hoi, de Lek is niet echt goor bij ons, je mag er wel in zwemmen. wel gevaarlijk in het diepe met die onderstroming.
de zus van Maël staat bij paarden met als titel ´paard´ en een vraagprijs van 3000 euro. wacht ik zet de foto´s van haar er wel even bij, goed?

Bon Jovi rules!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 14:08

hier dus de zus van Maël, zij is te koop voor 3000 euro. maar staat niet bij ons. ze is van iemand in Beverwijk het emailadres zal ik er bij zetten voor de liefhebbers:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

westernriding@planet.nl

Bon Jovi rules!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 11:01

Is ze niet gaaaaaf!!! Maar ze schijnt net zo´n hittepettit te zijn als Maël. ze is alleen mak aan de longe ook met zadel, maar er is nog niet op gereden.
Dat schrikachtige heeft ze van dr vader De Saint met al dat Arabische bloed.

Bon Jovi rules!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers