Rijden In Mn Eigen Mini Ovaalbaan !! .. {+ Filmpje}

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BleikjA

Rijden In Mn Eigen Mini Ovaalbaan !! .. {+ Filmpje}

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 18:42

een paar dagen geleden heb ik de wei een beetje omgebouwt zodat ik voortaan ook in de wei kan rijden, de wei is iets te groot voor een bak en iets te klein voor een ovaalbaan, dus ik weet niet hoe ik het moet noemen maar dat maakt niet uit zolang ik er maar in kan rijden.
dus ik heb eergisteren Mn zusje mee genomen (had niet eerder de tijd om ze hiet neer te zette) zodat zij fotos kon maken. de fotos zijn heeeel slecht maar als je er "doorheen" kijkt zitten er wel leuke bij. ik heb ook filmpjes die wel goed gelukt zijn dus die zijn mischien wel de moeite waard om te kijke

Commentaar mag maar het liefst van ijslander mensen (hoeft niet perse) en zet er dan a.u.b bij hoe ik het kan verbeteren
wat mij op viel is dat ik Mn benen te ver naar voren doe (ijslands ) en Mn armen niet goed hou.

oja Ijslander mensen kunnen jullie ff naar Mn tölt kijke, want ik heb er veel problemen mee gehad en ik wil welles weten wat jullie er van vinden.

genoeg gepraat hiet de foto's:

ik begin maar bij het begin:

ze stonden al te wachten bij het hek toen we aan kwamen:
Afbeelding

bleikja zonder deken, ze stond al te wachten om in de wei te mogen maar dat mocht ze nog niet :
Afbeelding

opgezadelt:
Afbeelding

en daar gaan we dan:
Afbeelding

ik weet het Mn benen en Mn armen:
Afbeelding

Afbeelding

draf:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tölt:
(egt veel te ijslands )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en bleikja haar hoofdje:
Afbeelding

het zijn meer fotos dan ik verwacht had

en dan hier de filmpjes !! die zijn mischien wel de moeite waard
ik heb over planken gedraaft en getölt zodat de mensen het verschil kunnen horen.

draf:
http://www.zippyvideos.com/958386939105 ... f-bleikja/

http://www.zippyvideos.com/148442458105 ... leikja..2/

Tölt:
deze hoor je niet zo goed want bleikja deed raar
http://www.zippyvideos.com/796465791105 ... leikja..1/

deze is beter:
http://www.zippyvideos.com/803404794106 ... kja_tlt_2/

gallop:
http://www.zippyvideos.com/5891350481057686/film/

stap:
http://www.zippyvideos.com/210953569105 ... p-bleikja/

Owja ik heb net een nieuwe cap gekocht maar omdat ik al 4 jr zonder rij vergeet ik hem nogal vaak, dus het is Mn eigen risico !! en ik rij zonder laarzen omdat ik ze somers te warm vind en swinters te koud (dus ik vind ze niet fijn ).

Chantalll

Re: Rijden In Mn Eigen Mini Ovaalbaan !! .. {+ Filmpje}

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:48

Ik weet niet of het puur ijslands rijden is, maar als ik eerlijk mag zijn vind ik het er niet mooi uit zien. Ik vind de pony er veel teveel tegen in gaan. Maar goed ditis dus niet verkeerd bedoelt.

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 18:52

dat kan wel kloppen ze is een moeilijke tölter en ik zou iets meer met mn (boven) benen moeten rijden.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:52

mischien is een ijslander forum iets voor jou?

vind het wel heel apart die tolt, je hoort het goed als je over die plank gaat.
veel plezier nog.

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:11

Ik zou proberen om allereerst m'n armen wat te ontspannen!!
Gebogen en naast je lichaam!! Verder lijkt ze nogal op je bit te hangen, ook in tolt. Probeer haar dus wat van je bit af te krijgen.
Dan moet ze ook wat meer haar achterhand gaan gebruiken, iets wat je tolt ten goede zal komen. Dus een actievere achterhand, wat meer verzameling en niet gaan trekken, is mijn advies!

Heel veel succes!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:16

BleikjA schreef:
dat kan wel kloppen ze is een moeilijke tölter en ik zou iets meer met mn (boven) benen moeten rijden.

volgens mij is het juist de bedoeling dat je juist niet met je bovenbenen rijdt,maar met je kuiten
want als je met je bovenbenen rijdt klem je teveel en is je zit niet onafhankelijk
verders ziet het er wel redelijk uit. je ijslander houdt zicht wat strak in het hals gebied waardoor die niet zo lekker door de rug loopt en dus overal wat de kantjes ervan afloopt om het zomaar te zeggen

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:43

Als allereerste (wat trouwens ook al gezegd is): buig en ontspan je armen! Als je dat lastig vind kan je misschien voor je de teugels oppakt je armen langs je lijf laten vallen, en dan alleen je onderarmen optillen, bovenarmen blijven gewoon hangen naast je bovenlichaam, en die houding proberen te behouden. Zo ben je veel flexibeler en zachter.

In tölt is ze inderdaad volgens mij een beetje dravig, probleem bij mij is alleen dat ik heel goed kan horen en voelen of de tact goed is, maar in het zien ben ik wat minder sterk.
En verder mag de achterhand er inderdaad nog meer bij en moet ze leren over de rug te lopen, maar ik weet dat dat lang niet altijd makkelijk is en ik denk dat je je daar ook wel van bewust bent toch?

En ik vindt het een leuke pony! Ook leuk dat je met haar over die planken kan rijden.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:58

Idd wat meer ontspannen, lekker spelen met de mond van het paard. En zoals je zelf al zei hou je je armen ook nog niet helemaal goed. Dat is gewoon een kwestie van oefenen. Heeft bij mij ook lang geduurd tot ik ze in een staande vuist kan houden

Je schreef ook: Wat mij op viel is dat ik Mn benen te ver naar voren doe (ijslands ) IJslands is niet je benen naar voren doen. Ook bij IJslanders is het zelfde als bij normale paarden: Puntje van de cap, knie, puntje van de teen. Alles moet 1 rechte lijn zijn.
Vroeger reden ze wel met benen naar voren maar dat is al lang weer verandert.

Erg leuke paard trouwens, die Bleikja

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 20:25

meiske16 schreef:
BleikjA schreef:

volgens mij is het juist de bedoeling dat je juist niet met je bovenbenen rijdt,maar met je kuiten
want als je met je bovenbenen rijdt klem je teveel en is je zit niet onafhankelijk
verders ziet het er wel redelijk uit. je ijslander houdt zicht wat strak in het hals gebied waardoor die niet zo lekker door de rug loopt en dus overal wat de kantjes ervan afloopt om het zomaar te zeggen

ik heb altijd geleerd: omdat ijslanders veel kleiner zijn kun je meer druk op de ribben zetten als je je boven benen gebruikt, en zo kan je beter stoppen en de achterhand er beter onder krijgen doordat ze niet zo goed op de voorhand kan vallen (in tölt dan).
je zei: "je ijslander houdt zicht wat strak in het hals gebied waardoor die niet zo lekker door de rug loopt" dat kan je toch verbeteren door haar aan de teugel proberen te laten lopen ?? of iddg met te teugels te "spelen"

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:29

BleikjA schreef:

Ik heb ook een tijdje een ijslander gereden en toen moest ik idd ook veel met mij bovenbenen doen.. Ik had toen les van Lyda (ik weet even niet meer hoe ze van haar achternaam heet) maar ze geeft ook les op het clusius college in alkaar. Ze zit zelf helemaal in de ijslander wereld..

Maar een leuk beestje hoor! let idd goed op je armen, maar dat is al gezegt
[/quote]

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:24

Wat en ontzettend leuk ijsje is Bleikja zeg!
Ik kan de fimpjes helaas niet zien, dus ik reageer maar op de foto's
Wat me meteen opvalt is de spanning bij jullie allebei. Probeer meer te ontspannen in je schouders en in je rug (je armen gaan dan wrs automatisch mee), als jij jezelf meer los kunt laten dan kan zij ook meer ontspannen. Dat strakke in de hals kun je verbeteren door te gymnasticeren (figuren rijden). Als ik jou was zou ik eerst gaan voor de ontspanning en dat aan de teugel gaan even laten voor het is. Een goede aanleuning is wel belangrijk. Probeer te werken naar meer ontspanning, ik denk dat je daar al een heel eind mee komt!
Heel veel succes verder!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:30

*geeft maar geen commentaar meer

Ziet er erg gezellig uit!
Leuke paardjes

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 19:40

Bedankt voor de reacties !! ik zal er zeker aan proberen te werken !

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:48

Hey
Jammer dat de fotos beetje onduidelijk uitzien...
Volgende keer better
Wel mooie ijslander heb je :p
Alleen vind ik het rijden er niet zo ontspannen uitzien..
Maar kan ook komen door de onduidelijk fotos..
Verder ziet het er goed uit hoor
xxxje esther

Zwennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:52

srry maar ten eerste schrijf je ja wat meer ontspanning maar wat ikopmaak ut het filmpje hang je als een idioot aan je teugels probeer onafhankelijk te zitten van je paard ebn niet zo geklemd en je kan nooit een paard aan de teugel tijden als je je handen zo laag en breed uitzet het enigste wat je dan doet is vastzetten probeer een knik in je elleboog te houden en je handen rechtop, zo kan jeook meer stelling enz vragen omdat je veel meer vrijheid hebt in je polsen. vat dit niet verkeerd op :D su6 verder

Nikos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:14

Je geeft bij het ene filmpje het commentaar: 'tölt.. niet zo goed.. ze deed raar'.
Nee, jij zit nogal raar in haar mond.
Nou ja het advies is al gegeven. Niet zo aan haar mond gaan hangen.
Verder vind ik het echt een geweldig leuke ijslander

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:34

heey
leuke ijslander heb je
ik vind het over de planken rijden alleen niet echt zo....
lijkt me erg gevaarlijk....stel hij/zij blijft erachter hangen en dan?
maar ook vind ik je idd ook erg aan de teugels hangen, je trekt het paard zo in de mond kijk maar:
Afbeelding Je zou dus wat ontspannender mogen rijden...en als je dan toch de neiging hebt om te gaan hangen, laat de teugels dan een beetje vieren
maar verder vind ik het wel erg leuk
lijkt me grappig zo op een ijslander
veel suc-6 nog

Amytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:53

hoi!

Ik heb ook al in je andere topic gezet dat ik het zo'n leuke pony vind.
Ik vind ook dat je je veel meer moet ontspannen, ik heb van de Anky geleert dat je je pony moet durven loslaten. Ik had er ook erg veel moeite mee toen ik op een new forest x Arabier ree maar het hielp!

Later had ik een wels en heb ik zelf met hem zonder hoofdstel gereden als je er maar vertrouwen in hebt en je zo ontspannen mogelijk zit.

Ik heb weinig verstand van Ijslanders, maar ik heb het wel altijd leuke pony's gevonden!

Veel suc6

Groetjes Amy

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:08

oud topic, zal even TeM-en

Manon15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 01:54

sorry maar ik vind het er echt totaal niet uitzien, je trekt het paard in ze mond, en het lijkt alsof het zadel helemaal niet goed loopt, ik weet niet wat jy tolten noemt, maar als jy tolten een paard in de mond trekken noemt dan vind ik het er zeer goed uit zien:S k vind ook de gangen van het paard er niet netjes uit zien, alles zo onrustig en gehaast, misschien tijd om les te nemen,!

Manon15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 01:54

zadel niet goed ligt bedoel ik

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 03:00

Oud topic, slotje.