Mijn nieuwe verliefde aanwinsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Mijn nieuwe verliefde aanwinsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-02 21:22

Nee, geen paarden helaas, maar guppies!
Ik was dus zondag jarig en toen had ik 2 guppies gehad van een vriendin. Zij heeft er namelijk 33 (is ook ooit ook begonnen met 2). En ik had haar voor haar verjaardag ook vissen gegeven (2 zwarte sluierstaarten).
Eerst had ik ze maar een tijdje in een kom gedaan, die was rond (alles wordt dan vergroot, die vissen worden er gek van heb ik gehoord, als je visvoer gaat kopen is ook het eerste wat je hier hoort: Je hebt ze toch niet in een ronde kom zitten?!) maar vanmiddag toch maar een echt aquarium gekocht. Gelijk wat grind en plantjes gekocht.
Daarna alles bij elkaar gedaan, en wat blijkt, te weinig grind. Dus er zit nog te weinig grind in, dat komt nog. Maar hier wat foto's (heb gemerkt dat foto's van dichtbij niet mogelijk zijn *LOL* )

Het zijn hoogstwaarschijnlijk trouwens een mannetje en een vrouwtje. Ze zijn nu nog jong en helemaal doorzichtig maar het is al een beetje duidelijk aan de staarten

Het mannetje zwemt hier onder en het vrouwtje boven (dacht ik)
Afbeelding

Zoek de vissen *LOL* Eentje zit bij de plantjes rechtsboven en de ander zie je wel.
Afbeelding

Hier nog eentje van opzij. De tweede vis zwemt (weer) ergens rechtsboven bij de plantjes.
Afbeelding

Eigenlijk wel een vreemd gezicht met twee van die hele kleine guppies. Maar waarschijnlijk heb ik er binnen de korste keren ook 33 Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door MariekeR op 04-03-02 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:23

wowie je verjaardags kadootjes!!! Haha!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:55

Het is idd waar, dat vissen niet tegen ronde kommen kunnen!!
Leuke vissies trouwens Lovers

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 22:50

Hmz.....is het daarom zo dat mijn 'maxima' helemaal gek is geworden en haar soortgenootjes van hun leven heeft beroofd?
Hmz....dan wordt het toch maar tijd voor een vierkante bak!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 22:58

haha.. vroeger wou ik ook altijd van die kleine dingen.. ik had toen samen met een vriendinnetje een paar visjes uit de sloot gevangen (ook van die kleintjes) en die had ik in een soort van aquarium gestopt met wat plantjes en steentjes.. (en kraanwater Frusty ) ja die beestjes gingen natuurlijk dood want ze aten geen visvoer Frusty Frusty
ik heb echt de hele middag zitten huilen toen ze ineens dood waren *LOL*

later heb ik in de zomervakantie voor de goudvissen van de buren gezorgd en toen kwam ik er achter dat vissen eigenlijk best wel saai zijn *LOL*

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 18:26

hihi, ik heb ook net nieuwe visjes, naja visjes, 5 piranha's, denk dat ze die van jou wel lief zouden vinden Haha!

ooit zal ik daar komen waar ik wil zijn, ik moet alleen nog weten waar dat is.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 20:10

anne21 schreef:
hihi, ik heb ook net nieuwe visjes, naja visjes, 5 piranha's, denk dat ze die van jou wel lief zouden vinden Haha!


Is de moeite niet joh, er zit amper vlees aan. Een paar organen (die je nu ook erg duidelijk ziet zitten) en een vissenhuidje eroverheen. Tong uitsteken Straks krijgen ze wat meer kleur (na ja, vrouwtje blijft saai), dan zie ik hun hart hopelijk niet meer zitten Haha!
Maar dat is precies wat m'n broer al in z'n hoofd had, hij zou piranha's kopen en die "perongeluk" in mij kom loslaten *LOL*

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 21:22

piranha's zijn wel leuk, maar het word wel erg overdreven, maar deze zijn ook nog eens erg mooi van kleur, knal rode buikjes en wangen, maar bruisen doet het water niet met voeren!

ik heb ook nog wel wat guppy's voor je als je wil uitbreiden, m'n zusje haar guppy's blijven ook maar aanjongen en ik heb het nog niet over m'n hart kunnen verkrijgen om ze aan mijn visssen te voeren, dus voor de liefhebbber!

ooit zal ik daar komen waar ik wil zijn, ik moet alleen nog weten waar dat is.

Koetie

Berichten: 272
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 21:24

Vissies gek in een ronde kom? Dan zijn die van mij al 6 jaar helemaal geschift, haha Haha!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 21:48

wat leuk!!!! ik heb ook een vis :p

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 14:53

Oh, wat zijn ze nog klein Knipoog .
Wel oppassen hoor, met dat grind. Planten (toch de echte, en niet de plastieken) hebben een laag van 5cm nodig en er moeten voedingsbodem onder liggen (koop je in de vissenwinkel). Als je die niet hebt, ben je bijna verplicht je planten dagelijks te 'voeren'.
Gelukkig heb je waterpest, en die andere, waarvan ik de naam kwijt ben en dat zijn 2 heel gemakkelijke planten *LOL* .

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:25

ik heb ook guppies!!Afbeelding
1 is er al groot die heb ik ook al lang en die andere twee zijn nog heeeel klein. maar ze krijgen al een beetje een gele staartAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
en die van mij hebben trouwens ook een vierkante bak. en van die zuurstof en eetbare plantjes. maar zonder wortels dus naar twee weken moet je weer nieuweAfbeelding kopen

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 20:53

Hey! Die hebben wij op de basisschool ook in de klas gehad!
We begonnen met 4 aan het begin van het schooljaar en aan het einde hadden we er geen een meer Verdrietig Ze hadden wel vaak guppies gehad en die zijn me toch klein! Nog kleiner als de grotere! Haha.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 21:00

hahahaha,jammer van da grind,wel een leuk kadootje Lachen
waren je ouders er ook blij mee?

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 21:17

Clautje schreef:
hahahaha,jammer van da grind,wel een leuk kadootje Lachen
waren je ouders er ook blij mee?


Nou, ze hebben er niet zo veel mee te maken. Ze staan namelijk op mijn slaapkamer en ik koop alle spullen (voer, planten, e.d.) zelf. Denk niet dat ze het zo op prijs hadden gesteld als ik ze beneden had neergezet *LOL*
Ze hebben me alleen een keer naar de dierenwinkel gereden voor het aquarium, voer enz. *LOL*

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 21:26

Wil je er nog een paar??? Gratis afhalen, guppies van alle leeftijden.....Ze zijn errug (te) hard bezig geweest Pling

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 15:43

hhahahaha, ik het dat grind ook al Haha! maar ik heb geen guppies maar sluierstaarten(alleen zijn ze wat groter en dikker als verwacht).die zie je gelukkig iets beter Haha!

Kijkt maar is:

Afbeelding
Hier lijkt het grind een beetje wit, maar het is blauw!!

Afbeelding
Beetje wazige foto, maar dit zijn ze allebei

Afbeelding

Dit is de laatste, nog een foto van alleen mijn zwarte vis. Leuke steen he??Net koraal he?? Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers