[Een filmpje van dit verhaal vind je aan het eind van dit bericht]
*Zucht...*
Het lijkt inmiddels een jaarlijkse traditie te worden, Menno te paard...

Dit jaar zijn Tyrza en ik naar Frankrijk geweest, een klein dorpje genaamd Origny le Roux, een kleine 50km boven Le Mans.
(Een foto-impressie heeft Tyrza op Bokt International geplaatst)
Zoals een aantal van jullie weten heb ik vorig jaar mijn vuurdoop gekregen op een heus Turks paardje, waarbij we de heuvels en bossen doorliepen met alle "Menno-ellende" van dien.
Ook nu weer, nadat we met z'n allen gebarbecued hadden op het landgoed van Jan Groenenboom en Eva Fahrenholz, haalde Eva een paard (Shirley) van stal, waar de dochter van één van de aanwezigen even op mocht rijden, tijdens dit rondje werd al de grap gemaakt dat hierna ik aan de beurt was. De grap sloeg al gauw over op “Menno! Menno! Menno!”, waarna ik geen mogelijkheid meer zag om onder het “zet Menno voor schut uurtje” vandaan te komen

Om het plaatje compleet te maken, kreeg ik van Eva ook nog een leuke hoed op

Hoe en waar het vandaan komt, maar ondanks dat ik een vriendin heb die best ver is gekomen in de dressuur, ben ik vooralsnog doodsbang op een paard. Het zweet stond me al in de handen toen ik paard keek waar ik op moest gaan zitten, en dan nog wel zonder zadel...
Enfin, als man zijnde moet je toch je angsten niet laten zien en ben ik er koelbloedig *uche, uche* op geklommen.
Na 2 passen vond ik het eigenlijk wel welletjes, maar de omstanders vonden dat nog niet genoeg. Aangezien ik me toch niet durfde te veroeren op dit beestje, had ik ook geen andere keus dan mijzelf maar goed vast te houden en hopen op een goed einde

Al met al was het weer een ervaring om niet te vergeten

Hier kun je een filmpje zien van heel het verhaal:
Klik hier (.mov (quicktime) 23,8 mb -laden kan even duren-)
Houd er wel rekening mee dat je voor dit filmpje Quicktime geïnstalleerd moet hebben. Als je deze niet hebt, kun je hem hier downloaden

ps. Het meisje wat een knieval maakt kan inmiddels weer lopen