Katten, poezen, kittens whatever...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 13:16

jantina schreef:
aaah schattig hoor die kleintjes!!! Lovers Ik zou toch bijna vergeten de deur dicht te doen, straks als Ukkepukketje krols is Lachen
Maar goed, ik ben een verstandig meisje geloof ik. Of misschien niet zo heel erg, maar om de lieve vrede metmijn vriendlief te bewaren Knipoog

Dit is mijn Ukkie en ook mijn hondje Waldi:


Wat een aparte kleur heeft zij. Als de kleur in het echt ook zo is op de foto is zij dus een soort van schildpad maar dan met grijs als ondergrond? Ben ons worden er ook af en toe kittens in die kleur geboren maar op de een of andere manier mankeert er iets aan ze want ouder dan een week of 3/4 worden ze nooit. Ik heb me ook voorgenomen om eens te proberen er 1 te pakken en met een beetje hulp van mij erbij (bijvoeren) te laten opgroeien. Mocht het kitten dan alsnog dood gaan dan is het waarschijnlijk gewoon een genetishc defect ofzo, want ze gaan altijd dood, ukkies met die kleur.
Heel erg vaag, want de anderskleurigen redden het wel meestal.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 14:26

Kwenie, die van mij leeft nog *LOL* Die kleur heeft ze dus echt. Ze is eigelijk nog ietsje grijzer, de kleuren worden een beetje vervormd.
Ze is een soortemet whiskaskleur poesje met een soortemet oranje-rozige gloed. Moelijk omschrijven, maar de foto's lijken heel erg goed.

Ukkietje heeft overigens een belabberde start gehad, ik heb haar gevonden als kleintje terwijl ik met Isolda onderweg was. Uitgemergeld in de berm lag ze, al helemaal suf en lusteloos. Was direct haar eerste rijles, bij mij in het t-shirt op Isolda *LOL*

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 19:00

Dan zal het voor die poesies bij ons waarschijnlijk ook gelden dat wanneer ze een beetje geholpen worden ze het wel redden. Is Ukkietje voor de rest wel helemaal goed? Dus zoals ieder andere kat zonder rare dingen?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 19:21

Voor een kat is Uk heel normaal. Ik denk dat zij juist heel sterk is geweest als kitten, ik vond haar toen ze 6 a 7 weken was. Ik weet natuurlijk niet hoe ze daarvoor geleefd heeft, maar... Ik verwacht er niet veel van.
Ze was wel heel snel weer op de been en is helemaal niet ziekelijk ofzo.
Zou het echt aan de kleur liggen denk je?